Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PwnageTool 2.0 släppt! Fungerar på iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 415 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Österåker
  • 2008-07-21 21:48
Ursprungligen av kainen:

Jepp allting som hade med uppdateringen fungerade till 100%, sen hade jag lite problem med app store men det va för jag glömde "Authenticate"? Verifiera eller nått liknande min dator mot iTunes store.

Körde Pwnage 2.0 expert mode efter denna guide:
iClarified - iPhone - How to Unlock/Jailbreak Your 2.0 2G iPhone (Mac) [Updated]
Förutom DFU mode då, det hoppade jag över (Förtydling, inget recovery läge över huvud taget, bara kopplade in den i dockan och körde)

Okej, tackar för det =).

Jag antar att du då svarade "No" på frågan om du är en Legit iPhone User och "Yes" på om din iPhone har blivit Pwnad tidigare?

Du har inte haft problem med Mail.app som andra användare har haft?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-21 22:24
Ursprungligen av spiggie:

Okej, tackar för det =).

Jag antar att du då svarade "No" på frågan om du är en Legit iPhone User och "Yes" på om din iPhone har blivit Pwnad tidigare?

Du har inte haft problem med Mail.app som andra användare har haft?

exakt dom svaren.
Nope inte haft några problem med mailen

  • Medlem
  • Österåker
  • 2008-07-21 23:11
Ursprungligen av kainen:

exakt dom svaren.
Nope inte haft några problem med mailen

Underbart. Skönt att få klarhet i detta.

Tackar och bugar.

/Erik

Kan ni inte sära på 2G och 3G-telefonerna till sina egna trådar?
Tycker det blandas hej vilt och jag blir förvirrad

  • Medlem
  • Österåker
  • 2008-07-21 21:43

Så för att förtydliga för mig själv + andra:

Du satte alltså inte din iPhone i något som helst recovery läge, varken DFU eller "simple" recovery mode (se nedan)?

Det enda som behövdes var ett enkelt alt-klick Restore i iTunes samt en Pwnad FW 2.0 via PwnageTool 2.0.1 där standard settings användes.

-----
# Disconnect the USB cable from the iPhone or iPod touch.
# Power off the device (Press and hold the Sleep/Wake button for a few seconds until the red slider appears, then slide the slider. Wait for the the iPhone or iPod touch to turn off.
# Press and hold the Home button while reconnecting USB cable. When you reconnect USB, the device should then power on.
# Continue holding the Home button while iPhone starts up. While starting up, you will see the Apple logo.
# When you see "Connect to iTunes" on the screen, you can release the Home button and iTunes will display the recovery mode message:

Senast redigerat 2008-07-21 23:38

http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/iPhone/061-4955.20080710.bgt53/iPhone1,2_2.0_5A347_Restore.ipsw

Och här är filen till 3G-telefonerna för de som vill köra på...
Jag antar att skillnaden från 2G och 3G inte är direkt gigantiska så det borde gå följa samma guider som Robo lagt upp till 2G-telefonen.

Bra guide oh btw!

Hallå, nu har jag testat massa skit i 2 dar å får det inte att funka jag har nu en lur med firmware 2.0 som inte är upplåst!
Går det att låsa upp den som det är nu med pwnagetool 2.0 ifrån en mac?
Eller måste jag gå ner till firmware 1.1.4? Isåfall hur gör jag det? Måste ju gå att ladda hem firmware 1.1.4 ngn stans å sen restora i itunes å då trycka in shift å välja den filen jag laddat ner eller funkar det inte så? Och om jag ska göra det måste jag låsa upp den på ngt annat sätt först eller är det bara köra pwnagetool 2.0 ?
Skulle va nice om ngn har svar på det här...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-22 09:32

Ja det går att låsa upp med pwnage tool.

//Rob

Ok,så det är bara köra pwnagetool 2.0 med en mac så ska det funka jag behöver inte göra ngt mer?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-22 12:36
Ursprungligen av play_bass:

Ok,så det är bara köra pwnagetool 2.0 med en mac så ska det funka jag behöver inte göra ngt mer?

Så är det.

//Rob

  • Medlem
  • 2008-08-03 00:48

Ser inte vem som ringer

Hej, tog mod till mig och installerade 2.0 på min 1.0.2 för nån vecka sen. Det var på tiden. Allt funkar bra tom mobileme efter ett par tester, Tyvärr ser jag dock inte vem som ringer av de som finns inlagda i adressboken. är det någon som vet hur man fixar detta?

Ursprungligen av JWS:

Hej, tog mod till mig och installerade 2.0 på min 1.0.2 för nån vecka sen. Det var på tiden. Allt funkar bra tom mobileme efter ett par tester, Tyvärr ser jag dock inte vem som ringer av de som finns inlagda i adressboken. är det någon som vet hur man fixar detta?

Efter att jag uppdaterade min 1.4 till 2.0 så ändrades formatet på telefonnumrena från Amerikanskt till Svenskt vilket gör att de inte kan matchas mot telefonboken. bara att fixa till genom att redigera alla kontakter.

När jag följde den här (iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your 2.0 3G iPhone (Mac)) guiden i morse så fungerade allt, men sen fick jag inte någon täckning och ingen operatörslogga i hörnet, så jag sket halvt på mig och resettade den med den nya firmwaren istället.
Nu fungerar den som vanligt igen, dvs inte jailbreakad.

Jag kunde inte välja att uppgradera bootloadern heller kan jag tillägga.
Allt annat fungerade "fin".

Ursprungligen av RockyMontana:

När jag följde den här (iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your 2.0 3G iPhone (Mac)) guiden i morse så fungerade allt, men sen fick jag inte någon täckning och ingen operatörslogga i hörnet, så jag sket halvt på mig och resettade den med den nya firmwaren istället.
Nu fungerar den som vanligt igen, dvs inte jailbreakad.

Jag kunde inte välja att uppgradera bootloadern heller kan jag tillägga.
Allt annat fungerade "fin".

Så det är ingen ide att köra den nu då, rätt jobbigt att inte kunna ringa med telefonen :-/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-22 22:57
Ursprungligen av RockyMontana:

När jag följde den här (iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your 2.0 3G iPhone (Mac)) guiden i morse så fungerade allt, men sen fick jag inte någon täckning och ingen operatörslogga i hörnet, så jag sket halvt på mig och resettade den med den nya firmwaren istället.
Nu fungerar den som vanligt igen, dvs inte jailbreakad.

Jag kunde inte välja att uppgradera bootloadern heller kan jag tillägga.
Allt annat fungerade "fin".

jag läste tidigare i tråden att man behövde ställa in att den inte skulle bli aktiverad av pwnage.. när jag gjorde på det viset så fungerade det.... (det betyder att du måste köra expert-mode.

Ah, jag körde med Aktivering...
Har funderat lite på att testa ikväll igen, men sen när jag satt i Pwnage i morse så slog det mig att jag inte riktigt längre vet varför jag ska jailbreaka den, så nu funderar jag på att skita i det.
Har du något bra argument varför man borde?
Iofs trevligt att kunna köra den som en dongle sen när man bor i skogen med bara 3g-uppkoppling.

nja, inte tillräckligt bra argument...
Jag vill ha MÖJLIGHETEN att installera vilka program jag vill.
Men frågan är om jag vill det så pass mycket att jag är beredd att ge mig själv massa krångel när det kommer uppdateringar.

Hmmm, detta blir kanske lite OT?

Senast redigerat 2008-07-23 01:46

Är på G att köpa iphone idag men måste vara veta en sak innan.. om jag kör pwnage 2.0 låser den upp operatörs låsningen då? delvis jag kan köra tele2, halebop lr Tre som jag har som abonnemang?
Jag har läst i annan tråd på forumet att att Tre fungerar i Iphone 3g om den inte är låst.

Medans jailbreakad bara gör att man kan köra 3:e parts program på den? har jag rätt..

Från en ovis själ som inte vill för köpa sig

Ursprungligen av fmoström:

Är på G att köpa iphone idag men måste vara veta en sak innan.. om jag kör pwnage 2.0 låser den upp operatörs låsningen då? delvis jag kan köra tele2, halebop lr Tre som jag har som abonnemang?
Jag har läst i annan tråd på forumet att att Tre fungerar i Iphone 3g om den inte är låst.

Medans jailbreakad bara gör att man kan köra 3:e parts program på den? har jag rätt..

Från en ovis själ som inte vill för köpa sig

svaret är NEJ. PwnageTool jailbreakar iphone 3G men låser inte upp den.

den enda nuvarande lösningen att "låsa upp" din iphone 3g är att använda ett specielt sim kort som lurar din iphone 3G att den har ett riktigt sim kort i sig.

dock låser pwnagetool upp iphone 2G utan problem.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-07-24 18:55

nej du kan inte aktivera 3g, det måste du göra via itunes efteråt, då får du dessutom telias operatörsinställningar som behövs för att kunna ringa och surfa

Hur ska jag då göra? Jag har inget telia-kort :/

Om jag lånar ett telia simkort och aktiverar den, kommer den fortfarande vara jailbreakad?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-07-24 20:00
Ursprungligen av Plexmar:

Hur ska jag då göra? Jag har inget telia-kort :/

Om jag lånar ett telia simkort och aktiverar den, kommer den fortfarande vara jailbreakad?

Jailbreakad kommer den att vara. Men du kommer inte kunna använda telefondelarna utan ett teliakort.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-07-25 23:04

Nu har jag jailbreakat min vita 3g. Efter Jailbreaken har jag ingen mottagning :S Vad är problemet? Tacksam för hjälp!

Borgvall:
Vad svarade du på frågan om du var en "Legited iPhone user?"

Jag har sött på ett problem efter mitt användande av Pwnage Tool, smssignalen försvinner ibland, efter en reboot är den tillbaka igen men håller inte länge.
Alltså: smset kommer fram men jag hör ingen signal, någon som har upplevt något liknande?
iPhone 3G pratar vi om.

Ursprungligen av Simon Blommegård:

Jag har sött på ett problem efter mitt användande av Pwnage Tool, smssignalen försvinner ibland, efter en reboot är den tillbaka igen men håller inte länge.
Alltså: smset kommer fram men jag hör ingen signal, någon som har upplevt något liknande?

Jag har inte personligen haft det, men en kompis hade samma beteende på sin nya iPhone 3G (icke Pnwed). Finns också en del trådar på andra forum så det verkar vara ett rätt vanligt problem som INTE har något med Pwnage att göra.

Källor:
Apple - Support - Discussions - 3g SMS sound ...
Iphone 3G SMS recieved tone doesnt play... - Mac Forums

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-07-26 17:08
Ursprungligen av Simon Blommegård:

Borgvall:
Vad svarade du på frågan om du var en "Legited iPhone user?"

Jag har sött på ett problem efter mitt användande av Pwnage Tool, smssignalen försvinner ibland, efter en reboot är den tillbaka igen men håller inte länge.
Alltså: smset kommer fram men jag hör ingen signal, någon som har upplevt något liknande?
iPhone 3G pratar vi om.

Trycker du på Homeknappen innan du låter den gå i vila? Eller ligger du kvar i SMSapplikationen?

Oj, där ser man, kommer antagligen med en ny uppdatering snart då.
Tack för hjälpen!

FuriouSim unlocks iPhone 3G Mac OSx86

Nu kanske det kommer något för operatörslåsningen.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-08-03 01:56
Ursprungligen av Johan Hagert:

FuriouSim unlocks iPhone 3G Mac OSx86

Nu kanske det kommer något för operatörslåsningen.

Det där är ju ett kit för att fejka att man har "rätt" simkort fast man har en annan operatör så det där påverkar inte mjukvaruupplåsningen alls.

JWS: http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/247415-iphone-3g-landskoder-centrex-nummerformatering.html

Senast redigerat 2008-08-03 02:23
  • Medlem
  • 2008-08-12 12:32

Iphone 3g köpt i USA, användbar i Sverige?

Hej!

Jag har en Iphone 3g på väg hem från USA. Själv har jag ett abonnemang hos "3", kan jag på något sett få telefonen att funka med mitt sim kort??:tveksam:

tacksam för svar!

/andré

Bevaka tråden