Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny MacBook Pro lanserad 2008-02-26

Tråden skapades och har fått 484 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-13 21:54

Oh, tack för det Skönt att höra att det fungerat så för andra.

Jo tycker dte eftersom de tog sig genom hela tyskland till DK på en dag, så borde de kunna komma till stockholm under natten och sen ut till oss under dagen.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-13 22:37

Tack för att du sa det peacerich! Nu kan jag lugna ner mig lite mer.

Egentligen, det känns rätt underbart att få en hel dator levererad till sig. Skulle gärna vilja tacka alla som gjort det möjligt egentligen. Eller ja, de människor som verkligen arbetar med detta och får allting att fungera. Lastbil, flyg och allt annat. Det är så himla fint att sådant här verkligen fungerar, med tanke på hur långt våra datorer transporteras.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-13 23:25

Är det någon som råkar veta huruvida UPS ringer innan de kommer? Vore bra att veta och gärna snabbt.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-13 23:40

iLlind: Själv fick jag ett sms kl 07:59 om att paketet skulle komma mellan 9-15 samma dag.

Kl 10:50 vaknade jag av att det ringde på dörren (vart bråttom upp ).
Såg sms:et senare eftersom jag hade iphonen i dockan i ett annat rum.
Förstod dock att det roliga paketet skulle komma eftersom jag kolllade det på ups hemsida därav att jag va snabb upp.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-13 23:44

okej, så man fick bara att de skulle komma =/ skulle ju varit lite bättre med "hej, vi kommer om 5-10 minuter"

haha jo förstår att du var snabb då

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-14 08:21

Klockan är inte ens 09:00 ännu, men datorn är ute för leverans.

BROMMA,
SE 14/03/2008 6:18 UTE FÖR LEVERANS

Hoppas de kör ut den snart. Gick nyss upp för att sitta här och vänta på den nu!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-14 09:03

dayweed: woot min har inte blivit uppdaterad sen köpenhamn ju!
vore trevligt att veta var min är =(
men den borde ju komma med, fan också.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-14 09:05

iLind: Jaa! Det borde den! Nu är klockan 09.00 så vi får hoppas att han kommer om någon timme eller nåt. Förstår inte hur man kan ligga och sova nu, jag är ivrig som tusan!

Håller tummarna, hoppas ni får era idag!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-14 13:39

Gaah! Vad är det här?! Nu är klockan 13:35, det är många timmar sen dayweed fick sin sida på UPS uppdaterad om att den var i Bromma och ute för leverans.
Enligt min sida så ligger skiten fortfarande i köpenhamn! Varför blir aldrig min uppdaterad för?

Nu kommer jag inte hem förens vid kl 16:30 eller så heller så jag får aldrig veta om de varit och lämnat den heller (min brorsas tjej är hemma och skulle ta emot den så den blitr mottagen i alla fall om de kommer).

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-14 14:35

iLind: Tycker sjukt synd om dig nu men.. JAG HAR FÅTT MIN NU!!!! UPS-killen kom precis klockan 13.00 (som förra gången) och nu håller jag på att göra en clean install efter att ha installerat 4 GB RAM!

Den är sjukt fin, skärmen är så skarp, tangentbordsbelysningen är underbar och datorn känns grymt stabil. Upplösningen är helt otrolig och allt bara är perfekt!

Hoppas du får din snart!

Ursprungligen av dayweed:

iLind: Tycker sjukt synd om dig nu men.. JAG HAR FÅTT MIN NU!!!! UPS-killen kom precis klockan 13.00 (som förra gången) och nu håller jag på att göra en clean install efter att ha installerat 4 GB RAM!

Den är sjukt fin, skärmen är så skarp, tangentbordsbelysningen är underbar och datorn känns grymt stabil. Upplösningen är helt otrolig och allt bara är perfekt!

Hoppas du får din snart!

Åh, grattis. Den är verkligen underbar...

Vilket ram-minne köpte du? Flåt om jag missat

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-14 15:03

Fan grattis dayweed

dock kan jag ju berätta att jag ringde hem nyss och den hade då ej kommit =/ det är visserligen 2 timamar kvar på tiden som de ska komma mellan.

ska ringa dem nu och höra efter om de har nån aning om vart den är =/

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-14 15:16

Ringt dem nu, antagligen så var det goda nyheter.

jag borde få den idag, hon trodde att den låg ute på en bil just nu och var på väg men hon skulle kolla med dem som kör ut paketen och sedan be dem ringa upp mig om vart de var

Så antagligen (hopaps hoppas) får jag min också idag

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-14 15:22

man måste väl inte installera om Os bara för att man sätter in minne..
varför installera du om iLind? Min funka finfint som den är.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-14 15:25

Nej det ska man väl itne behöva?

Ticko: hehe, jag har inte fått min dator än, så skyll inte på mig Det var dayweed som installerade om

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-14 15:45

oki, slarvade..(liten skärm,iphone) Riktar om frågan då till Dayweed.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-14 17:26

Mums, nu mig mycket glad!
Jag fick den idag, sitter just nu och skriver på den nu, lite ovant, första Mac och laptop.
Men gud vad det var värt var enda krona. Så snygg! Har precis öppnat den och gått igenom första inställningarna man måste göra och det första jag gjorde sen var att skriva här. Kommer bli en mycket rolig kvläll, natt och hel helg! Så mycket att lära sig och kolla runt på

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-14 17:34

Grattis iLind din långa väntan över! Själv har jag ungf 1 vecka kvar tills min dyker upp.Har du märkt några skavanker på din som tex konkavt touchpad och dylikt?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-14 17:24

Ticko: Nej, det är klart man inte behöver. Men när jag tryckte på power-knappen från början och knappade in mina uppgifter så kom förslaget om jag ville göra en clean install upp, så då fick jag med alla program från början och det ville jag inte. Så därför gjorde jag det. Eventuellt får man ju upp om man vill installera om, men jag kanske glömde det då.

iLind: Tackar, tackar! Ja, den är verkligen fantastisk och underbar. Kan inte säga något annat faktiskt. Skärmen är helt sjukt bra, inga fel faktiskt! Inte så van vid tangentbordet ännu, men det kommer väl får vi hoppas med tiden.

Andreas Th: Jag köpte mina ram-minnen från Dustinhome, 4 GB totalt.

Ursprungligen av dayweed:

Andreas Th: Jag köpte mina ram-minnen från Dustinhome, 4 GB totalt.

Kan du länka?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-15 12:28
Ursprungligen av Gawy:

Kan du länka?

http://www.dustinhome.se/productdetails.aspx?prodid=5010105968&

Om du har ett konto där blir det dessutom billigare

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-14 17:55

Jag har inga "hårda" problem med min. Massor med positiva, det enda negativa är väl att tangentbordskänslan. Känns lite plastigt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-14 17:56

Tack, känns verklgien helt underbart och jag har ännu inte sett 1% av allt den har att ge, har än så länge bara dragit in iAlertU ^^
Nej, inget att klaga på än så länge

Får hoppas att veckan går fort för dig då

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-14 18:04
Ursprungligen av iLind:

Tack, känns verklgien helt underbart och jag har ännu inte sett 1% av allt den har att ge, har än så länge bara dragit in iAlertU ^^
Nej, inget att klaga på än så länge

Får hoppas att veckan går fort för dig då

Tack och bock! Skönt att höra.Kommer nog att isolera mig från omvärlden en bra stund när jag väl får den.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-14 18:12

Grattis iLind! Jag visste att du skulle få din idag!

Kul att våra Macar reste tillsammans, en bit i alla fall!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-14 18:21

Tackar så mycket dayweed, och grattis till dig med än en gång

Det är ju så mycket att göra med den, det är ju en ny dator som måste ha allt möjligt på sig, samt att det är en Mac som man ska lära sig tusentals nya saker på

dayweed och ILind: Bilder vill vi haaaaa

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-14 20:01

Haha Har ju en D40x hemma att ta bilder med

En liten bild på nya skönheten...

Bevaka tråden