Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Special Event" 2008-09-08

Tråden skapades och har fått 327 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av chinobar:

Kan fortfarande fås för drygt 1400 på Dustinhome

Vad svarar du på? Vad är det som kan fås för 1400 hos Dustin?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-09-12 11:41
Ursprungligen av chinobar:

Kan fortfarande fås för drygt 1400 på Dustinhome

Också nyfiken! Menar du iPod Touch?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-09 19:28
  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-09 19:28

Läckra färger!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-09 19:29

Coola färger.

Yes!!

Ja såg färgerna precis, Härligt!!!!

“they finally got it right this time”

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-09 19:31

Nya lurar med dubbla element, mick och kontroller

förbättrad Touch. Mycket tunnare, mic, Appstore från grund samt Nike+ inbyggt.

Ny ipod touch med inbyggda högtalare.

Ursprungligen av Mikael E:

Ny ipod touch med inbyggda högtalare.

Det är nog en av de saker jag verkligen saknat på touchen jämfört med iPhone. Mycket bra av Apple. Även om det inte är några hifi-högtalare så är det ytterst användbart, speciellt när man ska titta på filmklipp och visa andra.

Ursprungligen av Adrian B:

Det är nog en av de saker jag verkligen saknat på touchen jämfört med iPhone. Mycket bra av Apple. Även om det inte är några hifi-högtalare så är det ytterst användbart, speciellt när man ska titta på filmklipp och visa andra.

Håller med helt, tänkte inte på det innan jag skaffade en iPhone, men det har känts som någonting saknats. Tror den kommer sälja ännu mer nu, speciellt med tanke på priserna!

Ursprungligen av Adrian B:

Det är nog en av de saker jag verkligen saknat på touchen jämfört med iPhone. Mycket bra av Apple. Även om det inte är några hifi-högtalare så är det ytterst användbart, speciellt när man ska titta på filmklipp och visa andra.

Vi har ju diskuterat det på våra macpub-träffar, och det är verklien ett lyft. Ytterligare en fördel mindre för iphone.

Ursprungligen av Adrian B:

Det är nog en av de saker jag verkligen saknat på touchen jämfört med iPhone. Mycket bra av Apple. Även om det inte är några hifi-högtalare så är det ytterst användbart, speciellt när man ska titta på filmklipp och visa andra.

Jag tycker att dessa högtalare på musikspelare/mobiler är den sämsta nya funktionen på många år. Här har man sedan tidigt åttiotal, när walkman ersatte "bergsprängaren", fått användarna att ganska måttligt störa sin omgivning men det senaste året har det plötsligt vänt. Nu sitter 15-åringarna på tåget och lyssnar i sina usla mobilhögtalare på dålig musik som alla i närheten också tvingas lyssna på.

/Jourhavande gubbe

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-09 20:29
Ursprungligen av hallgren:

Jag tycker att dessa högtalare på musikspelare/mobiler är den sämsta nya funktionen på många år. Här har man sedan tidigt åttiotal, när walkman ersatte "bergsprängaren", fått användarna att ganska måttligt störa sin omgivning men det senaste året har det plötsligt vänt. Nu sitter 15-åringarna på tåget och lyssnar i sina usla mobilhögtalare på dålig musik som alla i närheten också tvingas lyssna på.

/Jourhavande gubbe

Så sant, det borde vara åldersgräns på högtalare. Tonåringar har så gräslig musiksmak!

iPod touch ha blivit klart bättre, de nya lurarna med mick ska visst fungera med den också, visst har det inte fungerat förut? För den som vill använda iPod touch som en wifi-telefon alltså. Inbyggd mick hade förstås varit ännu bättre, men ändå.

Ursprungligen av hallgren:

Jag tycker att dessa högtalare på musikspelare/mobiler är den sämsta nya funktionen på många år. Här har man sedan tidigt åttiotal, när walkman ersatte "bergsprängaren", fått användarna att ganska måttligt störa sin omgivning men det senaste året har det plötsligt vänt. Nu sitter 15-åringarna på tåget och lyssnar i sina usla mobilhögtalare på dålig musik som alla i närheten också tvingas lyssna på.

Well, det finns mer störande saker, om jag fick en krona varje gång jag ville ta en mobil och trycka ner i halsen på folk som har för hög ringsignal så skulle jag vara rik nu.

Men visst, ljudet är ju ingen höjdare om man själv inte vill lyssna. Funktionen i sig är dock grymt användbar.

Quicktime 7.5.5 finns i Programuppdateraren. Behövs för iTunes 8.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-09 20:44
Ursprungligen av Adrian B:

Det är nog en av de saker jag verkligen saknat på touchen jämfört med iPhone. Mycket bra av Apple. Även om det inte är några hifi-högtalare så är det ytterst användbart, speciellt när man ska titta på filmklipp och visa andra.

Intressant. Själv anser jag denna nya komponent vara en hemsk företeelse. Det är redan alldeles för många som går runt och irriterar omgivningen genom att spela hip-hop, eurotechno och dödsmetall (speciellt meningslöst blir det med just denna genre) på högsta volym i sina pytte-pytte-pyttesmå inbyggda mobilhögtalare.

Jag säger ungefär som David Lynch sade om filmtittande på små inbyggda mobilskärmar: De tror att de har upplevt musik, men de är helt bedragna. Det är så sorgligt. Att de tror att de har hört musik ... i sina inbyggda mobilhögtalare.

Och nu kommer funktionen även till iPod ... Visst medger jag att högtalarna, som du säger, har en del praktiska användningsområden. Men de skulle åtminstone jag vara villig att offra, för att i gengäld slippa att detta förvånansvärt påtagliga irritationsmoment eskalerar ytterligare.

Redigering: hallgren hann före ...

Ursprungligen av Rajje:

Jag säger ungefär som David Lynch sade om filmtittande på små inbyggda mobilskärmar: De tror att de har upplevt musik, men de är helt bedragna. Det är så sorgligt. Att de tror att de har hört musik ... i sina inbyggda mobilhögtalare.

Det är inte musiklyssnande jag syftar på, utan främst möjligheten att ha ljud till video. Om jag t.ex. ska visa upp ett roligt klipp på YouTube för några stycken så är det ytterst användbart att ha högtalare på enhet. Eller för den delen när jag bara själv kollar videoklipp, inte orkar jag leta reda på hörlurar då. Ska jag däremot lyssna på musik så behövs lurar eller externa högtalare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-09 20:57
Ursprungligen av Adrian B:

Det är inte musiklyssnande jag syftar på, utan främst möjligheten att ha ljud till video. Om jag t.ex. ska visa upp ett roligt klipp på YouTube för några stycken så är det ytterst användbart att ha högtalare på enhet. Eller för den delen när jag bara själv kollar videoklipp, inte orkar jag leta reda på hörlurar då. Ska jag däremot lyssna på musik så behövs lurar eller externa högtalare.

Ja det är ju t.ex. det som är ett praktiskt användningsområde. Men som sagt - väg mödan att ibland själv behöva leta fram hörlurar till filmklippen mot mödan att behöva höra folk lyssna på "musik" i högtalarna.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-09 19:34

Nike + till touch, kan man hoppas på det till iPhone också?

Ursprungligen av MatsOlov:

Nike + till touch, kan man hoppas på det till iPhone också?

Antagligen. Hoppas det.

And of course... the App Store. I'm pleased to announce that users have downloaded 100 million apps...." Yeah, 99 million were total crap. HAHAHAHA

Tycker Touchen liknar iPhonen väldigt? Med kromad kant och allt? Det var allt lite otippat.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-09 19:41

Tycker det verkar som om Schiller tar mat av Jobs

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-09 19:43
Ursprungligen av MatsOlov:

Tycker det verkar som om Schiller tar mat av Jobs

Haha!!!
Bästa idag....

Yes!!

Jupp, men shit asså Kan inte komma över tanken på hur bra det lyckades med Nanon enligt mig.
Vad säger ni andra?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-09 19:44

Gillade verkligen 3g Nano och tyckte Nanon på spionbilderna såg taskiga ut. När man sen ser dom bredvid varandra så ser den bättre ut. Kanske har dom fått höra att formen inte var OK på 3g

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-09 22:13
Ursprungligen av MatsOlov:

Känns som ett steg tillbaka,

Ursprungligen av MatsOlov:

Gillade verkligen 3g Nano och tyckte Nanon på spionbilderna såg taskiga ut. När man sen ser dom bredvid varandra så ser den bättre ut. Kanske har dom fått höra att formen inte var OK på 3g

Hahaha.

Det är EXAKT samma visa varje gång. Folk knäckte ut sig sist iPod nano kom genom spionbilderna att den såg stor ut, klumpig osv. Men när den kom. Den var så liten att man kunde tappa bort den i fickan.

Bara för att man inte har en tändsticksask bredvid den så betyder det inte att den är stor!

Klart som sjutton produkten vi såg på spionbilderna är lika liten som dagens variant. Även om man på bilden kan få den att se ut som en telefonbok så måste väl sinnet säga att den inte är det. Man backar ju inte i prestanda. Om vi inte pratar telefoner då!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-09 19:46

Var det inte överdrivet jävla många färger? Att ha ett antal kan ju bara bra, men två subtilt olika nyanser av blått, samt gult?
Spelar iofs ingen roll - modellen är i mycket imponerande.

Bevaka tråden