Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone olåst utomlands

Tråden skapades och har fått 1757 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-28 02:22
Ursprungligen av Pain Reaper:

Säjlaren har fått den upplåst i butik och reggat den hos Apple som en lagligt upplåst iPhone såld utan abonnemang samt utan operatörslås, skickade iväg ett mail nyligen o frågade i vilket land han köpt den i.. Men med 97,2 % positiva omdömmen av nästan 5500 omdömmen så verkar det skjumt om han skulle ljuga om det, han är en Power Seller med en egen butik på eBay..
Mer info kommer när han svarat på mailet..

För det priset. Varför köper du inte från Italien?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-27 09:26

Är folk rädda för att beställa utomlands?

Jag känner folk i Italien som skulle kunna skicka mig telefoner utan problem och sen sälja dom här hemma för typ 5200kr resp 6000kr eller så. Eller anser folk att man skinnar dom då?

Mvh,

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-27 10:19
Ursprungligen av Rossifumi:

Är folk rädda för att beställa utomlands?

Jag känner folk i Italien som skulle kunna skicka mig telefoner utan problem och sen sälja dom här hemma för typ 5200kr resp 6000kr eller så. Eller anser folk att man skinnar dom då?

Mvh,

Det är upp till köparen att välja om han vill betala så mycket eller inte. Det är alltid någon som kommer att klaga men då är det fritt för honom att gå någon annanstans.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Det är upp till köparen att välja om han vill betala så mycket eller inte. Det är alltid någon som kommer att klaga men då är det fritt för honom att gå någon annanstans.

//Rob

Jo, det är sant... Det är dock knappa 500kr i påslag och då är det 2 ggr frakt inräknat så det är ju inte direkt så man bli miljonär på det

Mvh,

Rossifumi:
Jag köper gärna en 16 GB av dig om det finns möjlighet;)

Rossifumi du har PM.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-27 17:55

Är det någon som har fått sin telefon från pianteshop.it än?

Vet någon hur det är med iphone i följande länder? (Pris, olånsning, garanti, bästa ställa att shoppa på..)
Storbritanien - London
Australien - Brisbane
Frankrike - Lyon
Holland - Amsterdam

Har svarat på PM:en nu och skall kolla med mina bekanta i Italien så de orkar köpa på sig ett par telefoner. Återkommer

Mvh,

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-07-27 22:33
Ursprungligen av Tim.:

Är det någon som har fått sin telefon från pianteshop.it än?

detta undrar jag med?

Sen undar jag också hur många som lyckats köpa en telefon i Italien med svenska id-handlingar och om någon inte lyckats? Jag ska eventuellt dit till hösten ändå, man kan kanske hoppas på ett litet prisras tills dess?

Kommer någon att köpa av Telia är en fråga man ställer sig...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-27 20:36
Ursprungligen av Gilbert 2:

Kommer någon att köpa av Telia är en fråga man ställer sig...

Ja, varför inte?

Eftersom jag inte är speciellt nöjd med Telenor ser jag inte problem i att köpa iPhonen via Telia istället.

  • Administratör
  • Lund
  • 2008-07-27 20:57

va sa du nu?

Ursprungligen av zappee:

Ja, varför inte?

Eftersom jag inte är speciellt nöjd med Telenor ser jag inte problem i att köpa iPhonen via Telia istället.

Ursprungligen av zappee:

Ja, varför inte?

eftersom jag inte är speciellt nöjd med Pest ser jag inte problem i att köpa iPhonen via Kolera Istället.

vad sa du nu, egentligen?

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-27 21:30

Haha! Thor ftw!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-27 22:39
Ursprungligen av thor:

vad sa du nu, egentligen?

so?

nu är det ju Telia som har iPhonen (änsålänge) och då kvittar det mig då jag redan har ett skit abb.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-07-28 10:18
Ursprungligen av Gilbert 2:

Kommer någon att köpa av Telia är en fråga man ställer sig...

Ja - den är för övrigt slutsåld på många ställen.

Det är väl två personer som beställt från Pianetashop och fått sina telefoner här i tråden om jag inte missminner mig. Jag kommer beställa en ikväll. Håller er uppdaterade.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-27 23:19
Ursprungligen av Constance:

Det är väl två personer som beställt från Pianetashop och fått sina telefoner här i tråden om jag inte missminner mig. Jag kommer beställa en ikväll. Håller er uppdaterade.

Jag har beställt från dem MEN den har inte kommit än.

Ursprungligen av pherson:

Jag har beställt från dem MEN den har inte kommit än.

när beställde du den? hur många arbetsdagar har gått?

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-28 00:22

>joppz:

Pherson har beställt från Pianetashop.it, 20hz's polare har antingen köpt den i italien eller via Pianetashop.it, jag och MonkeyKong har vänner i Italien som ska köpa till oss och Rossifumi ska höra med italienska polare om de kan köpa loss ett par som han ska sälja till ockerpriser till diverse folk här i tråden sådär, så ligger det till.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-28 01:16
Ursprungligen av Mongoul:

när beställde du den? hur många arbetsdagar har gått?

Jag beställde på kvällen den 17/7 så det har idag gått 7 dagar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-28 01:22
Ursprungligen av pherson:

Jag beställde på kvällen den 17/7 så det har idag gått 7 dagar

och det står 8-12 vi håller tummarna!

Ursprungligen av Constance:

Det är väl två personer som beställt från Pianetashop och fått sina telefoner här i tråden om jag inte missminner mig. Jag kommer beställa en ikväll. Håller er uppdaterade.

skriv här så fort den är beställd:)

Nytt sätt att importera Iphone 3G?

Hej en vän till mig har precis fått hem sin iphone 3g(efter 4 dagar) som han beställde på genom en nätbutik. Han vägrar uppge namnet på butiken då han anser att detta är värt mer än att hjälpa en vän. det tog bara 4 dagar tills han fick hem den och han fick betala 4000kr sammanlagt inkl frakt. (16 gb versionen) .

Någon som har köpt sin iphone på samma sätt eller vet ni ett bättre sätt att importera sin iphone på.


Medelande till Admin :

Jag vet inte om det var just nödvändigt att skapa en tråd om detta , men jag hittade ingen bättre lagom forumdel osv.

Och du är säker på att han är din kompis? Låter som en dålig sådan...

Inte mycket till vän tycker jag. Har han sagt att telefonen funkar i sverige med våra operatörer? Enligt en text på tidningen mobil så skall tydligen de italienska funka här hemma. Får stå för den artikelförfattaren. Själv så väntar jag.

Senast redigerat 2008-07-28 00:29

4000 kr?
16 gb?
Olåst?
4 dagar?

Lurar han dig?

nej jag har själv sätt ett TRE kort i telefonen , så det var därför jag frågade er ny , vi ska talas vid imorgon osv,

Han har säkert köpt en snodd och är nog rädd för hur du skall ta det som är hans kompis. Han vågar inte erkänna det.

Så han klipper till med en nödlögn.

Säg att du gillar honom i alla fall, men att kompisar inte ljuger för varann - även om det är för att man är rädd bli av med kompisen.

Bevaka tråden