Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PwnageTool 2.0 släppt! Fungerar på iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 415 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Min magkänsla säger att det är en bluff, men vore supernice om det funkade!
Jag är inte så intresserad av att Jailbreaka, utan mer att bara kunna välja valfri operatör vilket dessa säger att det går.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-12 11:11
Ursprungligen av Surfer:

Någon som provat detta?

iPhone Unlock Team - firmware 1.1.4 , 1.1.3, 1.1.2, iPhone 3g All Models Unlocker

Enligt dem har de låst upp sim låset på iPhone 3G

Ser ut som en bluff sida. Jag skulle inte betala ett öre för deras program. Vad du får är förmodligen än länk till pwnage eller liknande.

//Rob

Senast redigerat 2008-07-12 13:29

Får man fråga varför man ska hacka iphone? Varför köper ni inte en unlocked Iphone från ITALIEN ELLER USA? Genom Ebay ?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-12 17:56
Ursprungligen av Lionhart:

Får man fråga varför man ska hacka iphone? Varför köper ni inte en unlocked Iphone från ITALIEN ELLER USA? Genom Ebay ?

För att de telefonerna (förmodligen... vet inte innan någon har testat) inte fungerar i andra länder än där de säljs.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-07-20 11:38
Ursprungligen av Lionhart:

Får man fråga varför man ska hacka iphone? Varför köper ni inte en unlocked Iphone från ITALIEN ELLER USA? Genom Ebay ?

Därför att det inte fanns att tillgå när jag köpte min

Uppdateringen till 2.0 funkade finfint iaf

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-07-20 21:06
Ursprungligen av Lionhart:

Får man fråga varför man ska hacka iphone? Varför köper ni inte en unlocked Iphone från ITALIEN ELLER USA? Genom Ebay ?

Därför att det inte löser problemet för de som har den gamla modellen och därför att du fortfarande inte kan installera valfria program på den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-12 17:25

Lionhart, de fungerar väl inte i de svenska telefonnäten?

Angående den länken som Surfer kom med så hittade jag denna sida What iPhones can we unlock? - iPhone Unlock UK

Vad tror ni om denna då?

Jo det funkar i svenska telefon nätet. Om ni kollar ebay så finns det ett antal personer från England, Italien, USA som säljer UNLOCKED Iphone som funkar med vilket SIM som helst.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-07-12 18:33
Ursprungligen av Lionhart:

Jo det funkar i svenska telefon nätet. Om ni kollar ebay så finns det ett antal personer från England, Italien, USA som säljer UNLOCKED Iphone som funkar med vilket SIM som helst.

Hackade = unlocked

  • Medlem
  • 2008-07-12 18:35
Ursprungligen av Lionhart:

Jo det funkar i svenska telefon nätet. Om ni kollar ebay så finns det ett antal personer från England, Italien, USA som säljer UNLOCKED Iphone som funkar med vilket SIM som helst.

iPhone kanske, men inte iPhone 3G. Det är en viss skillnad...

Japp, allt som står på internet är sant

Ursprungligen av Lionhart:

Jo det funkar i svenska telefon nätet. Om ni kollar ebay så finns det ett antal personer från England, Italien, USA som säljer UNLOCKED Iphone som funkar med vilket SIM som helst.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2008-07-12 18:40
Ursprungligen av jurassic579:

Japp, allt som står på internet är sant

Nä det är det verkligen inte men nu är det ju så att en telefon från UK eller italien använder samma band som vi i sverige. iPhone tilverkas INTE med olika GSM band utan samma band överallt. Så en uplåst iPhone från italien fugerar lika bra i sverige som i USA.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-12 19:03

"(the iPhone 3G has an advanced security chip which will prevent hackers to unlock the phone)"

Jasså? Vilket chip då? Detta var sannerligen en nyhet!

Ursprungligen av Jetwash:

"(the iPhone 3G has an advanced security chip which will prevent hackers to unlock the phone)"

Jasså? Vilket chip då? Detta var sannerligen en nyhet!

Dom syftar på att det nya 3G kortet har en ny baseband, vilket tydligen skall göra det svårare.

Jobbigt för dom att iPhone DevTeam redan har hackat 2.0.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-12 19:23

I Italien säljs iPhone 3G olåst precis som i Belgien. Det är någon som har köpt den utan kontrakt och säljer den vidare. Att han skrev att iPhonen 3G har ett speciellt chip som inte kan knäckas är för att öka värdet. Det finns många som inte har en aning och tror allt som står i beskrivningen. Vi vet hur många som fortfarande tycker att Ziphone är bästa programmet för att låsa upp iPhonen 2.5G.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

I Italien säljs iPhone 3G olåst precis som i Belgien. Det är någon som har köpt den utan kontrakt och säljer den vidare. Att han skrev att iPhonen 3G har ett speciellt chip som inte kan knäckas är för att öka värdet.
//Rob

Håller med.

Exakt. Det va det jag ville säga, Tack EXSTAZ. Så jag förstår inte varför folk har bundit sig osv. ni kan ju få den kontant LoL.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-07-12 18:46
Ursprungligen av Lionhart:

Exakt. Det va det jag ville säga, Tack EXSTAZ. Så jag förstår inte varför folk har bundit sig osv. ni kan ju få den kontant LoL.

Men då är den inte subventionerad...

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-12 18:46
Ursprungligen av Lionhart:

Exakt. Det va det jag ville säga, Tack EXSTAZ. Så jag förstår inte varför folk har bundit sig osv. ni kan ju få den kontant LoL.

Det återstår att se tills någon har importerat den och provat i sverige.

Jag tänker köpa den om jag vinner biddet, Funkar den som den ska då får ni reda på det.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-12 18:50
Ursprungligen av Lionhart:

Jag tänker köpa den om jag vinner biddet, Funkar den som den ska då får ni reda på det.

Tummen upp för det

Ursprungligen av kainen:

Tummen upp för det

Jo det behövs tack

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-12 19:42

Att han gör det för att öka värdet gör inte påståendet om att iPhone 3G har ett speciellt chip som inte kan knäckas sant.

Däremot kanske vi skall återgå till ämnet som är PwnageTool 2.0, börjar bli lite väl OT

Nya videos - blog.iphone-dev.org

Jag här funderat på att hacka min för att nyttja schyssta apps, som IM-klienter till exempel. Vad som får mig att tveka är
- hur det påverkar garantin?
- om min iPhone kan bli bloatad?
- om det medför risk för brickning osv?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-07-12 22:43
Ursprungligen av henkebarn:

Jag här funderat på att hacka min för att nyttja schyssta apps, som IM-klienter till exempel. Vad som får mig att tveka är
- hur det påverkar garantin?
- om min iPhone kan bli bloatad?
- om det medför risk för brickning osv?

Garantin ryker men om du sen återställer den tror jag inte Apple kan se om du hackat den eller ej. Om du väntar till pwnage så kommer du inte bricka din lur, men försök dig inte på något själv de närmaste dagarna:p

Ursprungligen av henkebarn:

Jag här funderat på att hacka min för att nyttja schyssta apps, som IM-klienter till exempel. Vad som får mig att tveka är
- hur det påverkar garantin?
- om min iPhone kan bli bloatad?
- om det medför risk för brickning osv?

Laddade ner iChat (Aim)-klient till min iPhone 3G på 30s idag, gratis.
Lagligt och ordentligt.....

Alltid en början...

Enklast är väl att köpa en iPhone av Telia med det billigaste tänkbara abonnemanget (Bingo 99 kr 18 månader?) sedan låsa upp den med pwnage och använda den operatör man önskar. Att köpa en upplåst iPhone 3G på eBay kan väl inte bli så väldigt mycket billigare?

Bevaka tråden