- Pehr
- Medlem ●
- Norrköping
Jag köpte dyrt från banzaieffects
http://www.banzaieffects.com/Press-n-Peel-Blue-pr-17509.html
ZZ: Baka på båda sidorna?
EDIT: Visst ja! en viktig sak med de blå pappren är att de INTE är i A4-format utan något konstigt amerikanskt, kortare och bredare format. Jag var tvungen att skära till dem så att de passade i kopiatorn.
Jo, kanske ska prova att värma den andra sidan. Det är lite lurigt att baka baksidan då plasten på framsidan ju smälter när det är tillräckligt varmt. Varmluftpistol kanske funkar.
Hmm, mina alu-plåtar kröker sig när jag bakar lazertran på dem. 3mm tjocka, så de är inte så lätta att kröka tillbaka. Tips?
Kör du över- och undervärme? De borde inte slå sig om du värmer dem långsamt, tycker jag...
Hur stora är de? Plåtarna alltså..
Kör du över- och undervärme? De borde inte slå sig om du värmer dem långsamt, tycker jag...
Hur stora är de? Plåtarna alltså..
Idén är inte dum, så jag provade att köra bara undervärme idag, och värma upp ganska snabbt. Men jag ser ingen skillnad. Jag har kört under+övervärme innan, men det kan ju ta ojämnt tänkte jag. Översidan har buktat uppåt, och det tyder väl på större utvidgning = varmare där. Eller så är det nåt med hur plåten valsats vid tillverkning eller nåt och fått inbyggda spänningar.
Denna plåt var 4U*5U. Även min 1U*5U-plåt krökte sig, den som jag visade för några veckor sedan.
Sitter här och börjar bli lite sugen på ett Mankatofilter av just ingen anledning alls... Konstigt.
Jag förstår det, jag har en sådan här:
http://www.stgsoundlabs.com/products/mankato_filter_mu.htm
Fast jag har inte hunnit leka med den särskilt mycket än, men den ser rolig ut.
Du får titta in och provratta lite och se om det är något om du känner för det.
Jaaa!! Tittar på den en gång om dagen Men det ska då vara fan också att han inte har en PCBlayout på kretsen. För jag orkar inte cadda själv längre - det blir bara fel!
Jaaa!! Tittar på den en gång om dagen Men det ska då vara fan också att han inte har en PCBlayout på kretsen. För jag orkar inte cadda själv längre - det blir bara fel!
Jag har bugbrands layout om du vill ha.
EDIT: http://electro-music.com/forum/phpbb-files/th_qfg_bugpcb_529.pdf
Jag har bugbrands layout om du vill ha.
EDIT: http://electro-music.com/forum/phpbb-files/th_qfg_bugpcb_529.pdf
Man tackar och bockar!
Hmm.. varför surfar man alltid runt och kollar på analoga datorer..
Därför att dom e roliga att glo på!:) Det är lite som med veteranbilar den lustiga
designen blir nått nytt igen för ögat , repcykling kalls det visst för!
Funderar lite på hur ni planerar era Kabinett? Zthee´s underbara buckliga sak var ju fin. Skulle vilja ha något ergonomiskt/spacat/fräckt! Funderat på en dålig kopia på Buchlas 200e, fast byggd i trä. Men hur skulle ni konfigurera en sådan? Har haft funderingar på att i den övre stående raden har oscillatorer, vcas envelops och liknande. I mitten diverse mixrar, multiplar och andra "jackiga" saker. I ligande delens diverce cv/sequenserprylar...kanske någon typ av membrankeyboard att styra tonhöjden med.
Kruxet att jag vill ha .com och likande blandat med euroformat och DIY. Några effekter och högtalare/amp. Mao en korsning mellan en 2600 och en buchla:) (får nog ge det projektet ett gäng år)
Vad rör sig i era huvuden, låt höra. Har ni synpunkter på min galenskap?
Funderar lite på hur ni planerar era Kabinett? Zthee´s underbara buckliga sak var ju fin. Skulle vilja ha något ergonomiskt/spacat/fräckt! Funderat på en dålig kopia på Buchlas 200e, fast byggd i trä. Men hur skulle ni konfigurera en sådan? Har haft funderingar på att i den övre stående raden har oscillatorer, vcas envelops och liknande. I mitten diverse mixrar, multiplar och andra "jackiga" saker. I ligande delens diverce cv/sequenserprylar...kanske någon typ av membrankeyboard att styra tonhöjden med.
Kruxet att jag vill ha .com och likande blandat med euroformat och DIY. Några effekter och högtalare/amp. Mao en korsning mellan en 2600 och en buchla:) (får nog ge det projektet ett gäng år)
Vad rör sig i era huvuden, låt höra. Har ni synpunkter på min galenskap?
Man kan köra "cheap-ass" också.
http://www.sbyh.se/tycka/index.php?page=rack
Solitt trä.. dvs.. man kan kapa till.. ordna vinkel.. betsa i valnöt osv..
99 kr på IKEA.. Exakt 6HE 19" invändigt.
Sätt bara dit några lister och saken är biff.
Buchla 200e är väl trä? Men bara på sidorna iofs
Vilka moduler är det som finns i .doc som inte finns euororack och tvärt om?
Jag har nästan uteslutande börjat skissa upp saker på papper innan jag ritar och bygger. Först kollar jag bredden på den tilltänka modulen (Finns det bara PCB får man läsa schemat, sen kolla vilka in/utgångar man behöver), sen ser jag om den passar med resten (Behöver jag verkligen just den här modulen öht? Behöver jag den på den här panelen?) , och sist så försöker jag placera den ergonomiskt och estetiskt bra bland resten av modulerna..
Men skriv en lista på vilka moduler du har tänkt och börja med att pussla ihop det därifrån? Vilka VCOer ska du ha? Vilka filter? Vilka waveshapers? Vilka envelopes? Osv. Osv. Osv..