- Pehr
- Medlem ●
- Norrköping
Bejoken har ju mycket banansladdar. Jag är för snål och tänker göra egna.
http://www.bejoken.se//index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=1796&Itemid=33
Aj, det var ju dyrt!
Borde finnas utrikes också?
Funderar på det här med pottar.. Ska man börja betala för bra grejer nu? Eller vad ska man göra.. Jäklar.
Ska byta ut några moduler också - efter samtal med Dego på lunchen. Skippar trummodulerna och slänger in en VCO till, en digital noise och en VCA. Då har man ju så att det räcker.. Och det kan man ju också göra trumljud med..
- Hah, CGS-beställningen ramlar in på $230. Ouch.
Nje. Tror nog mer på smart planering och strukturering
I värsta fall får jag göra lådan lite tjockare.. Kanske 6cm istället för 5..
Men jag tror nog fjäderreverbet är 4cm tjockt. Isf spelar det nästan ingen roll.
Var köper man mindre fjädrar?
Tror jag kommer använda tellun reverbet som separata mer...
Tanken är ju att man eg vill ha de flesta effekter i modularen. Som reverb och delay . Kopplar man till mixer så kan man ju panorera ut och göra stereo sedan om man inte är en porta kille som Zthee... Inget illa ment.
Nu iväg till suzukilektion...
Delay vore fint. Men nu har jag verkligen inte plats längre
Känns som om jag har krämat in så mycket som möjligt på ytan. -> Koffert.jpg
Du kan ju göra din cgs 57 till en vco med. Dvs leda ut vågformerna så kanske du kan ha lite mer space över till ngn annan modul....
Spekulerar bara. Men ärligt tycker jag det bra ut nu!
Ah, fast om du vrider på Select Signal så är det precis det den gör. Den återkopplar ju sig själv och blir en oscillator! Sen är den felmärkt också - över input2 så står det CV det ska det inte göra.. Har ritat till en massa saker nu på eftermiddagen.
T.e.x så ska jag köra med momentan tryckknapp på 281:orna - istället för vipp-strömbrytare. Blir ju lite meckigt. Man får ju peta in en 4017 och en 4066 per knapp (Och lite debouncing osv). Aj. Jäklar vad seriöst det här har blivit Jag som var så "Skit i allt! Matcha inga transistorer!" för typ 3 sidor sen i tråden
En liten PIC eller AVR-processor kan ju ersätta en hel drös med 4017 med extremt enkel programmering, efter som det inte är tidskritiskt så kan man göra det i basic, inklusive debounce.
Jag funderar också på en liknande tillämpning, jag behöver fyra st lägen på två analogswitchar; (1av, 2av), (1på, 2av), (1av, 2på) och (1på, 2på).
Jag tänkte nog använda nån analog devices switch tror jag, lite bättre än 4066 etc.
Fast sådana ideér har ju förmågan att försena och komplicera projekten rejält!
Jag är dock inte inne på detta föra tt få det klart snabbt, det får vara ett konstverk som växer fram och tar sin tid!
Ah, fast om du vrider på Select Signal så är det precis det den gör. Den återkopplar ju sig själv och blir en oscillator! Sen är den felmärkt också - över input2 så står det CV det ska det inte göra.. Har ritat till en massa saker nu på eftermiddagen.
T.e.x så ska jag köra med momentan tryckknapp på 281:orna - istället för vipp-strömbrytare. Blir ju lite meckigt. Man får ju peta in en 4017 och en 4066 per knapp (Och lite debouncing osv). Aj. Jäklar vad seriöst det här har blivit Jag som var så "Skit i allt! Matcha inga transistorer!" för typ 3 sidor sen i tråden
T.e.x så ska jag köra med momentan tryckknapp på 281:orna - istället för vipp-strömbrytare. Blir ju lite meckigt. Man får ju peta in en 4017 och en 4066 per knapp (Och lite debouncing osv). Aj. Jäklar vad seriöst det här har blivit
...inklusive debounce.
Apropå debounce av simpla triggspänningar - är det inte bara att sätta en konding bakom tryckknappen? Och se till att ha en viss resistans inblandad? Då blir det som en liten AR-envelopp istället för 17 rappa kontaktstudsar.
En triggknapp behöver ju inte vara snabbare/exaktare än några millisekunder, så det gör inget om man lägger in en kort upp/urladdning-fördröjning - till skillnad från elektriskt genererade triggsignaler som måste vara exakta.