Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Football manager på iphone?

Tråden skapades och har fått 109 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-07-14 08:17

Skulle vara coolt om någon gjorde ett "Vattenpass", med bubblan och allt
Borde väl inte vara så svårt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-14 08:19
Ursprungligen av f-our1:

Skulle vara coolt om någon gjorde ett "Vattenpass", med bubblan och allt
Borde väl inte vara så svårt?

Hahaha... fan vad stört, det hade jag inte ens tänkt på men attans vad skoj det skulle kunna vara.

  • Medlem
  • 2008-07-14 18:45
Ursprungligen av f-our1:

Skulle vara coolt om någon gjorde ett "Vattenpass", med bubblan och allt
Borde väl inte vara så svårt?

Det finns att få i Installer för fw 1.1.4, men det fungerade inget vidare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-14 08:18

Rosdahl: Jo, och jag bara väntar på att det skall bli publikt.

Kendoka: Gmail har du i mailappen direkt i telefonen. ToDo finns det en uppsjö av i App Store. Testa eniro´s webb istället för Hitta.se, den är optimerad för iPhone och funkar kalas. Alarm och stoppur har du ju om du klickar på "Klocka".

Själv vill jag gärna även ha en Remote Desktop som kan koppla upp sig mot windows servrar också, tänk att inte behöva slita upp laptopen för att kolla till servrarna på jobbet.

Golfprogram - Ett program som via GPS:en tankar ned rätt banguide och sedan visuellt visar avstånden på just det hålet som man spelar

Som den football manager nörd jag är så vore det underbart om sega tog och gjorde football manager till iPhone :P..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-14 21:22

Just nu saknar jag många apps... för jag har läst om en Wordpress app som är skickad till apple förra veckan och även en hitta.se app som är skickat den också... sen om google mobile app som finns i USA.
Det senaste App jag ser i itunes är från 11:e juli och då bara en app, hur ofta läggs det till apps egentligen? Känns som att Apple lägger lite för lite krut på app store.

  • Medlem
  • 2008-07-14 22:16

Ett program som tar bort den idiotiska volymbegränsningen för EU-köpta iPhonar/Touchar. Hade iClarifieds program för detta med min jailbreakade Touch 1.1.4, och hoppas få något liknande snart med 2.0, jailbreakad eller inte.

Ligger en sida apps från idag, lite mer än en sida apps från igår... Så visst kommer det nytt hela tiden... (kollar iofs den amerikanska)

Ursprungligen av mmmikael:

Ligger en sida apps från idag, lite mer än en sida apps från igår... Så visst kommer det nytt hela tiden... (kollar iofs den amerikanska)

Hur kommer du åt den amerikanska sidan?

BlackSmp=

Det finns mycket skrivit här på 99.se om hur man aktiverar ett amerikansk konto i iTunes tex här : http://www.99.se/apple-tv/237024-hur-hyra-film-med-gift-cards-fr-n-us-its.html - se #29
eller här : http://www.99.se/itunes/233915-sammanfattning-hyra-film-p-itunes-store.html

Alternativt kolla här : Här är genvägen till filmuthyrning i iTunes - IDG.se

Jag brukar ladda ned filmer till min iPod Touch och tycker det är jättekul att kunna se riktiga filmer var som helst med Touchen !
http://www.99.se/filmer-p-ipod-iphone/241821-riktiga-filmer-p-ipod-touch.html

Ursprungligen av KaRo:

BlackSmp=

Det finns mycket skrivit här på 99.se om hur man aktiverar ett amerikansk konto i iTunes tex här : http://www.99.se/apple-tv/237024-hur-hyra-film-med-gift-cards-fr-n-us-its.html - se #29

Tack! Jag ska prova!

Sedan kom jag nyss på en applikation som jag saknar.. En enkel kompass, det borde väl gå att ordna med hjälp av GPS funktionen?

--Jalle

  • Medlem
  • 2008-07-17 19:43
Ursprungligen av BlackSmp:

Tack! Jag ska prova!

Sedan kom jag nyss på en applikation som jag saknar.. En enkel kompass, det borde väl gå att ordna med hjälp av GPS funktionen?

--Jalle

Tveksamt eftersom antennen är så liten att telefonen inte fungerar som en bil-gps. Position ok, riktning nope.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-07-18 11:02
Ursprungligen av BlackSmp:

Tack! Jag ska prova!

Sedan kom jag nyss på en applikation som jag saknar.. En enkel kompass, det borde väl gå att ordna med hjälp av GPS funktionen?

--Jalle

G-Spot släpptes idag med den funktionen.

  • Medlem
  • 2008-07-18 11:21
Ursprungligen av Trineo:

Baron: Det är vad Pogue skrev... Apple har dementerat det hela och säger att det är Google Maps som har begränsningen just nu men att det kommer senare och då kommer vi bli "blown away" av vad de åstadkommit.

Ursprungligen av MatsS:

G-Spot släpptes idag med den funktionen.

Där ser man.

Ursprungligen av MatsS:

G-Spot släpptes idag med den funktionen.

jo, jag såg det. Givetvis begränsat till usa så det blir dags att försöka med en voucher nu;)

Jalle (givetvis från iPhonen)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-18 13:48
Ursprungligen av BlackSmp:

jo, jag såg det. Givetvis begränsat till usa så det blir dags att försöka med en voucher nu;)

Jalle (givetvis från iPhonen)

15kr i svenska vad jag kan se.

Robo-X skrev:
Problemet med amerikanst iTunes konto är att filmerna/programmen/musiken som du laddar ner från US iTunes store fungerar endast med din US iTunes konto. Om du byter till din svenska iTunes konto så fungerar inte allt som du har laddat ner från den US iTunes store.

Jag har prövat att ladda ned program genom US iTunes till datorn och sedan gått in genom AppStore på iPod Touch och tryckt på köp av samma program. Då poppar det upp att programmet redan är köpt och undran om man vill ladda ned det gratis/igen. Trycker man då JA så får man in de amerikanskt-köpta programmen på Touch.

Patric08 skrev:
Det skulle vara coolt med ett program som gör att man kan skriva bokstäver med fingret.
Det kan man göra i flera program och spara ned och skicka genom Mail. Jag rekommenderar No. 2 men jag har också iDoodle2, Sketches, FingerPaint, EtchASketch, Scribble och NetSketch.
Ja, jag är mycket intresserad av att kunna skriva och rita på Touchen !:)

gotfredsen:
Kanske en egen tråd till din förfrågan ?

Ursprungligen av KaRo:

gotfredsen:
Kanske en egen tråd till din förfrågan ?

Gjorde det men någon admin här på forumet tog bort den och la inlägget här .. så .. :-/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-14 22:34

Mmm, så den amerikanska får mycket medans vi som kör den svenska snällt får vänta... fan vad jag avskyr denna regionsindelning i datorvärlden där alla landsgränser är så otroligt transparenta.

typ vill ha touch fighter, men det var bara ett demo

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-07-14 23:52

Anteckningar och uppgifter i Mail borde följa med till iPhone vid synkning. Likaså att brev som i datorn sorteras som skräp även borde göra det i telefonen.

  • Medlem
  • Ljungby
  • 2008-07-15 13:42
Ursprungligen av Bauer:

Anteckningar och uppgifter i Mail borde följa med till iPhone vid synkning. Likaså att brev som i datorn sorteras som skräp även borde göra det i telefonen.

Off topic: Om du använder IMAP i stället för POP3 så borde det bli som du önskar.

On topic: En filhanterare.

Ursprungligen av Priest:

Off topic: Om du använder IMAP i stället för POP3 så borde det bli som du önskar.

On topic: En filhanterare.

Filemagnet funkar ju.

Eller har du fortfarande inte bytt till Leopard?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-17 15:44
Ursprungligen av KaRo:

BlackSmp=

Det finns mycket skrivit här på 99.se om hur man aktiverar ett amerikansk konto i iTunes tex här : http://www.99.se/apple-tv/237024-hur-hyra-film-med-gift-cards-fr-n-us-its.html - se #29
eller här : http://www.99.se/itunes/233915-sammanfattning-hyra-film-p-itunes-store.html

Alternativt kolla här : Här är genvägen till filmuthyrning i iTunes - IDG.se

Jag brukar ladda ned filmer till min iPod Touch och tycker det är jättekul att kunna se riktiga filmer var som helst med Touchen !
http://www.99.se/filmer-p-ipod-iphone/241821-riktiga-filmer-p-ipod-touch.html

Problemet med amerikanst iTunes konto är att filmerna/programmen/musiken som du laddar ner från US iTunes store fungerar endast med din US iTunes konto. Om du byter till din svenska iTunes konto så fungerar inte allt som du har laddat ner från den US iTunes store.

//Rob

  • Medlem
  • 2008-07-17 17:09

Förutom en del saker som redan tagits upp saknar jag personligen följande

1. En Voice ringa upp app. Skulle vilja kunna koppla ihop en röst med en person i addressboken. Trycka på headsetet och säga "Ring XXXX". Perfekt i bilen. De som finns idag kör med röstigenkänning som försöker hitta rätt objekt i addressboken och det där fungerar knappast med svenska.

2. En tradera app för att hålla ordning på budgivning mm.

/Ulf

Ursprungligen av Robo-X:

Problemet med amerikanst iTunes konto är att filmerna/programmen/musiken som du laddar ner från US iTunes store fungerar endast med din US iTunes konto. Om du byter till din svenska iTunes konto så fungerar inte allt som du har laddat ner från den US iTunes store.

//Rob

Jag förstår inte vad du menar, jag har ett konto i USA och ett i Sverige, och jag skiftar mellan dom hela tiden, och det funkar bra, i min iPhone har jag låtar/filmer som jag köpt både från USA och Sverige.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-10 00:37
Ursprungligen av Priest:

Off topic: Om du använder IMAP i stället för POP3 så borde det bli som du önskar.

On topic: En filhanterare.

DataCase - iPhone File Server and Viewer Ser mysig ut.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-15 11:10

Jag skulle gärna se att Adium kom till iPhone.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2008-07-15 19:52

En kalender lika smidig som Palms...

Bevaka tråden