Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telia vinner slaget om iPhone

Tråden skapades och har fått 150 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Härliga nyheter!

iPhone + Telia = Sant?

http://va.se/nyheter/2008/03/31/telia-vinner-slaget-om-iph/index.xml

Ska man tro VA är det något på gång. Kikar man in på http://www.telia.se/iphone så kommer man till en sida som man inte kom till tidigare.

Vad tror ni?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-03-31 21:36
Ursprungligen av bastuman:

Kikar man in på http://www.telia.se/iphone så kommer man till en sida som man inte kom till tidigare.

Kan tyvärr inte komma in på den sidan

Sidan är tom såvitt jag kan se.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-03-31 21:55

http://www.telia.se/bananskal ger i stort sett samma resultat.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-03-31 22:03
Ursprungligen av NickZse:

http://www.telia.se/bananskal ger i stort sett samma resultat.

Vilket borde innebära att det är lika stor sannolikhet att Telia kommer att börja sälja bananer som att de kommer att börja sälja iPhones

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-31 22:06

Mucho intressant..väntar dock på min iPhone från staterna..kommer vilken dag som helst.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-31 22:13

Mjo. Ni får göra skillnad på "logotyper" & skriven text...

Slog ihop två trådar om Telia + iPhone.

vad jag inte förstår är att varför man skulle köpa iPhone i Sverige för 4995 + ganska höga månadsavgifter. När man kan köpa den i USA 3200 kronor och själv bestämma operatör...

garanti är det enda skälet som jag kan se.

Ursprungligen av el gringo:

vad jag inte förstår är att varför man skulle köpa iPhone i Sverige för 4995 + ganska höga månadsavgifter. När man kan köpa den i USA 3200 kronor och själv bestämma operatör...

garanti är det enda skälet som jag kan se.

För att företaget aldrig skulle köpa en hackad telefon från staterna?

Ursprungligen av el gringo:

vad jag inte förstår är att varför man skulle köpa iPhone i Sverige för 4995 + ganska höga månadsavgifter. När man kan köpa den i USA 3200 kronor och själv bestämma operatör...

garanti är det enda skälet som jag kan se.

Hört talas om support? Det är nog ett stort skäl också.

Tro mig, de allra flesta vill faktiskt köpa telefonen på vanligt sätt med garanti och support. Priset spelar mindre roll, de allra flesta med iPhone här i Sverige idag har ju inte varit över själva till USA och köpt telefon utan köpt av någon annan och priser på över 5000 kr har inte varit ovanliga.

Jag skulle hellre vända på det och fråga: Hur kan folk betala 5000+ kr för en telefon som saknar garanti, support, måste hackas och riskerar att inte fungera i framtiden? (Svaret är förstås: För att dom tycker det är värt det.)

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-04-01 14:45
Ursprungligen av Adrian B:

Hur kan folk betala 5000+ kr för en telefon som saknar garanti, support, måste hackas och riskerar att inte fungera i framtiden?

Man är väl lite galen

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-04-01 07:27

Åh gief iPhone med telia! =D

Telia!! Alltid dyrast. Hoppas de kan presentera ett jätteerbjudande. Om jag ska hoppa av comviq kompis där mina räkningar aldrig överstiger 300 (med hur många minuter som helst) ska telia ha nån flatrate. villig att lägga nästa 500 i månaden men då ska jag kunna ringa o surfa gratis till alla nät obegränsad tid. Inte som alla skiterbjudanden i usa, tyskland o frankrike där man blir skinnad om man köper iphone o ringer mer än 20 min om dagen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-04-01 09:55
Ursprungligen av Patric08:

Telia!! Alltid dyrast. Hoppas de kan presentera ett jätteerbjudande. Om jag ska hoppa av comviq kompis där mina räkningar aldrig överstiger 300 (med hur många minuter som helst) ska telia ha nån flatrate. villig att lägga nästa 500 i månaden men då ska jag kunna ringa o surfa gratis till alla nät obegränsad tid. Inte som alla skiterbjudanden i usa, tyskland o frankrike där man blir skinnad om man köper iphone o ringer mer än 20 min om dagen.

exakt fast jag har tele2 smart som inte finns längre. där kostar samtalet 69 öre till alla bara.

Man kan nog räkna med att priserna på telefonen kommer att vara normaliserade inom europa men där abonnemangen skiljer något precis som det är i de redan lanserade länderna. I sådant fall skulle det bli 3995,- för den lilla telefonen med trafikpaket i 300, 500 och 700 kronors klass. Jag tror inte Telias abonnemang skulle bli dyrare än vad de redan är.
Telias paket man kan sätta ihop ser istort sett ut som andras iphonepaket.

Vore underligt om ett företag ( läs. Apple ) inte förhandlade med fler företag än ett - fast Telia i detta fall är helt OK för min del... dom har väl fortfarande bäst täckning... för man köper väl iPhonen för att ringa ?

Eftersom det är så många som får telefon via företaget nu för tiden, och med det massiva Exchange-stödet i iPhone, blir det intressant att se företagspriserna för den. Hoppas de kan konkurrera någorlunda där.

hoppas på telia

  • Medlem
  • Stigtomta
  • 2008-04-01 10:28

Suck suck suck.... och suck!

När fasiken kommer den där jxkla telefonen egentligen? Köpte en SE M600i för att den var smidig och hade alla de funktioner jag ville ha. Hade tidigare en antal PALM plus en mobil. Var därför även skönt att få allt i ett. Men sen insåg man ju vad man gjort efter ett tag...

SE vet ingenting om hur man gör gränssnitt och användarvänliga mobiler. Det har gått så långt att jag uppriktigt börjar tycka vansinnigt illa om mobiljäveln. Jag gjorde dessutom en fundamental miss när jag köpte den. Den funkade inte att synca med macen, men "det kommer väl om ett tag" tänkte jag. NOT!

Så här är man idag...aaarg... trånandes efter iPhone som en brunstig hingst. JAG VILL HA DEN NU! Sen ska jag rituellt mörda min M600i med en hammare och blåslampa. Jag kanske borde videofilma det och lägga ut på min hemsida oxå... haha

/Uppgiven

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-01 10:56
Ursprungligen av Conny W:

Suck suck suck.... och suck!

När fasiken kommer den där jxkla telefonen egentligen? Köpte en SE M600i för att den var smidig och hade alla de funktioner jag ville ha. Hade tidigare en antal PALM plus en mobil. Var därför även skönt att få allt i ett. Men sen insåg man ju vad man gjort efter ett tag...

SE vet ingenting om hur man gör gränssnitt och användarvänliga mobiler. Det har gått så långt att jag uppriktigt börjar tycka vansinnigt illa om mobiljäveln. Jag gjorde dessutom en fundamental miss när jag köpte den. Den funkade inte att synca med macen, men "det kommer väl om ett tag" tänkte jag. NOT!

Så här är man idag...aaarg... trånandes efter iPhone som en brunstig hingst. JAG VILL HA DEN NU! Sen ska jag rituellt mörda min M600i med en hammare och blåslampa. Jag kanske borde videofilma det och lägga ut på min hemsida oxå... haha

/Uppgiven

Jag hade kunnat skriva precis samma sak. Jag hatar verkligen min SE M600i. Vi kanske skulle kunna ses och tillsammans rituellt bränna de satans telefonerna.

Ett exempel på hur dålig den är: De senaste dagarna har jag fått upprepade förfrågningar på displayen om jag vill uppdatera tid och datum. Det vore väl OK om man inte varje gång behövde ange vilken stad man bor i. Från en lång lista som bland andra världsmetropoler innehåller Harare och Kapstaden. Man kan väl tycka att telefonen nu efter 18 månader borde begripit att jag oftast befinner mig i Stockholm och inte har flyttat till Afrika. Jag har försökt hitta någon inställning om att acceptera tidsuppdateringar automatiskt men inte lyckats. Det spelar ingen roll om det finns en sådan inställning, bara det faktum att jag inte hittar den pekar på att SE inte har en aning om hur man skall tillverka telefoner som faktiskt kan användas.

Jag vill bara att iPhone släpps i Sverige. Nu. Jag struntar i 3G, megapixlar och vad det nu kan vara.

Johan

  • Medlem
  • Stigtomta
  • 2008-04-01 11:07

Ja, det är verkligen på tiden att det händer något snart. Det är så jäkla skönt att Apple äntligen gett sig in i mobilbranschen för att visa hur man gör gränssnitt och satt lite eld i baken på de andra tillverkarna. Min M600i är värdelös. Alldeles för många menyer och tryckningar för att göra de simplast saker.

Fast det finns en sak som är positiv. Tangentbordet tycker jag funkar bra och går att skriva riktigt snabbt på. Å andra sidan är ju Apples lösning betydligt snyggare och mer genialt.

/Conny

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-01 11:23

Ja det stämmer. Tangentbordet fungerar betydligt bättre än vad man kan tro vid första anblicken. Jag blir tokig när jag skall försöka skriva på en vanlig mobil. Jag hoppas att iPhone får ordentliga svenska ordlistor så att allt det här hokus-pokus med att gissa vad man egentligen vill skriva fungerar.

Johan

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-01 13:04

Öhhh, har ni inte skaffat en ännu???

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-04-01 13:58

och den nyheten släpper de 1:a april?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-01 14:19

Jag gillar uttrycket "supermobil".

  • Medlem
  • Stigtomta
  • 2008-04-01 14:51

Ja, eller grymt frustrerad (se mitt tidigare inlägg om SE M600i).

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-04-01 15:50
Ursprungligen av Conny W:

Ja, eller grymt frustrerad (se mitt tidigare inlägg om SE M600i).

ja, jag kan omöjligt förstå hur du kan KLARA dig helt iPhone-lös som du är

  • Medlem
  • Stigtomta
  • 2008-04-01 15:56

Eller snarare hur jag STÅR UT med min helt skitvärdelösa M600...

p.s. Blev precis tvungen att starta om den nu oxå... en ny nyck den har lagt sig till med. Jag SKA bränna upp den med blåslampa sen... hehe d.s.

Bevaka tråden