Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 1160 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av AcidRage:

1300:- kommer den kosta enligt Aftonbladet

Låter mysko. Finns väl inte en appleprodukt som när den kommit till Sverige kostat lika mycket (med tanke på dollarkursen) som i USA? Brukar väl snarare vara 199USD = 1999SEK.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-06-09 23:19

Pristaket Jobs lovade...gäller det bara USA? Annars blir det faktiskt ca. 1300 kr. Detta innebär att den kommer att sälja som smör i Sverige. Vårt lilla land kommer att slå alla rekord i förhållande till population.
(abbokostnaden synar dom flesta inte allt för noga...utan det är initialkostnaden som styr)

Ursprungligen av Paralyser:

Låter mysko. Finns väl inte en appleprodukt som när den kommit till Sverige kostat lika mycket (med tanke på dollarkursen) som i USA? Brukar väl snarare vara 199USD = 1999SEK.

  • Medlem
  • Köping
  • 2008-06-09 22:08

mer info på apple store...

Apple - iPhone - Var du köper

Borde inte keynoten vara uppe nu? Nån som hittar den? / Midmus

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2008-06-09 22:14

Jag är PC användare, är det bara skit med iPhone då? Vill ju ha den

Ursprungligen av antepop:

Jag är PC användare, är det bara skit med iPhone då? Vill ju ha den

Oh nej, det finns i nuläget ingenting du inte kan göra med en iPhone på en PC jämfört med en Mac.

Ursprungligen av antepop:

Jag är PC användare, är det bara skit med iPhone då? Vill ju ha den

Jag är också PC användare, det finns ingen bättre telefon ändå. Även om man trampar på den ett par ggr och ett par knappar trillar ur, piskar den alla andra telefoner på marknaden, som gör allt de kan för att hänga med, och misslyckas fatalt. Som t ex HTC Touch Diamond.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2008-06-09 22:24
Ursprungligen av FordTheWord:

Jag är också PC användare, det finns ingen bättre telefon ändå. Även om man trampar på den ett par ggr och ett par knappar trillar ur, piskar den alla andra telefoner på marknaden, som gör allt de kan för att hänga med, och misslyckas fatalt. Som t ex HTC Touch Diamond.

Jo men det känns som att program varan är mac, givetvis, men jag undrar om den är användbar i en pc?

Ursprungligen av antepop:

Jo men det känns som att program varan är mac, givetvis, men jag undrar om den är användbar i en pc?

Har inte sett så mycket som är så speciellt bara Mac, funkar utmärkt att använda i iTunes PC, tyvärr inte använt andra program som är datorberoende, allt annat till iPhonen har funnits via Installer och det har varit direkt på telefonen då. Jag hör ju dock att många här har vissa mac baserade program för att överföra filer och annat till telefonen..

Väntar på adressboken faktiskt, smart app som slår upp info om den som ringer. De jobbar tydligen redan på en iPhone version.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-06-10 10:06
Ursprungligen av FordTheWord:

Väntar på adressboken faktiskt, smart app som slår upp info om den som ringer. De jobbar tydligen redan på en iPhone version.

Vilka är De? Var har du fått den informationen ifrån? Referenser?

Har en turbo 3g?

Ursprungligen av makaveli-:

Har en turbo 3g?

Ja, det ska finnas HSDPA på den.

Vad betyder flush headphone jack?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-09 22:44
Ursprungligen av svantet:

Vad betyder flush headphone jack?

Antar att det betyder att jacket inte ligger inne i ett hål som på nuvarande iPhone. Många har inte kunnat använda sina egna hörlurar utan att använda adapter.

Ursprungligen av steli:

Antar att det betyder att jacket inte ligger inne i ett hål som på nuvarande iPhone. Många har inte kunnat använda sina egna hörlurar utan att använda adapter.

Så skapar man nya features! Först tar man ett steg tillbaka... Sen kliver man fram igen.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-09 22:54
Ursprungligen av svantet:

Vad betyder flush headphone jack?

att du inte behöver använda en adapter för o sätta in dina egna hörlurar. Uttaget på iphonen var utfromat så att det inte gick o sätta i vad som helst.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-06-09 22:56

Har Telia och ingen bindningstid. Oj vad glad jag är. Hoppas bara abbonemanget inte blir för dyrt.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-06-09 22:35

Haha, jag har redan Telianummer och ingen bindningstid, bara att inhämta luren, hoppas nu bara inte att abonnemanget kostar 600:-/månad då lessnar jag och håller fast vid min något slitna iPhone 2G ett tag till.

Undrar hur länge det dröjer innan 2.0 mjukvaran är upplåst med Pwnge.

Ursprungligen av ahmedmo:

Haha, jag har redan Telianummer och ingen bindningstid, bara att inhämta luren, hoppas nu bara inte att abonnemanget kostar 600:-/månad då lessnar jag och håller fast vid min något slitna iPhone 2G ett tag till.

Undrar hur länge det dröjer innan 2.0 mjukvaran är upplåst med Pwnge.

Lär inte vara att bara "hämta ut" den det är abbonemang direkt som gäller.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-06-11 01:45
Ursprungligen av generuss:

Lär inte vara att bara "hämta ut" den det är abbonemang direkt som gäller.

Alltså det är detta som känns skumt.. Jag har tidigare varit anställd i en Teliabutik, har inte funnits någon telefon under de två år jag jobbat där, som varit abb- låst, och inte gått att köpa som renköp (alltså utan abb, men OP låst)... vore jävla trist om denna var det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-06-09 22:38

Hmm det borde väll säljas i vanliga mobiltelefonutiker också? som t.ex. phonehous etc.. även om den är operatörslåst.

Vad jag inte fattar är hur de endast lyckas komma upp i 2,8 gånger snabbare överföring med hsdpa än med edge?
Det skulle ju innebära att med hsdpa och at&t i usa får de inte ut mer än ca 6-700kbit/s?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-09 22:49

På den amerikanska sidan står det att man kan köpa den i Apple-butiker och i AT&T-butiker. Om man väljer att köpa i Apple-butik kan man väl inte teckna abonnemang? Detta borde innebära att det är aktivering via iTunes som gäller fortfarande. I alla fall i USA. Så att importera en iPhone skulle fortfarande kunna vara en möjlighet - om man inte vill binda upp sig till Telia.

Bara mina spekulationer. Vad tror ni?

Hur blir det med videosamtal?

denna filmen om mobile.me ser man hur smidig den nya iphonen är! ser riktigt nice ut. även om den gamla är fin också.

Apple - MobileMe - A Guided Tour

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-09 23:01

Förvånansvärt många som röstat nej till att om de är sugna på iPhone på Aftonbladet: 38.3 % av ca 32 000 pers.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-06-09 23:13
Ursprungligen av lither:

Förvånansvärt många som röstat nej till att om de är sugna på iPhone på Aftonbladet: 38.3 % av ca 32 000 pers.

Med andra ord 38.3% av ca 32 000 personer som tydligen inte har en iPhone 2G och inte har en susning av vilken grym produkt det.

Synd för dem, då finns det mer för oss

Skulle tippa på 1995:- och 2995:- för 8gb och 16gb-modellerna.

Jag anser att den "nya" Iphonen är rätt fiasko-artad ändå. Det enda de egentligen gjort är att slänga in 3G-stöd och en GPS. Hur banbrytande är det egentligen? Redan när Iphone kom fanns det mobiler med detta i. Jag ville se lite fler förändringar, typ bättre kamera och MMS-stöd och sådär....

När det gäller pris-sättningen så ska man ju verkligen inte lita på aftonbladet. De gör väl som alla andra och tar 199*dagens dollarpris och slänger på godtycklig skatt. Det man bör inse är att det inte finns en chans att den kommer bli så billig som 1300 i slutänden.
Visst, du kanske får lägga 1300:- för telefonen när du köper den. Men någonstans ska Telia kräma ur extrapengar. Så isåfall lär man få räkna med ett abonnemang som ligger 100-200spänn dyrare än vanligt.

Bevaka tråden