Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Football manager på iphone?

Tråden skapades och har fått 109 svar. Det senaste inlägget skrevs .

AppStore (feedback till utvecklare)

Hej.

Håller på som ett litet hobby projekt att bygga en applikation till AppStore under kategorin musik program. Jag kan tyvärr inte avslöja något om programmet men jag skulle behöva lite info om vad ni som har köpt program på AppStore är ute efter när det gäller kvalité och liknande.

Jag är personlig extremt förvånad hur många program som finns på AppStore som håller en kvalité som är under alla gränser. Å priser är ju inte att tala om . 3900 kr för ett app som ser ut som f*n .. nä tack.

Så ni som köpt eller laddat ner gratis program på AppStore ..

Vilka tycker ni är bäst och varför. Vilka missar tycker ni att utvecklade gjort?
Ju mer info ni kan berätta här ju bättre kan jag göra den applikation som jag jobbar med.

Programmet jag gör går som sagt under kategorin musikprogram och kommer konkurrera med program som Band och BeatMaker vilket jag tycker ingen av dom har lyckats helt..

Ursprungligen av gotfredsen:

Hej.

Håller på som ett litet hobby projekt att bygga en applikation till AppStore under kategorin musik program. Jag kan tyvärr inte avslöja något om programmet men jag skulle behöva lite info om vad ni som har köpt program på AppStore är ute efter när det gäller kvalité och liknande.

Jag är personlig extremt förvånad hur många program som finns på AppStore som håller en kvalité som är under alla gränser. Å priser är ju inte att tala om . 3900 kr för ett app som ser ut som f*n .. nä tack.

Så ni som köpt eller laddat ner gratis program på AppStore ..

Vilka tycker ni är bäst och varför. Vilka missar tycker ni att utvecklade gjort?
Ju mer info ni kan berätta här ju bättre kan jag göra den applikation som jag jobbar med.

Programmet jag gör går som sagt under kategorin musikprogram och kommer konkurrera med program som Band och BeatMaker vilket jag tycker ingen av dom har lyckats helt..

Jag är också förvånad över vilken ohygglig mängd med skräp som finns i Appstore. Men, som någon skrev någonstans, det vore väl värre om Apple gick in och censurerade bort programmen. Nu får vi väl låta marknadskrafterna visa vad de går för och inte köpa skräpprogrammen.

Man får inte heller glömma bort att det faktiskt är version 1.0 i de flesta fallen och att saker och ting säkert kommer att bli bättre var det lider.

Jag arbetar själv med form, funktion och gränssnitt och är väldigt imponerad av de möjligheter som iPhone skapar, men i mitt privata shoppade i AppStore så tittar jag mer efter någon viss funktion som ett program har och hur väl det löser funktionen får komma i andra hand, men finns det flera program att välja mellan ceteris paribus så faller valet på det program som har bäst utvecklat gränssnitt mot brukaren.

Jag har startat en egen tråd där vi tittar på bra och dåliga gränssnitt. Vi kanske ska fortsätta det här spåret i den?

Administern som flyttade hit gotfredsens tråd:
Blir det inte en lite väl kladdig soppa om allt ska slängas in i den här tråden?

SIP-program

Någon som vet om någon sip-klient finns eller är under utveckling för en oupplåst Iphone 3G?

Tack på förhand,

/P

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-18 11:37

stormsilk: HIttade Truphone på App Store.

Flyttade 2 inlägg till denna tråd
/Admin

Senast redigerat 2008-07-18 12:33

Vi kan ju alltid hoppas! Vore så jädrans gött

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-21 16:21

Infogade en tråd om önskat spel om det ser lite konstigt ut.

Golf spel?

Jag saknar ett bra golf spel till min iPhone. Till och med min kusin hade det på sin sonyericsson (M600?) eller vad den heter. Det kanske finns utan att jag vet om det? Tipsa gärna isf!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-23 14:28
Ursprungligen av flippen88:

Jag saknar ett bra golf spel till min iPhone. Till och med min kusin hade det på sin sonyericsson (M600?) eller vad den heter. Det kanske finns utan att jag vet om det? Tipsa gärna isf!

Putt Putt Golf liknar det som fanns på tjejens SE lur.

Jo! Om man tycker om minigolf på min kusses fanns det vanlig "lång" golf och det var riktigt kul. Man kunde göra egna gubbar, spela 18 hål, skruva bollen och allt möjligt

Ursprungligen av flippen88:

Jag saknar ett bra golf spel till min iPhone. Till och med min kusin hade det på sin sonyericsson (M600?) eller vad den heter. Det kanske finns utan att jag vet om det? Tipsa gärna isf!

Hittade ett som heter "Par 72 golf" - vet inte om det är något att ha men det ser ut som ett golfspel

Ursprungligen av flippen88:

Jag saknar ett bra golf spel till min iPhone. Till och med min kusin hade det på sin sonyericsson (M600?) eller vad den heter. Det kanske finns utan att jag vet om det? Tipsa gärna isf!

Hittade idag detta golf spel - AppStoreFeed - iGolf

  • Medlem
  • 2008-07-23 22:21

en .cbr läsareså jag kan läsa mina x-men on the fly

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-23 23:12

Jag hoppas de släpper ScummVM i App Store, gratis dessutom. Saknar det som fasen i 2.0. Bättre emulator finns inte, skulle vara MAME då, men det kommer inte att komma när de säljet Pac Man för 75kr.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-24 00:54
Ursprungligen av Jetwash:

Jag hoppas de släpper ScummVM i App Store, gratis dessutom. Saknar det som fasen i 2.0. Bättre emulator finns inte, skulle vara MAME då, men det kommer inte att komma när de säljet Pac Man för 75kr.

Tyvärr kommer scummvm med största sannolikhet inte i appstore. Själva emulatorn är det inga problem med men problemet är att kopiera spelen in på iPhonen. Dom får inte säljas eller kopieras utan tillstånd utav Lucas Arts. Och hur ska man spela när man inte kan kopiera in spelen på iPhonen? Det ser ut som ScummVM kommer endast genom cydia/installer.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-07 15:23

Loopt funkar bara i USA, även om man har konto på amerikanska App Store.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-22 22:10
Ursprungligen av Spiken:

Loopt funkar bara i USA, även om man har konto på amerikanska App Store.

Samma med Whrrl. Det finns inga kartor utanför USA.

Annars så funkar brightkite.com ganska bra, det fungerar även för andra som inte har iPhone. Brightkite håller på att beta testar en app till iPhone som borde släppas inom snar framtid.

Jag satt och funderade på en sak..

Är det ingen som kan göra ett APP (ungefär som tn.nu eller hitta.se fungerar) fast med SKÅNETRAFIKEN.

Hur j*vla klockrent hade det inte varit att bara öppna en APP i luren och få upp dem två rutorna som man skriver i (på hemsidan)(som hitta.se ungefär).
Som en enklare variant av hemsidan?!

Längtar verkligen tills någon klurig jäkel ordnar detta !

Då jag har absolut noll koll på hur man bygger APPs så låter jag nån annan lösa problemet.

Mvh Andre

jag efterlyser en app för SL trakiken, det är nog det jag kollar oftast när jag är ute på språng. Dels realtid för tunnelbana och dels en tjänst som söker resor man redan valt, så man slipper fylla i de vanligast destinationerna. Har funderar på att göra en egen webbapp för det, men jag sitter inte riktigt på den kompetensen.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-09-23 10:41

Finns det något bra musikprogram typ Bhaji loops till Iphone?
Chocopoolp Software - Make music with your Palm!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-25 22:29

Svenska Spel

Svenska Spel borde göra en målservice-app. Det vore perfekt då många matcher spelas samtidigt, kanske med tabeller och spelscheman.

Bevaka tråden