Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPhone OS 3.0

Tråden skapades och har fått 977 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-06-16 11:55

Vet inte om den är komplett, men denna kollar jag just nu
http://www.ilove.nu/blogg/nyheter/detta-ar-iphone-os-3

Ursprungligen av Cyberz:

Finns det nån komplett lista med allt nytt i 3.0?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-16 23:15
Ursprungligen av Cyberz:

Finns det nån komplett lista med allt nytt i 3.0?

http://en.wikipedia.org/wiki/IPhone_OS_version_history#3.x

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-06-16 11:57

Men så väldigt VÄLDIGT bra, nu finns å, ä och ö

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-16 12:09

Fan att man sitter med en upplåst / jailbreakad iPhone,, lär väl ta ett tag innan man får dansa med 3.0. Ska iof byta upp mig till en ny när den kommer. Finnns det något exakt datum i när den nya släpps, eller är det fortfarande "under" juli?

Såg detta idag.. är ju goda nyheter för dig och övriga som vill låsa upp den.
http://blog.iphone-dev.org/

Ursprungligen av Fredric:

Fan att man sitter med en upplåst / jailbreakad iPhone,, lär väl ta ett tag innan man får dansa med 3.0. Ska iof byta upp mig till en ny när den kommer. Finnns det något exakt datum i när den nya släpps, eller är det fortfarande "under" juli?

  • Oregistrerad
  • 2009-06-16 12:53

http://www.idg.se/2.1085/1.235909/hackarna-gor-det-igen---iphone-30-upplast

Kanske redan postat men nu verkar det gå att få sin 3.0 med valfritt simkort

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-16 15:07
Ursprungligen av studiox:

http://www.idg.se/2.1085/1.235909/hackarna-gor-det-igen---iphone-30-upplast

Kanske redan postat men nu verkar det gå att få sin 3.0 med valfritt simkort

Urtjusigt

fasen, fick för mig det var onsdag i morse.
uppe, satt på kaffet, gick in och tryckte i luren i hållaren.

<sync>

"Programvaran 2.2.1. är den sensate för..."

Sneglar upp i hörnet... Neeeeej! "ti 08:18" damn.. en hel dag kvar....

  • Oregistrerad
  • 2009-06-16 15:27

Nån som har sätt ananasen (QuickPWN) fungerande med OSX? Har bara sett den med Windows så jag vågar inte uppgradera för då lär jag få säga bye-bye till mitt 3 SIM.

Är det troligt att 3.0 släpps vid midnatt idag, eller får man vänta lite till?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-16 15:58
Ursprungligen av Falstaff:

Är det troligt att 3.0 släpps vid midnatt idag, eller får man vänta lite till?

Det är så gott som säkert. De säger Onsdag! Kl 00.01 är det Onsdag

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-16 19:22
Ursprungligen av Falstaff:

Är det troligt att 3.0 släpps vid midnatt idag, eller får man vänta lite till?

Någon gång på morgonen amerikansk tid är nog mer troligt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-16 16:43

Nej, jag får inte batterimätarinställningen nånstans med iPhone1,2_3.0_7A341_Restore.ipsw. Inte heller funkar 3G-surfet (köpte luren via Halebop). Får bara felmeddelandet "Could not activate cellular data network: You are not subscribed to a cellular data service".

Har du ändrat under nätverk till halebop.telia.se? Ska alltså inte stå online.telia.se för oss Halebopanvändare.

Ursprungligen av lither:

Nej, jag får inte batterimätarinställningen nånstans med iPhone1,2_3.0_7A341_Restore.ipsw. Inte heller funkar 3G-surfet (köpte luren via Halebop). Får bara felmeddelandet "Could not activate cellular data network: You are not subscribed to a cellular data service".

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-16 17:47
Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Har du ändrat under nätverk till halebop.telia.se? Ska alltså inte stå online.telia.se för oss Halebopanvändare.

Se där! Det slog mig inte ens att det hade kunnat ändrats.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-16 17:22

_HUR_ kommer man uppdatera ? Kommer iPhonen/iPoden själv söka upp den senaste uppdateringen och be dig installera (köpa>installera på iPod) eller måste man söka efter den någonstans ?

Ursprungligen av ecth:

_HUR_ kommer man uppdatera ? Kommer iPhonen/iPoden själv söka upp den senaste uppdateringen och be dig installera (köpa>installera på iPod) eller måste man söka efter den någonstans ?

Koppla in den i datorn och starta iTunes, be en bön..

Ursprungligen av ecth:

_HUR_ kommer man uppdatera ? Kommer iPhonen/iPoden själv söka upp den senaste uppdateringen och be dig installera (köpa>installera på iPod) eller måste man söka efter den någonstans ?

Hur har du tagit emot de senaste uppdateringarna?

Sätt den i iTunes imorrn, tror inte det behövs men du kan under "sammanfattning" välja "Sök efter uppdatering".

Veckans tips: ta inte ur telefonen eller pilla på den öht under tiden den uppdateras.

  • Oregistrerad
  • 2009-06-16 18:59
Ursprungligen av Goflorp:

Hur har du tagit emot de senaste uppdateringarna?

Sätt den i iTunes imorrn, tror inte det behövs men du kan under "sammanfattning" välja "Sök efter uppdatering".

Veckans tips: ta inte ur telefonen eller pilla på den öht under tiden den uppdateras.

Dagens tips: Ta en backup på din teleflån först.

Vill man vara lite on the edge (som jag) så kan ni få låna min USB sync kabel med glapp så jag var tvungen att ställa min touch under min macpro (Lagom fint tryck) för att kunna uppdatera min touch.

För Er som har touch så får blir det till att ta fram plånboken också, om ni vill ha uppgraderingen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-16 22:09
Ursprungligen av Goflorp:

Hur har du tagit emot de senaste uppdateringarna?

Sätt den i iTunes imorrn, tror inte det behövs men du kan under "sammanfattning" välja "Sök efter uppdatering".

Veckans tips: ta inte ur telefonen eller pilla på den öht under tiden den uppdateras.

Så du menar på att (för både iPod och iPhone användare) så är det bara att stoppa i den och söka efter uppdateringar ?

  • Oregistrerad
  • 2009-06-16 22:28
Ursprungligen av ecth:

Så du menar på att (för både iPod och iPhone användare) så är det bara att stoppa i den och söka efter uppdateringar ?

Ja, eller rättare sagt - Det är stor sannolik att du inte ens behöver söka efter uppdateringar - Det gör itunes i bakgrunden bara du har det igång..

Ursprungligen av studiox:

Ja, eller rättare sagt - Det är stor sannolik att du inte ens behöver söka efter uppdateringar - Det gör itunes i bakgrunden bara du har det igång..

Eller så får du medelandet när du trycker på sync, har du det inställt på att automatiskt synca när luren ansluts så..

iLands-diskussion.

Kommer den inte automatiskt får man la trycka på knappen.

betalningen sker nog antagligen på samma sätt som när man köper nåt via iTunes

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-16 22:50

Okaj. Som iPod ägare så är då min fråga, särskilt er som uppdaterat på liknande sätt förut, hur sker betalningen?

nån som har någon koll på vilken tid dom släpper det imorn?

Jag hoppas ju på att dom släpper det på en kvart ungefär men troligen inte, säkert kring 09.00 svensk tid:tveksam:

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-06-16 23:28

Oj, spännande, väntat sen keynoten för flera månader sedan ju. Ja det har säkert många här inne gjort
Ska bli intressant om den kan bli något snabbare och bättre ; )

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-06-16 23:44

Åker till spanien imorgon vid 08:00, undra om 3.0 finns att hämta i iTunes innan dess.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-06-16 23:46

Aah kan vara så:(

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-06-17 00:03

Så var det den 17:e

... bara att vänta in övergången till onsdag i USA också!

Bevaka tråden