- zthee
- Medlem ●
- Stockholm
Jepp!
Från futurlec.
Display adapter Bygger den på labbplatta - enda är väl att displayerna från futurlec har en annan pin-konfiguration än det som CGS pekar på - men det är ju bara att läsa databladet..
Är osäker på hur jag ska göra för att fästa dem vid fråntpanelen också.. Men det löser sig nog när jag väl kommer dit
Köpt labbaggregat (dubbla ställbara psu) och oscilloskop i helgen...
Så snart blir min pysselhörna lite mer hightech. Min sambo såg inte så gillade ut.... Men man kan ju inte vara populär i alla läger.
Har löst det med strömförsörjning med. Har +15,-15, +5 på 1500 mA så jag borde klara mig med några moduler iaf... (alltså ej labbagget)
Väntar med på MPS men har nog stannat vid önskan om 2 moduler men kanske ska jag köra på 5 för att vara värst på ngt iaf
Ser fram emot ljudexepel på din wavetable sedan och att du gör pcb skiss sedan på den så man kan tillverka den sen
Pehr, såg du köpt 281 med så nu blir vi flera med buchla egs.
Min sambo såg inte så gillade ut.... Men man kan ju inte vara populär i alla läger.
Jag har ockuperat köksbordet sen februari - min sambos tålamod börjar tryta. Det första jag kommer göra när jag är klar är att dra och köpa blommor och säga förlåt O:-)
Jag har ockuperat köksbordet sen februari - min sambos tålamod börjar tryta. Det första jag kommer göra när jag är klar är att dra och köpa blommor och säga förlåt O:-)
Ingen bra idé. Då kommer hon tro du varit otrogen... Bättre att bara städa köksbordet och låtsas som det regnar. Sedan så nästa gång du har varit på lokal så är du trevlig när du kommer hem och minns när du friar...:cool:
Pehr, såg du köpt 281 med så nu blir vi flera med buchla egs.
Japp tycker det är skönt med EG som kan dubbla som LFOs, dessutom är ju 281:an high tech :cool:med quadrature osv
EDIT: Har inte era sambos nån pysselhobby då? jag och Maria sitter ofta och pysslar tillsammans. Jag löder och hon scrapbookar. Ni vill inte se vårt matsalsbord...
EDIT: Har inte era sambos nån pysselhobby då? jag och Maria sitter ofta och pysslar tillsammans. Jag löder och hon scrapbookar. Ni vill inte se vårt matsalsbord...
I wish
Nä men jag får väl tvinga på henne en hobby. Hittills så har inget varit framgångsrikt. Man kanske skulle köpa en symaskin el en vävstol el startkit med scrapbooking. Eller om hon kunde bli politiskt intresserad och ta makten...
Zthee: Haha, men efter 14 år ihop så vill man inte ge sådan present
Jag har beställt typ 60st sånna här från futurlec Connectors - Polarized Headers - POLHDR5
Och honor till då
- Lasagneplattan är så gott som klar! Saknar bara typ alla IC-kretsar och.. dar303 vaaar ääär du.. eprom?
Känns som om det kan bli en hel del felsökning i den här sen alltså. Men jag håller tummarna för att det ska gå bra!
Pröva... Det går säkert.
Jag önskar jag kände ngn med en crimptång som kunde klämma 50 pinnars... Men ska använda tving o lim...
På IC kretsarna till 281 så står det att 2 st av kretsarna ska vara buffrade, kolla på futurlec men det stod inget om buffring där. Antar det är bara och beställa kretsarna vid namn el? Hittar dem inte med prefixet "b".
Avser cd4016B och cd4001B
Enligt Topp i tråden på electromusic så är det typ bara gamla CMOS-kretsar som inte är buffrade - har för mig att någon sa: är det från innan 1980 så kan det vara ett problem..
Jag köpte mina från futurlec och det har ett B efter sig så jag är glad!
Futurlec, The Electronic Components and Semiconductor Superstore
Hard 2 Find ICs
</title><title>BHIAB Electronics, elektronikkomponenter, kristaller,byggsatser, kortkontakter, kantkontaktdon
Har inte beställt den än, men ser ut att bli från futurlec...
http://electro-music.com/forum/phpbb-files/mps_composite_315.mp3
MPS. Fan vad nice den är. Snart är den här....
Vad använder ni för kablar till era moduler? När det gäller att koppla till paneler etc? Ska man gå på juste koppar el ngt?
Vad använder ni för kablar till era moduler? När det gäller att koppla till paneler etc? Ska man gå på juste koppar el ngt?
Flertrådig kopplingstråd från kjell.
Kjell & Company - 39525 - Kopplingstråd 10 färger