- myusername
- Medlem ●
Gillar inte alla 'vi kan inte säga något' som telia ursäktar sig med på idg.se
Varför? har apple tystat dem?
Fler operatörer?
Ny prismodell som apple själva vill presentera?
Eller har man bara ett letter of commitment än så länge?
Det är nog avtalat mellan dom och Apple tills vidare. Tror det varit så för andra operatörer också som Vodafone, Orange osv. Korta pressmeddelanden utan något fast datum.
Det är nog avtalat mellan dom och Apple tills vidare. Tror det varit så för andra operatörer också som Vodafone, Orange osv. Korta pressmeddelanden utan något fast datum.
Du har rätt - trist
För att svara på en del påståenden som florerat här så kan jag dementera. Avbrottet i Mobila nätet för nån fedag sen INTE berodde på nån "iPhone uppdatering". Det var ett hårdvarufel i signaleringsnätet. / Midmus
För att svara på en del påståenden som florerat här så kan jag dementera att avbrottet i Mobila nätet för nån fedag sen INTE berodde på nån "iPhone uppdatering". Det var ett hårdvarufel i signaleringsnätet. / Midmus
Ja, hur kan man ens tro det? Det var ju ett jätteallvarligt fel som skapade stora problem, inte ens 112 gick att ringa. Tror någon på allvar att Telia skulle släcka ner 112 med flit för att lansera iPhone?
Läs mer om hårdvarufelet här:
Konstruktionsfel orsakade Telias störningar
Ja, hur kan man ens tro det? Det var ju ett jätteallvarligt fel som skapade stora problem, inte ens 112 gick att ringa. Tror någon på allvar att Telia skulle släcka ner 112 med flit för att lansera iPhone?
Läs mer om hårdvarufelet här:
Konstruktionsfel orsakade Telias störningar
Nä, det var inget hårdvarufel. Det var faktiskt Steve Jobs som var tvungen att bevisa att han inte överdrev när han sa att ett enskilt program kunde ta ner ett helt nät. Han gjorde det med ett hemmasnickrat program efter att han och Lasse Nyberg hade tagit en lite för blöt krogrunda för att fira avtalet.
Programmet skrevs faktiskt på Nybergs dotters gamla Bondi blue.
helt seriöst ..ska man binda sig i 24 mån ?? Det är därför jag hatar telia när det gäller såna mobiler som iphone osv. Dem rånar folk för hel***e . Jag ska hålla mig till den nuvarande iphone istället.
Har nog mer med Apple än Telia att göra.
helt seriöst ..ska man binda sig i 24 mån ?? Det är därför jag hatar telia när det gäller såna mobiler som iphone osv. Dem rånar folk för hel***e . Jag ska hålla mig till den nuvarande iphone istället.
Seriöst på dig själv du, sitt inte och reta upp dig själv över saker som folk spekulerar över på internet förräns det är tillkännagjort vad som defakto gäller.
Hatar också långa bindningstider.
Men konstigt nog... när det gäller iPhone tror inte jag bryr mig, eftersom jag aldrig kommer ha en annan mobil än den, och när det kommer en ny iPhone-modeller som nu har man i andra länder kunnat byta till sig en ny till en billig peng.
NÄ, men för oss som har lite humor kan det va lite roligt att skoja om det!
Ok, jag läste bara Midmus dementi, så jag utgick ifrån att någon trott det på riktigt, skulle kanske kollat upp det före
Förjävligt är det här. Det man kan förvänta sig är ett skyhögt pris på telefonen. Ingen som helst subventionering av priset när man skaffar ett abbonemang (som man förmodligen kommer bli tvungen att binda sig på i 24månader ändå) och förmodligen kommer det bli ett speciellt "Iphone"-abbonemang där Telia pressar ut lite extrapengar för bland annat Visual Voicemail!
Det är fan bara å knäppa händerna för att någon mer operatör får ta hit den, för visst. Iphone är fin. Men jag överger inte mitt tele2 abbonemang för Telia-råttorna!
Förjävligt är det här. Det man kan förvänta sig är ett skyhögt pris på telefonen. Ingen som helst subventionering av priset när man skaffar ett abbonemang (som man förmodligen kommer bli tvungen att binda sig på i 24månader ändå) och förmodligen kommer det bli ett speciellt "Iphone"-abbonemang där Telia pressar ut lite extrapengar för bland annat Visual Voicemail!
Det är fan bara å knäppa händerna för att någon mer operatör får ta hit den, för visst. Iphone är fin. Men jag överger inte mitt tele2 abbonemang för Telia-råttorna!
Ta det lugnt. Vänta och se vad som händer. Jag är säker på att Telia inte har ett exklusivt avtal med Apple.
//Rob
Polaren kom med en rätt intressant fråga... OM de nu får ett exklusivt avtal..... Kan inte det strida mot någon av våra konkurrenslagar? Jag menar att sälja en produkt som ENBART går att använda i Telias nät?
Jag vet att man kan köpa operatörslåsta telefoner. Men då har man ju alltid kunnat punga upp några hundringar för att få de upplåsta....
Sverige är vilda västern. Vi har mycket, mycket lite regleringar angående sådant här, monopol, etc. Jämfört med många andra länder så är Sverige ett oreglerat land med lite byråkrati.
Detta kommer som en chock för många när dom kollar runt :-D. Ty, vår masokistiska självbild är ju det motsatta.
Polaren kom med en rätt intressant fråga... OM de nu får ett exklusivt avtal..... Kan inte det strida mot någon av våra konkurrenslagar? Jag menar att sälja en produkt som ENBART går att använda i Telias nät?
Jag vet att man kan köpa operatörslåsta telefoner. Men då har man ju alltid kunnat punga upp några hundringar för att få de upplåsta....
Sverige är vilda västern. Vi har mycket, mycket lite regleringar angående sådant här, monopol, etc. Jämfört med många andra länder så är Sverige ett oreglerat land med lite byråkrati.
Detta kommer som en chock för många när dom kollar runt :-D. Ty, vår masokistiska självbild är ju det motsatta.
Ja, och då är folk väldigt opålästa. Att spela martyr i Sverige ter sig lika löjligt varje gång någon försöker sig på det.
"Titta upp ur naveln för fan!!!"
i telia supporten sa dom idag att de inte fått upp några "kom-igång-inställningar" för iphone på hemsidan ännu men att det är på gång så fort försäljningen startar..
Haha, hade någon förväntat sig något annat?