Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella yellowsn0w tråden: iPhone 3G finally unlocked by the Dev-Team!

Tråden skapades och har fått 302 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-21 16:23
Ursprungligen av koss_boss:

Här är guiden jag använde mig av: http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=1558

Hej och tack. Nu har jag kollat. Och jag fattar nog fortfarande inte riktigt. Jag har ju redan en jailbreakad telefon. Innebär det att jag kan hoppa över några steg i detta eller måste jag börja från böran, följa hela guiden och sedan lägga på yellowsn0w igen? Nu får ursäkta mina tröga frågor men bätttre att fråga än att sitta där sen med en obrukbar telefon.

Ursprungligen av Joche:

Hej och tack. Nu har jag kollat. Och jag fattar nog fortfarande inte riktigt. Jag har ju redan en jailbreakad telefon. Innebär det att jag kan hoppa över några steg i detta eller måste jag börja från böran, följa hela guiden och sedan lägga på yellowsn0w igen? Nu får ursäkta mina tröga frågor men bätttre att fråga än att sitta där sen med en obrukbar telefon.

Ja.

.......

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-30 12:20
Ursprungligen av koss_boss:

Här är guiden jag använde mig av: http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=1558

Hej igen,
Tänkte bara säga tack för hjälpen. Det gick ju kanon när man väl satte sig och gjorde det.
Det enda som var lite drygt var att jag åkte på att leta fram original-SIMkortet från Telia för att få fart på luren efter jailbreak men sen gick allt kanon.
Nu kör jag 2.2.1, återstår nu bara att se om tappade samtal via mobilväxeln minskar också. Håll tummarna.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-05-18 22:39

Har en liten snabb fundering, vet att jag borde söka bättre men tiden är dessvärre väldigt knapp så tänkte att nån vänlig själ kunde uppdatera mig; om en iPhone 3G är uppdaterad till 2.2.1 samt 02.30.03, är det då HELT kört att låsa upp den med Yellowsn0w? Fungerar inte "3G Fuzzyband Downgrader" som finns i Cydia och var kan jag se vilken bootloader-version som är på telefonen?

Tack på förhand!

Jag behöver återställa min jailbreakade iphone 3g, men när jag ska göra det så säger den "Återställ och uppdatera" det är det enda valet jag kan göra.
Ska jag ladda ner pwn tool för att göra en custom firmware och sen uppdatera med hjälp av shift + klick eller hur ska jag göra
MVH
Patrik

Ursprungligen av Patrik.L:

Jag behöver återställa min jailbreakade iphone 3g, men när jag ska göra det så säger den "Återställ och uppdatera" det är det enda valet jag kan göra.
Ska jag ladda ner pwn tool för att göra en custom firmware och sen uppdatera med hjälp av shift + klick eller hur ska jag göra
MVH
Patrik

Följ lämplig guide på iclarified.com.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-05-26 15:47

jag har en jailbreakad 2.2a jag vill ha kvar så jag kan ha glocalnet, den guiden som ni länkar till visar ju bara, hur man jailbreakar till 2.2.1 vill liksom ha kvar yellowsnow så de går att använda med de gamla basebandet alltså att de inte uppdateras

har iPhone 3G

Ursprungligen av Esa:

jag har en jailbreakad 2.2a jag vill ha kvar så jag kan ha glocalnet, den guiden som ni länkar till visar ju bara, hur man jailbreakar till 2.2.1 vill liksom ha kvar yellowsnow så de går att använda med de gamla basebandet alltså att de inte uppdateras

har iPhone 3G

Ja, men uppdatera till 2.2.1 och behåll gamla basebandet då.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-05-26 20:43
Ursprungligen av theplague:

Ja, men uppdatera till 2.2.1 och behåll gamla basebandet då.

hur väljer man att behålla det gamla da?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-27 02:09
Ursprungligen av Esa:

hur väljer man att behålla det gamla da?

Använd pwnage tool eller quickpwn. Det finns flera guider men iclarified är väldigt bra förklarat.

//Rob

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-05-27 02:31
Ursprungligen av Robo-X:

Använd pwnage tool eller quickpwn. Det finns flera guider men iclarified är väldigt bra förklarat.

//Rob

ja hur man jailbreakar ja, men inget om baseband.. alltså om man laddar hem 2.2.1 ifrån apple o väljer den i pwntool så kommer ju nya baseband installeras :S.. var väljer man att jag vil ha den gamla? var står de på guiden?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-27 03:08
Ursprungligen av Esa:

ja hur man jailbreakar ja, men inget om baseband.. alltså om man laddar hem 2.2.1 ifrån apple o väljer den i pwntool så kommer ju nya baseband installeras :S.. var väljer man att jag vil ha den gamla? var står de på guiden?

Öh.. nej. Det är det som är meningen med pwnagetool. Du kan skapa en ny firmware fil som inte uppgraderar basebandet.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Öh.. nej. Det är det som är meningen med pwnagetool. Du kan skapa en ny firmware fil som inte uppgraderar basebandet.

//Rob

Jag kan iofs när jag läser runt på iClarified förstå otydligheten med det här med att uppgradera FW men inte baseband.
Om man har en upplåst och jailbreakad 3G-lur med lägra fw än 2.2.1 - vilken guide skulle du be någon följa för för att lösa uppgraderingen?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-27 13:58
Ursprungligen av theplague:

Jag kan iofs när jag läser runt på iClarified förstå otydligheten med det här med att uppgradera FW men inte baseband.
Om man har en upplåst och jailbreakad 3G-lur med lägra fw än 2.2.1 - vilken guide skulle du be någon följa för för att lösa uppgraderingen?

Menar du Apple upplåst? I så fall uppgradera till 2.2.1 med iTunes och köra quickpwn guiden Mac/Win.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Menar du Apple upplåst? I så fall uppgradera till 2.2.1 med iTunes och köra quickpwn guiden Mac/Win.

//Rob

Nej jag menar Yellowsn0w-upplåst och ska uppgradera till 2.2.1 från lägre fw.
Vilken är den enklaste guiden? När man kör shift+återställ i iTunes och lägger in 2.2.1 uppgraderas alltså inte baseband? För det är där otydligheten ligger tror jag.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-27 14:29

Mac och Win guide. För Mac ska man använda PwnageTool. För Win går det med QuickPwn.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Mac och Win guide. För Mac ska man använda PwnageTool. För Win går det med QuickPwn.

//Rob

Ok, men fortfarande..
Så här står det i Win-guiden:

"Download the following files and place them in the Pwnage folder you just created:

- QuickPwn-225-2.zip

FOR THOSE WHO WANT TO UNLOCK:
- 2.2.0 (3G): iPhone1,2_2.2_5G77_Restore.ipsw

FOR THOSE WHO DO NOT WANT TO UNLOCK:
- 2.2.1 (3G): iPhone1,2_2.2.1_5H11_Restore.ipsw

"

Alltså, en 2.2.0-fil för de som fill låsa upp eller en 2.2.1-fil för dem som inte vill låsa upp?
Exakt vad är det som avgör att du ändå för 2.2.1(med gamla basebandet)?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-27 16:10
Ursprungligen av theplague:

Ok, men fortfarande..
Så här står det i Win-guiden:

"Download the following files and place them in the Pwnage folder you just created:

- QuickPwn-225-2.zip

FOR THOSE WHO WANT TO UNLOCK:
- 2.2.0 (3G): iPhone1,2_2.2_5G77_Restore.ipsw

FOR THOSE WHO DO NOT WANT TO UNLOCK:
- 2.2.1 (3G): iPhone1,2_2.2.1_5H11_Restore.ipsw

"

Alltså, en 2.2.0-fil för de som fill låsa upp eller en 2.2.1-fil för dem som inte vill låsa upp?
Exakt vad är det som avgör att du ändå för 2.2.1(med gamla basebandet)?

Jag vet att det står så i guiden men har inte testat själv. Själv tycker jag att det ser konstigt ut men det finns ingen annan guide på iclarified. Men jag använder inte Windows.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Jag vet att det står så i guiden men har inte testat själv. Själv tycker jag att det ser konstigt ut men det finns ingen annan guide på iclarified. Men jag använder inte Windows.

//Rob

Ja, men det är sådant här som gör det oklart för även mig som har rätt koll på jailbreak och upplåsning.
Men om vi vänder över till PwnageTool för Mac - http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=1558 - vad är det som gör att man faktiskt inte uppdaterar baseband? Är det detta parti?:

"The Bootneuter settings are greyed out for the 3G iPhone. Click the blue arrow button."

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-27 22:33
Ursprungligen av theplague:

Ja, men det är sådant här som gör det oklart för även mig som har rätt koll på jailbreak och upplåsning.
Men om vi vänder över till PwnageTool för Mac - http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=1558 - vad är det som gör att man faktiskt inte uppdaterar baseband? Är det detta parti?:

"The Bootneuter settings are greyed out for the 3G iPhone. Click the blue arrow button."

På en g3 fungerar inte neuter. Det är endast för g2. Vad som pwnagetool gör är att göra en egen firmware fil utan att installera den delen som uppdaterar basebandet. Så jag antar pwnagetool gäller även win användarna.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

På en g3 fungerar inte neuter. Det är endast för g2. Vad som pwnagetool gör är att göra en egen firmware fil utan att installera den delen som uppdaterar basebandet. Så jag antar pwnagetool gäller även win användarna.

//Rob

Ok då var det tydliggjort.

Hur har Yellowsn0w fungerat i långa loppet för folk? Det vore intressant att veta.
Vart finns eventuella problem och brister?
Vad kunde vara bättre/annorlunda?

Ursprungligen av theplague:

Hur har Yellowsn0w fungerat i långa loppet för folk? Det vore intressant att veta.
Vart finns eventuella problem och brister?
Vad kunde vara bättre/annorlunda?

jag har nu kört min iphone i 5 månader med tele 2 och yellowsnow med 2.2.1 custom firmware och det har fungerat riktigt bra, har mindre nerkopplade samtal med denna än min k850. men tycker minnes användningen verkar hög ligger ju runt 105-110 utan några direkta program igång efter några dagars användande. men man har ju massa tillägg så inte så jätte konstigt kanske

Ursprungligen av the_leopard:

jag har nu kört min iphone i 5 månader med tele 2 och yellowsnow med 2.2.1 custom firmware och det har fungerat riktigt bra, har mindre nerkopplade samtal med denna än min k850. men tycker minnes användningen verkar hög ligger ju runt 105-110 utan några direkta program igång efter några dagars användande. men man har ju massa tillägg så inte så jätte konstigt kanske

Tack för svaret.
Vad mäter du minnet med?
Vilken guide körde du för köra in 2.2.1?

Ursprungligen av theplague:

Tack för svaret.
Vad mäter du minnet med?
Vilken guide körde du för köra in 2.2.1?

har mätt minnet med olika program alla visar liknande siffror.

guiden e iclarifieds guide. nu hoppas jag bara man kommer kunna köra denna baseband på v3.0 också

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-31 21:47
Ursprungligen av the_leopard:

har mätt minnet med olika program alla visar liknande siffror.

guiden e iclarifieds guide. nu hoppas jag bara man kommer kunna köra denna baseband på v3.0 också

Det kommer säkert en guide för firmware 3.0.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Det kommer säkert en guide för firmware 3.0.

//Rob

a man kan ju inte annat än hoppas, för har läst om inläggs kort men dom verkar ju inte funka 100%.
och yellowsnow har funkar utan bekymmer för mig

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-05-28 11:34

jag fattar fortfarande inte tyvärr är de så svårt o säga hur man skall göra?

KAN man ladda hem ifrån apples hemsida 2.2.1 sätta in i tool grejen så fattar den själv att inte firmware skall uppdateras? Om man har 2.2 installerat redan jailbreak och yellowsnow, aså jag brukar lära mig snabbt men detta är svårt

Ursprungligen av Esa:

jag fattar fortfarande inte tyvärr är de så svårt o säga hur man skall göra?

KAN man ladda hem ifrån apples hemsida 2.2.1 sätta in i tool grejen så fattar den själv att inte firmware skall uppdateras? Om man har 2.2 installerat redan jailbreak och yellowsnow, aså jag brukar lära mig snabbt men detta är svårt

Har du Mac följer du den här guiden: iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your 2.x.x 3G iPhone (Mac) [Updated 2.2.1]

Edit:
Kolla även här: iClarified - iPhone - How to Unlock the iPhone 3G

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-28 22:57

Det är normalt. Mac OS X använder alltid nästan hela minnet (även med 8GB ram) och t ex sparar programmen som har varit öppna senast så att det går snabbare att öppna programmen igen. Det gäller iPhone och då har iPhone väldigt begränsat minne.

//Rob

Bevaka tråden