Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone olåst utomlands

Tråden skapades och har fått 1757 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-17 17:18
Ursprungligen av broel:

Okej, men om man måste posta ner mobilen till italien den/dom gångerna mobilen går sönder så blir det lite omständigt... Ska man ändå köpa från italien eller ska man köpa utan garanti från schweiz?

Känns inte som att dom kommer ta emot iPhones sålda i Italien från utlandet (via posten) för service för att sedan skicka tillbaks dessa. (Bara en gissning).
Däremot har du en kompis som köpt telefonen där till dig så kommer han kunna ta med sig den in på service.

eBay - Belgien?

De säljer ju en hel del olåsta på eBay i Belgien, någon som testat köpa eller vet mer om dessa?

Är ju sugen men vill helst slippa Telia...

6 veckors väntetid på iPhones med kontantkort i Italien, min syrra var i fyra butiker idag både TIM och Vodafone men ingen lycka.

Tydligen funkar belgien med
Hardmac.com : Le "Macbidouille" in English

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-17 15:13

Då lär du lika gärna kunna laga en italiensk här i sverige mot kostnad också... och slippa hacka den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-17 16:41

blog.iphone-dev.org

ny info:
iPhone (1st Gen) with 2.0 - Activated, Unlocked & Jailbroken, (with support for third party applications).
iPod Touch with 2.0 - Activated & Jailbroken, (with support for third party applications).
iPhone (3G) with 2.0 - Activated, Jailbroken (with support for third party applications).

Så vi får alltså inte se ett hack som gör att vi kan köra vilket simkort som helst på våra mobiler, förutom just från Italien och Hong-kong. Lär ju iof ändras nästa vecka ... men bra info.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-18 01:11

20 dagar till och med. Dock finns det lite varstans i Italien.

Ah, min syrra bor i Milano. Kan ju vara lite mer tryck där

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-18 10:04
Ursprungligen av Marty78:

Ah, min syrra bor i Milano. Kan ju vara lite mer tryck där

Hoppas jag de är så allt. Pratade med jobbarkompisen, o han åker hem 1 aug, bor då på Sardinien, och där skulle de enligt hans vänner inte va några problem alls o få tag i någon. Men sånt hinner ju alltid ändra sig, o sen vet man ju inte säkert vad dom har fått för korrekt info heller.

Själv drar jag iväg på tjänsteresa till Kina i 3 mån nu och kommer ev. flyga en sväng om Hong Kong eller Tokyo. Vet någon om man hade kunnat fynda en Iphone3G i några av dessa städer? Någon som varit/är där nere och försökt nyligen?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-18 10:37
Ursprungligen av moogpower:

Själv drar jag iväg på tjänsteresa till Kina i 3 mån nu och kommer ev. flyga en sväng om Hong Kong eller Tokyo. Vet någon om man hade kunnat fynda en Iphone3G i några av dessa städer? Någon som varit/är där nere och försökt nyligen?

iPhone släpps i japan i november så Tokyo är kört

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-07-18 11:52

jag hänger inte riktigt med, finns det, eller finns det inte iPhones kvar i Italien?
om inte, är det 6 veckor, eller 20 dagar till leverans?
alla skriver så olika
vill ha min NU!:$

Senast redigerat 2008-07-18 18:51
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-18 12:01
Ursprungligen av WilleZ:

jag hänger inte riktigt med, finns det, eller finns det inte iPones kvar i Italien?
om inte, är det 6 veckor, eller 20 dagar till leverans?
alla skriver så olika
vill ha min NU!:$

Det jag fick bekräftat från TIM och Vodafon i både Milano och Rom så kommer det en ny leverans om cirka 20 dagar (vi vet hur apple är och vi vet hur italienare kan vara). Dessa iPhones behöver enligt folk som jobbade bakom disken behöva visa id handling att du är italienare för att köpa. Dessa låses upp direkt i affären och fungerar på vilka sim/och länder som helst. Pristet kommer ligga på 499€ för 8 gb och 599$ för 16 gb. Det finns fortfarande kvar lite iPhones i Italien för tillfället. Precis som här i Sverige ramlar det in lite iPhones då och då. Dock vet jag att i Milano är det helt slut just nu. Rom fick en polare tag i en 8 gb igår, men verkar rätt kört där med.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-07-18 12:10
Ursprungligen av 20hz:

Det jag fick bekräftat från TIM och Vodafon i både Milano och Rom så kommer det en ny leverans om cirka 20 dagar (vi vet hur apple är och vi vet hur italienare kan vara). Dessa iPhones behöver enligt folk som jobbade bakom disken behöva visa id handling att du är italienare för att köpa. Dessa låses upp direkt i affären och fungerar på vilka sim/och länder som helst. Pristet kommer ligga på 499€ för 8 gb och 599$ för 16 gb. Det finns fortfarande kvar lite iPhones i Italien för tillfället. Precis som här i Sverige ramlar det in lite iPhones då och då. Dock vet jag att i Milano är det helt slut just nu. Rom fick en polare tag i en 8 gb igår, men verkar rätt kört där med.

Ok, tack..
ingen som vet något om det finns iPhones kvar i pisa?
eller livorno?

Senast redigerat 2008-07-18 18:52
  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-07-18 12:52

men vaf#n, nyss kostade 16GB:s 569 euro.....zzzzzzz
Och sen så får man höra att apple inte har worldwidegaranti/reparation på lurarna...vilket gör att man inte kan få telefonen lagad i sverige om den pajjar... Allt går utför.. Börjar faktiskt bli less på apple efter att alltid ha diggat dom.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-18 14:16
Ursprungligen av broel:

men vaf#n, nyss kostade 16GB:s 569 euro.....zzzzzzz
Och sen så får man höra att apple inte har worldwidegaranti/reparation på lurarna...vilket gör att man inte kan få telefonen lagad i sverige om den pajjar... Allt går utför.. Börjar faktiskt bli less på apple efter att alltid ha diggat dom.

avvakta då och köp iphone 3g med en annan svensk mobiloperatör!

Ursprungligen av Osten10:

avvakta då och köp iphone 3g med en annan svensk mobiloperatör!

Finns väl ingen garanti att Iphone 3G kommer att säljas av andra operatörer? Källa?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-18 15:26
Ursprungligen av dalailama:

Finns väl ingen garanti att Iphone 3G kommer att säljas av andra operatörer? Källa?

Finns ingen som helst källa till sånt vad jag vet iaf. Dessutom verkar Apple vara rätt trogna dom operatörer dom väljer. Dom har ju inte bytt eller gett ut till fler i USA tex, vilket skulle förvåna mig att dom gör här före där borta.
Är nog mest en önskedröm för tillfället för mångas del!

Ursprungligen av Minto0:

Finns ingen som helst källa till sånt vad jag vet iaf. Dessutom verkar Apple vara rätt trogna dom operatörer dom väljer. Dom har ju inte bytt eller gett ut till fler i USA tex, vilket skulle förvåna mig att dom gör här före där borta.
Är nog mest en önskedröm för tillfället för mångas del!

Apples avtal med AT&T är på 5 år. Tror du att apple skrivit på för 5 år även med Telia?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-18 16:11
Ursprungligen av ptolemy:

Apples avtal med AT&T är på 5 år. Tror du att apple skrivit på för 5 år även med Telia?

Jag har ingen som helst källa för att de skulle vara något sådant, men att kolla tillbaka på Apples historia, så är det väääldigt sällan dom byter tillverkare, operatörer eller vad de nu handlar om. Vet inget om ngt långtida kontrakt med Telia, men förvånar mig inte om dom har det!

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-07-18 15:40

Danmark kan kanske vara en möjlighet...?
Man blir visserligen tvungen att hosta upp ett par pesetas för det hela men bindningstiden verkar inte vara mer än 6månader...?
Telia.dk säger följande...
"Operatørlåsekode (unlock)
Det er ikke muligt at unlocke din iPhone online, da Apple skal notificeres. Derfor skal du kontakte Kundeservice på 80 40 40 40. Når Apple har registreret anmodningen om at din iPhone skal unlockes, vil du modtage en sms, der henviser til at du skal tilslutte din iPhone til din pc og synkronisere i iTunes.
Det koster 500 kr. inkl. moms at unlocke din iPhone, hvis du er indenfor bindingsperioden. "
Telia · iPhone 3G - Abonnementer og priser
Telia · Mere om Telia iOn

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-18 22:46

Har kollat och frågat runt i Bern efter iPhonen, som vilket för övrigt är slut hos Swisscom. Hos Orange finns det en del kvar.

Det går att köpa den med antingen Orange, 799 CHF för 8gb eller 899 CHF för 16 gb låst till Orange men utan abonnemang.

Hos Swisscom kostar iPhonen 569 CHF för 16 gb och 499 CHF för 8 gb om man tecknar abonnemanget utan månadsavgift. Men då behövs en adress i Schweiz.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-07-19 11:49
Ursprungligen av Kiara:

Danmark kan kanske vara en möjlighet...?
Man blir visserligen tvungen att hosta upp ett par pesetas för det hela men bindningstiden verkar inte vara mer än 6månader...?
Telia.dk säger följande...
"Operatørlåsekode (unlock)
Det er ikke muligt at unlocke din iPhone online, da Apple skal notificeres. Derfor skal du kontakte Kundeservice på 80 40 40 40. Når Apple har registreret anmodningen om at din iPhone skal unlockes, vil du modtage en sms, der henviser til at du skal tilslutte din iPhone til din pc og synkronisere i iTunes.
Det koster 500 kr. inkl. moms at unlocke din iPhone, hvis du er indenfor bindingsperioden. "
Telia · iPhone 3G - Abonnementer og priser
Telia · Mere om Telia iOn

Vet du hur mycket totalkostnaden för telefonen blir efter allt för en upplåst?

  • Medlem
  • 2008-07-19 12:12
Ursprungligen av broel:

Vet du hur mycket totalkostnaden för telefonen blir efter allt för en upplåst?

Enligt Telia Danmarks hemsida blir totalpriset för 16Gb-modellen i 6 månader 5593 Danska kronor. Till det kommer då upplåsningen på 500 så vi landar på 6093 Danska = 7700 SEK

Dyrt som skammen med andra ord.

Ursprungligen av kainen:

iPhone släpps i japan i november så Tokyo är kört

Jag berättade inte hela resplanen där tror jag, förlåt mig...
Lämnar Kina den 30:e okt men kommer tillbaka igen ~14 dagar senare och är där till slutet på December.. Efter det drar jag ev. iväg till Nya Zeeland eller kör en jorden runt resa och kommer då passera USA på något sätt, Apples förlovade land..

Men... Efter att ha läst på mer och mer om iPhone3G och fått rätt glasklar input ifrån de som köpt en så börjar intresset svalna rejält, ärligt...
Den visar sig vara grymt seg, buggig som en ren beta-produkt skall vara samt är framförallt så uppblåst som bara en handväska kan vara som skymtats i "Sex & the City"..

Dock är det ju alltid lite så, att de som nu "hunnit" köpa sin limiterade accessoar tycks förlåta samt försvara sin ögonstens rätt svårlösta och irriterande fläckar, då det både kan vara så att det har städat rätt rejält i plånboken samt "-Det är ju en Apple, gud så läcker!".

Jag har genom åren varit så nära att köpa Apple-produkter där de missat mig på upploppet gång på gång och nu, ännu en gång inträffar det. Ännu en gång handlar det föga om realibilitet och snabbhet, utan mer en rent uppenbar identitetskrisprodukt igen dessvärre..

ringde till Vodafone Italiens kundtjänst och de berättade att man kunde köpa Iphone olåst via deras onlineshop och få den skickad till Sverige. Inget krav på italienskt medborgarskap och man behöver inte oroa sig om lagersaldo när man reser.

Detta behandlas i en enskild tråd, http://www.99.se/k-pa-iphone/247244-f-iphone-3g-skickat-till-sverige-ifr-n-vodafone-italien.html#post1573325

Hur är de med Belgien? Någon som vet, pris, beställa från nätet?

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-07-18 21:10

Tjena, ny på forumet. Tänkte kolla ifall någon vet hur det går till med registreringen av en iphone köpt i Italien. Registreras den på plats eller kan man göra det hemma i Sverige?

Jag gick till Orange här i Nice och frågade om iPhone nu när den släpptes 17 juli. Men fick tyvärr svaret "We don'z zell ze iphone witout ze contract".

Lite b eftersom jag har gratis abonnemang flatrate genom jobbet och inte orkar ge massa pengar till Telia för att de och Apple vill vara svin i iPhone-härvan.

Bevaka tråden