Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spela in samtal?

Tråden skapades och har fått 76 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hej!

Jag är journalist o har ofta behov av att göra intervjuer med mobilen. Finns det nån app som gör att jag skulle kunna spela in samtal? Tacksam för hjälp.

Letade efter samma sak för typ någon vecka sedan, och det verkar inte finnas någon sådan i dagsläget. Det du kan försöka är att köra Voice Recordern och ha samtalet på högtalar-telefon. Det _KAN_ fungera, inget jag gjort själv. Utan en idé jag fick....

OK, kan ju va en variant, men hur använder jag Voice Recorder, var finns den?

Minns faktiskt inte vilken source jag hittade den på... Och jag har tydligen tagit bort den från min Phone också... Googla på typ "Voice Recorder Iphone" eller något så hittar du den nog..

Det är ett enkelt program... Klick, den spelar in, klick den slutar spela in. Ljudfilerna kan du nog fiska upp med Cyberduck om du ska ha in de i datorn, annars går det att lyssna via headset såklart

Har provat VNotes men den spelar inte in pågående samtal, bara min röst om jag vill spela in ett memo.
Nog borde väl nån veta nån app så att man kan spela in telefonsamtal. Det går ju på de flesta mobiler.

Fridens.

Jag tror bestämt att Apple har gjort det omöjligt. Jag ställde denna fråga till en superbra utvecklare av iPhone-apps, Erica Sadun, för ett tag sen och tror hon svarade att det inte är tekniskt möjligt att spela in samtal. Men jag är inte säker......

Hur kan det inte vara tekniskt möjligt?

Blir så less

Kan du inte använda din dator och spela in telefonsamtalen men SkypeOut ?

Hittade detta: http://www.99.se/kringutrustning/235670-spela-telefonsamtal-p-mac.html och även detta: Kjell & Company - tillbehör helt enkelt! samt detta: Kjell & Company - tillbehör helt enkelt!
Inte precis vad du sökte men kanske något att kolla i alla fall.....

Hallå nu vet jag - det enklaste är ju om du kopplar in en mini-stereo kabel från telefonens hörlursutgång direkt till din dators mikrofoningång eller annan inspelningsmaskin, och lyssnar på ljudet i lurar från den maskinen/macen.

Ljud in till telefonen tar mikrofonen upp ändå, lägg den på bordet framför dig. Det kommer funka galant. Inte lika smidigt som programmet jag hade på min Nokia N80 som automatiskt spelade in alla samtal men men.

tack så mkt....

...för idéerna, men problmet är att jag vill kunna spela in intervjuer när jag är ute o tex åker bil, är på hotell m.m.

En enkel lösning är en liten specialsnäcka som finns, där mikrofonen sitter i snäckan o alltså tar upp även motagarens röst. Sen får man dra den snäckan till en mp3-spelare eller dylikt för själva inspelningen Men det är en omväg.

Ericsson o Nokia har enkla funktioner för hur man spelar in samtal o memos. Varför har bara iPhone det senare?? Kan ha att göra med att det är en i grunden amerikansk produkt o där är det knepigare lagar kring att spela in telefonsamtal (tror jag).

Men det vore ju o är ju så enkelt att göra sin intervju direkt på telefon o sedan ha den sparad så att man vet vad personen faktiskt svarat på en fråga...

Jaja, hör ni nåt mer out there så keep me posted. Tack.

  • Medlem
  • 2008-09-20 20:10
Ursprungligen av nickenordmark:

...för idéerna, men problmet är att jag vill kunna spela in intervjuer när jag är ute o tex åker bil, är på hotell m.m.

En enkel lösning är en liten specialsnäcka som finns, där mikrofonen sitter i snäckan o alltså tar upp även motagarens röst. Sen får man dra den snäckan till en mp3-spelare eller dylikt för själva inspelningen Men det är en omväg.

Ericsson o Nokia har enkla funktioner för hur man spelar in samtal o memos. Varför har bara iPhone det senare?? Kan ha att göra med att det är en i grunden amerikansk produkt o där är det knepigare lagar kring att spela in telefonsamtal (tror jag).

Men det vore ju o är ju så enkelt att göra sin intervju direkt på telefon o sedan ha den sparad så att man vet vad personen faktiskt svarat på en fråga...

Jaja, hör ni nåt mer out there så keep me posted. Tack.

Arbetar själv som journalist, så jag bumpar den här tråden. Jag är också ute efter en funktion/app för att spela in samtal - & precis som trådskaparen är det just det jag är ute efter, alternativ med kablar och/eller vilken annan extern lösning som helst är totalt ointressant.

Någon som skådat en sådan app/klurat ut något smart ännu?

I övrigt är det en ypperlig telefon för yrket, med bra sync & lösenkodsskyddet (vilket raderar all data efter några försök, om telefonen skulle hamna i orätta händer).

Hej alla!

Jag bumpar upp den här tråden igen (heter det så?)
Det borde vara en enkal sak att fixa en app så att man kan spela in sina telefonsamtal. Är det någon som känner till något om detta?

Vänligen!
NN

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-20 16:09
Ursprungligen av nickenordmark:

Hej alla!

Jag bumpar upp den här tråden igen (heter det så?)
Det borde vara en enkal sak att fixa en app så att man kan spela in sina telefonsamtal. Är det någon som känner till något om detta?

Vänligen!
NN

Vad jag vet finns det ingen i dagsläget.

Vill bara tipsa om detta: iXtension iLog 2.0

Hej!

Tackar Plague! Det där kan va the shit!!
Eventuellt verkar den bara kunna spela in samtal från redan inlagda kontakter, men det är ju bättre än inget...
Ska försöka installera.

Tack.

Ursprungligen av nickenordmark:

Hej!

Tackar Plague! Det där kan va the shit!!
Eventuellt verkar den bara kunna spela in samtal från redan inlagda kontakter, men det är ju bättre än inget...
Ska försöka installera.

Tack.

Ja, du får väl vänta tills det är släppt.

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-09-28 12:48

Frågan är om iVoice kommer släppas alls. Hemsidan har inte uppdaterats på minst ett år. Finns det inga andra appar till iPhone för att spela in samtal?

Ursprungligen av mose:

Frågan är om iVoice kommer släppas alls. Hemsidan har inte uppdaterats på minst ett år. Finns det inga andra appar till iPhone för att spela in samtal?

Man tycker ju att det är ytterst märkligt att/om det inte kommit någon sånn app. Varken i Cydia eller i Appstore.

Något nytt på den här fronten?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-19 08:46

Använd en iphone för att spela in och en annan telefon för själva samtalet. Det finns små hörproppar som man sätter i örat som i själv verket är mikrofoner. Den jag har är från Olympus och har en 2-polig 2,5 mm kontakt, ginge lätt att ordna övergång till iPhones mik ingång. Fyrpoliga stift finns på Elfa. Mikrofonen har öppningar både på ut- och insidan för att fånga upp ljud från båda hållen. Den är till för att ha i örat då dettta täcks av en telefonlur. Köpte den väl för tjugo år sedan, bör fortfarande finnas sådant. I värsta fall i specialbutiker i London.

Mikrofonen tar upp både ditt eget tal och den andra partens tal. Det går att sköta iphones inspelningsprogram med en hand. Appen "HT professional recorder" kan fås att starta när man öppnar appen. den har olika lägen, t ex högkänsligt som jag använt i domstol för att fånga in vad som sägs långt bort i salen.

Man kan sedan köra över ljudfilen till PC med wifi för redigering.

Att lagen, så som i Sverige, medger att man spelar in samtal där ,man själv deltar är ovanligt i ett internationellt perspektiv. Ännu mer ovanligt är att man har fri bevisprövning i domstol som medger att samtal inspelade under omständigheter kan anföras som bevis.

iPhonen med HT professional recorder kan naturligtvis användas för inspelning direkt från fickan också.

EDit 24 okt: Köpte fyrpolig plugg med kable idag på elfa och olympus örpluggsmik på Teknikmagasinet Klarabergsgatan i Sthlm. Miken heter TP7. Ska löda in sladden och testa.

Senast redigerat 2009-10-25 00:20
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-26 13:15

jonasolof, hmm lät invecklat

Nån som vet nått nytt??

Ursprungligen av shine76:

jonasolof, hmm lät invecklat

Nån som vet nått nytt??

Undrar jag också. Jag förstår inte vad som är problemet, eftersom att alla andra lurar erbjuder just den tjänsten.

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-11-26 18:01

Har inte testat - men råkade springa på denna:
App lets users record calls on iPhone | PHONE Magazine

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-26 19:33
Ursprungligen av lausse:

Har inte testat - men råkade springa på denna:
App lets users record calls on iPhone | PHONE Magazine

Nope, Recorder verkar inte heller göra jobbet...

Ursprungligen av recordertheapp.com:

Can Recorder record phone calls?
Yes. Recorder 10 can record outgoing calls through an external service. Because we have to work directly with the phone company to do this, there is a per minute charge, and it only works in the US for now.

When I go to the call recording tab, it just says "connecting" forever.
Since call recording works through an external service, it needs network access to set up the call. Check to make sure that you have good 3G, Edge or WiFi signal.

Can Recorder record incoming phone calls?
Sorry, but we still don't have the mechanism to provide this feature right now.

Verkar som att den vid inspelning på utgående samtal alltså använder någon form av ip-telefoni istället.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-04 10:10

Hmm får fortsätta leta!

Jag skulle också vara mycket intresserad av en sådan app om den fanns... Att Apple sin vanliga bestämmaranda inte tillåter detta kan jag förstå men att det inte finns nåt alternativ för jailbreakade iphones är väldigt konstigt tycker jag... Men det är väl bara att hålla ögonen öppna och hoppas att det dyker upp nåt så småningom, för det kan väl inte vara tekniskt omöjligt eller?

Hannes

Ursprungligen av Hamparaffe:

Jag skulle också vara mycket intresserad av en sådan app om den fanns... Att Apple sin vanliga bestämmaranda inte tillåter detta kan jag förstå men att det inte finns nåt alternativ för jailbreakade iphones är väldigt konstigt tycker jag... Men det är väl bara att hålla ögonen öppna och hoppas att det dyker upp nåt så småningom, för det kan väl inte vara tekniskt omöjligt eller?

Hannes

Självklart är det inte tekniskt omöjligt, det finns ju andra telefoner på markanden som har detta. Jag minns att min gamla SE hade det.

Ursprungligen av PeeMaN:

Självklart är det inte tekniskt omöjligt, det finns ju andra telefoner på markanden som har detta. Jag minns att min gamla SE hade det.

Jag menade inte riktigt tekniskt omöjligt i den bemärkelsen utan snarare om det fanns nån teknisk begränsning i just iPhonen som gör att det inte går att skriva ett sådant program... Känns ju trots allt lite som en sån grej som nån borde ha gjort om det var möjligt, man har ju faktiskt haft ganska lång tid på sig, iPhonen är ju inte direkt någon nyhet på marknaden...

Men man får väl hoppas att det dyker upp nåt som sagt!

Hannes

Ursprungligen av Hamparaffe:

Jag menade inte riktigt tekniskt omöjligt i den bemärkelsen utan snarare om det fanns nån teknisk begränsning i just iPhonen som gör att det inte går att skriva ett sådant program... Känns ju trots allt lite som en sån grej som nån borde ha gjort om det var möjligt, man har ju faktiskt haft ganska lång tid på sig, iPhonen är ju inte direkt någon nyhet på marknaden...

Men man får väl hoppas att det dyker upp nåt som sagt!

Hannes

Du snackade om Jailbreak, så jag utgick ifrån att det var det vi pratade om. Är telefonen jailbreakad finns det ingen begränsning för vad som kan göras med den. Det handlar bara om att någon utvecklare måste hitta fingret och dra ur det.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-12-04 21:59

Kan det vara så att det är förbjudet med en sådan tjänst i USA?

Bevaka tråden