Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Special Event" 2008-09-08

Tråden skapades och har fått 327 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Rajje:

Var det inte överdrivet jävla många färger? Att ha ett antal kan ju bara bra, men två subtilt olika nyanser av blått, samt gult?
Spelar iofs ingen roll - modellen är i mycket imponerande.

Hm, liten släng av färgblindhet ?:tveksam: Det är lila och blå.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-09 21:03
Ursprungligen av KaRo:

Hm, liten släng av färgblindhet ?:tveksam: Det är lila och blå.

Jo ... Bilden som låg uppe på liverapporteringen var väl ganska dålig. Men även på den fina pressbilden som går att se nu, känns det som att man hade kunnat slå ihop/välja bort en från paren: grå och svart, lila och blå, gul och orange, röd och rosa.
Eller iofs rosa är ju alltid väldigt populärt, samtidigt som det inte passar alla, samt att den grå och den svarta båda var väldigt snygga ... Jag förstår hur de resonerade när de beslöt att ha alla färger. Men hmm... Lite väl många ju?
Äh, jag ska alltid hitta nåt att klaga på ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-09 19:47

Men något jag irriterar mig mycket på är dessa tjatiga speldemonstrationer ... De stjäl tid från intressanta tekniska framsteg ...

ITUNES 8 bekräftat!!!
Macfeber - iTunes 8 r hr

Jaa! 2.1! Ska bli RIKTIGT kul och testa :)!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-09 19:50

iPhone 2.1!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-09 19:52
Ursprungligen av MatsOlov:

iPhone 2.1!

På fredag.
Skönt.

Yes!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-09 19:53

Hmmm... Är det slut nu? Var det bara ett par små uppdateringar av iPod/iTunes som stod på? Näää... Det kan ej ha varit så mycket hype för det lilla ... ?

Ursprungligen av Rajje:

Hmmm... Är det slut nu? Var det bara ett par små uppdateringar av iPod/iTunes som stod på? Näää... Det kan ej ha varit så mycket hype för det lilla ... ?

Borde inte du varit med tillräckligt länge för att inte besviken längre? Sällan mer än detta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-09 19:58
Ursprungligen av Leftrustle:

Borde inte du varit med tillräckligt länge för att inte besviken längre? Sällan mer än detta.

Jo ... Kanske ...
Nä, men så besviken är jag inte. Jag var helt inställd på att det skulle handla enbart om iPod och musik. Men det verkar bara konstigt att de annonserar enbart detta på ett stort Special Event.

Tillägg: Jag menar - endast halvstora uppdateringar. Inget nytt.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-09 19:56

One more thing?

Yes!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-09 19:56

AppleTV…!?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-09 19:56

Brukar väl inte vara så mycket mer den här tillställningen, är ju till för att komma i position inför julhandeln.

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-09-09 20:01

iPhone 2.1 på Fredag!

Steve Jobs citat:

This is a big update, it fixes lots of bugs. Fewer dropped calls, big battery life improvements. No crashes with Apps. Backing up is faster."
Some great new performance enhancements... free to all owners, available this Friday

På svenska:
Detta är en stor uppdatering. Den fixar massor av buggar. Färre tappade samtal. Stor förbättring av batteritid. Inga crashande Program. Snabbare Backuper.
Några riktigt bra nya prestanda-förbättringar. Gratis till alla ägare, på fredag.

Lagg borta ?

  • Medlem
  • Solna
  • 2008-09-09 20:03

Nya nanon va nice.. Tycker att nano g3 aldrig riktigt passade in i nano familjen, det här ser betydligt bättre ut

Ursprungligen av adl:

Nya nanon va nice.. Tycker att nano g3 aldrig riktigt passade in i nano familjen, det här ser betydligt bättre ut

Kan hålla med, den tjocka nanon ser inte riktigt rätt ut, även om den ser mycket bättre ut IRL än på bild.

Kan man hoppas på att Apple lägger upp eventet på deras hemsida?

Ursprungligen av monophonic:

Kan man hoppas på att Apple lägger upp eventet på deras hemsida?

Det tror jag Apple kommer att göra. Håll utkik här.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-09 20:18

Hur går det med hyrfilm utanför USA egentligen? Hadde hoppats på det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-09 20:18

Idag hittade jag en videokanon från 1997 i ett soprum på jobbet, det var bara att byta en säkring så gick den. Perfekt att kolla på den här föreställningen på när den kommer upp. Vilken tid förväntas den komma upp och på vilken adress? Eller kommer den bara som podcast som man moste ladda ner?

Jag behöver ju inte en iPod nano.. men måste köpa en!

De har verkligen gjort fina uppdateringar på iPod Touch! Mycket bra. Tycker även nanon ser väldigt bra ut.
Hade gärna velat ha nike+ på min iPhone också... Får se om det dyker upp.

Undrar när vi kan hämta hem iTunes 8.

Nu är Apple Store US uppe igen, dom nya färgerna ser klatschiga ut.

Tyckte det nämndes att de uppdaterat iPod-delen i touch? Eller yrar jag? Fanns en bra artikel som Daringfireball länkade till, som jämförde Remote-app till iPhone och inbyggda iPod-delen; och hur mycket bättre Remote-appen var gällande utseende och finesser...

Ursprungligen av Leftrustle:

Tyckte det nämndes att de uppdaterat iPod-delen i touch? Eller yrar jag? Fanns en bra artikel som Daringfireball länkade till, som jämförde Remote-app till iPhone och inbyggda iPod-delen; och hur mycket bättre Remote-appen var gällande utseende och finesser...

Jag försökte hitta något om det, men har inte sett något ännu. MacRumors artikel om 2.1 tar inte upp något sådant i alla fall: http://www.macrumors.com/2008/09/09/iphone-2-1-firmware-coming-on-friday-bug-fixes-connectivity-and-battery-life/

Ursprungligen av Adrian B:

Jag försökte hitta något om det, men har inte sett något ännu. MacRumors artikel om 2.1 tar inte upp något sådant i alla fall: http://www.macrumors.com/2008/09/09/iphone-2-1-firmware-coming-on-friday-bug-fixes-connectivity-and-battery-life/

Tänkte på detta citatet, från Engadgets rapportering: "We've enhanced the UI, better artwork on albums. Of course it's still great to watch video. The UI is even nicer. We've also built in Nike+ to the touch."

Ursprungligen av Leftrustle:

Tänkte på detta citatet, från Engadgets rapportering: "We've enhanced the UI, better artwork on albums. Of course it's still great to watch video. The UI is even nicer. We've also built in Nike+ to the touch."

Ah, well, man kan ju hoppas, artikeln du syftade på tidigare pekade ut några skillnader som helt klart borde in i vanliga iPod-programmet och inte bara finnas i Remote.

Ursprungligen av Leftrustle:

Tänkte på detta citatet, från Engadgets rapportering: "We've enhanced the UI, better artwork on albums. Of course it's still great to watch video. The UI is even nicer. We've also built in Nike+ to the touch."

Det stämmer, numera ser man artisten under själva låttiteln i iPoden, klar förbättring.

  • Medlem
  • 2008-09-09 20:35

Hur ser jag vad som är nytt osv?

Bevaka tråden