Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stulen iPhone

Tråden skapades och har fått 70 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-09 19:17

Herren ger och herren tar. Min iPhone blev stulen

IMEI: 0113 xxxx xxxx xxx

Ser ni en telefon till salu med det IMEI-numret så är den alltså snodd. PM:a mig i så fall.

EDIT: lägger hit serinr också: 7S74xxxxxx
EDIT2: tog bort dessa då telefonen återkommit.

Senast redigerat 2008-03-12 18:59

Hur gick detta till ? *nyfiken*

Tråkigt, känner med dig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-09 19:54

hemsk upplevelse, jag lider med dig

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-09 21:19

Någon klåfingrig person knep den ur min jacka på en restaurang. Nåja, livet går vidare. Jag har köpt en 16GB som ersättare till den stulna och sen får jag väl se om jag kan få en slant på hemförsäkringen för att lindra Den ekonomiska skadan kanske.

Problemet är ju att iphone är som en drog, har man haft en kan man inte ha någon annan mobil. "Vanliga" mobiler känns ju som Mose stentavlor eller Gustav Vasas bibel...

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-03-09 21:37
Ursprungligen av rhesus:

Någon klåfingrig person knep den ur min jacka på en restaurang. Nåja, livet går vidare. Jag har köpt en 16GB som ersättare till den stulna och sen får jag väl se om jag kan få en slant på hemförsäkringen för att lindra Den ekonomiska skadan kanske.

Problemet är ju att iphone är som en drog, har man haft en kan man inte ha någon annan mobil. "Vanliga" mobiler känns ju som Mose stentavlor eller Gustav Vasas bibel...

Jävligt tråkigt att vissa inte kan skilja på sitt eget och andras. Lider med dig!

Skönt att höra att du redan har ordnat med en ny, skulle nog själv köpt en ny på momangen.

Ursprungligen av rhesus:

Någon klåfingrig person knep den ur min jacka på en restaurang.

Här i Umeå?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-10 09:58
Ursprungligen av Adrian B:

Här i Umeå?

Nej, i Stockholm.

Ursprungligen av doggenikke:

sånt är så tråkigt...frågan är hur tjuven just kolla i din jacka så snabbt...dom är inte helt blåsta ..

Jag tror att någon såg att jag hade en iPhone, den ringde så jag pratade i den när jag gick in i restaurangen.

Ursprungligen av rhesus:

Problemet är ju att iphone är som en drog, har man haft en kan man inte ha någon annan mobil. "Vanliga" mobiler känns ju som Mose stentavlor eller Gustav Vasas bibel...

Håller med fullständigt. Lider med dig, att inte folk fattar vad som är mitt o ditt. ush. Hade min i 4 dagar sen flög den i backen. Har varit på lagning nu i några veckor och snart klarar jag det inte mer. Hoppas du får tillbaka luren eller från försäkringen som ett litet plåster på ett stort sår.

Tappar min överallt, har en bilvårsfirma och 2ggr har kunder kommit in med min telefon som legat kvar i bilen

Bara idag gled den ur fickan både i firmabilen och en annan kundbil...kom på det i samband med kemdammsugningen !

Jag ska inte ha Iphone!

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-04-17 23:53
Ursprungligen av Amstaff:

Tappar min överallt, har en bilvårsfirma och 2ggr har kunder kommit in med min telefon som legat kvar i bilen

Bara idag gled den ur fickan både i firmabilen och en annan kundbil...kom på det i samband med kemdammsugningen !

Jag ska inte ha Iphone!

Köp ett silikonskydd så kommer ditt problem vara borta, problemet kanske blir att få ur mobilen ur fickan istället=)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-20 11:59

Råkade också ut för stöld av min älskade iPhone.:( I mitt fall var det på gymmet medan jag tränade och någon klåfingrig person lyckades sno den. Blir så J**la irriterad när folk inte kan se skillnad på ditt och mitt som sagt. Detta var ca 4 veckor sedan och jag har sällan saknat en pryl så mycket.

Förhoppningsvis får jag en ny i morgon från UK om allt går som det ska:D och denna ska jag inte släppa med blicken i första taget.

Ursprungligen av Palhson:

Köp ett silikonskydd så kommer ditt problem vara borta, problemet kanske blir att få ur mobilen ur fickan istället=)

Mjo, har ett sånt nu! Funkar klockrent!

Äntligen slipper man bli av med telefonen för att tillverkaren gjort den så att den Ska bli stulen eller borttappad

Se till att du gör en polisanmälan och anmäler IMEI-nummret till din operatör så de kan blockera den. Eller om du känner någon inside så kan läcka vilket telefonnummer som använder den

sånt är så tråkigt...frågan är hur tjuven just kolla i din jacka så snabbt...dom är inte helt blåsta ..

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-10 00:12
Ursprungligen av doggenikke:

dom är inte helt blåsta ..

I beg to differ.

Hoppas verkligen att telefonen spärras innan den säljs vidare till någon och att du får pengar tillbaka av försäkringen!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-03-10 10:25
Ursprungligen av henkebarn:

Hoppas verkligen att telefonen spärras innan den säljs vidare till någon och att du får pengar tillbaka av försäkringen!

sorgligt nog går det ju att ändra IMEI-nummret med ZiPhone, vilket gör att det är strunt samma om man spärrar telefonen...ändra IMEI och den funkar ändå.

aha , eller du kanske styla lite ? haha ! gjorde ja en gång och då kolla en del på mig hehe
jo men aa ..så såg han det och följde dig , sen när du gick å hämta mat så fick din iPhone en ny ägare...sånt är verkligen tråkigt...

Ursprungligen av doggenikke:

aha , eller du kanske styla lite ? haha ! gjorde ja en gång och då kolla en del på mig hehe
jo men aa ..så såg han det och följde dig , sen när du gick å hämta mat så fick din iPhone en ny ägare...sånt är verkligen tråkigt...

Om man svarar i telefonen eller behöver ringa ett samtal, är det samma sak som att "styla"? Hur ska man i sådant fall undvika att "styla" om det räcker med att visa telefonen? Förstår inte riktigt det där, vad menar du med "styla"?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-10 10:44
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Om man svarar i telefonen eller behöver ringa ett samtal, är det samma sak som att "styla"? Hur ska man i sådant fall undvika att "styla" om det räcker med att visa telefonen? Förstår inte riktigt det där, vad menar du med "styla"?

Ja, man måste ju kunna använda sin telefon! I framtiden ska jag dock vara extremt försiktig med var jag har min iPhone.

Ursprungligen av rhesus:

Ja, man måste ju kunna använda sin telefon! I framtiden ska jag dock vara extremt försiktig med var jag har min iPhone.

Nu kom jag plötsligt på ett skäl att köra något av de mer eller mindre ful skal jag testade förut.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-03-12 22:41
Ursprungligen av Adrian B:

Nu kom jag plötsligt på ett skäl att köra något av de mer eller mindre ful skal jag testade förut.

Jag trodde du menade denna:
http://hideapod.com/

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-12 22:50
Ursprungligen av Jetwash:

Jag trodde du menade denna:
http://hideapod.com/

Haha Såld! Ingen skulle sno den ens om man tappade den i knäet på dem och sprang därifrån.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-12 23:43
Ursprungligen av Jetwash:

Jag trodde du menade denna:
http://hideapod.com/

Apple-humor?

Ursprungligen av Jetwash:

Jag trodde du menade denna:
http://hideapod.com/

En klassiker

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-10 10:42

IMEI numret ändras men inte för alltid. Det är en software ändring. Enligt zibri så gynnar det inte tjuvar men enligt honom har ziphone inga buggar bara buggiga användare.

//Rob

omme , det va lite skämt , självklart ska man kunna snacka men eftersom att han gjorde det eksakt när han gick in på resturangen.. aja sorry man måste visst va stenseriös här.

i vilket fall . hoppas du får lite pengar tillbaka.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-10 14:03

Telefonen i vänster framficka på brallorna!

det såg rätt bra ut ... själv köpte jag ett liknaden fast i plast .. den blev så klumpig då så jag tog av det direkt... detta kanske är något att kolla lite närmare på !

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-12 10:04

Wohoo!! Min iPhone har återuppstått! Efter att ha varit borta sedan restaurangbesöket i lördags så ringde det en person som hade hittat den. Den ligger nu hos en kompis i Stockholm och verkar vara oskadad.

Nu ska jag bara häva spärren på den så ska min sambo äntligen få en iPhone.

Bevaka tråden