- theplague
- Medlem ●
- Norrköping
Jag gissar på att firmware 3.0 för 2G iPhonen kommer att kosta pengar medan den kommer att vara gratis för 3G iPhonen. Vad gäller MMS endast för 3G luren är ett skämt. Varför klarar alla andra tillverkare att skicka MMS över GPRS medan Apple endast stöder MMS på 3G nät?
//Rob
Jag gissar på att firmware 3.0 för 2G iPhonen kommer att kosta pengar medan den kommer att vara gratis för 3G iPhonen.
Eh, vadå gissar? Apple har ju redan sagt att det ska vara gratis för iPhone 2G också.
Det står dessutom i klartext i Apples pressmeddelande från mars:
iPhone customers will be able to download the new iPhone OS 3.0 software for free this summer and iPod touch customers will be able to purchase a software update for $9.95 (US).
Eh, vadå gissar? Apple har ju redan sagt att det ska vara gratis för iPhone 2G också.
[attach]21619[/attach]
Det står dessutom i klartext i Apples pressmeddelande från mars:
iPhone customers will be able to download the new iPhone OS 3.0 software for free this summer and iPod touch customers will be able to purchase a software update for $9.95 (US).
Nej han sa för 3g kommer det att vara gratis. Men inget om 2g som kommer att vara 2 år gammal då. Men jag hoppas på att den blir gratis uppgradering för båda modellerna.
//Rob
Nej han sa för 3g kommer det att vara gratis. Men inget om 2g som kommer att vara 2 år gammal då. Men jag hoppas på att den blir gratis uppgradering för båda modellerna.
//Rob
"Again free update for iPhone customers" Jag är övertygad om att den kommer gratis. Skulle de ta betalt skulle de ju nämna det samtidigt som de nämner det för iPod Touch. Allt annat skulle kännas väldigt fult tycker jag.
2 år, skulle det vara gränsen? Men tänk då på alla som köpte en precis innan iPhone 3G kom, de borde rimligtvis bara vara runt 1 år nu. Att köpa en fet lur och då behöva betala för programuppdatering, jag tror inte på det.
Först sa han "Free for iPhone 3G" men du ser ju själv bilden jag postade, där är båda modellerna med och där står det bara "Free for iPhone".
Han avslutade dessutom det partiet med att säga, som acke redan tagit upp, ordagrant: "So, again, free update for iPhone customers." Kolla själv 1.26,17 in i videon från presentationen.
Och som det inte var nog så citerade jag ju Apples pressmeddelande där det tydligt står i klartext "iPhone customers will be able to download the new iPhone OS 3.0 software for free this summer".
Om du tror att det bara är jag som feltolkar Apple [glasklara] text så kan jag meddela att även MacRumors säger samma sak som jag: "OS 3.0 will be free for all iPhone users and a $9.95 upgrade for all iPod touch users."
Jag vet inte om det går att göra mycket tydligare än så. Men du tror ändå att Apple kommer att ta betalt?
Beredd att sätta pengar på det?
Först sa han "Free for iPhone 3G" men du ser ju själv bilden jag postade, där är båda modellerna med och där står det bara "Free for iPhone".
Han avslutade dessutom det partiet med att säga, som acke redan tagit upp, ordagrant: "So, again, free update for iPhone customers." Kolla själv 1.26,17 in i videon från presentationen.
Och som det inte var nog så citerade jag ju Apples pressmeddelande där det tydligt står i klartext "iPhone customers will be able to download the new iPhone OS 3.0 software for free this summer".
Om du tror att det bara är jag som feltolkar Apple [glasklara] text så kan jag meddela att även MacRumors säger samma sak som jag: "OS 3.0 will be free for all iPhone users and a $9.95 upgrade for all iPod touch users."
Jag vet inte om det går att göra mycket tydligare än så. Men du tror ändå att Apple kommer att ta betalt?
Beredd att sätta pengar på det?
Läs inlägg #31.
Jag såg podcasten och som jag skrev så uttryckte han sig rätt dåligt. Jag hoppas att 3.0 firmware kommer att vara gratis men det skulle inte heller förvåna mig om endast för 3g. Men som du citerade så ser det verkligen ut som det kommer att bli gratis för alla iPhone ägare.
//Rob
Jag gissar på att firmware 3.0 för 2G iPhonen kommer att kosta pengar medan den kommer att vara gratis för 3G iPhonen.
Du borde ha lyssnat på mig Jag förstår inte hur du kunde misstolka det ens, speciellt pressmeddelandet var ju ytterst tydligt.
Du borde ha lyssnat på mig Jag förstår inte hur du kunde misstolka det ens, speciellt pressmeddelandet var ju ytterst tydligt.
Jaja jag skrev i inlägg 31 att han uttryckte sig rätt dåligt och sedan dess har jag skrivit i flera inlägg att du har rätt. Men det är visst någon som måste bevisa att han hade rätt.
//Rob
Jaja jag skrev i inlägg 31 att han uttryckte sig rätt dåligt
Det gjorde han förvisso, men pressmeddelandet var desto tydligare tyckte jag.
Men det är visst någon som måste bevisa att han hade rätt.
Det är mitt signum här på 99mac
Någon som vet vad som händer om man uppdaterar en olåst Iphone 3G till 3.0? Köper man en från Belgien eller Italien så borde det väll fungera? Vill nämligen kunna använda mitt 3 abbonnemang och ha Iphone OS 3.0
Ingen vet, för mjukvaran har inte släppts än....
Någon som vet vad som händer om man uppdaterar en olåst Iphone 3G till 3.0? Köper man en från Belgien eller Italien så borde det väll fungera? Vill nämligen kunna använda mitt 3 abbonnemang och ha Iphone OS 3.0
Har du köpt den olåst så stannar den olåst. Gäller endast iPhone som är upplåsta genom Apple.
//Rob
Jag såg special event podcasten och det kan vara så att han uttryckte sig dåligt men Apple är inte precis vara kända att stödja gamla hårdvara. Snow Leopard t ex.
Men det kan verkligen vara så att båda iPhone får gratis 3.0 firmware.
//Rob
Jag såg special event podcasten och det kan vara så att han uttryckte sig dåligt men Apple är inte precis vara kända att stödja gamla hårdvara. Snow Leopard t ex.
Men det kan verkligen vara så att båda iPhone får gratis 3.0 firmware.
//Rob
Jag tycker det är skillnad mellan iPhone och PPC. Men vi hoppas ju på samma sak.
Tillägg: Alla nya program som kommer till iPhone måste fungera med iPhone OS 3.0 och Apple kommer ta bort de som inte fungerar med iPhone OS 3.0. Att då kräva att folk ska betala för en uppdatering för att kunna köpa program känns konstigt. Gratis till alla iPhone är jag övertygad om.
Kan dom inte fixa så att "tystknappen" på vänstersidan går att låsa i "Inställningar"!!!...tvingas nu ha en tejpbit över eländet, vilket inte känns så high-tech.....Kunde man dessutom låsa volymkontrollen vore det ännu bättre....börjar bli trött på att ringvolymen oavsiktligt hamnar på noll när man surfar
Kan dom inte fixa så att "tystknappen" på vänstersidan går att låsa i "Inställningar"!!!...tvingas nu ha en tejpbit över eländet, vilket inte känns så high-tech.....Kunde man dessutom låsa volymkontrollen vore det ännu bättre....börjar bli trött på att ringvolymen oavsiktligt hamnar på noll när man surfar
Surfar du med volymknapparna?
Nix! Jag surfar med iphonen liggande, och håller den i vänster hand...då hamnar tummen där volymknappen sitter.
Vid samtal håller jag den i höger hand, och efter avslutat samtal stoppar jag tillbaka den i det liggande fodralet som sitter i livremmen...utan att byta grepp....och då stänger tummen av ljudet.
Enligt min mening sitter både volymknappen och tystknappen åt pipsvängen. Innan jag tejpade över tystknappen stängdes ljudet av i ca 10% av fallen.
Nix! Jag surfar med iphonen liggande, och håller den i vänster hand...då hamnar tummen där volymknappen sitter.
Vid samtal håller jag den i höger hand, och efter avslutat samtal stoppar jag tillbaka den i det liggande fodralet som sitter i livremmen...utan att byta grepp....och då stänger tummen av ljudet.
Enligt min mening sitter både volymknappen och tystknappen åt pipsvängen. Innan jag tejpade över tystknappen stängdes ljudet av i ca 10% av fallen.
Jag förstår ärligt talat inte hur du bär dig åt, men men...
Det behövs ju trots allt lite tryck på knapparna för att något ska hända, känns som du håller den rätt krampaktigt.
Kan inte komma på vart volymknapparna skulle varit bättre placerade.
Jag förstår ärligt talat inte hur du bär dig åt, men men...
Det behövs ju trots allt lite tryck på knapparna för att något ska hända, känns som du håller den rätt krampaktigt.
Kan inte komma på vart volymknapparna skulle varit bättre placerade.
Knapparna får gärna sitta kvar.....men jag vill kunna inaktivera dom i "Inställningar", eftersom dom inte passar mitt handhavande. Det bör inte krävas någon jätteinsats att lägga till funktionen i den nya mjukvaran.:cool:
jag kanske är lite gnällig, men borde man inte kunna köra Voice Control på 3G 1st gen???????
jag kanske är lite gnällig, men borde man inte kunna köra Voice Control på 3G 1st gen???????
Det verkar som det sitter i hårdvaran och inte i OS 3.0 :
http://www.apple.com/iphone/compare-iphones/
Det verkar som det sitter i hårdvaran och inte i OS 3.0 :
http://www.apple.com/iphone/compare-iphones/
Det tycker jag är rätt dåligt. 3G stöder ju att man startar den med fjärrkontrollen vilket inte fungerar med 2G så man tycker ju att Apple kunde koppla det med Voice Control. Men Apple är Apple. Istället för att lägga in nya funktioner genom software så lägger de in funktioner i hårdvaran för att sälja fler iPhones. Men vad de glömde att man är bunden i 24 månader och många kan inte bara byta telefon så snabbt. .
//Rob