Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp nybörjare köpa rätt utrustning för att skapa främst Trance

Tråden skapades och har fått 121 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Fniss
Tycker sisältääs låt var bättre.

Sanslöst. Men man får väl hoppas att någon annan får nytta av tråden.

• Medlem
  • International user
  • 2009-05-01 14:39

synd att det gick så snätt, tur att du hittat vad du behöVer.
lycka till med musiken nu!

PS.
du verkar vara begåvad, låten var ju väl slipad!

• Medlem
  • Nyköping
  • 2009-05-01 14:45
Senast redigerat 2009-05-01 15:00
  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-01 15:00

kanske inte ska mata så mycket mer vad? har för mig att det brukar vara bättre hantering av såna här tillställningar på 99:an... eller vad vet jag?

Gema - Crystal of the earth
här har han laddat låten.
http://www.muzie.co.jp/artist/a047980

Ursprungligen av reSet:

kanske inte ska mata så mycket mer vad? har för mig att det brukar vara bättre hantering av såna här tillställningar på 99:an... eller vad vet jag?

Tja, jag vet inte. Det är ju ganska mycket trollvarning över att posta en kommersiell låt och hävda att man gjort den, men annars har jag svårt att förstå varför man skulle vilja trolla i form av en lättstött nybörjare som vill ha en trancemaskin. Vi får väl se om doktorn skriver fler inlägg.

Men det är iallafall klart att den hjälp Dr. Gonzo behöver inte är något som 99musik kan ge honom.

• Medlem
  • International user
  • 2009-05-01 19:02
Ursprungligen av false messiah:

Tja, jag vet inte. Det är ju ganska mycket trollvarning över att posta en kommersiell låt och hävda att man gjort den, men annars har jag svårt att förstå varför man skulle vilja trolla i form av en lättstött nybörjare som vill ha en trancemaskin. Vi får väl se om doktorn skriver fler inlägg.

Men det är iallafall klart att den hjälp Dr. Gonzo behöver inte är något som 99musik kan ge honom.

visserligen har du rätt fm. Men är inte bästa motmedlet för trollinflensan ingnorans? du vet, den där gammla visan om olja på elden.....

vad är det som driver folk att göra sånt här? sanslöst.

om man tittat på doktorns namn så kan man ju konspirera om det är ett försök att röra runt i grytan för att sen göra ett reportage om "kulturen" här på 99...

RIP Hunter S. Thompson

• Medlem
  • Uppsala
  • 2009-05-04 10:08
Ursprungligen av nordbeck:

om man tittat på doktorns namn så kan man ju konspirera om det är ett försök att röra runt i grytan för att sen göra ett reportage om "kulturen" här på 99...

RIP Hunter S. Thompson

Hmm. En viss Johan A kallar sig det på FB tror jag!?

Ursprungligen av PF:

Hmm. En viss Johan A kallar sig det på FB tror jag!?

Nja. Nästan rätt. Johan S Thompson.

Men nej, jag har inte reggat ett annat nick här och drivit med folk.

Ursprungligen av j antoni:

Nja. Nästan rätt. Johan S Thompson.

Och med det namnvalet kan man ju nästan misstänka att inte heller det är ett äkta namn...

Citat:

Men nej, jag har inte reggat ett annat nick här och drivit med folk.

Det är precis vad såna som reggar andra nick för att trolla skulle skriva!

Ursprungligen av false messiah:

Och med det namnvalet kan man ju nästan misstänka att inte heller det är ett äkta namn...

Det är precis vad såna som reggar andra nick för att trolla skulle skriva!

Exakt.

Jag är osäker på om du heter False Messiah på Facebook. Om det nu ens ÄR ditt riktiga namn?

Äh, köp en Korg MS50 (bastrumman), en Roland tr909 (resten av trumljuden) samt en Roland SH7 + en CSQ600. Jag lovar, inget man gör kan låta något annat med den setupen!
Vi har haft mången fyllefest där vi roat oss med att automatgenerera tranclåtar modell 1994-goatrance med dessa grejer!

Jag skulle vilja veta var du hittar den riggen ny och för 8000kr.

Fast det är ju inte mjukvara iallafall.

Tomtar och troll uti transen gick, massor av råd på 99 doktorn fick, slösade tid och tanke och flera hundra ord, fick mig att klura på onda dåd:

Käre Dr G. Bäst allt-i-ett-trance gör du med huvet i ett skruvstäd kopplat till en 16-stegs sequencer på nedåtgående arpeggio. På repeat.

..men vi fick ett nytt begrepp till forumet åtminstone. "Att göra en Gonzo"

• Medlem
  • International user
  • 2009-05-04 02:49
Ursprungligen av The Introvert:

"Att göra en Gonzo"

Mr. The Introvert:
good to read you!

Intressant sätt att skaka ur oss 99or info för framtida användares sökningar! Och även om inte det var syftet så blev resultatet så

kul "gnälltråd". indigo vann.

"Då du inte ens vet hur man ändrar id-taggar så behöver jag inte slita mitt hår över att hitta originalet: Gema - "Crystals for the earth"

hahahaha... du är avslöjad och officiellt en pajas här på 99:an!

oj jag var lite sen med mina inlägg.. väldigt underhållande tråd iallfall! hihi..vikken snubbe..

Jag har funderat lite på detta att vissa menar att man inte kan göra proffsmusik med EMX-1.. folk har ju gjort det. Föregångarna, ER-1 och EA-1 som verkligen fått kritik för sitt opolerade sound har också använts till riktiga släpp: Lyssna på Orbital, till exempel. De har Electribe-serien lite varstans på sina skivor, det hörs mycket väl. Man kan göra bra musik med i princip vilka prylar som helst. Den gamla klichén håller.

Ursprungligen av sisältää:

Jag har funderat lite på detta att vissa menar att man inte kan göra proffsmusik med EMX-1.. folk har ju gjort det. Föregångarna, ER-1 och EA-1 som verkligen fått kritik för sitt opolerade sound har också använts till riktiga släpp: Lyssna på Orbital, till exempel. De har Electribe-serien lite varstans på sina skivor, det hörs mycket väl. Man kan göra bra musik med i princip vilka prylar som helst. Den gamla klichén håller.

Ingen har väl påstått att de inte går att använda till "proffsmusik"? (Vad är det, för övrigt?) Det (framför allt jag) har hävdat är att de inte är bra som en catch-all-lösning. Exempelvis Orbital har ju som känt en hel del annan gear också och använder det som passar dem bäst för stunden. Hade de BARA haft en Electribe skulle de aldrig ha kunnat göra de skivor de har gjort.

• Medlem
  • 2009-05-05 13:30

Den här tråden öppnade mina ögon(och öron)för mc808. Verkar vara en kompetent maskin!

Klart man kan koka soppa på en spik.

myskorolig tråd...
Jag undrar vad det blev för latjoskoj reportage om 99musik..
"Hur man får communitymedlemmar ödsla timmar av sin dyrbara tid på en dryg newbie"

• Oregistrerad
  • 2009-05-05 14:30

Jag tycker det låter som du inte behöver någon hårdvara alls förutom kanske ett midi-klav. Den musik du skapa görs ju redan men plugin synthar eller VA hårdvara.
Köp ett litet midi-klav och Reason eller nått sånt, kanske Ableton Live och några trevliga pluggar.

\\Gnutten

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-05 18:22

He-He-He!!!

Bevaka tråden