Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone olåst utomlands

Tråden skapades och har fått 1757 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-11 12:09

alltså det bästa att köpa iphone är schweiz, när det kommer till slut pris! dock så är telefon låst till det schweiziska nätet. så det leder till att man måste "jailbreaka" den:)

tror priset är: 3700kr för 8gb

pris för 8gb versionen på http://www.international-orders.com/ är nu 799$. pre-order priset var 299$. wow, snacka om felbedömning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 13:21

fasen vad jag är nyfiken på hur det här utvecklas..åker till malta i arbete titt som tätt så om det går att köpa i italien vore det ordentligt härligt! Man får väl hålla ut nån månad och se hur det utevecklar sig
Är allergisk mot bindningstid så jag ser inte ens Telia som ett alternativ

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2008-07-11 23:46

Om någon ska åka till Schweiz eller vet någon sida man kan importera från tveka inte att säga till! Jag betalar gärna några hundralapp ifall någon köper åt mig!

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2008-07-12 02:04

Vad jag inte förstår varför just italien? För att man ska ha bibehållen garanti? Det är ju billigare i schweiz

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-07-12 07:07
Ursprungligen av frias:

Vad jag inte förstår varför just italien? För att man ska ha bibehållen garanti? Det är ju billigare i schweiz

I Schweiz är telefonen låst till Swisscom, men i Italien är den HELT operatörsfri/obunden. Det är det som är skillnaden. Iofs spelar kanske det inte så stor roll nu när Pwnage är släppt/ska släppas, men en viss skillnad är det. En italiensk kommer du inte att behöva hacka, det måste du däremot med en schweizisk.

Ni som har beställt från International orders, kan ni inte höra av er så fort ni vet hur det har gått med telefonen?
Undrar också om man kan hänga på ett ev. köp eller så borde man hitta en schysst webbutik o beställa ifrån.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-12 09:46
Ursprungligen av westerlu77:

Ni som har beställt från International orders, kan ni inte höra av er så fort ni vet hur det har gått med telefonen?
Undrar också om man kan hänga på ett ev. köp eller så borde man hitta en schysst webbutik o beställa ifrån.

Undrar samma sak

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-12 13:15

Jag hatar att vänta:)

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-12 14:20

Broel> köpa fler? Pma!

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-07-12 17:05

Är det inte max 1 iphone/person? Jag kan nog inte be min vän att köpa hem flera tyvärr, är glad om jag själv får en.. Hade jag kunnat hjälpa fler att få iphones från italien så hade jag lätt gjort det, göra allt så folk slipper telia i sverige.

Varför ska man hacka den när den finns att köpa UNLOCKED från Italien, USA?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-12 18:08
Ursprungligen av Lionhart:

Varför ska man hacka den när den finns att köpa UNLOCKED från Italien, USA?

Va? USA säljer den inte olåst, fast den är billigare...

Jo da, Usa säljer den olåst. Om du söker på EBAY så hittar du folk från USA som säljer den olåst till dig. Helt ny. Upplåst från fabrik.

Ursprungligen av Lionhart:

Jo da, Usa säljer den olåst. Om du söker på EBAY så hittar du folk från USA som säljer den olåst till dig. Helt ny. Upplåst från fabrik.

Och det tror du är sant?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-12 19:08
Ursprungligen av Lionhart:

Jo da, Usa säljer den olåst. Om du söker på EBAY så hittar du folk från USA som säljer den olåst till dig. Helt ny. Upplåst från fabrik.

Den länken du länkade till ovan så skriver de:
"You will not find an unlocked iPhone in the States, because AT&T will sell it locked and the hackers will not be able to unlock it this time (the iPhone 3G has an advanced security chip which will prevent hackers to unlock the phone)."

Jag kan ärligt säga att jag inte litar på denna information.

Apple iPhone 3G 8GB -- LEGALLY UNLOCKED -- Brand New! - eBay (item 200238523662 end time Jul-13-08 02:44:11 PDT)

Kolla och läs sidan så förstår du vad jag snackar om, I italien säljs Iphonen utan bindning så varför ska det inte vara sant? Det funkar med alla SIM.

Ursprungligen av Lionhart:

Apple iPhone 3G 8GB -- LEGALLY UNLOCKED -- Brand New! - eBay (item 200238523662 end time Jul-13-08 02:44:11 PDT)

Kolla och läs sidan så förstår du vad jag snackar om, I italien säljs Iphonen utan bindning så varför ska det inte vara sant? Det funkar med alla SIM.

Jo, men det är ju inte en amerikansk-köpt iphone, utan från italen.

Det som spelar roll för mig är att man kan köpa den o bunden, Så jag slipper bli bunden, Sen om jag själv väljer att vilja binda mig om kanske 1 månad, ja då är det bara att göra det.

Så länge allt funkar som det ska så är det ju ingen fara.

Man måste testa för o se.

Finns det något bekräftad information att valfria simkort funkar i de italienska mobilerna?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-12 23:39
Ursprungligen av petterf:

Finns det något bekräftad information att valfria simkort funkar i de italienska mobilerna?

Svar nej, än så länge har jag inte hört något från de som skulle kolla om denna fungerade eller ej.

Om vi nu får bekräftat att de går o använda iPhone från Italien med vilken operatör som helst så kanske detta kan vara nåt:
APPLE iPhone 3G 8GB - Caratteristiche, Prenotazione Apple iPhone 3G (8GB)
Är det någon som fattar italienska så är det välkommet men på priset låter det som att de borde stämma..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-13 00:05
Ursprungligen av westerlu77:

Om vi nu får bekräftat att de går o använda iPhone från Italien med vilken operatör som helst så kanske detta kan vara nåt:
APPLE iPhone 3G 8GB - Caratteristiche, Prenotazione Apple iPhone 3G (8GB)
Är det någon som fattar italienska så är det välkommet men på priset låter det som att de borde stämma..

Står inget om den är låst eller ej... google translutade

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-13 00:25
Ursprungligen av 20hz:

Står inget om den är låst eller ej... google translutade

hehe Alex, börjar du bli trött? översatte heter det in swedish

Ursprungligen av kainen:

hehe Alex, börjar du bli trött? översatte heter det in swedish

translejtade heter de ju

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-13 20:32
Ursprungligen av frosse:

translejtade heter de ju

Sorry, my bad

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-13 00:35

Hehe, jejeje kan säga så.. men det är inte rätt! VILL HA EN IPHONE TILL MITT TRE ABONNEMANG NU TACK!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-13 01:19
  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-13 03:18
Ursprungligen av 20hz:

Kanada verkar ha olåsta alternativ som Apple iphone 3G 16GB Unlocked | Buy iphone 16GB TimTechs Canada

Den sidan verkar lite konstig. Jag skulle inte köpa något där.

//Rob

Vad är det som verkar konstigt? Fördelen med att beställa ifrån EU är ju att man slipper tulla. Det ser jag som det största argumentet för att köpa här i Europa.

Bevaka tråden