Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synthesizer spotting

Tråden skapades och har fått 200 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nämner : East 17, i deras video "House of Love" 2 st Korg M1:or

Mvh

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-15 22:37

Vilken tur att Jean gjorde om allt i studion efteråt då !

På tal om China och modularer så tycker jag att en vägg med RSF Kobol Expander I/II + Programmers styrda av MDB Polysequencer är minst lika tufft som 9 EMS:ar.

Bandet i filmen G spelar på en Multimoog.

L

  • Oregistrerad
  • 2006-02-15 23:01

Nja...det där är väl inte hela sanningen. En del låtar är väl från direkt från spelningarna (med lite studioputs) medan andra, som Arpegiator, Night In Shanghai och Souvenir of China, är rena studioproduktioner?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-15 23:31

Har du hört livesändningarna från radion ?

L

  • Oregistrerad
  • 2006-02-16 00:13
Ursprungligen av waveterm:

Har du hört livesändningarna från radion ?

L

Jo, men det är ju inte världens bästa ljud från den sändningen.

Jag tror/vet att hela CIC fått sig en puts i studion mer eller mindre. Men jag tror också att många grunder mycket väl är live. T.ex. The Overture, Equinoxe IV och VII och Magnetic Fields III och IV. De hade ju bra prylar med sig ljudmässigt menar jag.

waveterm: vad är det för radioinspelningar du menar?

  • Oregistrerad
  • 2006-02-16 00:19
Ursprungligen av ZebraPares:

waveterm: vad är det för radioinspelningar du menar?

Holländsk radio (tror jag) körde delar från en av Jarres spelningar i Kina 1981. Där framför han:

Oxygene I
Oxygene II
Equinoxe VIII
Fishing Junks at Sunset
Magnetic Fields I
Magnetic Fields II

Kvalitén är usel. Men det är ett kul tidsdokument. Dessutom är allt 98% live vilket är ovanligt i Jarre-sammanhang.

http://video.feber.se/2006/02/synthmedley_frn.html

Thomas Dolby kör samplingar från sin 606:a... eh...

Ursprungligen av ZebraPares:

http://video.feber.se/2006/02/synthmedley_frn.html

Thomas Dolby kör samplingar från sin 606:a... eh...

ARGH!!!!!!!!!
FAN vad schysst!!!!!!

sån kärlek...

EDIT: Herbie Hancock-vocoding-deluxe

Mikael Wiehe!

http://www.kristianstadsbladet.se/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060228/NOJE/102280901/1009

lokalblaskan!

(tryck förstora bild om ni inte ser)

Jag tycker det ser ut som en Prophet 5 och någon form av Roland ovan på!

Mvh

Huvudpersonen i klassiska rullen 'Coyote Ugly' gör sina demos på en Roland XP-80. Nu måste jag också skaffa en sån.

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2006-04-16 20:10

Roland MC-505 i Fab5 på Ztv

Ursprungligen av indigo:

Roland MC-505 i Fab5 på Ztv

Roland MC 505 GayBox..?

I Seinfeld's pilot sitter Kramer hos Jerry och bläddrar i en tidning. Baksidan av denna tidning pryds av en Alesis HR-16 eller sequencerversionen. Såg det igår, hehe.

Tittade på TV3's Singinbee (För skriver man att man råkade se det eller liknande så är det ändå ingen som tror en nja, sambon tittade på det i väntan på En annan del av Köping)

I alla fall verkar det som att en av musikerna har en Roland SH-101 i grått!

Mvh

Ursprungligen av Lordlondon:

Tittade på TV3's Singinbee (För skriver man att man råkade se det eller liknande så är det ändå ingen som tror en nja, sambon tittade på det i väntan på En annan del av Köping)

I alla fall verkar det som att en av musikerna har en Roland SH-101 i grått!

Mvh

Japp! De e min kompis Tobbe som har en sån. Inköpt i Tokyo med orginal softbag...
De ni!

Ursprungligen av gronas:

Japp! De e min kompis Tobbe som har en sån. Inköpt i Tokyo med orginal softbag...
De ni!

Gött, be honom ratta till lite extra nästa gång.....(Fast det är väl inspelat för ett halvårsedan )

Hälsa honom att den uppskattas i mediabruset!

Mvh

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-09 09:56

Såg en bil som det stod Roland System på idag!

Men det var nog tyvärr inte så kul...

Roland System

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-04 21:57

Wow !

haha.......

WT

Ursprungligen av waveterm:

Wow !

haha.......

WT

menade bara att softbagen e lite skön... väldigt tunn konstigt nog... mer som ett fodral...
men skit i det!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-04 22:13

Ok !

WT

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-03-05 08:37
Ursprungligen av odlarn:

precis odlarn. e sån e de.... volvo-beige..
Passar nog bra med ett par vinröda manchesterbyxor och en banlonpolo...;)

DX7 i musikfilmen Snoop Dogg´s Doggystyle på Canal+ just nu

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-06-23 12:15

Korg Polysix inspanad i den tvärkassa filmen Bachelor Party som visas på TV3 just nu.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-10-19 23:27

BOSS VT-1 i CSI Miami i fredags.

Någon form av Korg i LG:s TV-reklam för någon telefon. Kan ha vart en T3, 01w eller Wavestation. Den blev krossad ihop med en massa andra elektronikprylar.

I SVT's 'Dom kallar oss artister' hos Per Gessle, så var det fler synthar än jag orkar räkna upp här, men jag blev tagen av ett litet Celeste (tror jag det heter). Ett litet pianoliknande instrument i trä som lät som ett klockspel där man spelar med filtade klubbor.

Ursprungligen av charliecrash:

I SVT's 'Dom kallar oss artister' hos Per Gessle, så var det fler synthar än jag orkar räkna upp här, men jag blev tagen av ett litet Celeste (tror jag det heter). Ett litet pianoliknande instrument i trä som lät som ett klockspel där man spelar med filtade klubbor.

Jo, där fanns massor av godis. Minimoog, SH101, nån stor CSx0 (60?), plus en massa annat som jag inte kände igen...

Bevaka tråden