Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone olåst utomlands

Tråden skapades och har fått 1757 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-31 01:20

Nu har det gått 10 dagar sen pherson beställde sin iPhone så vi kanske får svar snart

De har under dagen gått från 14 till 9 i lager. Har dock inte fått mail från dem att en av dem är min. De har heller inte besvarat mail än.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-30 23:22
Ursprungligen av Christian Alfredsson:

De har under dagen gått från 14 till 9 i lager. Har dock inte fått mail från dem att en av dem är min. De har heller inte besvarat mail än.

Varför addar du inte dom i msn? Det är så jag snackade med dom.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-31 13:21

Vad är adrianos msn? Hara bara butikens.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2008-07-31 07:43

Jag beställde igår en iPhone 16GB från Pianetashop.it, jag gjorde som någon här (tror jag det var skrev) och valde att betala med US Dollar och då blev priset med frakt 683.76 USD vilket sedan Paypal hade en växelkurs på 1 SEK = 0.160630USD så det blev alltså 4256,74kr jag betalade.

För er som får problem, så kontakta supporten över MSN, dem var riktigt trevliga när jag frågade om betalningen, för väljer man paypal direkt hos dem så vill paypal betala med euro vilket blir mycket dyrare.

Jag valde PostePay och sedan kontaktade jag dem och då fick jag en mail adress jag satte in pengar på genom PayPal.

Läs gärna min blog: iPhoneBlog.se

Jag hade inte beställt idag då vi vet att ingen har fått någon levererad. Jag hade avvaktat tills den första hade kommit. Låter dessutom inte alls bra att det blir olika pris beroende på om man väljer USD eller Euro.

Hur många Euro blir 683 dollar? Det bör ju bli samma 529 Euro om man växlar in de mot Euro.

Berättade de via chatten när du kunde förvänta dig att få din telefon?

Senast redigerat 2008-07-31 08:47
  • Medlem
  • Nyköping
  • 2008-07-31 09:37

7 till 10 dagar så skulle jag ha den enligt den jag chattade med.

Var kanske lite snabbt beslut men allt verkar okej med dem så jag hoppas på att få en i alla fall.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-31 09:42

7-10 dagar är inte i underkant. Om de skickar med italiensk post vill säga.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-31 10:18

Jag tror att det är minst 5 personer här på forumet som har beställt från dom och jag tror ingen har fått något levererat. Jag skulle avvakta. Om dom inte leverar något spelar det ingen roll hur trevligt supporten är. Hade jag vilja lura någon så skulle jag försöka vara så öppen och tillmötesgående som möjligt för att vinna deras förtroende. När man väl har det är det en barnlek att lura någon att överföra pengar till mitt konto.

//Rob

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2008-07-31 10:59

Roligt att så många är så positiva till att en butik säljer så billiga iPhone 3G., eller inte...

Än så länge har jag sätt 3st betyg på butiken och 1 menar att det står att dem har i lager men inte har det medans 2 andra ger top betyg.. trist att ingen av dem beställt en iPhone men men.

Jag hoppas att dem inte är en bluff och att ni som redan tagit det för givet har fel, men än så länge ingen som vet verkar det som.

Det där var ju inga roliga nyheter, att jag kunde ha betalat i dollar på Pianetashop och fått den en tusenlapp billigare. Vilket skämt.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2008-07-31 11:22

Constance: trist för dig... tyvärr många som gjort, när beställde du? fått din?

Vi som betalt får hoppas att allt inte är ett skämt. Jag blev nog också lite förblindad och beställde med en gång.

Jag tror mer och mer att det är bluff. Här kommer utdrag ur chatten med dem.

Christian Alfredsson says:
Do you know if they send the iPhone's soon? 5 people in sweden are waiting?
X says:
we have still left
X says:
and we will send between 7 and 10 working days
X says:
I advice to order more now, if you requir
X says:
vbecause the request till here, are a lot
Christian Alfredsson says:
I will not order more until we get the first ones.
X says:
do you like to travel to italy, now with me, I give to you the device after testing, many as much you require
X says:
then we go back, you in Sweden and me in NL
X says:
what aboput it
X says:
?
Christian Alfredsson says:
No. DHL works fine
Christian Alfredsson says:
I have a company and will sell to my friends if this work
X says:
ok
X says:
5 you can order
X says:
but I wish to make sure to you
X says:
we have now, I don't know tomorrow
X says:
we can give to you 1000 now, tomorrow I don't know if still we got one

Om jag gissar så kommer jag inte få någon telefon alls. Ska bli spännande. Ni som funderar på att beställa skulle jag avråda tills någon av oss 5 som beställt fått.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-07-31 16:32
Ursprungligen av Christian Alfredsson:

Jag tror mer och mer att det är bluff. Här kommer utdrag ur chatten med dem.

Christian Alfredsson says:
Do you know if they send the iPhone's soon? 5 people in sweden are waiting?
X says:
we have still left
X says:
and we will send between 7 and 10 working days
X says:
I advice to order more now, if you requir
X says:
vbecause the request till here, are a lot
Christian Alfredsson says:
I will not order more until we get the first ones.
X says:
do you like to travel to italy, now with me, I give to you the device after testing, many as much you require
X says:
then we go back, you in Sweden and me in NL
X says:
what aboput it
X says:
?
Christian Alfredsson says:
No. DHL works fine
Christian Alfredsson says:
I have a company and will sell to my friends if this work
X says:
ok
X says:
5 you can order
X says:
but I wish to make sure to you
X says:
we have now, I don't know tomorrow
X says:
we can give to you 1000 now, tomorrow I don't know if still we got one

Om jag gissar så kommer jag inte få någon telefon alls. Ska bli spännande. Ni som funderar på att beställa skulle jag avråda tills någon av oss 5 som beställt fått.

Verkar helt klart oseriösa!
Verkar som dom försöker få iväg så mkt som möjligt innan "bubblan" spricker och det börjar spridas på nätet att det är en bluff!

Hur som helst hoppas jag verkligen att ni får era telefoner el åtminstone pengarna!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-31 12:22

mina två lurar finns i swedala på söndag

Ursprungligen av 20hz:

mina två lurar finns i swedala på söndag

Kanske missat, men hur vet du att den är framme på söndag? Har dem tracking på allt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-31 20:20
Ursprungligen av metalic:

Kanske missat, men hur vet du att den är framme på söndag? Har dem tracking på allt?

Polaren kommer hem från Florens med två lurar åt mig. Tog två svarta då de vita spricker. Får blir nästa version som blir vit för min del.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-07-31 21:36

Hej igen alla iPhone älskare

Mailade TNT idag eftersom Pianetashop.it hävdar att dom skickar med TNT, jag frågade om dom kunde kontrollera ifall dom har någon sändning el brukar sända med TNT. Förklarade också varför jag undrar detta.
Detta mail fick jag från TNT:

Please note I do not recognize these customers. If your shipper is valid
they will provide a valid TNT tracking number and it will normally show in
the TNT tracking system on following business day.

Kind Regards,

Roy Boyd-Stevenson
Customer Service Lead
Reactive Support

Hoppas det är till någon nytta!

För övrigt har jag inte märkt någon tendens till att min vita iPhone spricker och jag har använt hörlurarna mkt. Jag tror dock att de svarta lider av samma problem men att det är betydligt svårare och se, men man vet aldrig. Hoppas inte min spricker iaf oavsett vilket

Mvh

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-31 21:47

TNT? Var det inte DHL som de skulle använda?
Eller är dessa två firmor samma?

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-07-31 21:51
Ursprungligen av sonate:

TNT? Var det inte DHL som de skulle använda?
Eller är dessa två firmor samma?

Hej.

Jag bifogar här ett utklipp från tidigare i tråden då någon hade postat en chatt som han hade haft med dom. Jag har själv inte chattat med dom så jag personligen vet inte vilken firma dom skickar med. Kontrollerade bara det som dom nämnde i chatten.

11:35:15 PM amuredda@hotmail.com: Daniel, they confirm, they will provide a good package in a way that is protected and will send to Sweden
11:35:25 PM amuredda@hotmail.com: do you have courier?
11:35:35 PM amuredda@hotmail.com: otherwise they could sent by TNT
11:36:32 PM Daniel: What is your standard way of shipping? With TNT?
11:36:54 PM amuredda@hotmail.com: are talking about costs, time or ...
11:37:11 PM amuredda@hotmail.com: sea, air, trein?
11:37:33 PM amuredda@hotmail.com: Beppe, quale e' lo standard di spedizione della TNT?
11:37:57 PM amuredda@hotmail.com: terra, mare, aria, sottoterra
11:38:08 PM Visita il nostro sito di distribuzione ELETTRONICA.PIANETASHOP.IT Offerte pazze per tutti voi rivenditori: aria
11:38:26 PM amuredda@hotmail.com: Daniele; TNT deliver mainly by plane
11:38:45 PM Daniel: ok. Why does it take 10 days to deliver?
11:39:13 PM amuredda@hotmail.com: because they collect the request and they send several in one time
11:39:15 PM amuredda@hotmail.com: is cheaper
11:39:32 PM amuredda@hotmail.com: working table days

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-31 22:07

Och från en annan chat:
pherson skrev: [FONT='Lucida Grande',Geneva,Arial,Verdana,sans-serif]Chattade med Adriano igen, han kollade med sin kollega i italien.
Min är inte skickad än, han bad om ursäkt.

Eftersom det är så många beställningar från Sverige så väntar de
lite med att skicka eftersom de får en bättre och billigare deal
från DHL om de skickar större volymer till samma område...
[/FONT]

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-07-31 22:27
Ursprungligen av sonate:

Och från en annan chat:
pherson skrev: [FONT='Lucida Grande',Geneva,Arial,Verdana,sans-serif]Chattade med Adriano igen, han kollade med sin kollega i italien.
Min är inte skickad än, han bad om ursäkt.

Eftersom det är så många beställningar från Sverige så väntar de
lite med att skicka eftersom de får en bättre och billigare deal
från DHL om de skickar större volymer till samma område...
[/FONT]

Riktigt skumt. Sa ungefär samma sak men olika budfirmor. Verkar uppenbarligen konstigt.

Ja ja nog om det.....hoppas allt löser sig för dom inblandade. Paypal verkar ju inte ha några problem med refund så antar att de inte är ett stort problem ifall man inte får sin lur.

God natt

Ursprungligen av sonate:

TNT? Var det inte DHL som de skulle använda?
Eller är dessa två firmor samma?

Jag jobbar på TNT:s depå i Sthlm och kan säga att vi Inte är samma företag som DHL (de är våra största konkurrenter haha)..
Skickar dom med TNT via vår Sthlms-depå så är chansen stor att jag har pillat på just Ditt paket

Hoppas paketet är jävligt bra emballerat om de skickas med oss bara haha

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-01 18:29
Ursprungligen av Seroxat:

Hej igen alla iPhone älskare

Mailade TNT idag eftersom Pianetashop.it hävdar att dom skickar med TNT, jag frågade om dom kunde kontrollera ifall dom har någon sändning el brukar sända med TNT. Förklarade också varför jag undrar detta.
Detta mail fick jag från TNT:

Please note I do not recognize these customers. If your shipper is valid
they will provide a valid TNT tracking number and it will normally show in
the TNT tracking system on following business day.

Kind Regards,

Roy Boyd-Stevenson
Customer Service Lead
Reactive Support

Hoppas det är till någon nytta!

För övrigt har jag inte märkt någon tendens till att min vita iPhone spricker och jag har använt hörlurarna mkt. Jag tror dock att de svarta lider av samma problem men att det är betydligt svårare och se, men man vet aldrig. Hoppas inte min spricker iaf oavsett vilket

Mvh

Vilken skön följetång det här är!

Tänkte bara på en grej, en anledning till att de kanske inte dyker upp i kundregistret hos TNT kan vara att de inte skickar under namnet "pianetashop" utan det andra namnet som står längst ner på siten "Mar.Pag. On Line S.r.l.". Precis som när man får paket från "Hi3G Access" (Tre "3").

Ursprungligen av 20hz:

Polaren kommer hem från Florens med två lurar åt mig. Tog två svarta då de vita spricker. Får blir nästa version som blir vit för min del.

Vad menar du med att de vita spricker? Har nämligen en vit på ingång nu och blir lite orolig när ja läser detta:confused:

Ursprungligen av Pain Reaper:

Vad menar du med att de vita spricker? Har nämligen en vit på ingång nu och blir lite orolig när ja läser detta:confused:

LÄS
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/247230-iphone-3g-repor-sprickor-i-plasten.html

Kommer gå i taket om min har dessa sprickor, den e ju för fasen köpt i Hong Kong:confused:
Bara att hålla tummarna o se när den anländer:">

Ursprungligen av zappee:

det är lika mycket sprickor i svarta bara att de syns lättare på vita.

Förstog nästan det, men det verkar ju mer vara "sprickor" på skalets insida och inte så mycket mer än ett skönhetsfel..

BTW så kan ja fixa fram iPhone 3G 16GB för ca 8000:- lagligt upplåsta med kvitton på Engelska från Hong Kong om någon skulle vara intresserad:p

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-02 12:27
Ursprungligen av Pain Reaper:

Förstog nästan det, men det verkar ju mer vara "sprickor" på skalets insida och inte så mycket mer än ett skönhetsfel..

BTW så kan ja fixa fram iPhone 3G 16GB för ca 8000:- lagligt upplåsta med kvitton på Engelska från Hong Kong om någon skulle vara intresserad:p

Med "Kvitton på Engelska"? Menar du att det är kvitto på Engelska från Hong Kong eller kvitton från England? Är det från en legitim handlare? Som t ex pianetashop?

Bevaka tråden