Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 1160 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag tolkar det PRECIS tvärtom: Detta erbjudande kommer att innebära väntan när den stora majoriteten - som vill ha en iPhone men som fattar 0 - ska ha hjälp där framme vid disken - av samma killar/tjejer som säljer den (tror inte dom har en annan speciell disk/kö för aktivering).
Jag hoppas jag har fel.

Jag bor i Sthlm, men till Kungsgatan går jag inte. Jag går till Telia på Söder kl. 10:00.

Ursprungligen av davidee:

...ett stycke väcker min nyfikenhet, "kunderna kan få hjälp med aktivering och kom-i-gång."

Man slipper alltså vänta 10-15minuter på varje kund som skall krångla med en massa olika abbonemang?

Undrar hur många som faktist kommer dit, och hur många iPhones det finns, eftersom jag kommer köpa en efter jobbet på fredagen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-08 13:27
Ursprungligen av Patrik D:

Undrar hur många som faktist kommer dit, och hur många iPhones det finns, eftersom jag kommer köpa en efter jobbet på fredagen.

Jag vet inte hur jag skall göra. Har ingen lust alls att stå i kö mitt i natten, säkerligen med massa hurtiga teliaanställda som vill ha ett jippo att kunna lägga ut på deras hemsida. Vill inte heller synas på TV i nått reportage om de där galna Applefanatikerna som köar mitt i natten. Särskilt surt skulle det ju vara att stå där och sedan när det blir min tur så finns det bar 8 giggaren kvar. Å andra sidan skulle jag bli tokig om jag inte gick dit mitt i natten och den sedan var slut överallt när jag kommer loss till lunch på fredag. Jag tycker det hade varit mycket bättre om de gjort som i USA och öppnat klockan 08.00.

Nåväl, snacka om i-landsproblem

Johan

Jag är rädd att Zimmerman kommer ha rädd.

Hade de haft nattöppet i Helsingborg hade jag varit där. Tanken slog mig att åka till Malmö, men nej, det lär bara vara svårare att få tag på en iPhone i Malmö än i Helsingborg

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-08 13:39

Hmm ... jag väntar tills det släpps en 32GB iPhone och jag kan få ett abonnemang med sansade priser

Förhasta dig inte...strax efter 32GB-släppet så kommer en 64GB'are...och hur känns det då att sitta med en liten 32'a? Jag skulle nog ha is i magen och vänta in 128GB'aren - den är garanterat billigare också.

Ursprungligen av Thomaz:

Hmm ... jag väntar tills det släpps en 32GB iPhone och jag kan få ett abonnemang med sansade priser

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-08 15:07
Ursprungligen av Zimmerman:

Förhasta dig inte...strax efter 32GB-släppet så kommer en 64GB'are...och hur känns det då att sitta med en liten 32'a? Jag skulle nog ha is i magen och vänta in 128GB'aren - den är garanterat billigare också.

Jo, det är klart. Ska nog vänta på 160GB med inbyggd 42" plasma-TV och surroundsystem när jag tänker efter...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-08 15:33
Ursprungligen av Thomaz:

Jo, det är klart. Ska nog vänta på 160GB med inbyggd 42" plasma-TV och surroundsystem när jag tänker efter...

Bara 42"?

Dum fråga kanske, men, någon som har koll på hur stor inkomst man måste ha för att teckna abonnemang? har bara haft kontantkort innan så har ingen koll. "tjänar" 1050kr i månaden (studiebidrag) tänkte teckna telia mobil sommarvänner för 69kr/månad. Är det möjligt med det lilla jag får varje månad tro?

Är 18 år.
Tack på förhand.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-07-08 16:15
Ursprungligen av Jonaas:

Dum fråga kanske, men, någon som har koll på hur stor inkomst man måste ha för att teckna abonnemang? har bara haft kontantkort innan så har ingen koll. "tjänar" 1050kr i månaden (studiebidrag) tänkte teckna telia mobil sommarvänner för 69kr/månad. Är det möjligt med det lilla jag får varje månad tro?

Är 18 år.
Tack på förhand.

Ursprungligen av Telia:

En kreditprövning görs alltid vid beställning av ett nytt abonnemang. Om man inte är kreditvärdig kräver Telia någon form av säkerhet, vanligtvis i form av en deposition. För frågor kontakta kundtjänst.

Dom skiter totalt i din inkomst, dom gör en kreditkontroll för att se att du inte har några betalningsanmärkningar (kronofogden etc).

- 18 år för att teckna avtal.
- Inga betalningsanmärkningar.

http://www.99.se/operat-rer-abonnemang/246245-kreditpr-vning-telia.html

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-07-08 16:44

Om man är i processen i att flyta sitt nummer från Tele2 till telia, hur gör man i butekn när man ska köpa den men vill ha kvar sitt gammla nummer?

Ursprungligen av f-our1:

Om man är i processen i att flyta sitt nummer från Tele2 till telia, hur gör man i butekn när man ska köpa den men vill ha kvar sitt gammla nummer?

Jag ska göra samma sak, var inne i en Teliabutik häromdagen och frågade. Dom ordnar allt som har med porteringen att göra på plats när du tecknar det nya abonnemanget.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-07-08 16:57
Ursprungligen av qvintus53:

Jag ska göra samma sak, var inne i en Teliabutik häromdagen och frågade. Dom ordnar allt som har med porteringen att göra på plats när du tecknar det nya abonnemanget.

Perfekt

Vad betyder det? Att man portas direkt och kan börja använda numret hos Telia direkt? Att dom har blanketter och info etc klara för att sätta igång processen som tar 5-7 dagar?
"...ordna allt som har med porteringen att göra på plats..."
Detta säger tyvärr i det närmaste ingenting. "Det fixar sig." typ...

Ursprungligen av qvintus53:

Jag ska göra samma sak, var inne i en Teliabutik häromdagen och frågade. Dom ordnar allt som har med porteringen att göra på plats när du tecknar det nya abonnemanget.

Ursprungligen av Zimmerman:

Vad betyder det? Att man portas direkt och kan börja använda numret hos Telia direkt? Att dom har blanketter och info etc klara för att sätta igång processen som tar 5-7 dagar?
"...ordna allt som har med porteringen att göra på plats..."
Detta säger tyvärr i det närmaste ingenting. "Det fixar sig." typ...

Det säger att dom fixar allt som behöver göras för att man ska få över nummret till Telia. Givetvis tar det ju ett antal dagar innan det är klart, men det gör det ju alltid.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-09 07:52
Ursprungligen av qvintus53:

Det säger att dom fixar allt som behöver göras för att man ska få över nummret till Telia. Givetvis tar det ju ett antal dagar innan det är klart, men det gör det ju alltid.

Även jag har detta delikata problem och som jag förstod det på telia-säljaren jag pratade med så får du ett temporärt nummer tills flytten av ditt eget nummer gått igenom. Således kan du använda telefonen direkt. Huruvida det kommer att fungera på detta sätt i verkligheten är en annan sak, hoppas.

Ursprungligen av Jonaas:

Dum fråga kanske, men, någon som har koll på hur stor inkomst man måste ha för att teckna abonnemang? har bara haft kontantkort innan så har ingen koll. "tjänar" 1050kr i månaden (studiebidrag) tänkte teckna telia mobil sommarvänner för 69kr/månad. Är det möjligt med det lilla jag får varje månad tro?

Är 18 år.
Tack på förhand.

jag är också 18 och hade för en vecka sedan kontantkort, men jag har redan innan ordnar med abonnemang (student+flatrate), och det var inga som helst problem. Det enda dem gör, som någon tidigare skrev, är en kreditkontroll på dig. Det går på någon sekund och har du inga betalningsanmärkning eller dylikt, så är det grönt. Dock blir det en utlandsspärr på telefonen eftersom man är 18, vilket jag tycker är skönt.

Ursprungligen av ratorinak1:

Dock blir det en utlandsspärr på telefonen eftersom man är 18, vilket jag tycker är skönt.

Det hade inte varit helt fel här i Helsingborg, då man ofta glider över på danskt nät.

Ursprungligen av ratorinak1:

jag är också 18 och hade för en vecka sedan kontantkort, men jag har redan innan ordnar med abonnemang (student+flatrate), och det var inga som helst problem. Det enda dem gör, som någon tidigare skrev, är en kreditkontroll på dig. Det går på någon sekund och har du inga betalningsanmärkning eller dylikt, så är det grönt. Dock blir det en utlandsspärr på telefonen eftersom man är 18, vilket jag tycker är skönt.

Vadå "blir"?
Jag hoppas och antar att detta är något du har valt?

Ursprungligen av PeeMaN:

Vadå "blir"?
Jag hoppas och antar att detta är något du har valt?

Inte då, tydligen är läget så om man är nyss fyllda 18, fråga mig inte varför, men så är det iallafall och det är inget som jag har VALT.

Ursprungligen av ratorinak1:

Inte då, tydligen är läget så om man är nyss fyllda 18, fråga mig inte varför, men så är det iallafall och det är inget som jag har VALT.

Haha, jag vet inte riktit vad jag ska säga faktiskt. Oerhört komiskt är det iallafall.
"Jaadu, de som precis blivit myndiga. De ringer nog jättemycket till utlandet och då får de räkningar som de inte kan betala. VI SPÄRRAR!"

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-07-08 23:17

Jag strosade runt lite på Telia's hemsida och det är inte omöjligt att Telia Mobil Max 25 för studenter har en spärr för utlandssamtal, av den enkla anledningen att jag inte ser det abonnemanget i listan över priser för utlandsamtal.

Om Mobil 25 som ligger i listan är något som liknar Mobil Max 25 så är det ett säljstoppat abonnemang.

Däremot har inte Telia Mobil Till Vänner någon synbar utlandsspärr.

Ursprungligen av Telia:

När du fyller 26 år alternativt slutar studera ändras abonnemanget automatiskt till Telia Mobil Till vänner (eller motsvararande vid ev. säljstopp) om du inte själv väljer en annan abonnemangsform.

Priser för mobilsamtal till utlandet
Telia.se - Bredband, Telefoni & Digitaltv - hr hittar du tjnsten fr dig!

Telia Mobil Max 25
Telia.se - Bredband, Telefoni & Digitaltv - hr hittar du tjnsten fr dig!

*spärrar upp ögonen*

Helt otroligt!, Telia är pengasmarta. Halebop är ju Telias ungdomsvariant, de tar 1,97kr för samtal till mobil kinatelefoni samt 0,97 kr för fast kinatelefoni.

StorTelia tar 12,50 kr per minut till kinatelefoni.

Ett till prisex. till USA, Halebop 0,97 kr till mobil och fasttelefoni. Telia tar 9 kr.

Den stora prisskillnaden måste ligga i och med att många företag har telia och har pengar att pytsa i telkostnader. Sedan är det nog inte många ur Halebops målgrupp som ringer Kina eller USA.

Cash is king Telia!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-10 20:10
Ursprungligen av Caemon:

Jag strosade runt lite på Telia's hemsida och det är inte omöjligt att Telia Mobil Max 25 för studenter har en spärr för utlandssamtal, av den enkla anledningen att jag inte ser det abonnemanget i listan över priser för utlandsamtal.

Om Mobil 25 som ligger i listan är något som liknar Mobil Max 25 så är det ett säljstoppat abonnemang.

Däremot har inte Telia Mobil Till Vänner någon synbar utlandsspärr.

Priser för mobilsamtal till utlandet
Telia.se - Bredband, Telefoni & Digitaltv - hr hittar du tjnsten fr dig!

Telia Mobil Max 25
Telia.se - Bredband, Telefoni & Digitaltv - hr hittar du tjnsten fr dig!

Enligt kundtjänst ska det inte finnas någon utlandsspärr på Telia Mobil Max 25. Utan den står inte bara med på listan. Samma priser gäller som för övriga Telia Mobil-abonnemang.

Premiärvimmel från Stockholm, Mamlö och Göteborg.

iPhone 3G Produkter och erbjudanden Mobilt - Telia.se

Här ser ni köerna som redans bildats i väntan på att få spendera pengar på iPhone 3G

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-07-08 16:45

jag kommer iaf plocka ut en kontant telefon för 5500 iom att jag är bunden.. bästa dealen för mig.. o då kan jag välja vilket abbonemang jag ska köra.. blir nog student+flatrate för 248kr/månad

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-08 17:46

henkebarn: Bara stänga av roaming ju...

Ursprungligen av Trineo:

henkebarn: Bara stänga av roaming ju...

Kanske det, men jag har ingen aning om hur man gör det på min SE

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-08 18:02

henkebarn: RTFM

Bevaka tråden