Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firmware 2.0 för iPhone tillgänglig

Tråden skapades och har fått 88 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ja, 2 dagar och 8timmar kvar tills Iphone 3G börjar säljas, borde vi inte se Firmware 2.0 till våra fina Iphones innan dess?
Är det någon som hört eller vet något?

Det ska komma samma dag som iPhone 3G.

Citerat från Apple "iPhone 2.0 software will be available on July 11 as a free software update via iTunes® 7.7 or later for all iPhone customers." Apple Introduces the New iPhone 3G

Blir nog tillgänglig när den släpps i Nya Zeeland, då lär nog också App Store öppnas.

hoppas bara dom är snabba på unlocka FW 2.0!

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-07-09 07:58

vad kommer ingår i 2.0 upgrade? GPS appen som 3G gör reklam för, är det ngn ny hårdvara? Eller kommer den kunna ingå i 2.0 firmware ?

Hur

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-07-09 08:27
Ursprungligen av pnisv97:

vad kommer ingår i 2.0 upgrade? GPS appen som 3G gör reklam för, är det ngn ny hårdvara? Eller kommer den kunna ingå i 2.0 firmware ?

Hur

GPS och 3G är ny hårdvara och kommer inte kunna användas av iPhone GSM användare.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-07-09 07:58

vad kommer ingår i 2.0 upgrade? GPS appen som 3G gör reklam för, är det ngn ny hårdvara? Eller kommer den kunna ingå i 2.0 firmware ?

Hoppas som sagt att 2.0 knäcks snabbt..

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-09 10:00

När firmware 2.0 släpps är det bäst att vänta med att installera det. Det är inte säkert att man kan låsa upp den på en gång utan man måste vänta på uppdaterade versioner utav PWNAGE eller iLiberty+. Förhoppningsvis tar det inte så lång tid.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

När firmware 2.0 släpps är det bäst att vänta med att installera det. Det är inte säkert att man kan låsa upp den på en gång utan man måste vänta på uppdaterade versioner utav PWNAGE eller iLiberty+. Förhoppningsvis tar det inte så lång tid.

//Rob

Hoppas det går snabbt. Vill spela massa spel från Appstore

  • Medlem
  • Vadstena
  • 2008-07-09 10:13

Det här kanske är en dum fråga. Men om jag har Telia (och har inga planer på att byta) och på fredag bara klickar på uppdatera, funkar det då eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-09 17:27
Ursprungligen av babilou:

Det här kanske är en dum fråga. Men om jag har Telia (och har inga planer på att byta) och på fredag bara klickar på uppdatera, funkar det då eller?

Om du har den första revisionen av iPhone (alltså inte iPhone 3G) och den är köpt i USA så kommer den fortfarande vara låst till AT&T, precis som den alltid har varit. Importerade iPhones kommer självklart inte börja fungera med Telia utan Jailbreak då de alltid har varit och förmodligen alltid kommer vara låsta till sina tilltänkta operatör.

Nej, du behöver skaffa en "svensk" iPhone.

(eller vänta på uppdaterat hack förstås)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-07-09 15:25
Ursprungligen av akerstrom:

Nej, du behöver skaffa en "svensk" iPhone.

(eller vänta på uppdaterat hack förstås)

Vad är det som skiljer? Menar du att Apple installerar olika filer i telefonen beroende på vilket land den ska skickas till? Låter lite jobbigt.... Möjligen en USA och en Europamodell....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-10 08:43

OT: Jag älskar din avatar, mackeswissman!

  • Medlem
  • Vadstena
  • 2008-07-10 10:39
Ursprungligen av m1kke:

Om du har den första revisionen av iPhone (alltså inte iPhone 3G) och den är köpt i USA så kommer den fortfarande vara låst till AT&T, precis som den alltid har varit. Importerade iPhones kommer självklart inte börja fungera med Telia utan Jailbreak då de alltid har varit och förmodligen alltid kommer vara låsta till sina tilltänkta operatör.

Typ, fast från England. Jag tänkte att den i och med den nya FW-uppdateringen skulle veta att jag var i Sverige, med svenskt Telia-abonnemang och därför skulle ”godkänna den” utan att behöva Jailbreaka den.
Men då vet jag ... det är bara att avvakta en stund.

iPhone Dev Team har släppt "teasers" nu i flera dagar på deras blogg.

Jag tolkar det som att dom är redo att släppa en ny version av PwnageTool som klarar av firmware 2.0 (på gamla iPhones) och att dom kommer att släppa det så fort firmware 2.0 finns ute. Det är redan bekräftat att den senaste betaversion (nr 8) är samma som slutgiltiga firmware 2.0 har jag läst någonstans.

Dock bör man förstås vänta på bekräftelse att det fungerar bra innan man uppdaterar sin upplåsta iPhone.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-10 11:50

Nu när itunes 7.7 släpptes, släpptes firmware 2.0 för första generations iphone då också?

Nope, testade precis men 1.1.4 är senaste enligt iTunes.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-10 12:30
Ursprungligen av poseidon84:

Nope, testade precis men 1.1.4 är senaste enligt iTunes.

Det kanske inte är så konstigt i och för sig, den skulle väl släppas 11 Juli.:)

Ursprungligen av qxziw:

Det kanske inte är så konstigt i och för sig, den skulle väl släppas 11 Juli.:)

Fast eftersom den släpps över hela världen kommer tidszonerna in i bilden. Nya Zeeland får väl sin telefon snart?

Ursprungligen av mackeswissman:

Fast eftersom den släpps över hela världen kommer tidszonerna in i bilden. Nya Zeeland får väl sin telefon snart?

Fast den telefonen har redan fw 2.0 på sig, så Apple *måste* inte släppa 2.0 bara för att iPhone 3G kommit ut. Däremot kommer dom att släppa det ändå den 11 juli, men om det är amerikansk tid eller världstid återstår att se.

Folk som har för mycket tid över brukar bevaka Apples servrar för att se om det dyker upp ny programvara där innan den officiellt släppts. Så det lär komma ut likt en löpeld över världen så fort det finns tillgängligt...

Ursprungligen av Adrian B:

Folk som har för mycket tid över brukar bevaka Apples servrar för att se om det dyker upp ny programvara där innan den officiellt släppts. Så det lär komma ut likt en löpeld över världen så fort det finns tillgängligt...

Ja, det var precis vad som hände, folk kollade igenom Apples servrar, länken är samma som Patrik redan postat, här kan man läsa mer: iPhone 2.0 Firmware (5A347) Available Early - Mac Rumors

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-10 12:49
Ursprungligen av mackeswissman:

Fast eftersom den släpps över hela världen kommer tidszonerna in i bilden. Nya Zeeland får väl sin telefon snart?

Ja men Nya Zeeland hade inte original iPhonen. Vi måste nog vänta tills imorgon.

//Rob

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-10 13:53
Ursprungligen av Robo-X:

Ja men Nya Zeeland hade inte original iPhonen. Vi måste nog vänta tills imorgon.

//Rob

Fast de har väl sålt iPod touch där innan?

  • Medlem
  • 2008-07-10 13:43

Våga man uppdatera till itunes 7.7 om man har en "gamal" 1.1.4 iPhone?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-07-10 13:44
Ursprungligen av ralp:

Våga man uppdatera till itunes 7.7 om man har en "gamal" 1.1.4 iPhone?

Givetvis

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-10 13:52

Har någon hört något om priset för 2.0 (för oss Touch-innehavare)?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-10 15:07

Oops! Klickade på länken och nu laddas ett 225 MB stort paket ner...
Jag har dock bara iPod touch. Kan jag använda denna iPhone-uppdatering tro? Så enkelt kan det väl inte vara...?

Firmware för iPod touch kommer du kunna köpa via iTunes Store imorgon.

(Med andra fördbjudet att posta länk till den.)

Bevaka tråden