Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 1160 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-05-11 09:58

Aktivering av iPhone 3G- Halebop.

Hej.

Är väldigt glad ifall jag kan få hjälp. Jag fick hem min nya iPhone 3G från Halebop förra veckan men jag kunde inte använda den för jag väntade på att telefonnumret skulle flyttas. Undertiden kunde jag använda allt på den utom att sms och ringa såklart. Så har lyssnat på musik, mailat och surfat. Idag kl 04.00 flyttades numret över men den har fortfarande inte aktiverats och jag kan inte ringa eller sms på den. Har testat och ta ur och i sim kortet och kopla in den i daton men det går inte kativera den i genom iTunes eftersom den redan är instalerad.

Kan någon hjälpa mig? det skulle vara väldigt snällt!

Ursprungligen av LittleA:

Hej.

Är väldigt glad ifall jag kan få hjälp. Jag fick hem min nya iPhone 3G från Halebop förra veckan men jag kunde inte använda den för jag väntade på att telefonnumret skulle flyttas. Undertiden kunde jag använda allt på den utom att sms och ringa såklart. Så har lyssnat på musik, mailat och surfat. Idag kl 04.00 flyttades numret över men den har fortfarande inte aktiverats och jag kan inte ringa eller sms på den. Har testat och ta ur och i sim kortet och kopla in den i daton men det går inte kativera den i genom iTunes eftersom den redan är instalerad.

Kan någon hjälpa mig? det skulle vara väldigt snällt!

Stänga av och starta telefonen igen?

Tråden för iPhone 3G - Vad tycker ni?

Yes nu har den landat till ett sjukt vettigt pris.
Fattar inte att de inte langande in en bättre kamera!
Är den operatörslåst eller??
Vad saknas tycker ni?

  • Medlem
  • 2008-06-09 21:08

Finns lite mer info på apple store PRO:
Apple Store PRO - iPhone 3G

Grymt bra pris! Dags att byta telefon tror jag...

iPhone 3G till Sverige 11 Juli:
Apple - iPhone - Choose a Country

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-06-09 21:18

ok, som nni nu ser på sidan, apple.se och klickar på store! sverige premiär den 11jul08, men det finns en sak ni ska tiita på, det verkar inte som man aktiverer den via i-tunes. det ser precis ut som det gjorde via t-mobile o orange när iphone fanns på deras apple store, så ett abb är nog 99% säkert.. 11jul, ngn som vill vara med i kön??

Ursprungligen av oykkh:

ok, som nni nu ser på sidan, apple.se och klickar på store! sverige premiär den 11jul08, men det finns en sak ni ska tiita på, det verkar inte som man aktiverer den via i-tunes. det ser precis ut som det gjorde via t-mobile o orange när iphone fanns på deras apple store, så ett abb är nog 99% säkert.. 11jul, ngn som vill vara med i kön??

Känns fel att stå utanför en Teliabutik.

  • Oregistrerad
  • 2008-06-09 22:35
Ursprungligen av mackeswissman:

Känns fel att stå utanför en Teliabutik.

Kan inte hålla med mer.

Gött med en ny iPhone skulle släpts lite tidigare ! varför alltid vänta med allt ?

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-06-09 21:15

billig, blir att köpa nu i usa och hacka. vägrar dyra abbonnemang..

"Intresseanmälan avser information om iPhone. Förhandsbokning är inte möjlig."

Va? Varför inte det? (ironi)

Undrar förresten hur många som kommer att intresseanmäla sig?

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-06-09 21:23

haha, men jag kommer göra som Greg Packer eller vad han hette? ha en t-shirt på mig där det står: FIRST IN LINE FOR IPHONE!!! HAHA

  • Medlem
  • 2008-07-06 21:59

En"lös" iPhone

Om jag köper en så kallad "lös" iphone för 5500 kronor, kan jag då köra typ conviq på den eller måste jag fortfarande ha ett telia kontantkort?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-07-06 22:10

Ursäkta, men har du överhuvudtaget besökt Telias hemsida?

Telia.se - Bredband, Telefoni & Digitaltv - hr hittar du tjnsten fr dig!

Ursprungligen av Telia:

Har du redan ett mobilabonnemang hos Telia?

  • Om du har ett obundet mobilabonnemang eller upp till 3 månaders bindningstid kvar kommer du att kunna byta till valfritt abonnemang, alternativt förlänga ditt befintliga abonnemang med 18 eller 24 månader. Pris med iPhone 3G hittar du i respektive tabell.

  • Om du har mer än 3 månaders bindningstid kommer du att kunna köpa en iPhone 3G till följande pris (med bibehållen bindningstid):
    iPhone 3G 8 GB: 4695 kr
    iPhone 3G 16 GB: 5495 kr

  • iPhone 3G kommer inte att kunna köpas med Telia Refill.

  • Eventuella rabattavtal på telefoner kan inte kombineras med iPhone 3G.

Du kan INTE köpa iPhone lös i dagens läge (2008-07-06), kanske imogon eller nästa vecka...ingen som vet,

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-06 22:29
Ursprungligen av can:

Om jag köper en så kallad "lös" iphone för 5500 kronor, kan jag då köra typ conviq på den eller måste jag fortfarande ha ett telia kontantkort?

Allvarligt talat, läs på snälla... tråden är full av sådana här frågor hela tiden och det finns svar på det överallt... och jag menar då verkligen överallt på internet.

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2008-07-12 18:24

Installer till iPhone 3G

Någon som vet om installer kommer till iPhone 3G modellen?

Ja det gör det i samband med pwnage (du måste hacka telefonen med andra ord).

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-07-12 20:23

Varför är iPhone 3g låst?

Jag sökte lite på forumet men kunde inte hitta något som gav mig en förklaring. Alltså, varför har Apple valt att bara släppa den till en operatör i varje land och varför är de tvungna att vara operatörslåsta och oftast bundna till ett abonnemang? Tjänar Apple på det? Operatörerna borde ju tjäna på det, är det helt enkelt så att apple tjänar mer på varje telefon på detta vis? Jag tjänar i varje fall inte på det eftersom jag är bunden till Tele2 just nu. Någon som har en rimlig förklaring eller spekulation?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-12 20:48

När Apple släppte iPhonen förra året hade dom en affärsmodell där Apple får procent på intektärna som genererades med iPhonene. Då låste dom den till en operatör. Nu har dom bytt affärsmodell men eftersom dom tecknade exklusiv avtal med flera operatörer förra året kunde dom inte släppa telefonen fritt nu. Men jag tror huvud grunden är att inte förlora kontrollen över iPhonen. Men jag hoppas verkligen att den släpps fri.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-12 22:11
Ursprungligen av enkel:

Jag sökte lite på forumet men kunde inte hitta något som gav mig en förklaring. Alltså, varför har Apple valt att bara släppa den till en operatör i varje land och varför är de tvungna att vara operatörslåsta och oftast bundna till ett abonnemang? Tjänar Apple på det? Operatörerna borde ju tjäna på det, är det helt enkelt så att apple tjänar mer på varje telefon på detta vis? Jag tjänar i varje fall inte på det eftersom jag är bunden till Tele2 just nu. Någon som har en rimlig förklaring eller spekulation?

En delförklaring är att man vill ge kunden samma upplevelse oavsett var i världen du köper telefonen. Som vi sett så utformar i princip alla operatörer speciella iPhone-abonnemang med viss datatrafik inkluderad. Skulle man släppa telefonen helt fri så skulle man inte få samma enhetliga användarupplevelse.
Hur pass väl man nu lyckas med detta återstår att se. Operatörerna verkar ha fått ganska stor frihet att avgöra hur mycket data o.s.v som ska inkluderas.

Bevaka tråden