Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur många har en iPhone 3G här på 99.se?

Tråden skapades och har fått 94 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-07-30 08:43

Svart 16GB om 1t 25m ca. Har inga problem med fläckar på min "gamla" 2G. Den ligger i byxfickan, när den inte används, och putsar sig själv

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-31 21:37

Köpte en från italien. Fungerade out of the box med Telenor sim, utan att behöva haxxoreras.

Ursprungligen av kkr:

Köpte en från italien. Fungerade out of the box med Telenor sim, utan att behöva haxxoreras.

Berätta gärna lite mer?
Pris?
Avgifter?
Språk?
Erfarenheter?
mm?

//Kidmaster

  • Medlem
  • 2008-08-03 14:43
Ursprungligen av Kidmaster:

Berätta gärna lite mer?
Pris?
Avgifter?
Språk?
Erfarenheter?
mm?

//Kidmaster

Nej, gör inte det i den här tråden. det finns andra trådar för det ämnet.

Admin

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-03 20:38

Beställde en på webbsidan förra lördagen, men hade ställt mig i kö på en lokal butik i Uppsala. Fick besked på tisdagen om att en lur kommit till mig, så jag plockade den då. Sen kom en iPhone på torsdagen på posten från Telia.se ändå. Vilket var märkligt eftersom jag ringt och pratat med kundtjänst om saken. Men men, jag har ju iaf min iPhone

En 8GB för övrigt.

Ursprungligen av Kidmaster:

Berätta gärna lite mer?
Pris?
Avgifter?
Språk?
Erfarenheter?
mm?

//Kidmaster

Jag köpte som sagt även jag min hos Vodafone i Italien. Bara att gå in i en butik (TIM säljer inte iPhone utan abonnemang längre då ingen valde deras tjänster till Iphonen utan köpte bara telefonen), daska upp VISA-kortet och id-kort (du måste köpa telefonen med ett Prepaid-kort med 5€ på och för det behövs id).

Jag köpte min i Cinque Terre inte långt ifrån Pisa. Killen i butiken talade bra engelska men det ska man inte förvänta sig överallt i Italien.
Det tillkom inga extraavgifter, prepaid-kortet ingick i köpesumman så totalt 569 juråsar allt som allt.
Testa ditt eget sim-kort med iPhonen i butiken om du är osäker. Det gjorde jag eftersom killen inte kände till någon upplåsningsprocedur. Telefonen var upplåst från fabrik men behöver inte vara det överallt.

Senast redigerat 2008-09-18 12:57
  • Medlem
  • Vellinge
  • 2008-10-09 20:38

Har köpt en svart 16GB. Köpt upplåst via Datametrix i Sverige, importerad från Norge. Används med Telenor utan problem.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-03 22:40

Vit 16GB köpt i butik. Fick lägga 4,2K i butik bunden 18 månader till Max 25.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-04 13:38

Köpte en jag med i Italien, svart 16GB. Kör mitt Comviq abbonemang på den. Funkar prima

Betalade 569€ för den. Ca 5400kr vid det tillfället om jag inte minns fel. Tokigt nöjd med att man slapp byta till Telia

Köpte en svart 16 GB, hade redan företagsabonnemang så den är inte bunden till någon operatör, i alla fall inte enligt killen i butiken. Så jag röstade "Annat".

Köpte iPhone 16 gb idag
med max 25

Vit 16gb köpt för €569 hos Vodafone i Italien.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-03 16:01

Min tredje iPhone blev en svart 3G 16GB. Hoppas den är en värdig ersättare till min gamla 2G 16GB som har fungerat helt fantastiskt.

Svart 16Gb som jobbet betalade från Telia-butiken i stan.
Är beta-testare för telefonen på företaget. Lyllos mig.

Jaha, då är man iPhone-ägare sen lunchtid :D:D
Det blev en svart 8gb
VILL HEM NU O LEKA!!!!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-09-05 16:43

En vit, olåst 16 gigare. Det var ett jävla jagande i Grekland men lyckades hitta EN vit kvar på en ö så jag slängde mig på färjan och köpte den! Måste ju matcha min Macbook. Grymt nöjd!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-10 10:59

Borde finnas ett alternativ för Utomlandsköpt, operatörsolåst. Min är från Grekland

Äntligen!
en 8gb står i dockan på skrivbordet nu, så ***** härligt!

Har en vit. Inhandlades i Italien med Prepaid-kort för 569 € i förra veckan. Funkar sketasmidigt med mitt tyska O2-abonnemang.

Hystade in 2.1 idag också. Rullar på bra. Har inte märkt någon större skillnad än men det kommer väl.

Svart 8GB. Cashad med refillkort hos telia. Upplåst med yellowsn0w. Tre som operatör.

  • Medlem
  • 2009-01-25 16:02

Flyttar ett inlägg hit.
Raderar ett annat inlägg som också redan är postat i en annan tråd och utbrutet till en egen. Korspostning är inte tillåtet.
Admin

  • Medlem
  • Degerfors
  • 2009-01-25 17:18

Det blev till slut en Svart 8 GB med företagsabb. Tur det, väntade på att det ska komma andra operatörer än Telia och hängde kvar vid min gamla iPhone, men nu blev det en 3G ändå!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-01-27 22:42

Vit 3G 16MB väntar bara på att porteringen av abonnemanget skall bli klart..

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-10 09:51

Jag har en svenskköpt och vad jag förstår var den olåst. Alltså inte upplåst, inte hackad, utan olåst. Huhh ?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-10 12:58
Ursprungligen av Keithan:

Jag har en svenskköpt och vad jag förstår var den olåst. Alltså inte upplåst, inte hackad, utan olåst. Huhh ?

Om du kan använda den med en annan operatör än Telia är den olåst. Annars är den låst.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-09 17:12

Yippie! Lådan ligger framför mig nu, svart 8GB. Någon som vet om man har en viss tid på sig att aktivera telefonen? D.v.s. jag har väntat på den ganska lång tid, om det skulle ha någon betydelse.

Svart 8Gb, Telia.

Stolt ägare av en svart på 8GB. Köpt med telia-abb

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-24 12:59

Dags att uppdatera omröstningsalternativen?

Väldigt dags... fick sätta "Annat" iom att jag köpte hos Halebop och bara satte bindningstid på mitt nuvarande abonnemang.

Bevaka tråden