Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone olåst utomlands

Tråden skapades och har fått 1757 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-09 00:32

Vad räknar du med at priset blir? Runt 3400kr om du lägger på frakt, tull, moms?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-09 01:02
Ursprungligen av jockeh66:

Förbeställde idag en Iphone 16GB via International-Orders, International-Orders.com International Checkout - International-Shopping. - Stores, för 444USD exkl. moms och frakt. Kolla in!

Jockeh66

Sett denna men man är ju lite skeptisk om den är helt olåst. Skumt detta.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-07-10 12:27

Hittade detta, men de står inte hur mkt det kostar att låsa upp den från operatören.
Vodafone

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-10 13:27

Ny info: Polaren traskade ner till TIM i Italien igår. De olåsta telefonerna de säljer ska funka med svenska SIM kort i sverige, bara man reggar sitt nya sim kort i iTunes/på Apple hemsida
Problemet är att för att få loss telefonen från en butik i italien så måste man på visa att man redan har ett TIM kontant kort- som i sin tur endast går att skaffa med ett italiensk personnr. Mer info följer!

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-07-10 17:07
Ursprungligen av 20hz:

Ny info: Polaren traskade ner till TIM i Italien igår. De olåsta telefonerna de säljer ska funka med svenska SIM kort i sverige, bara man reggar sitt nya sim kort i iTunes/på Apple hemsida
Problemet är att för att få loss telefonen från en butik i italien så måste man på visa att man redan har ett TIM kontant kort- som i sin tur endast går att skaffa med ett italiensk personnr. Mer info följer!

Fick du någon prisinfo? Hur mkt kostar den inklusive upplåsning?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-10 17:26
Ursprungligen av broel:

Fick du någon prisinfo? Hur mkt kostar den inklusive upplåsning?

Läs tidigare svar...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-10 23:11

nu lutar det mer åt att köpa i usa och därefter hacka den.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-10 23:16

exakt vad jag ska göra:D

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-10 23:17

Vart skall vi försöka köpa den då? Då hacken redan är släppta så får man väll leva med detta tills tre får börja sälja iPhonen

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-11 00:25

köper nog min I NY.. antaglien i nån Apple butik.. sedan så laddar man hem nåt sånt där hack program för firmware 2.0 och stoppar in ett fint sim kort från TRE:)

Någon som vet om man behöver legitimera sig i Schweiz eller betala med schweiziskt kreditkort för att kunna köpa iPhone utan månadsavgift?

Ursprungligen av johan_fbg:

Någon som vet om man behöver legitimera sig i Schweiz eller betala med schweiziskt kreditkort för att kunna köpa iPhone utan månadsavgift?

Jag har hört att man måste ha en adress i Schweiz för att kunna köpa, eftersom man måste registrera sig hos Swisscom. Whatever, är väl bara be nån på gatan köpa en åt en

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-07-11 13:26
Ursprungligen av frosse:

Jag har hört att man måste ha en adress i Schweiz för att kunna köpa, eftersom man måste registrera sig hos Swisscom. Whatever, är väl bara be nån på gatan köpa en åt en

Låter ju rimligt, men kör de en registerkontroll isof? Annars kan man ju bara uppge en address där man inte bor och köpa loss en.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-11 14:08

nej kommer antaglien inte behöva en adress från schweiz.. du kan lika gärna komma från egypten och visa upp et giltigt passport och köpa den i schweiz.. men som sakt du måste jailbreka den för att kunna använda den i svergie sedan..:p

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-07-11 15:04

Ah, k. Hmm, om man ändå måste Jailbreaka den så känns det som att det blir billigare att köpa från USA, med tanke på dollarn. Fast jag grämer mig lite över garantin, saker kan ju faktiskt hända :S.

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2008-07-11 16:09
Ursprungligen av Zeel:

Ah, k. Hmm, om man ändå måste Jailbreaka den så känns det som att det blir billigare att köpa från USA, med tanke på dollarn. Fast jag grämer mig lite över garantin, saker kan ju faktiskt hända :S.

För att lätta bördan liiite från ditt hjärta så kan jag tippsa om denna sida:
iPhone 3G - iFixit: iPod, iBook, & PowerBook Parts and Accessories

De har plockat isär 3g versionen och upptäckt att det kommer bli billigare att byta glaset! För att LCD och glaset inte längre är ihoplimmade, det är ju positivt + att batteriet inte längre är fastlött!

Jag är ny här föresten, väldigt trevligt forum må jag säga!

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-07-11 16:24

Åhh jag ska köpa iphonen i Italien/Milano, men undra om lurarna har gått åt där nere? Låt säga att dom tar slut här i dagarna, när kommer nästa laddning?

Senast redigerat 2008-07-11 16:37
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 17:15
Ursprungligen av broel:

Åhh jag ska köpa iphonen i Italien/Milano, men undra om lurarna har gått åt där nere? Låt säga att dom tar slut här i dagarna, när kommer nästa laddning?

Varningens finger som jag skrev tidigare behöver du italienskt personnummer och visa för att ens kunna köpa den.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-07-11 17:40
Ursprungligen av 20hz:

Varningens finger som jag skrev tidigare behöver du italienskt personnummer och visa för att ens kunna köpa den.

En vän ska köpa åt mig som har bott i italien i 10 år så det är kirrat, visa, legg osv

  • Medlem
  • Lilla Edet
  • 2008-07-11 18:17

Har ni sett någon färsk information om möjligheterna att köpa en iPhone 3G i USA, om man inte är amerikansk medborgare? Jag befinner mig i New York just nu och skulle gärna köpa (minst) en.

I tidningarna har man de senaste dagarna kunnat läsa att alla som kommer till butikerna måste ha med sig sitt "social security number" m.m. för att köpet ska gå igenom. Dessutom har jag inte hört om det går att "köpa loss" telefonerna än, dvs utan abonnemang. Att InternationalOrders säljer (för $799) tyder ju däremot på att det går att få tag på dem utan abonnemang.

Har någon här hört något?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-12 00:49
Ursprungligen av broel:

En vän ska köpa åt mig som har bott i italien i 10 år så det är kirrat, visa, legg osv

Kan du kolla verkligen att detta är en olåst mobil och kanske köpa en åt mig? har du msn / icq? pm mig

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-07-11 17:27

Kommer det finnas någon chans att köpa i usa?
för nu måste man väll bo i usa?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-12 19:42
Ursprungligen av frias:

Jag är ny här föresten, väldigt trevligt forum må jag säga!

Välkommen!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-07-14 12:43

Belgien då? Måste man ha belgiskt visakort/personnr för att få köpa där ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 00:47

köpa iphone via international orders, är det något man kan lita på? någon som har gjort det? man är grymt sugen på att köpa en, men vet inte vart man ska gå. vill inte köpa en via telia, bojkotta dom!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 00:52
Ursprungligen av Jesus_M:

köpa iphone via international orders, är det något man kan lita på? någon som har gjort det? man är grymt sugen på att köpa en, men vet inte vart man ska gå. vill inte köpa en via telia, bojkotta dom!

Undrar samma sak. Vore skönt att få reda på hur de sköter sig med leveranser och om de verkligen har olåsta iphones som de påstår.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-11 01:02

ända sättet att få reda på det är att avvakta några dagar:)

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-07-11 08:33

va inne på apple.se och kollade lite info om operatörerna, i italien och hongkong säljs de helt upplåsta. då finns det två alternativ:
1. du kan beställa en därifrån å bara använda och vara glad sen.
2. den är bara upplåst till landet.

du kan ju låsa upp den hos telia efter 12 månader, men om du säger upp abbonemanget och betalar slutfaktura borde du inte få låsa upp den på en gång då?


About activating iPhone 3G with a wireless carrier

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-07-11 09:30
Ursprungligen av freno:

va inne på apple.se och kollade lite info om operatörerna, i italien och hongkong säljs de helt upplåsta. då finns det två alternativ:
1. du kan beställa en därifrån å bara använda och vara glad sen.
2. den är bara upplåst till landet.

du kan ju låsa upp den hos telia efter 12 månader, men om du säger upp abbonemanget och betalar slutfaktura borde du inte få låsa upp den på en gång då?


About activating iPhone 3G with a wireless carrier

Hur menar du nu?
Går den att köpa för att sen bara tuta och köra? Sedan snackar du om att man kan låsa upp den hos telia? Blir förvirrad..

Går den att köpa för 569 euro från italien helt upplåst så köper jag idag!
TIM - Apple iPhone 3G (16GB)

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-07-11 12:03

om du kollar på sidan så står det att i hongkong och italien så är inte telefinerna låstatill operatörerna så det borde vara att bara tuta och köra...

Ursprungligen av broel:

Hur menar du nu?
Går den att köpa för att sen bara tuta och köra? Sedan snackar du om att man kan låsa upp den hos telia? Blir förvirrad..

Går den att köpa för 569 euro från italien helt upplåst så köper jag idag!
TIM - Apple iPhone 3G (16GB)

Bevaka tråden