Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Större avatarer

Tråden skapades och har fått 118 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-22 20:18

Har funderat! Gör avatarna mindre så funderar man vad fanken ska det föreställa istället så
blir det debatt om nåns avatar istället! :">
Ärligt talat så är det vi diskuterar eller så som är framför allt, inte nån avatar.
Har det bra grabbar snart är det jul och annat pyssel.:)

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-12-23 08:40
Ursprungligen av Peo:

Har funderat! Gör avatarna mindre så funderar man vad fanken ska det föreställa istället så
blir det debatt om nåns avatar istället! :">
Ärligt talat så är det vi diskuterar eller så som är framför allt, inte nån avatar.
Har det bra grabbar snart är det jul och annat pyssel.:)

Din avatar föreställer väl han den där killen som kör ut Coca-Cola?:D

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-23 20:06

Jepp den girige tomten!

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-12-23 20:11
Ursprungligen av Peo:

Jepp den girige tomten!

Omvänd tomtism alltså!?

Haha

God Jul!

  • Medlem
  • 2007-12-29 00:55

Och gott nytt år om en dag iallafall...

  • Medlem
  • 2008-01-31 19:06

"bump"

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-02-01 08:28
Ursprungligen av can:

"bump"

-Du kan inte tänka dig att utveckla det där en aning?:cool:

  • Medlem
  • 2008-02-28 17:07

*Bump igen* Jag tycker faktiskt detta är ganska viktigt och den här tråden är helt seriös. Kanske inte det viktigaste som kan förbättras på forumet men är det en så svår uppdatering och vad gör det om det finns? Ni som säger att det är onödigt, ni måste inte använda funktionen, det skdar inte att den finns där.

jag tycker att storleken på filen kan behövas bli större, då 5.9 kan bli svårt att matcha med sin bild.

80x80 kanske med en 10-15kb gräns hade varit najs

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-02-29 07:56

jpeg4web är ett litet användbart program till tex avatarer. Dessutom gratis. Den har tröskat ner min till rätt format

  • Medlem
  • 2008-03-01 00:58

Men enligt min åsikt så tycker jag att man ska lägga upp sin avatar i stort format för att den sedan ska skalas ner till mindre så att man kan förstora den med en simpel klickning.

Ursprungligen av can:

Men enligt min åsikt så tycker jag att man ska lägga upp sin avatar i stort format för att den sedan ska skalas ner till mindre så att man kan förstora den med en simpel klickning.

Yep, låter inte dumt det heller. inte ofta man ser det bara

  • Medlem
  • 2008-03-01 11:58

Precis, det jag menar är att det inte skadar att ha funktionen, man måste ju faktiskt inte använda den.

80 - 120 skulle inte alls skada tycker jag. Dessutom tycker jag att inramningen är löjlig och förstör om man vill använda transparent. Skulle vara trevligt med större avatarer.

  • Medlem
  • 2008-05-11 11:12

Håller med..

  • Medlem
  • 2008-05-11 15:50

En sak är att önska större avatarer, en annan är att önska nya funktioner. Jag kan hålla med om att den önskade skalningsfunktionen skulle kunna vara bra, men tycker att det räcker med 64x64 px om funktionen inte finns.
Innehållet i inlägget är viktigare än avataren. Och den som inte lyckas skapa en avatar som sticker ut på 64x64 px kanske kan be om hjälp eller titta sig omkring för inspiration.
Tycker jag.

  • Medlem
  • 2008-05-12 19:37

Sant, men huvudsakligen skapade jag denna tråd för den så kallade skalningsfunktionen, men tror inte det blir något på den fronten, nåväl.

Här sitter en till som vill ha tillbaka 80x80, och BORT med den grå kanten runt avataren så man kan integregra med bakgrunden. Kanter kan man skapa själv.

Ursprungligen av charliecrash:

Här sitter en till som vill ha tillbaka 80x80, och BORT med den grå kanten runt avataren så man kan integregra med bakgrunden. Kanter kan man skapa själv.

Detta är alltså fixat i 99.se version 1.5 som alla säkert redan förstått

  • Medlem
  • 2008-05-12 21:26

Säg inte det. Kanske Björnström halar fram nåt kul till 99.se 1.5?

http://www.99.se/feedback/242872-b-ttre-bildvisning-i-forumet.html

  • Medlem
  • 2008-05-13 16:52

Jo men det finns viktigare saker att tänka på som Björnström och de andra förmodligen fixar förts.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-23 12:58

Jag kan inte ens lägga till en avatar. Hur kommer det sig? Obs. Jag är helt ny på 99.se.

  • Medlem
  • 2009-01-23 23:00
Ursprungligen av patan:

Jag kan inte ens lägga till en avatar. Hur kommer det sig? Obs. Jag är helt ny på 99.se.

Har du löst det sedan du postade detta? du har ju en avatar nu?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-23 23:48
Ursprungligen av Baron:

Har du löst det sedan du postade detta? du har ju en avatar nu?

Haha ja. Inte för att klaga eller så, men borde inte det lämpligast ligga under ens Profil?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2009-01-23 23:52
Ursprungligen av patan:

Haha ja. Inte för att klaga eller så, men borde inte det lämpligast ligga under ens Profil?

Det gör det.

Titta längst ner på sidan där står det Din profil och precis under står det Avatar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-24 00:33
Ursprungligen av Mija:

Det gör det.

Titta längst ner på sidan där står det Din profil och precis under står det Avatar.

Jo det var där jag hittade den. Jag menade under Profil i menyn högst upp.

Inte nog med att jag håller med om att avatarer ska behållas ganska små
så måste jag erkänna att det ibland är lite irriterande med allt bytande av
avatar, men det är väl bara för att jag är mer grafisk och minns bilder
bättre än namn.

Jag minns folks avatar mer än det som står under och bygger en viss
personlighetsbild i samband med den valda bilden, men så kommer julen
och alla byter.

Nä, välj en bra, eller som i vissa fall, en suverän avatar och stick with it.

Henkebarn, Acke och 655321 är klassiker, Adrian B var visserligen
intressant att följa utvecklingen på tills hans kompanjon försvann...

Eller som Prince sa:

"...Style is an accurate account of what's inside every heart (Style)

Style is not a lie
Style is a man that cries
Style is the glow in a pregnant woman's eyes...

"

LCR

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-24 01:57
Ursprungligen av LCR:

så måste jag erkänna att det ibland är lite irriterande med allt bytande av avatar, men det är väl bara för att jag är mer grafisk och minns bilder bättre än namn.

Håller med. Kollar alltid på avataren i första hand, går snabbare. Själv kommer jag att behålla samma avatar tills 99 går i graven eller jag inte tycker 99 är kul längre.

Bevaka tråden