- Demokid
- Medlem ●
- Stockholm
Ujuj... låter som valar/delfiner! Så kan inte min 305:a låta... den låter bara trummor. :| Hur har du gjort detta?
29 rattar mixer gav valsång och delfinknarr (sjukt kul i brist på bättre analoga grejer), 206an gav mig:
toms - bekväma trots 80talssoundet
bas som saknar den kick jag vill ha - hur rattar jag in en bra sådan utan för mycket oväsen? För hög attack får det att låta som att kretsarna har problem, som att en puls peakar och klickar oberoende av outputvolym. Svårt att få till den snälla kickpuls som skulle behövas.
snäll snare - riktigt fin vågform men svår att få bra i högre volym
diverse elektrosound - "boumf" bas, helt annan bas jag samplade med kort/medel/lång decay, vackert användbart brus, diverse blippblopp som inte var illa heller
Har du pillat på de interna potentiometrarna för de individuella modulerna? Jag har tänkt att göra det till helgen med flödesschema i hand. Kanske meka extern kontroller för de fyra fem interna pottarna (per modul) om dom är användbara.
JX3p som behöver pacemaker & rullator, d v s ett renoveringsobjekt.
Idag har jag fått ordning på den så pass att jag inte betraktar den som renoveringsobjekt längre! Snodde RAM-chip från 505an och fixade panelavskanningen så var den tiptop igen...:)
en Jomox 888-trumma. Den låter utmärkt, skall lära mig skruva den till helgen.
Lite OT, men har du testat den som kontroller till Ableton?
Funderar på APC40 eller Machine, men om Machine funkar lika bra som kontroller så blir det absolut en Machine!
Kul med Machine här på 99:an!
Lite småsugen, så en mini-review hade varit najs!
Vad i hela, går Maschine verkligen för $599/6700ish? Hade förväntat mig Roland MC*/MPC priser, prislappen och alla videos får mig att fundera på ett köp jag med.
( http://matrixsynth.blogspot.com/search/label/Native%20Instruments )
Roland JV-1080 med 2 expansioner.
Och en Yamaha QY-700. Dröjer till juni innan jag kan sätta upp studion igen. Men det blir skojigt....:)
Jag fick höra för några dagar sedan att säljaren på något sätt lyckats blanda ihop oss två och sålt den till "fel" person (jag var först i kön, allt var bokat och klart). Såe, grattis!
Jag fick höra för några dagar sedan att säljaren på något sätt lyckats blanda ihop oss två och sålt den till "fel" person (jag var först i kön, allt var bokat och klart). Såe, grattis!
Ok, han verkade rak med att säja den till mig hela tiden.