Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone olåst utomlands

Tråden skapades och har fått 1757 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-18 20:34
Ursprungligen av el gringo:

är det inte bättre att köpa den i sverige och låsa upp den här? kostar cirka 5000 totalt.

Såvitt jag vet är det minst 18 månaders bindningstid här. Alternativt kontantkort, men då endast 8GB-versionen

Ursprungligen av ivar:

Såvitt jag vet är det minst 18 månaders bindningstid här. Alternativt kontantkort, men då endast 8GB-versionen

Och kontantkortsvarianten är det 12 månaders bindning på.
Dessutom går den väl inte att låsa upp "lagligt" i Sverige, förrän efter bindningstid?
Må gott/T

Senast redigerat 2008-12-18 23:02
  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-19 21:15
Ursprungligen av stormstereo:

Och kontantkortsvarianten är det 12 månaders bindning på.
Dessutom går den väl inte att låsa upp "lagligt" i Sverige, förrän efter bindningstid?
Må gott/T

Jo, efter 12mån kan du låsa upp oavsett abb.

Antar att el gringo menar med kommande upplåsningsmetoden.
Men självklart är det bättre med en operatörolåst lur.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-22 00:09

Har inte pallat läsa igenom hela tråden... kan nån uppdatera mig med vad som är den billigaste metoden för att få tag på en 16 gigs iPhone 3G.

Beställer gärna från någon som tänker sticka iväg utomlands och importera. Har du planer på detta, PM:a mig!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-22 06:10
Ursprungligen av El-maco:

Har inte pallat läsa igenom hela tråden... kan nån uppdatera mig med vad som är den billigaste metoden för att få tag på en 16 gigs iPhone 3G.

Beställer gärna från någon som tänker sticka iväg utomlands och importera. Har du planer på detta, PM:a mig!

Läs tråden och ställ frågor sen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-22 12:35

Jo... fast det är lixom 29 sidor. Kommer ta ett par timmar... vore schysst om någon som varit med sedan början av tråden bara kunde säga vad ni har kommit fram till är billigast just nu.

Be morsan läsa högt ;D

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-22 19:24
Ursprungligen av El-maco:

Jo... fast det är lixom 29 sidor. Kommer ta ett par timmar... vore schysst om någon som varit med sedan början av tråden bara kunde säga vad ni har kommit fram till är billigast just nu.

Det är ganska svårt att veta då priser ändras och tror inte någon håller en uppdaterad prisbild över hela världen.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-12-24 00:43

I enkelhet:
med norska kontakter: beställ telefon där och säg upp direkt, kostar ca 6000:-
Italien/Grekland: finns att köpa obundna, även dessa ca 6000:- lägg på 1000-1500:- för import om du hittar nån villig.
Hongkong (Kina el. Japan), Belgien eller Schweiz har väl oxå olåsta, men dessa är inte jag nått kunnig på.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-27 20:16
Ursprungligen av joppz:

I enkelhet:
med norska kontakter: beställ telefon där och säg upp direkt, kostar ca 6000:-
Italien/Grekland: finns att köpa obundna, även dessa ca 6000:- lägg på 1000-1500:- för import om du hittar nån villig.
Hongkong (Kina el. Japan), Belgien eller Schweiz har väl oxå olåsta, men dessa är inte jag nått kunnig på.

Hong Kong är och Belgien är olåsta. I Kina säljs de ej. I Japan är de låsta. I Schweiz är de låsta men går att låsa upp via operatören.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-29 01:19

Ok, tack!

Nån som har koll på O2´s Pay & Go. Har förstått att dessa är låsta, men med lite mjukvaru upplåsning så lär det ju funka. Schysst pris i jämförelse med telias... kostar £391.45(ca. 4.497 SEK) för 16 GB modellen.
Vad tror ni om detta?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-29 02:05
Ursprungligen av El-maco:

Ok, tack!

Nån som har koll på O2´s Pay & Go. Har förstått att dessa är låsta, men med lite mjukvaru upplåsning så lär det ju funka. Schysst pris i jämförelse med telias... kostar £391.45(ca. 4.497 SEK) för 16 GB modellen.
Vad tror ni om detta?

Det går att söka i trådar också...

http://www.99.se/1606833-post972.html
http://www.99.se/1606921-post973.html
99.se - Visa inlägg - Köpa iPhone 3G olåst utomlands

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2009-01-05 12:49

Är det någon som kan bekräfta om det är möjligt att handla en iphone 3g i england, med en pay & go lösning?, alltså om man inte har något engelskt medborgarskap eller så?.

Kommmer till Eastham om ett par dagar, de ligger utanför liverpool, och har bra nära till en o2 affär.

tips - testa länkarna i inlägget ovanför ditt egna.

Ursprungligen av Pubne:

Är det någon som kan bekräfta om det är möjligt att handla en iphone 3g i england, med en pay & go lösning?, alltså om man inte har något engelskt medborgarskap eller så?.

Kommmer till Eastham om ett par dagar, de ligger utanför liverpool, och har bra nära till en o2 affär.

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2009-01-05 18:24

Det nämns igentligen ingenting om jag får köpa den där med eller utan UK medborgarskap så att säga.

det är sant. missade det. man kan ju alltid ringa till en butik och fråga?

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2009-01-06 21:28

Har varit i kontakt med o2 nu, motsvarigheten till Telia,

Såhär säger han när jag frågar om jag som svensk medborgare kan köpa en iphone 3g i UK

"Hello Patrick

Thanks for emailing us about iPhone 3G.

Patrick, you can buy iPhone 3G only if you've a UK registered credit or debit card.

iPhone is restricted to use on the O2 network unless you're roaming. If you don't enter into and remain in an airtime agreement with O2 on one of our tariffs for iPhone, you will not be able to use the phone functionality of your iPhone. If you attempt to unlock iPhone and use it on another network, it may become permanently unusable.

Making unauthorised modifications to the software on your iPhone violates the iPhone software license agreement, and the inability to use your iPhone due to unauthorized software modifications is not covered under your iPhone's warranty.

To buy a new iPhone 3G from us, please contact our sales team on 08442 020 202 or visit our online website (http://shop.o2.co.uk/home)."

Jag tyckte att han mer eller mindre tog för givet att jag skulle låsa upp den själv, är det verkeligen så att dom i butiken kommer neka mig med mitt VISA, det är ju giltigt i UK"UK registered credit or debit card" ?

Hur är det med det dära Pay & Go igentligen, det står att man ska toppa upp med ex 15pund per månad, så får man si och så mycket fria sms, men är man bunden till detta?.

O2 har ytterliga 1 återförsäljare, hurvida affärerna jag ska till är en ren O2 affär eller "The carphonehouse", vet jag inte, har hela liverpool + Eastham att välja på.

Ideër?

Ursprungligen av Pubne:

Har varit i kontakt med o2 nu, motsvarigheten till Telia,

Såhär säger han när jag frågar om jag som svensk medborgare kan köpa en iphone 3g i UK

"Hello Patrick

Thanks for emailing us about iPhone 3G.

Patrick, you can buy iPhone 3G only if you've a UK registered credit or debit card.

iPhone is restricted to use on the O2 network unless you're roaming. If you don't enter into and remain in an airtime agreement with O2 on one of our tariffs for iPhone, you will not be able to use the phone functionality of your iPhone. If you attempt to unlock iPhone and use it on another network, it may become permanently unusable.

Making unauthorised modifications to the software on your iPhone violates the iPhone software license agreement, and the inability to use your iPhone due to unauthorized software modifications is not covered under your iPhone's warranty.

To buy a new iPhone 3G from us, please contact our sales team on 08442 020 202 or visit our online website (http://shop.o2.co.uk/home)."

Jag tyckte att han mer eller mindre tog för givet att jag skulle låsa upp den själv, är det verkeligen så att dom i butiken kommer neka mig med mitt VISA, det är ju giltigt i UK"UK registered credit or debit card" ?

Hur är det med det dära Pay & Go igentligen, det står att man ska toppa upp med ex 15pund per månad, så får man si och så mycket fria sms, men är man bunden till detta?.

O2 har ytterliga 1 återförsäljare, hurvida affärerna jag ska till är en ren O2 affär eller "The carphonehouse", vet jag inte, har hela liverpool + Eastham att välja på.

Ideër?

Kontanter?

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2009-01-25 22:15

Hejsan, jag ska åka till Österrike i mars för att åka skidor, jag tänkte att jag kanske kunde slå 2 flugor i en smäll och köpa en ny iphone 3G när jag endå är där?
känar jag något på det? jag kommer att låsa upp den i sverige om de inte finns olåsta där, har ingen kolla på pris eller liknande :s

Men tror ni att det lönar sig, om man endå är där?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-25 22:34
Ursprungligen av akksel:

Hejsan, jag ska åka till Österrike i mars för att åka skidor, jag tänkte att jag kanske kunde slå 2 flugor i en smäll och köpa en ny iphone 3G när jag endå är där?
känar jag något på det? jag kommer att låsa upp den i sverige om de inte finns olåsta där, har ingen kolla på pris eller liknande :s

Men tror ni att det lönar sig, om man endå är där?

Sök i tråden så finner du svar.

(...efter att inte läst hela tråden sedan juni)

Kompisen kommer hem från italien (skriven i Italien), han kan köpa 8GB / 16GB iPhone 3G utan abbonemang för ca 3500kr resp. 5000kr.
Ska man slå till?
Kommer det funka att bara sätt in mitt Tele2 sim och börja ringa pronto eller måste jag göra massa inställningar?

Latmask - ja, det fungerar, efter det att Du aktiverat den.

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-01-12 22:44

..via iTunes helt utan problem..

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-02-07 12:29

Köpa en iPhone i Malaysia?

Tjena!

Åker snart till Thailand samt Malaysia.. går i tankar kring att köpa en iPhone där nere. Vad ska man tänka på då (förutom att inte köpa en kopia)? Och vad kostar en lur där?

Tack på förhand!

Det du ska tänka på är väl att de är lika dyra där som här och du inte har någon garanti på den här hemma.
Samt att du måste jailbreaka och låsa upp den på samma sätt som om du köper en av Telia och gör samma sak med den.
Typ.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2009-02-08 17:42

Polen?

Är det någon som har hört något om upplåsta iPhones från Polen? En kompis kompis köpte en iPhone där nere och fick först ett sånt där kort man sätter sitt SIM-kort i för att låsa upp den, men gick sen tillbaka och fick den upplåst. Jag vet dock inte om den är officiellt upplåst eller upplåst med yellowsn0w, så jag tänkte att någon här kanske vet hur det ligger till med upplåsta iPhones i Polen.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-08 19:48
Ursprungligen av nauska:

Är det någon som har hört något om upplåsta iPhones från Polen? En kompis kompis köpte en iPhone där nere och fick först ett sånt där kort man sätter sitt SIM-kort i för att låsa upp den, men gick sen tillbaka och fick den upplåst. Jag vet dock inte om den är officiellt upplåst eller upplåst med yellowsn0w, så jag tänkte att någon här kanske vet hur det ligger till med upplåsta iPhones i Polen.

Ja, de går att få upplåst av operatören i Polen.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2009-02-10 08:02
Ursprungligen av zappee:

Ja, de går att få upplåst av operatören i Polen.

Underbart! 1500z (~3600 kr) är ju som hittat för en upplåst iPhone 3G 16GB

Ursprungligen av nauska:

Underbart! 1500z (~3600 kr) är ju som hittat för en upplåst iPhone 3G 16GB

Aha.. Hmm.. Skulle någon kunna verifiera detta påstående?
http://www.era.pl/pl/indywidualni/telefony/iphone3g/abonenci

Bevaka tråden