Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone olåst utomlands

Tråden skapades och har fått 1757 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-24 17:55
Ursprungligen av Seroxat:

Äntligen!

Får min IPhone3G 16GB Vit imorgon. Den befinner sig just nu i Sverige

Ska bli skönt o pensionera min SE W910i för gått!

Pianetashop.it verkar bättre nu när folk pratat grundligt med dom, hoppas alla ni som beställt därifrån får era efterlängtade telefoner.

Det enda som väcker lite oro är at det inte finns någon garanti alls på telefonerna därifrån enligt deras sida. Så om jag fattat rätt hjälper det inte ens att skicka ner luren till Italien för reparation.

Men det spelar inte så stor roll kanske med tanke på det fördelaktiga priset och att dom är olåsta!

/ David

Wow, rätt snabb leverans. Nästan så man blir lite avis.

Har btw gått omkring och sökt överallt efter affärer och annat i London där jag just nu är. Men finns inget alls av intresse. Dock väääldigt mycker kloner och vissa av dem sjukt välgjorda.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-24 18:31
Ursprungligen av 20hz:

Wow, rätt snabb leverans. Nästan så man blir lite avis.

Har btw gått omkring och sökt överallt efter affärer och annat i London där jag just nu är. Men finns inget alls av intresse. Dock väääldigt mycker kloner och vissa av dem sjukt välgjorda.

När beställde du?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-24 18:40
Ursprungligen av pherson:

När beställde du?

Som jag skrivit förut så har min den redan hos sig i Italien och kommer hem med den om två veckor. Då är jag dock i Grekland och kommer hem den 23/8 så jag lär ha den i hand på måndagen därefter.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-07-24 21:31
Ursprungligen av 20hz:

Wow, rätt snabb leverans. Nästan så man blir lite avis.

Har btw gått omkring och sökt överallt efter affärer och annat i London där jag just nu är. Men finns inget alls av intresse. Dock väääldigt mycker kloner och vissa av dem sjukt välgjorda.

Hej

Japp, leveransen har gått snabbt. Ska bli skönt att äntligen få hem luren.
Har väntat på 3G varianten sen 2G modellen kom ut.

Helt underbart och slippa Telias skit abb och köra med 3 som är utan tveka den absolut bästa 3G operatören i Sverige. De baserar jag på deras utbud av tjänster, täckning samt deras prissättning.
Fria samtal, sms och endast 3kr / dag för mobilsurf oavsett hur mycket man surfar!

iPhone3G + 3 = MUMMA

Mvh / David

Ursprungligen av Seroxat:

Helt underbart och slippa Telias skit abb och köra med 3 som är utan tveka den absolut bästa 3G operatören i Sverige. De baserar jag på deras utbud av tjänster, täckning samt deras prissättning.
Fria samtal, sms och endast 3kr / dag för mobilsurf oavsett hur mycket man surfar!

iPhone3G + 3 = MUMMA

Håller helt med! Du glömde MMS..

Föresten så tror jag att väntan på iPhone´n påverkar mitt liv, kanske verkligen in somna efter att suttit 10 min och läst denna tråd

Ursprungligen av Seroxat:

Äntligen!

Får min IPhone3G 16GB Vit imorgon. Den befinner sig just nu i Sverige
/ David

Oooh har du fått den ännu? Jag väntar spänt på att höra att Pianetashop är rekorderliga (det ordet använder jag inte ofta)!

Heja olåsta telefoner!

Ursprungligen av MonkeyKong:

Oooh har du fått den ännu? Jag väntar spänt på att höra att Pianetashop är rekorderliga (det ordet använder jag inte ofta)!

Heja olåsta telefoner!

Han köpte inte via Pianetashop, utan ebay.it! Det är 20hz kompis som tros ha fått en därifrån. Väntar på besked från den kompisen om det verkligen var från Pianetashop.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-26 10:34

men är det inte pherson som har beställt via pienetashop.it? 20hz's kompis har väl köpt den i italien? eller har jag missat nått nu?

Aj då; ni har säkert rätt.
Jag har en kompis i Italien nu och lyckas han inte fixa en telefon så handlar jag från Pianetashop även om vi inte hört från vem det nu var så beställt därifrån.

Ciao!

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-26 14:32
Ursprungligen av MonkeyKong:

Aj då; ni har säkert rätt.
Jag har en kompis i Italien nu och lyckas han inte fixa en telefon så handlar jag från Pianetashop även om vi inte hört från vem det nu var så beställt därifrån.

Ciao!

har exakt samma situation själv. hör av dig å berätta hur det gick för din polare så berättar jag hur det gick för min! ciao

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-26 16:37
Ursprungligen av cwald:

men är det inte pherson som har beställt via pienetashop.it? 20hz's kompis har väl köpt den i italien? eller har jag missat nått nu?

Börjar bli lite invecklat nu

Ja,jag har beställt från pianetashop, den har dock inte kommit (än...)
Beställde den 17/7 och det skulle ta ca 10 arbetsdagar.

Ursprungligen av 20hz:

snacka med polare ikväll

Har ni snackat än?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-24 22:31
Ursprungligen av tornros:

Har ni snackat än?

Ringde men inget svar. Hemma svarade tjejen och sa att han var ute men att jag skulle ringa på mobilen. Smsade om att han ska höra av sig.

Ursprungligen av 20hz:

Ringde men inget svar. Hemma svarade tjejen och sa att han var ute men att jag skulle ringa på mobilen. Smsade om att han ska höra av sig.

Okej! Du får uppdatera oss sen då!

Jag tänker att även om ingen garanti ges borde väl allriskt eller liknande täcka allt va? Självklart får man inte all värde tillbaka men en stordel?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-24 22:42
Ursprungligen av tornros:

Okej! Du får uppdatera oss sen då!

Självklart ... jag är lika ivrig jag

Ursprungligen av Seroxat:

Det enda som väcker lite oro är at det inte finns någon garanti alls på telefonerna därifrån enligt deras sida. Så om jag fattat rätt hjälper det inte ens att skicka ner luren till Italien för reparation.

Men det spelar inte så stor roll kanske med tanke på det fördelaktiga priset och att dom är olåsta!

Fascinerande vilket besvär folk gör sig för att spara någon hundring. Ser inte riktigt tjusningen med allt krångel. Så stor grej är det inte att byta abonnemang jämfört med vad ni som ska köpa utomlands får gå igenom.

Varför inte bara köpa den i Sverige och sen låsa upp efter tolv månader som man kan göra hos Telia?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-24 18:28
Ursprungligen av Rickard A:

Fascinerande vilket besvär folk gör sig för att spara någon hundring. Ser inte riktigt tjusningen med allt krångel. Så stor grej är det inte att byta abonnemang jämfört med vad ni som ska köpa utomlands får gå igenom.

Varför inte bara köpa den i Sverige och sen låsa upp efter tolv månader som man kan göra hos Telia?

Ja du. Du menar att man ska bara låta mobilen ligga i 12 månader tills man kan låsa upp den? Dels att jag är låst till tre till våren 2009 och sedan vill jag inte använda Telia som abonnemang alls. Därför som det står ett par gånger i den här tråden gör folk på det här viset. Handlar verkligen inte om pengar. Tvärt om eg.

Ursprungligen av Rickard A:

Fascinerande vilket besvär folk gör sig för att spara någon hundring. Ser inte riktigt tjusningen med allt krångel. Så stor grej är det inte att byta abonnemang jämfört med vad ni som ska köpa utomlands får gå igenom.

Varför inte bara köpa den i Sverige och sen låsa upp efter tolv månader som man kan göra hos Telia?

Skulle aldrig falla mig in i att skaffa abonnemang hos Telia bara för en telefon. Absolut inte då jag sitter på ett VIP abonnemang hos 3 fram till 2011.

Verkar som att det går åt på Pianetashop.it!

Den finns inte kvar på hemsidan längre?!
Bluff eller har den tagit slut helt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-24 21:16
Ursprungligen av metalic:

Den finns inte kvar på hemsidan längre?!
Bluff eller har den tagit slut helt?

16 gb är slut, men kommer senare nästa vecka. 8 gb finns kvar.

Säljs Iphone 2G även helt lagligt upplåst i Italien?
Så den kan beställas från pianetashop?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-24 20:59
Ursprungligen av chinobar:

Säljs Iphone 2G även helt lagligt upplåst i Italien?
Så den kan beställas från pianetashop?

edit: Missade att du skrev 2G. Sorry.
IPhone 2G har inte sålts någon annanstans än i USA (lagligt).

Ursprungligen av kainen:

Jag föreslår att du läser igen om tråden, den frågan har varit uppe ett antal ggr.

Jaså?
Har följt hela tråden men måste ha missat det, ber om ursäkt!
Edit: Du såg att jag skrev 2G va?
För jag sökte i diskussionen men det verkar inte ha varit någon sådan diskussion...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-24 21:38

hmm, ser inte nåt sånt abb här... 3Abonnemang, turbo 3g kostar ju 199kr/mån, flatrate på mobilen 599 ?

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-07-24 21:48
Ursprungligen av spaceas:

hmm, ser inte nåt sånt abb här... 3Abonnemang, turbo 3g kostar ju 199kr/mån, flatrate på mobilen 599 ?

Jag har 3Flatrate med mobilsurf som går tillräckligt snabbt för mitt bruk.

Kör på de trådlösa nätet hemma.

Mobil surf

Mvh / David

Varför är det ingen som beställer från Belgien eller eBay?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-24 22:31
Ursprungligen av Constance:

Varför är det ingen som beställer från Belgien eller eBay?

Läst tråden?

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-07-24 22:46
Ursprungligen av Constance:

Varför är det ingen som beställer från Belgien eller eBay?

Jag köpte min iPhone 16gb på Ebay.it

Har fungerat klockrent hittils. Hon har skickat fotodokumetation på allt.
Har foto på luren med olika sim i, foto på när hon packade ner den i UPS lådan och allt med mitt namn skrivit stort på ett papper på alla bilder.

Var väldigt tveksam till att köpa på Ebay innan men gör man en riktigt efterforskning så fungerar det klockrent.

Mycket nöjd över hur säljaren hanterat försäljningen.

Lägger upp några bilder på telefonen och hur det kom packat imorgon om någon är intresserad.

Mvh / David

Vem var försäljaren?

Bevaka tråden