Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Special Event" 2008-09-08

Tråden skapades och har fått 327 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-09-07 18:56

Det vore bra om alla iPod(förutom Shuffle) fick WiFi och stöd för både AirTunes och direktköp från iTunes Store. Bluetooth för trådlös synkronisering med iTunes vore bra också.

Sen hade det varit skoj om vi fick se en iPod HiFi version 2 med WiFi och stöd för AirTunes. Och komponentvideoutgång så att man enkelt kan koppla upp sig mot TV:n.
Man tog ju bort stödet för vanlig kompositvideo i nano gen 3.

iPhone Mini
80mm hög, 40mm bred, 8mm tjock
2 tums touch.

ja tack

Vad hände med det som rapporterades i samband med förra kvartalsrapporten?

AppleInsider | Apple plans mystery "product transition" before September's end

Citat:

During his quarterly financial results call, Apple's chief financial officer Peter Oppenheimer revealed that the company will make a key "product transition" that cuts back on its profit margins to help shut out rivals.

Ursprungligen av hallgren:

Vad hände med det som rapporterades i samband med förra kvartalsrapporten?

AppleInsider | Apple plans mystery "product transition" before September's end

Ja, det ska bli spännande att få förklaringen till det uttalandet. Men det behöver ju inte komma imorgon. Det kan ju komma fler nya produkter innan september är slut.

Något annat som jag har funderat på.... Vem är det som kommer att tala på eventet imorgon? Är det Jobs, och kommer han att se friskare ut den här gången? (http://www.99.se/allt-om-mac/244841-b-r-vi-oroa-oss-f-r-steve-jobs-h-lsa.html)

Är det nån som hittat en spoilerfri länk till evenemanget? (alltså nånstans där de postas en quicktimelänk utan några spoilers när det har kommit upp på apples hemsida)

Nä, men Macrumors brukar ha... Konstigt.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-09-08 19:29

Ingen länk?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-09-08 19:40

Kom på nu att man kan prenemerera på Apple Keynotes i iTunes Store, antagligen kommer den dit

Jo, men antagligen inte så fort..

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-09-08 22:33

Aah ännu bättre,tack!

Här är en vild spekulation från Peter S. Magnusson, CNN rapporterar att han hoppas på att Apple presenterar en helt ny AppleTV inför höstens julhandel i USA. Det verkar dock inte vara baserat på några källor eller rykten, utan är bara en önskelista egentligen.

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-09-09 07:49

Kommer bli mycket spännande
Ska försöka somna vid 18-tiden och vakna 24 när keynote-streamen har släppts ^_^

Antar att den släpps i följande Podcast:
http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewPodcast?id=275834665

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2008-09-09 08:20

vilken tid är det ikväll? 18-19?

Ursprungligen av carpark:

vilken tid är det ikväll? 18-19?

18.00 svensk normaltid. (d.v.s. 19.00 sommartid)

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2008-09-09 09:30
Ursprungligen av gabriel.fjellander:

18.00 svensk normaltid. (d.v.s. 19.00 sommartid)

USA har väll också sommartid? Man ställer bara inte om exakt samma dagar som oss?

Sommartid - Wikipedia, den fria encyklopedin

Ursprungligen av Spooky:

USA har väll också sommartid? Man ställer bara inte om exakt samma dagar som oss?

Sommartid - Wikipedia, den fria encyklopedin

Jodå visst är det väl så. Jag bara smygpuffar lite på min kampanj att strunta i sommartiden och ange alla tider i svensk normaltid

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-09 10:53
Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Jodå visst är det väl så. Jag bara smygpuffar lite på min kampanj att strunta i sommartiden och ange alla tider i svensk normaltid

Sneaky

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-09 12:45

Det är skönt på vårvintern att få ställa fram klockan och att det blir längre eftermiddagar. Annars spelar det nog ingen roll med sommartid tycker jag.
Har ni laddat upp med popcorn och dricka inför kvällen?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-09 13:10
Ursprungligen av MatsOlov:

Har ni laddat upp med popcorn och dricka inför kvällen?

Jag hade gärna gjort de, men chefen hävdar att jag måste jobba. Men iof inget som hindrar o bunkra upp på jobbet med de heller

Ursprungligen av Minto0:

Jag hade gärna gjort de, men chefen hävdar att jag måste jobba. Men iof inget som hindrar o bunkra upp på jobbet med de heller

Samma här. Får bli keynote, popcorn och rom & cola när jag kommer hem

  • Oregistrerad
  • 2008-09-09 14:11
Ursprungligen av MatsOlov:

Det är skönt på vårvintern att få ställa fram klockan och att det blir längre eftermiddagar. Annars spelar det nog ingen roll med sommartid tycker jag.
Har ni laddat upp med popcorn och dricka inför kvällen?

Nä inte direkt. Special Events keynotes brukar ju iofs. bli tillgängliga tidigare, beroende på hur långt detta event blir.

Har vi tur så finns den vid 22 tiden; då kommer jag titta på den. Annars blir det struligt, så jag får väl smygtitta i morrn på jobbet i så fall. (Tur man är IT chef och har som del av jobbet att hålla sig uppdaterat, eller nått sånt. nåja)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-09 14:14

det finns alltså ingen live rapportering på detta?

Ursprungligen av Esa:

det finns alltså ingen live rapportering på detta?

MacRumors säger:
"We will provide coverage of the announcements and links to live updates."

  • Medlem
  • Solna
  • 2008-09-09 14:28

Ja då var kvällen uppbokad..

Nu har dom väl börjat förbereda och rigga - har verkligen inga vederhäftiga rykten börjat florera? Jezez vad Apple är vassa på att hålla tätt - Pentagon, Vita Huset och CIA kan bara drömma om denna skrämmande förmåga att täppa till läckor (det är ju garanterat minst 100 - kanske 500 - personer som vet vad som kommer). Jag förstår inte hur dom bär sig åt på Apple.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-09 15:01
Ursprungligen av Zimmerman:

Nu har dom väl börjat förbereda och rigga - har verkligen inga vederhäftiga rykten börjat florera? Jezez vad Apple är vassa på att hålla tätt - Pentagon, Vita Huset och CIA kan bara drömma om denna skrämmande förmåga att täppa till läckor (det är ju garanterat minst 100 - kanske 500 - personer som vet vad som kommer). Jag förstår inte hur dom bär sig åt på Apple.

Är beredd o hålla med. Väldigt mkt folk måste de ju vara som har koll på de hela, o alla lyckas hålla käften. Bra jobbat

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-09-09 15:15
Ursprungligen av Zimmerman:

Nu har dom väl börjat förbereda och rigga - har verkligen inga vederhäftiga rykten börjat florera? Jezez vad Apple är vassa på att hålla tätt - Pentagon, Vita Huset och CIA kan bara drömma om denna skrämmande förmåga att täppa till läckor (det är ju garanterat minst 100 - kanske 500 - personer som vet vad som kommer). Jag förstår inte hur dom bär sig åt på Apple.

Förutom att typ 10 bilder på iPod nano läckt... och info om iTunes 8.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-09-09 15:11

Jag hoppas på lite överraskningar på min 25-års dag iallafall

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-09 15:51
Ursprungligen av Kajan:

Jag hoppas på lite överraskningar på min 25-års dag iallafall

Får lov o grattulera då på födelsedagen:) Är lite Off Topic, men värt o nämna iaf

Bevaka tråden