- MatsOlov
- Medlem ●
- I skogen utanför Umeå
Beställde en på webbsidan förra lördagen, men hade ställt mig i kö på en lokal butik i Uppsala. Fick besked på tisdagen om att en lur kommit till mig, så jag plockade den då. Sen kom en iPhone på torsdagen på posten från Telia.se ändå. Vilket var märkligt eftersom jag ringt och pratat med kundtjänst om saken. Men men, jag har ju iaf min iPhone
En 8GB för övrigt.
Berätta gärna lite mer?
Pris?
Avgifter?
Språk?
Erfarenheter?
mm?
//Kidmaster
Jag köpte som sagt även jag min hos Vodafone i Italien. Bara att gå in i en butik (TIM säljer inte iPhone utan abonnemang längre då ingen valde deras tjänster till Iphonen utan köpte bara telefonen), daska upp VISA-kortet och id-kort (du måste köpa telefonen med ett Prepaid-kort med 5€ på och för det behövs id).
Jag köpte min i Cinque Terre inte långt ifrån Pisa. Killen i butiken talade bra engelska men det ska man inte förvänta sig överallt i Italien.
Det tillkom inga extraavgifter, prepaid-kortet ingick i köpesumman så totalt 569 juråsar allt som allt.
Testa ditt eget sim-kort med iPhonen i butiken om du är osäker. Det gjorde jag eftersom killen inte kände till någon upplåsningsprocedur. Telefonen var upplåst från fabrik men behöver inte vara det överallt.
Vit 16gb köpt för €569 hos Vodafone i Italien.
Svart 16Gb som jobbet betalade från Telia-butiken i stan.
Är beta-testare för telefonen på företaget. Lyllos mig.
Har en vit. Inhandlades i Italien med Prepaid-kort för 569 € i förra veckan. Funkar sketasmidigt med mitt tyska O2-abonnemang.
Hystade in 2.1 idag också. Rullar på bra. Har inte märkt någon större skillnad än men det kommer väl.
Svart 8GB. Cashad med refillkort hos telia. Upplåst med yellowsn0w. Tre som operatör.
Jag har en svenskköpt och vad jag förstår var den olåst. Alltså inte upplåst, inte hackad, utan olåst. Huhh ?
Om du kan använda den med en annan operatör än Telia är den olåst. Annars är den låst.
//Rob
Stolt ägare av en svart på 8GB. Köpt med telia-abb