Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone olåst utomlands

Tråden skapades och har fått 1757 svar. Det senaste inlägget skrevs .

De ska bli intressant o invänta Frankrikes tur den 17:e: Kanske blir det lättare o ta den där ifrån..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-14 10:14
Ursprungligen av westerlu77:

De ska bli intressant o invänta Frankrikes tur den 17:e: Kanske blir det lättare o ta den där ifrån..

Som jag skrivit kanske 10 ggr i den här tråden. I frankrike är den obunden, men inte olåst. Dvs du kan endast använda franska nät till den. Dvs lika bra att beställa från usa då man ändå måste hacka iphonen. Italien och nu Belgien som jag fick reda på igår (dock inte hittat någon info om detta) är helt olåsta och kan matas in vilket simkort som helst i världen för att få den funka.

Jag har hittat en kille här i sverige som importerar och säljer iphone 3g 16gb för 4000 kr. jag tycker det är billigt. han har tilfälligt slut men om det var tillräckligt många som ville ha så skulle ha ta hem nya. Hans mail är: hackitmaster@hotmail.com

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-14 10:12
Ursprungligen av victorino:

Jag har hittat en kille här i sverige som importerar och säljer iphone 3g 16gb för 4000 kr. jag tycker det är billigt. han har tilfälligt slut men om det var tillräckligt många som ville ha så skulle ha ta hem nya. Hans mail är: hackitmaster@hotmail.com

Låter lite läskigt och osäkert i mina öron. framför allt med den email adressen .. är det betala först och sedan får man inget?

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-07-14 10:13
Ursprungligen av victorino:

Jag har hittat en kille här i sverige som importerar och säljer iphone 3g 16gb för 4000 kr. jag tycker det är billigt. han har tilfälligt slut men om det var tillräckligt många som ville ha så skulle ha ta hem nya. Hans mail är: hackitmaster@hotmail.com

Förlåt, men jag tvivlar fett.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-14 12:37
Ursprungligen av victorino:

Jag har hittat en kille här i sverige som importerar och säljer iphone 3g 16gb för 4000 kr. jag tycker det är billigt. han har tilfälligt slut men om det var tillräckligt många som ville ha så skulle ha ta hem nya. Hans mail är: hackitmaster@hotmail.com

1. Låter väldigt osäkert.

2. Hur skulle garantin gå till?

3. Låter ännu mer osäkert eftersom det är ditt första inlägg här på forumet och du börjar med att göra reklam.

ska påpeka att det är garanti på dem.

Din polare som var nere i Italien, kunde han köpa ut sin telefon utan någon italienare som mellanhand?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-14 10:39
Ursprungligen av westerlu77:

Din polare som var nere i Italien, kunde han köpa ut sin telefon utan någon italienare som mellanhand?

Han kommer tyvärr inte kunna köpa några fler. Men jag jobbar på det! Lova att berätta direkt jag vet mer.

Men han köpte dem utan italienskt id eller kontokort?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-14 12:04
Ursprungligen av petterf:

Men han köpte dem utan italienskt id eller kontokort?

Svar nej. Man behöver italienskt visa/kontokort och italienskt personnummer som jag tidigare nämnde.

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2008-07-14 12:19

I schweiz behöver man ju bara visa vilket pass som helst så får man köpa. Varför är det ingen som åker dit? Vill ha iphone :(... 3700 för en 16gb.. Man kommer kunna låsa upp i veckan, så jag tycker itne man behöver köpa dyrt från italien...

Fattar inte varför man måste ha inhemskt betalkort o personnr.
De måste ju finnas någon webshop i Italien där man slipper gå in i en affär..

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-07-14 12:45

Nej, det är verkligen urlöjligt att man måste bevisa att man bor i landet för att kunna handla. Det är bara trist med Apple/operatörens kontroll & monopolfasoner :/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-14 16:36

Kan inte det här vara något? Slipper hacka telefonen eller köpa utomlands, men kan ändå köra med annan operatör. Ta ett billigt Telia-abb och säg upp det efter 12 månader. Frågan är om den funkar på iP3G bara...

usbfever.com - USB + iPhone + iPod + Headphone + 1394 / Firewire + SATA + PDA / Phone + Charger + Fun + Gadget + Great Accessories

  • Medlem
  • Motala
  • 2008-07-14 21:17

20hz, såg du mitt pm? Håll mig gärna uppdaterad!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-14 21:31
Ursprungligen av qom:

20hz, såg du mitt pm? Håll mig gärna uppdaterad!

Läste det precis. Ska svara så fort jag hinner!

Vet vi nåt om samma person kan köpa ut flera iPhones i Italien?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-14 22:08
Ursprungligen av westerlu77:

Vet vi nåt om samma person kan köpa ut flera iPhones i Italien?

Svar nej, en iphone per skalle Men jag har en liten tvist på g här, men som sagt återkommer om det ens går igenom!

  • Medlem
  • 2008-07-14 22:17

Kanske dags att börja samla ihop bekräftade tester av olåst telefon inköpt utomlands som provats med svenskt SIM-kort?

Vad vet vi säkert så här långt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-14 22:26
Ursprungligen av bbus:

Kanske dags att börja samla ihop bekräftade tester av olåst telefon inköpt utomlands som provats med svenskt SIM-kort?

Vad vet vi säkert så här långt?

Italien fungerar.

Fler som testat och vet?

Vad jag förstår från denna länk så är det bara Hong Kong o Italien som funkar med alla operatörer. Det har säkert redan sagts...
About activating iPhone 3G with a wireless carrier

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-07-14 22:39

Är det här tramset att man måste bevisa att man är medborgare i ett visst land för att få köpa en Iphone (dessutom UTAN abb.) i det landet verkligt lagligt kan man undra
EU borde titta närmare på detta. Ska det inte vara fri rörlighet på varor och tjänster?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-15 08:28
Ursprungligen av Myrslok:

Är det här tramset att man måste bevisa att man är medborgare i ett visst land för att få köpa en Iphone (dessutom UTAN abb.) i det landet verkligt lagligt kan man undra
EU borde titta närmare på detta. Ska det inte vara fri rörlighet på varor och tjänster?

Fri rörlighet på varor betyder att varor skall finnas till salu på alla marknader, gör de inte det så skall man få importera för sig själv.
Nu finns ju iPhone till salu i Sverige så varför skulle EU bry sig om att du vill köpa den på ett sätt som Apple inte vill.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-07-15 13:12
Ursprungligen av Trineo:

Fri rörlighet på varor betyder att varor skall finnas till salu på alla marknader, gör de inte det så skall man få importera för sig själv.
Nu finns ju iPhone till salu i Sverige så varför skulle EU bry sig om att du vill köpa den på ett sätt som Apple inte vill.

Ja, alltså det bryter väl inte direkt mot någon lag, men det är ju väldigt konsumentfientligt beteende av Apple och teleoperatörerna. EU brukar ändå ha synpunkter på sådana här saker

Vilken annan produkt är ransonerad till 1.st per person?
Vilken produkt (som man betalar på en gång) kräver att man måste vara skriven i det landet för att få köpa produkten?
Det är ju dessutom inte samma vara som säljs på alla EU-marknader eftersom man i vissa länder kan köpa den utan abonnemang

Nej, jag tänker bojkotta Iphone - åtminstonne tills min nuvarande telefon går sönder eller man kan köpa Iphone med 3. abb i Sverige.

Senast redigerat 2008-07-15 13:39
Ursprungligen av westerlu77:

Vad jag förstår från denna länk så är det bara Hong Kong o Italien som funkar med alla operatörer. Det har säkert redan sagts...
About activating iPhone 3G with a wireless carrier

Vet du vad den kostar i Hong Kong, samt är det samma trams med bevis om att man är bosatt i Kina? Det är ju lite speciellt med Hong Kong:tveksam:

  • Medlem
  • 2008-07-15 09:47
Ursprungligen av westerlu77:

Vad jag förstår från denna länk så är det bara Hong Kong o Italien som funkar med alla operatörer. Det har säkert redan sagts...
About activating iPhone 3G with a wireless carrier

Hmm, Vad menas med "contact carrier for authorized unlocking" som står som anmärkning på bland annat Netcom i Norge?

Innebär det att man kan köpa sig fri där? Någon som vet?

  • Medlem
  • Båstad
  • 2008-07-15 00:37

någon som vet om dom släpps i ryssland ? känner en del folk där.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-15 01:20
Ursprungligen av fegge:

någon som vet om dom släpps i ryssland ? känner en del folk där.

Ryssland får inte iPhone

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-20 19:06
Ursprungligen av Jetwash:

Ryssland får inte iPhone

Har det någonsin hindrat dem?:cool:

Bevaka tråden