Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PwnageTool 2.0 släppt! Fungerar på iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 415 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-19 22:36

Kommer imorgon söndag då!

Ursprungligen av Jetwash:

Kommer imorgon söndag då!

Ja, med det uttalandet måste det komma imorgon. Iofs så kanske de gillar att göra medialt självmord.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-07-19 22:52

"We love sundays"... Imorgon kommer det!!!

blog.iphone-dev.org | Sundays

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-07-20 01:03

blog.iphone-dev.org | Thanks for waiting Nu är det släppt;) Ska prova det straxt på syrrans touch, vågar inte ge mig på nya iPhone 3g än.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-20 01:06

Och servern är nere.

//Rob

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-07-20 01:23
  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-20 01:29

Har laddat ner Pwnage 2.0. Undrar om man ska våga köra det eller vänta tills imorgon.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Har laddat ner Pwnage 2.0. Undrar om man ska våga köra det eller vänta tills imorgon.

//Rob

No guts, no Super Monkey Ball

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-20 01:44
Ursprungligen av mackeswissman:

No guts, no Super Monkey Ball

Firmwaret är nu byggt. Nu är frågan installera direkt på 1.1.4 eller uppgradera till 2.0 först?

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Firmwaret är nu byggt. Nu är frågan installera direkt på 1.1.4 eller uppgradera till 2.0 först?

//Rob

Borde inte vara någon skillnad. Ska snart prova från en 1.1.4.

Robo-X hur fasen lyckades du bygga FW? Jag får bara upp ett meddelande om att jag har fel ipsw-fil... jag väljer "iPhone" i startvyn, samt "iPhone1,2_2.0_5A347_Restore.ipsw" som apple släppt. Hur gjorde du?

/M

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-20 02:34
Ursprungligen av Martin Belak:

Robo-X hur fasen lyckades du bygga FW? Jag får bara upp ett meddelande om att jag har fel ipsw-fil... jag väljer "iPhone" i startvyn, samt "iPhone1,2_2.0_5A347_Restore.ipsw" som apple släppt. Hur gjorde du?

/M

Jag undrar med? Samma för mig.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-20 03:00
Ursprungligen av Martin Belak:

Robo-X hur fasen lyckades du bygga FW? Jag får bara upp ett meddelande om att jag har fel ipsw-fil... jag väljer "iPhone" i startvyn, samt "iPhone1,2_2.0_5A347_Restore.ipsw" som apple släppt. Hur gjorde du?

/M

Startade pwnage och valde iPhone.
Den letade själv efter firmwaren och hittade iPhone1,1_2.0_5A347_Restore.ipsw.
Sen frågade den om jag är en legit owner of iPhone. Svarade nej (hacka basebandet förmodligen).
Sen ville pwnage att jag skulle leta efter bootloader filerna. Svarade nej och då ville den att jag ska välja bootloader filerna på hdn vilket jag då valde ja. Först letade den efter bl-39.bin och sen bl-4.6.bin.
Efter det skapade den firmwaren och sparade den på skrivbordet (fick ange mitt lösenord när den byggde firmwaren).
Efter ca 4 min var allt klart.

Jag har en iPhone 2G. Om du har en 3G iPhone så varierar stegen något. Läste att om man får ett felmeddelande medan man skapar 3G firmwaren så kan det hjälpa att skapa en Devices Support mapp i ~/Library/iTunes/ mappen. När mappen är där så fungerar DFU mode direkt från pwnage programmet.

Kan snabbt göras med det här terminal kommandot:

mkdir ~/Library/iTunes/"Device Support"

//Rob

Senast redigerat 2008-07-20 03:20
  • Medlem
  • Habo
  • 2008-07-20 02:20

Har precis Pwnat min nya iPhone 3G.
Cydia innehåller dock knappt några program alls.... ser bara skit? Men det kommer väl.

Grattis till alla som har en första generation iPhone som nu kan lägga in version 2.0, köra jailbreak och unlock och inget behov av SwePhone.

http://uppladdning.net/bilder/0/d025a7c37825d583dae27ea55cac50c2.PNG
http://uppladdning.net/bilder/0/e166167fb30fcb89c75c1b89f4e29bd5.PNG

Ursprungligen av soft:

Har precis Pwnat min nya iPhone 3G.
Cydia innehåller dock knappt några program alls.... ser bara skit? Men det kommer väl.

Grattis till alla som har en första generation iPhone som nu kan lägga in version 2.0, köra jailbreak och unlock och inget behov av SwePhone.

http://uppladdning.net/bilder/0/d025a7c37825d583dae27ea55cac50c2.PNG
http://uppladdning.net/bilder/0/e166167fb30fcb89c75c1b89f4e29bd5.PNG

Jag får bara "Failed to enter DFU mode", hur kommer man förbi det?
Har tvinget ner den i DFU utan framgång.

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-07-20 02:53
Ursprungligen av Simon Blommegård:

Jag får bara "Failed to enter DFU mode", hur kommer man förbi det?
Har tvinget ner den i DFU utan framgång.

Då kan du inte ha följt stegen rätt... gå in i DFU-mode gör man genom att göra vad som står.
Hålla inne home+sleep.... seadan släppa sleep och fortsätta hålla inne home. Måste göras i ett visst antal sekunder och gör man när det står att man skall så ska det funka. Fungerade för mig, och jag har gjort det många gånger tidigare utan någon guide som säger exakt när jag ska trycka.

Men Pwnage är bara en hjälpreda här... du kan göra detta med pwnage avstängt och när du sedan hamnat i DFU recover mode kan du återställa i iTunes med din custom-firmware.

Jag ger det en vild chansning för jag är så jävla sugen nu - Går det att emulera programmet så att det på något sätt går att köra det på en pc-burk? Så jävla surt, känner knappt någon med mac heller. Winpwn dröjer säkert minst 1 vecka innan det kommer, han verkar vara en slö rackare

Man blir dagligen påmind genom ctrl+alt+delete om iMacen jag snart tänkt att köpa, snart så...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-20 03:05

aha, jag provade med iPhone1,2_2.0_5A347_Restore.ipsw den är ju för 3G kom jag på, provar med iPhone1,1_2.0_5A347_Restore.ipsw istället och ser om det går.

Det var bara jag som klantade mig, fungerar perfekt nu!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-20 06:11

Allt är återställt. Förutom att jag hade problem med mailen så fungerade allting klockrent.

Det enda problemet jag hade var att mailen inte fungerade riktigt. Mail programmet kraschade så fort man försökte att öppna det. Lösningen var rätt enkel och det räckte att ändra behörigheter på mail inställningarna från root:mobile till mobile:mobile så fixade det sig.

För säkerhets skull gjorde jag också en reset all settings på iPhonen.

//Rob

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-07-20 06:58

”Iphone Dev Team” meddelar att de nu äntligen släppt Pwnage Tool - verktyget för att helt byta ut mjukvaran på telefonen (som vi berättade om förra veckan). Den första versionen är för alla macägare med Leopard (os x 10.5.2) installerat."

Där har vi anledningen till att jag inte kan starta Pwnage Tool!
Känns surt att man sitter på tiger nu, men det är iaf en lättnad att veta varför programmet inte startat.

Till er som uppdaterat till 2.0 i iTunes och fått en låst telefon. Jag försökte uppdatera med Pwnage 2.0 i enkelt läge. Det gick inge bra. iTunes varnade att jag inte hade rätt simkort, eller så att jag skulle registrera mig till AT&T. Jag trodde ju att jag gjort rätt, ananasen och gubben kom ju fram under processen.

Körde då i avancerat läge, och valde Bootloader 4.6. Sen funkade det bra. Så nu kör jag med 2.0.. JIPPI!!!

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-07-20 09:43
Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Till er som uppdaterat till 2.0 i iTunes och fått en låst telefon. Jag försökte uppdatera med Pwnage 2.0 i enkelt läge. Det gick inge bra. iTunes varnade att jag inte hade rätt simkort, eller så att jag skulle registrera mig till AT&T. Jag trodde ju att jag gjort rätt, ananasen och gubben kom ju fram under processen.

Körde då i avancerat läge, och valde Bootloader 4.6. Sen funkade det bra. Så nu kör jag med 2.0.. JIPPI!!!

Samma här!

:):):)

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-20 10:09
Ursprungligen av TomasB:

Samma här!

:):):)

Ska testa, har problem här borta.

Senast redigerat 2008-07-20 10:26
  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-20 09:06

Om ni väljer Leta efter uppdateringar i iTunes och sedan endast hämta så hamnar firmware under:
Din hemmapp -> Bibiliotek -> iTunes -> iPhone Software Updates

Filen heter iPhone1,1_2.0_5A347_Restore (för iPhone2G)

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-20 09:44

Pwnage 1.1.4 för att kunna använda Pwnage 2.0?

Jag vill lägga in 2.0 på min iPhone och har skapat en custom fil med hjälp av Pwnage. I den sista rutan så frågar programvaran om min iPhone har blivit pwnagad förut och eftersom den inte har det så svarar jag no och då får jag en failed ruta.

Måste iPhonen vara öppnad med Pwnage förut för att man skall kunna lägga in Pwnage 2.0?

Håkan

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-20 09:29

Jag kan inte installera Apps från Appstore via iTunes!

Någon annan som har motsv. bekymmer och/eller hur löser man det?

tackar!!

EDIT: tydligen är man tvungen att auktorisera sin dator i iTunes under "Affär" för att kunna installera apps från Appstore, det funger även från luren.. hehe

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-07-20 10:20

iClarified har lagt en upp guide för den som känner sig osäker:
iClarified - iPhone - Pwnage 2.0 Unlock/Jailbreak Tutorial (Mac)

Pwnage Tool 2.0 vägrar att starta. Bara studsar i dockan och fryser sen.

Update: Däremot startar det på min gamla PowerBook G4. Ska testa uppgraderingen där istället.

Update 2: Haha. Nu funkar det inte starta på PowerBooken längre. Det jag gjorde var att tanka ner 2.0-uppdateringen i iTunes. Sen startade inte pwnage tool längre.

Senast redigerat 2008-07-20 10:38
Ursprungligen av Ciryon:

Pwnage Tool 2.0 vägrar att starta. Bara studsar i dockan och fryser sen.

Tydligen så funkar det bara med Leopard. Kör du Tiger?

Bevaka tråden