Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PwnageTool 2.0 släppt! Fungerar på iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 415 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-12 22:37

Telia's priser kan ni diskutera i en annan tråd, denna handlar om PwnageTool 2.0.

Flyttade Telia inläggen hit:
http://www.99.se/ipod-iphone-nyheter/245749-telias-abonnemangsmodell-f-r-iphone-klar.html

Senast redigerat 2008-07-13 10:46
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-13 15:44
Ursprungligen av Jetwash:

Telia's priser kan ni diskutera i en annan tråd, denna handlar om PwnageTool 2.0.

Flyttade Telia inläggen hit:
http://www.99.se/ipod-iphone-nyheter/245749-telias-abonnemangsmodell-f-r-iphone-klar.html

Hallå där, vart tog min pwnage fråga vägen? Ta tillbaka den hit och svara på frågan om du vet svaret.

Jag undrar om det är helt klart att PWNage 2.0 verkligen klarar att låsa upp en 3g telefon (så att den går att använda med andra operatörer) eller om de (hittills) bara kan flasha den som de vill? Jag har sett att de kan flasha gamla 2g 2.0, flasha nya 3g 2.0 och låsa upp 2g 2.0. Men jag har ingenstans sett att de verkligen kan låsa upp 3g 2.0 än?

Senast redigerat 2008-07-13 16:54

Tråkigt att det verkar dröja med upplåsning av iPhone 3G.

• Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-13 17:00
Ursprungligen av ridax:

Jag undrar om det är helt klart att PWNage 2.0 verkligen klarar att låsa upp en 3g telefon (så att den går att använda med andra operatörer) eller om de (hittills) bara kan flasha den som de vill? Jag har sett att de kan flasha gamla 2g 2.0, flasha nya 3g 2.0 och låsa upp 2g 2.0. Men jag har ingenstans sett att de verkligen kan låsa upp 3g 2.0 än?

Ja Pwnagetool 2.0 kommer att kunna låsa upp en iPhone 3G.

Senast redigerat 2008-07-13 17:17

Ja Pwnagetool 2.0 kommer att kunna låsa upp en iPhone 3G.

Men det vet vi ju inte till 100%? Det vi vet dock är att 3G kommer att kunna jailbreakas med pwnage 2.0.
Jag hoppas VERKLIGEN att 3g kommer kunna låsas upp, annars blir det ingen iphone för mig.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-13 18:53
Ursprungligen av frosse:

Men det vet vi ju inte till 100%? Det vi vet dock är att 3G kommer att kunna jailbreakas med pwnage 2.0.

Ja, det var PRECIS det som jag ville uppmärksamma... Att ingenstans har jag läst att de har demonstrerat eller ens hävdat att de kan låsa upp operatörslåset på en iPhone 3g. Bara att de kan låsa upp iPhone 2g 2.0 och jailbreaka iPhone 2g+3g.

• Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-13 19:00
Ursprungligen av ridax:

Ja, det var PRECIS det som jag ville uppmärksamma... Att ingenstans har jag läst att de har demonstrerat eller ens hävdat att de kan låsa upp operatörslåset på en iPhone 3g. Bara att de kan låsa upp iPhone 2g 2.0 och jailbreaka iPhone 2g+3g.

Utgick från denna info:
iPhone 3G unlocking with PwnageTool 2.0 available soon - I4U News

Skulle bli väldigt förvånad om det INTE gick.

Utgick från denna info:
iPhone 3G unlocking with PwnageTool 2.0 available soon - I4U News

Skulle bli väldigt förvånad om det INTE gick.

Enligt Geohot, killen som hackade den första iphonen, så har den nya iphone 3g en annan bootloader (programmet som styr SIM låsningen) än den äldre iphonen, vilket det för tillfället inte finns någon exploit till än. Men notera att jag säger ÄN, eftersom jag tror verkligen att någon av dom, antingen DevTeam eller Geohot kommer fixa upplåsning till 3G:n.

Så för tillfället ser det ut följande:
- Pwnage 2.0 kan jailbreaka iphone och iphone 3g
- Pwnage 2.0 kommer kunna låsa upp iphone (2g)
- Ingen vet om Pwnage 2.0 kommer kunna låsa upp 3g

Följ DevTeams progress på deras blogg.

Ursprungligen av frosse:

Jag hoppas VERKLIGEN att 3g kommer kunna låsas upp, annars blir det ingen iphone för mig.

Som det verkar nu kan båda jailbreakas men enbart den gamla kan låsas upp för alla operatörer. Kanske dom väntar så att båda kan låsas upp, eller så får du vänta lite till för att få en upplåsning av simlåset på en 3G telefon.

Nu har det visst blivit lite OT här.. Jag köpte den senaste uppdateraren jag länkade till och nu är min iPhone låst..shit. Så köp inte den. det var pengar i sjön. De ska släppa en uppdatering i veckan som kommer.

De använder sig utav pwnage programvara, men hade en egen grej så att 2.0 kom upp när man startade den. Trodde då att det var att köra med apples, men inte då.

Nu ska jag se om jag hittar ett sätt att få den till 1.1.4.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-07-12 22:40
Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Nu har det visst blivit lite OT här.. Jag köpte den senaste uppdateraren jag länkade till och nu är min iPhone låst..shit. Så köp inte den. det var pengar i sjön. De ska släppa en uppdatering i veckan som kommer.

De använder sig utav pwnage programvara, men hade en egen grej så att 2.0 kom upp när man startade den. Trodde då att det var att köra med apples, men inte då.

Nu ska jag se om jag hittar ett sätt att få den till 1.1.4.

Köpa uppdatering till iPhone?

Ursprungligen av Laleh:

Köpa uppdatering till iPhone?

Trodde de hade en crack klar.. och jag var het på gröten. Men nu har jag Life time support och uppdateringar på den som kommer. Men jag gissar att det är exakt samma som pwnage 2.0 kommer göra.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-07-12 22:54
Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Trodde de hade en crack klar.. och jag var het på gröten. Men nu har jag Life time support och uppdateringar på den som kommer. Men jag gissar att det är exakt samma som pwnage 2.0 kommer göra.

Fast en som fungerar. Man ska alltid låta andra testa innan man försöker på sig att låsa upp sin egen telefon eller uppdatera till en nyare firmware. Tip of the day

• Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-13 09:28

Pwnage Tool i all ära men var det inte snack om att Ziphone skulle fungera också? Lite tomt på hans på blogg.

• Medlem
  • International user
  • 2008-07-13 10:13
Ursprungligen av drew:

Pwnage Tool i all ära men var det inte snack om att Ziphone skulle fungera också? Lite tomt på hans på blogg.

Och hur ska han göra det? Han kan inte stjäla den nya koden som han gjorde med ziphone och själv har han ingen aning hur han ska knäcka den. Men jag är säker på att han kommer att be att folk ska donera till honom så att han kan köpa en iPhone 3G.

//Rob

• Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-13 15:03
Ursprungligen av Robo-X:

Och hur ska han göra det? Han kan inte stjäla den nya koden som han gjorde med ziphone och själv har han ingen aning hur han ska knäcka den. Men jag är säker på att han kommer att be att folk ska donera till honom så att han kan köpa en iPhone 3G.

//Rob

Stjäla koden? Nu får du nog förklara.

• Medlem
  • International user
  • 2008-07-13 16:10
Ursprungligen av drew:

Stjäla koden? Nu får du nog förklara.

Zibri var del utav Iphone-Dev teamet. När dom ville vänta tills SDK kommer ut (vilket var en dålig ide) så tog zibri koden som dom jobbade på och gav ut det själv som ziphone.

//Rob

• Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-13 14:32

Verkar som Geohot har gjort det igen:
blog.iphone-dev.org | Rush, rush, rush....

"We thought that Geohot would have matured somewhat in the last year, but this clearly isn’t the case, as sadly one of the team members has leaked a copy of our exploit to Geohot and he is now using this to provoke us into making an early release :-("

• Medlem
  • International user
  • 2008-07-13 14:53

Vilket tjafs. Är det alltid någon idiot som måste försöka ha hela uppmärksamheten? Vi får se hur många som förstör sin wifi med nästa stulna program. Hoppas geohot lugnar ner sig och gör inget dumt. Men eftersom han tycker om att stå i rampljuset tror jag att han kommer att släppa något på tisdag. Om det fungerar eller inte det får andra testa.

//Rob

haha, så hårt Ziphone blir dissat här ( länk)

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-13 19:09

Jag hoppas du har rätt... Den länken du hänvisar till är ju bara 2:a-handsinformation och kan ju vara de som har missuppfattat det. När jag läser på pwnage bloggen så ser jag ingenting om att de skulle ha låst upp 3g-telefonen. Baseband i 3g-telefonen måste ju rimligen vara annorlunda jämfört med 2g-telefonen? Så det vore naturligt om det tog ett tag innan man visste hur den skulle låsas upp, tycker jag.

Vad kostar en Iphone 3G utan abb på telia då?

• Medlem
  • 2008-07-14 01:06
Ursprungligen av janne303:

Vad kostar en Iphone 3G utan abb på telia då?

Det finns inte.

Du fråga men vad är skillnaden med upplåsning och jailbreaka?

• Medlem
  • International user
  • 2008-07-14 09:14
Ursprungligen av MRM-Racing:

Du fråga men vad är skillnaden med upplåsning och jailbreaka?

iFun.se Bootloader, baseband och firmware - vi reder ut begreppen

//Rob

• Medlem
  • Lund
  • 2008-07-14 09:52

Frågan är om inte en Jailbreak är tillräckligt bra, i alla fall för mig. Kommer köpa en från telia så fort de får in nya, men vill ändå ha möjligheten att lägga in valfria tredjepartsprog. Hmm, undrar hur en jailbreak påverkar app store. Sjukt sugen på Netter's Anatomy...

3g upplåsningen verkar nära. Nya inlägg och en video på bloggen!

Ursprungligen av jurassic579:

Nej, vi är fortfarande inte närmare 3G upplåsning. Deras senaste video gäller JAILBREAKING av iphone 2g/3g, inte upplåsning.

DevTeam har inte sagt något om 3G upplåsning, förhoppningsvis kommer det ju med Pwnage 2.0 men det är inget vi vet.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-14 13:03
Ursprungligen av jurassic579:

Kan jag inte alls se... tvärtom verkar ju nästan alla kommentarer bekräfta att det de hittills lyckats med är att jailbreaka 2g och 3g och låsa upp 2g. Om det är "nära" eller långt borta att de lyckas låsa upp 3g tycker jag verkar helt osagt... möjligtvis är det detta de försöker göra innan de släpper PWNage 2.0, men det är ju inget som säger att de lyckas inom rimlig tid? Naturligtvis hoppas man, men det är väl inget man skall ta för givet...

Det går att köpa en utan abb hos Telia, prata med någon du känner som är bunden hos Telia.

Dom får lov att köpa en iPhone per personnummer för 5400:- 16Gb

Bevaka tråden