Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 1160 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-06-10 00:20

Om du tror att miraklet iPhone handlar om GPS, MMS, kamerakvalitet och 3G - så har du inte sett ljuset...du har uppenbart inte förstått vad som hänt...vad en iPhone är för något. Det unika. Vackra. Interface/maskin och människa. Estetik. Filosofi.
Du är lycklig som har nöjet att ännu upptäcka uppenbarelsen

Ursprungligen av theplague:

ps. Alla som tycke GPS är så onödigt men samtidigt gråter efter MMS, samt inte ser poängen med 3G men samtidigt gnäller över att de borde satt in en bättre kamera:

Hej då!
Fattar faktiskt inte alls vad ni gör här. Engagera er i en mobil ni gillar/tror på istället, så gör vi andra detsamma.
Återigen, hej då!!!

Ursprungligen av mjg:

Om du tror att miraklet iPhone handlar om GPS, MMS, kamerakvalitet och 3G - så har du inte sett ljuset...du har uppenbart inte förstått vad som hänt...vad en iPhone är för något. Det unika. Vackra. Interface/maskin och människa. Estetik. Filosofi.
Du är lycklig som har nöjet att ännu upptäcka uppenbarelsen

Jag har haft iPhone sedan november, vad vill du?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-06-10 01:13

Du bad alla som hade klagat på vissa specifika saker att dra och leta en annan lur. Jag tolkar det som att du tycker att det är dessa saker som ÄR iPhone. Jag påminde dig om att iPhone är så mycket mera än dessa saker - vilket gör att dom som klagat på dessa saker mycket väl kan stanna kvar och t.o.m. köpa en iPhone.

Även om du haft 300 iPhone's i 15 år så drar jag då slutsatsen att du - enligt mina subjektiva mått - inte har förstått vad en iPhone verkligen ÄR. Vad som är unikt med den.
Vi som förstått detta - vi upplysta - kan lugnt kritisera allt möjligt med den vackra mirakelmanicken. Vi vill bara göra den ännu bättre och vi blir inte personligen sårade om andra inte gillar den eller Apple. Det är trots allt bara en - just det - manick.

Vad är det du inte förstår med detta?

Ursprungligen av theplague:

Jag har haft iPhone sedan november, vad vill du?

Ursprungligen av mjg:

Du bad alla som hade klagat på vissa specifika saker att dra och leta en annan lur. Jag tolkar det som att du tycker att det är dessa saker som ÄR iPhone.

Eeehhh...
Om jag anser kritiken gentemot dessa saker och faktumet att iPhone nu saknar dessa tillräckligt för att de faktiskt ska leta efter något annat tycker jag väl att iPhone inte är dessa saker?
Om det är dessa saker man vill ha - skaffa inte en iPhone!

Citat:

Jag påminde dig om att iPhone är så mycket mera än dessa saker - vilket gör att dom som klagat på dessa saker mycket väl kan stanna kvar och t.o.m. köpa en iPhone.

Om de tycker att det iPhone innehåller är onödigt skräp och saknar andra, i mina ögon, sekundära funktioner som MMS och kamera? Ska de då skaffa iPhone?
Logiskt.

Citat:

Även om du haft 300 iPhone's i 15 år så drar jag då slutsatsen att du - enligt mina subjektiva mått - inte har förstått vad en iPhone verkligen ÄR. Vad som är unikt med den.
Vi som förstått detta - vi upplysta - kan lugnt kritisera allt möjligt med den vackra mirakelmanicken. Vi vill bara göra den ännu bättre och vi blir inte personligen sårade om andra inte gillar den eller Apple. Det är trots allt bara en - just det - manick.

ZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.........

Citat:

Vad är det du inte förstår med detta?

Som jag nämnde saknas logiken.

Kommer antagligen inte att funka med kontantkort

Ursprungligen av thalgmac:

Kommer antagligen inte att funka med kontantkort

Baserar du på vad?

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-06-10 00:19

Jag hoppas för allt i hela världen att det forfarande kommer att vara samma system som idag med aktivering av abonnemanget, dvs. att man gör det via iTunes. Det sista jag vill är att behöva gå över till Telia och överge mitt Tele2 abonnemang som är en supersweet deal med 3000 gratis SMS, 0 kr/min till alla Tele2, 0,69 kr till alla andra, 39 kr månadskostnad osv. Så det vore riktigt fint om man fortfarande aktiverar i iPhone så att någon skillad jävel fixar med upplåsning så att man kan få hem en vit 16 gb från USA för $199 plus skatt.

Jag måste bara ha iPhone 3G. Så enkelt är det, som prylnörd pallar jag inte att gå runt med en "gammal" iPhone och se folk med 3G-versionen. Jag är rädd för att jag kan råka få sladd med bilen upp på trottoaren då...

Det gick visst lite bråttom med översättningen på webbsidan...

Tråkigt att man inte kan använda
Kontantkort...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-10 08:59
Ursprungligen av thalgmac:

Tråkigt att man inte kan använda
Kontantkort...

Uteslut inte det. Till O2 i Storbritannien kommer man kunna köpa den som "Pay and Go", så det hänger nog helt och hållet på Telia.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-10 09:20
  • 3G

  • GPS (UMTS)

  • Bättre batteritid

  • Hörlursuttaget är inte sänkt

  • Lägre pris

  • Fler länder

  • Måste köpas med abonnemang endast hos samma operatör som har avtal med Apple

  • Fortfarande låst till en operatör

  • Ingen online aktivering mer

  • Baksida av plast (blir snabbt repigt)

  • Samma 2M kamera utan autofokus

Är mest besviken på att Apple har inte lärt sig att monopol är inte det bästa sättet att driva produkter. Släpp telefonen fri! Hur svårt ska det vara att förstå?

//Rob

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-06-10 09:33
Ursprungligen av Robo-X:
  • Baksida av plast (blir snabbt repigt)

Vad gör ni med era telefoner egentligen? Jag har haft min sedan november och har inte en enda repa på plasten över antennen...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-10 09:41
Ursprungligen av lasselu:

Vad gör ni med era telefoner egentligen? Jag har haft min sedan november och har inte en enda repa på plasten över antennen...

Eftersom baksidan är av högglans plast och rund räckert det med att lägga den på bordet stötta till den lite så får du en repa. Och det kommer att hända rätt ofta. Jag har haft min iPhone sen februari och har inga repor. Men den gamla telefonen hade inte baksidan av plast.

//Rob

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-06-10 10:24
Ursprungligen av Robo-X:

Eftersom baksidan är av högglans plast och rund räckert det med att lägga den på bordet stötta till den lite så får du en repa. Och det kommer att hända rätt ofta. Jag har haft min iPhone sen februari och har inga repor. Men den gamla telefonen hade inte baksidan av plast.

//Rob

Det vet jag väl att baksidan på iPhone v1 inte är av plast...som jag sa, jag har inte en enda repa på plasten över antennen...

Det återstår att se hur det blir med v2, Apple brukar vara bra på att göra stryktåliga saker imho...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-11 10:00
Ursprungligen av lasselu:

Vad gör ni med era telefoner egentligen? Jag har haft min sedan november och har inte en enda repa på plasten över antennen...

Det är för att du har din i ett hölster i bältet

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-11 10:03

Diktafon

Är det nån som vet om det går att använda en iPhone som en diktafon?
Det är en extremt viktigt feature för min del, då jag behöver det i jobbet.

Ursprungligen av Robo-X:

Är mest besviken på att Apple har inte lärt sig att monopol är inte det bästa sättet att driva produkter. Släpp telefonen fri! Hur svårt ska det vara att förstå?

//Rob

Du tror inte Apple har en genomtänkt och avvägd plan för hur de ska tjäna pengar?
Vad är det de ska förstå? Hur man marknadsför en produkt?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-10 10:35
Ursprungligen av Robo-X:
  • Baksida av plast (blir snabbt repigt)

Vad är det som är så jobbigt med lite repor? Så länge det inte är en rejäl reva i pisplayen så ser jag det bara som löjligt, men det är min åsikt det. En mobil är en slitningsvara, inget diamantsmycke som skall förbli i nyskick för all framtid.

Men om det är någon som definitivt behöver en repfri iPhone 3G för all framtid kan jag rekommendera den säkerhetsbox som Jobs visade upp två gånger i den nya reklamsnutten under Keynoten. Haha.

UK-abonnemangen är ju skitdyra.. 416kr/mån * 18 + 1900kr inköp = 9388kr nej tack..

Ursprungligen av ninjamac:

UK-abonnemangen är ju skitdyra.. 416kr/mån * 18 + 1900kr inköp = 9388kr nej tack..

Tycker jag inte.

De kostar precis som O2's övriga vad jag kan se
Pay Monthly tariffs - Pay Monthly - Tariffs - Mobiles & Tariffs - O2

Men iphonens paket innehåller obegränsad data och wifi etc.

Titta på vad Telia tar för en N82. Man kan inte teckna sig på 18 hos telia ser det ut som men 12 alt 24 finns.

Senast redigerat 2008-06-10 01:19

fattar inte varför inte dem kan lägga inte airtunes i iphone. borde vara enkelt. men men...

Jag är glad att jag köpte first gen. Snyggare och valfritt abonnemang. Vad mer kan man begära egentligen?

Skulle tro att det blir 1000-2000kr i Sverige + 299kr/mån (i bästa fall inkl 7.2mbit)

ninjamac, lite väl optimistiskt. Jag gissar på 1800-2800 och 399kr/mån med obegränsad data.

Förresten, copy&paste-funktion har inte nämts va?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-10 01:21

Fortfarande en usel 2mpix-kamera, fortfarande INGEN MMS och fortfarande tråkiga 16GB!! VAD I HELVETE APPLE!!!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-10 01:25
Ursprungligen av m1kke:

...fortfarande INGEN MMS

...& ingen floppy disk!

Ursprungligen av DaPhox:

...& ingen floppy disk!

Och absolut ingen SCSI-port

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-06-10 01:52
Ursprungligen av m1kke:

INGEN MMS

Detta kanske beror på att folk knappt använder MMS? Fler och fler mobiler blir mer baserade på surf och det kan vara därför Apple väljer att skita i MMS. iPhone är till stor del en surf-mobil och då kan man maila bilden istället för att skicka den med MMS.

MMS är helt klart påväg ut och Apple verkar inte vilja hindra detta.

Bevaka tråden