Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone olåst utomlands

Tråden skapades och har fått 1757 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-30 08:57

Ännu mer research.

Frankrike är mobilen låst till franska operatörer.
Itailen får du max köpa två och ha ett italienskt visakort.

Italien blir det isf, har lite bekanta som bor där så... nu är det nära. Jag åker ner, testar mitt simkort i mobilen och ser om den fungerar. Gör det de så köper jag mobilen.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-07-01 21:36
Ursprungligen av 20hz:

Jag åker ner, testar mitt simkort i mobilen och ser om den fungerar. Gör det de så köper jag mobilen.

Tror du att du får testa först, köpa sen? Du bryter ju förpackningen...
Eller hur tänkte du?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-01 23:53
Ursprungligen av knappen:

Tror du att du får testa först, köpa sen? Du bryter ju förpackningen...
Eller hur tänkte du?

De BÖR ha ett visningsex eller två, inte sant?

det är väl inget problem om den är "bunden" - då en crack ganska fort kommer kunna låsa upp den. så länge man kan gå in i en affär och betala kontant så är jag glad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-02 00:55
Ursprungligen av el gringo:

det är väl inget problem om den är "bunden" - då en crack ganska fort kommer kunna låsa upp den. så länge man kan gå in i en affär och betala kontant så är jag glad.

Behöver man vara orolig att man inte kommer kunna köra updates på mobilen då ellerär det fritt fram?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-02 02:03

I Schweiz kan man köpa den utan abonnemang men den kommer att vara låst till Swisscom. Jag hoppas att den kommer låst i 3 månader och Apple släpper iPhonen olåst i oktober. Men det är nog önske tänkade.

//Rob

Ursprungligen av 20hz:

Ännu mer research.

Frankrike är mobilen låst till franska operatörer.
Itailen får du max köpa två och ha ett italienskt visakort.

Har du nån källa på det? Kan man köpa den kontant i italien?

Det går alltså inte att beställa den härifrån då?
mobilestyle | Apple iPhone 3G 8Gb Nero Garanzia Italia No Lock

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-30 09:06

Halebop är ju Telias "ungdoms"-bolag så det var väl iofs väntat att de oxo skulle sälja den. / Midmus

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-30 12:28

jo absolut midmus. men saken är att de först sa att de inte skulle sälja den alls på det här sättet. sjukt skoj att telia kanske börjar inse sina misstag

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-30 21:48

Du får gärna åka till Italien men är det någon som vet om man får iPhonen olåst där?

//Rob

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-06-30 22:09

ja, men du måste ha ett italinskt id-kort och ett italienskt betalkort, visa, mastercard etc.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-06-30 22:01

Ang halebop länken:

Uppdatering:
Nu backar Halebop när det gäller iPhone och skriver nu istället följande på kundtjänstsidan:

"Det är i dagsläget inte klart om eller när Halebop kommer att sälja iPhone. Om du vill ha information när en eventuell försäljning startar, maila oss på mobil@halebop.net."

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-30 22:23

Om en telefon är låst till O2 i UK, har dom ett dotterbolag i sverige då som är samma operatör?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-06-30 22:26
Ursprungligen av spaceas:

Om en telefon är låst till O2 i UK, har dom ett dotterbolag i sverige då som är samma operatör?

Nepp.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-30 22:32

aj fan. Tillbaks till ritbordet...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-01 00:37

oykkh: Ja som jag skrev lite ovan så måste man just detta ja. Vilket jag redan löst.

Robo-X: Ja, den är olåst, eller möjligheten till upplåsning finns.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-07-01 20:30

Macworld skriver precis att AT&T kommer sälja iPhone olåst för $599/699.
Dags för upplåst iPhone 3G i USA - IDG.se

AppleInsider säger samma sak, så det verkar ju vara legitimt...

Ursprungligen av effata:

Macworld skriver precis att AT&T kommer sälja iPhone olåst för $599/699.
Dags för upplåst iPhone 3G i USA - IDG.se

AppleInsider säger samma sak, så det verkar ju vara legitimt...

Det är legitimt, läst själv hos AT&T (klicka på Current AT&T Customer):

Coming soon, AT&T will offer a no-commitment option of $599 for 8GB and $699 for 16GB.

Frågan är om den är bara är obunden eller om den är olåst? Jag skulle gissa att det handlar om en telefon som fortfarande är låst till AT&T men utan att man förbinder sig att betala en viss summa under en viss tid. Så jag tror IDG har fel på den punkten. Men vi får väl se.

Såg precis att man kan köpa 16 gb olåst för 3600-3700 i Schweiz.
Swisscom – iPhone 3G prices, advantages and services for private and business customers
Är det någon som vet vart man kan beställa den? Webbutik, applestore?
Det tråkiga är väl att Schweiz inte är med i EU...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-07-01 23:07

Så länge den är obunden känns ju allt ok, borde gå rätt snabbt innan operatörslåset knäcks.
Den schweiziska dealen var ju sjukt bra. Får hoppas att nån gör en bizniz av att importera därifrån

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-02 06:49

Hela poängen med att slippa knäcka luren är väl ändå att behålla garantin, eller?

För mig veterligen är det ju några iPhones som har pajjat här som varit knäckta...

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-07-02 15:54

fasen...har släktingar som kan skicka till mig annars.. crap

Även om de är låsta, som schweiz alternativet, kommer det säkerligen komma lösningar för det. Det viktiga är att slippa bindningstiden och den kostnaden. Eller vad tror ni andra?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-03 09:27

Telefonen är säkert låst till operatörer där med. Nåja, kommer hack som inte tar bort en del av funktionaliteten kan man köpa den, verkar vara billigast i USA / ebay ?

Steves 199 dollars snack väcker en del kommentarer ( källa Audioholics

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-03 13:35

Nåja, men med de nya planerna som Telia meddelade i dag blir ju det ganska onödigt att importera, tror jag?

Telia skärper sig - nya iPhonepriser - IDG.se

Exvis 4220kr för iphone 16gb, bunden 18 månader, avgift 69kr + 199 för fri data ( 69 öre per minut) alternativt 99kr ( att ringa upp) + 199 fri data (69 öre per minut) är inte så illa !

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-03 14:33

Jag är fortfarande låst till tre därav jag kommer importera....

Kollade Telias hemsida, längs ner står det: För er som redan har telia abonnemang med längre tid än 3 månader kvar kan köpa en Iphone 16 G för 5495:- När abonnemanget går ut, låt säga efter 4 månader kan det då tänkas att det går att låsa upp luren? Verkar konstigt annars, skall väl inte behöva skaffa ett livstidsabonnemang hos Telia.
Synpunkter tack!
/A

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-03 15:13
Ursprungligen av Andersö:

Kollade Telias hemsida, längs ner står det: För er som redan har telia abonnemang med längre tid än 3 månader kvar kan köpa en Iphone 16 G för 5495:- När abonnemanget går ut, låt säga efter 4 månader kan det då tänkas att det går att låsa upp luren? Verkar konstigt annars, skall väl inte behöva skaffa ett livstidsabonnemang hos Telia.
Synpunkter tack!
/A

Finns andra trådar om detta så sök. Denna tråd handlar endast om olåsta iPhones från andra länder än Sverige.

Hade kontakt med Swisscom idag o fick följande svar på om den var låst till Swisscom även fast man köpte den utan abonnemang:
The new iPhone mobiles (prepaid & postpaid) will be SIM-locked for 24 months. Swisscom is not allowed to sell unlocked iPhones. The SIM-lock is a component of the agreement of Swisscom & Apple.

Hur var det med IPhone 1 i Frankrike att man var tvungen enligt fransk lag att släppa den abonnemang/operatörslöst? Kanske är det samma visa denna gång..

Bevaka tråden