Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 1160 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Trineo:

henkebarn: RTFM

Lägg ner.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-09 08:46

Vad har telias abonnemang i den officiella tråden för iPhone 3G att göra?

Dom vita iPhone 3G kommer att skickas med vita kartonger:
AppleInsider | White iPhone 3Gs come in white boxes (photo)

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-09 09:56

Det ser ut som bara USA får den lilla ström adaptern. Alla andra får den gamla större adaptern där man kan byta kontakten.

//Rob

Blåtandsheadset

Läste just att 3G Iphoneinte kan användas ihop med blåtands stereoheadset. :(:(
Kan detta verkligen stämma?
Fick till svar av någon här på 99.se för ett par dar sedan att detta skulle fungera enligt specen på telefonen, men jag fick infon här: First iPhone 3G Reviews: Mossberg, Baig, and Pogue - Mac Rumors

Om detta verkligen stämmer blir jag fruktansvärt besviken.......

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-07-09 11:24
Ursprungligen av Andersö:

Läste just att 3G Iphoneinte kan användas ihop med blåtands stereoheadset. :(:(
Kan detta verkligen stämma?
Fick till svar av någon här på 99.se för ett par dar sedan att detta skulle fungera enligt specen på telefonen, men jag fick infon här: First iPhone 3G Reviews: Mossberg, Baig, and Pogue - Mac Rumors

Om detta verkligen stämmer blir jag fruktansvärt besviken.......

Nä det funkar inte!

Ursprungligen av Andersö:

Läste just att 3G Iphoneinte kan användas ihop med blåtands stereoheadset. :(:(
Kan detta verkligen stämma?
Fick till svar av någon här på 99.se för ett par dar sedan att detta skulle fungera enligt specen på telefonen, men jag fick infon här: First iPhone 3G Reviews: Mossberg, Baig, and Pogue - Mac Rumors

Om detta verkligen stämmer blir jag fruktansvärt besviken.......

Den fungerar ihop med ett stereo-headset, men man får bara mono :(. Lite surt då det egentligen endast "borde" vara lite mjukvara som skulle till.

Fingeravtrycken på baksidan talar för att jag köper en vit.

IPhone 3G: Is This the First iPhone 3G Unboxing?

Ok, så var det med det, hur kan de tillverka en telefon 2008 utan att den funktionen finns med? Det kanske inte har kommit Apple till känna att den här funktionen finns i de flesta andra mobiler från 2000:- o uppåt.
Nästintill att köpet hänger i luften tack vare detta stora misstag. Jag får ta mig en funderare.
Tack för respons o info!
/A

Ursprungligen av Andersö:

Ok, så var det med det, hur kan de tillverka en telefon 2008 utan att den funktionen finns med? Det kanske inte har kommit Apple till känna att den här funktionen finns i de flesta andra mobiler från 2000:- o uppåt.
Nästintill att köpet hänger i luften tack vare detta stora misstag. Jag får ta mig en funderare.
Tack för respons o info!
/A

Skulle tro funktionen kommer när Apple tillverkar ett BT-headset (stereo).

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-07-09 14:03

ja inte omöjligt att Apple håller på denna funktion. Men borde de inte ha släppt den vid det här laget, när andra Gen kommer? Eller tycker de ljudkvaliteten är för dålig? Kanske jobbar de med något nytt revolutionerade på Apple verkstaden?

Iaf konstigt att det inte finns

Slipper man reklamskiten på webben tack vare att Flash inte sdöds? Om det kommer Flash till iPhone så hoppas jag vid gudarna att en blocker släpps snabbt - annars går det ju inte att surfa via t.ex. 3G. Reklamet knäcker ju totalt laddtiden. T.ex. tabloidernas sajter får t.o.m. datorers fläktar att gå igång :-D. Det verkar som CPU'ernas huvudsakliga funktion idag är att rendera Flash.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-07-09 22:27

Nu lånar jag tråden eftersom att den gammla är stendöd... De är så att jag har pillat under baksidan på min kära iPhone och nu är mitt batteri/skärm supervarmt. Har jag pajat telefonen????????

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-07-10 12:30

Såg just i AppStore att det finns program för ljudinspelning typ "Voice Notes". Betyder det att det inte går att spela in sin röst som ett memo utan extraprogram?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-10 18:22
Ursprungligen av gunek:

Såg just i AppStore att det finns program för ljudinspelning typ "Voice Notes". Betyder det att det inte går att spela in sin röst som ett memo utan extraprogram?

Det verkar vara ett program som man kan använda för att spela in memon. Fungerar förmodligen endast när man öppnar programmet eftersom inga program får köra i bakgrunden.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-10 20:05
Ursprungligen av Robo-X:

Det verkar vara ett program som man kan använda för att spela in memon. Fungerar förmodligen endast när man öppnar programmet eftersom inga program får köra i bakgrunden.

//Rob

Jo då, det programmet funkar okej. Ljudkvalitén kanske inte är den bästa men som "minne" och inspelning av möten går utmärkt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-10 12:36

Jag tog en backup på min iPhone (genom att ansluta den till iTunes) innan jag sålde den. Har för avsikt att köpa iPhone 3G imorgon. Kan det bli något problem att återställa backupen? Jag antar att jag först bör uppgradera till nysläppta iTunes 7.7. Men backupen är alltså inte tagen i iTunes 7.7, utan i versionen innan.

Pratade just med Telias kundtjänst, oerhört kompetenta haha

Den ena sa iaf att det var begränsad datamängd på 5 gb om man valde fastpris avtalet för 199.
Den andra sa obegränsad datamängd med samma avtal, jag frågade för förtydligandets skull dessutom.

Någon som kan droppa sanningen?

Sen frågade jag den ena om man kunde välja bort Homerun delen i fastpris avtalet, och det visste hon inte. Undrade även vad det skulle kosta isåfall.

Nu ställer jag båda mina frågor till er.

Tack!

Ursprungligen av minipod:

Pratade just med Telias kundtjänst, oerhört kompetenta haha

Den ena sa iaf att det var begränsad datamängd på 5 gb om man valde fastpris avtalet för 199.
Den andra sa obegränsad datamängd med samma avtal, jag frågade för förtydligandets skull dessutom.

Någon som kan droppa sanningen?

Sen frågade jag den ena om man kunde välja bort Homerun delen i fastpris avtalet, och det visste hon inte. Undrade även vad det skulle kosta isåfall.

Nu ställer jag båda mina frågor till er.

Tack!

Läs på Telias hemsida. Där står det att du kan surfa för full hastighet upp till 5GB/månaden, sedan förbehåller sig Telia att begränsa hastigheten till 30kbps.

Att inte Apple skickar med en stereo-hands free av kvalité istället för den billiga skiten man annars får me till gamla iPhonen och alla iPods.. Jämför med tex Sony Ericsson.. Jag hade iaf skämts om jag tillverkat iPhone och skickar med sån billig skit i kartongen..
Nu kan man ju utan problem använda vilka lurar man vill, men då blir det ju ingen mic på så man kan använda dom som hands free..
Fattigt av Apple tycker jag..

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-07-10 15:22

Vafan, 30kbps är ju oanvändbart ju! Var det inte snack om detta med Konsumentverket och grejs?

Ursprungligen av ahmedmo:

Vafan, 30kbps är ju oanvändbart ju! Var det inte snack om detta med Konsumentverket och grejs?

"Den ger dig fri surf via EDGE/3G samt fri tillgång till Telias surfzoner och Telia Homerun (wlan)."
Borde det inte stå "[...] nästan fri surf [...]"?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-10 15:33

ahmedmo: Jo, det var snack med Konsumentverket om det... de anser att man inte får ÄNDRA abonnemang på det vis som gjorts. Det gör man inte heller utan hänvisar till att de flesta av dessa abonnemang har det här villkoret redan från början numera.

Men användbart eller inte, det sker först efter 5GB under en och samma kalendermånad... över 3G... känns som en ganska rimlig gräns tycker jag.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-07-10 15:46

Trineo: Problemet är att jag ska skaffa en dongel till MBP:n och skaffa ett tvilling kort, så ja kanske kommer upp i 5GB ja vet itne...

Scarecrow: Hehe ja men i staden jag bor finns det två Telia Surfzoner; den i teliabutiken och en på ett gammalt hotell Båda ligger långt från platser jag brukar besöka.

har nästan blivit less på Iphone 3G nu. Fins det "modem stöd" så att jag kan använda Iphone 3G via blåtand för att nå ut på internet med datorn? Någon som vet? det blir den avgörande funktionen för mig.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-10 20:49
Ursprungligen av gustav.flygare@gmail:

har nästan blivit less på Iphone 3G nu. Fins det "modem stöd" så att jag kan använda Iphone 3G via blåtand för att nå ut på internet med datorn? Någon som vet? det blir den avgörande funktionen för mig.

Nej den funktionen finns inte. Blåtand används endast för headset och för att synkronisera med adressboken samt ringa med iPhonen men endast med inbyggda navigationer i bilen samt gps men inte med datorn.

Jag tror inte Apple kommer att gråta om du inte köper iPhonen. Man köper det som passar en inte för att följa någon hype eller trend.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-10 23:31

Det här programmet vill jag har. Vilken grafik!
http://mikecane2008.files.wordpress.com/2008/07/badart.jpg?w=325&h=483

Seriöst, vad är det här för fulgrafik som smyger sig in!?

Länk: App Store: Very Little To Buy! Mike Cane 2008

Där finns färger i alla fall :-D. Kolla in den här! Bara att konstantera att Apple skiter fullständigt i det estetiska - bara det funktionella kollas.

Ursprungligen av acke:

Det här programmet vill jag har. Vilken grafik!
http://mikecane2008.files.wordpress.com/2008/07/badart.jpg?w=325&h=483

Seriöst, vad är det här för fulgrafik som smyger sig in!?

Länk: App Store: Very Little To Buy! Mike Cane 2008

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-07-11 01:45

Då har man den i handen, iphone 3G då.... weeeeeeiiiii

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 01:49

Grattis!

Var det en komplicerad procedur i Telia-butiken? Hur lång tid tog det ungefär?

Bevaka tråden