Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPhone OS 3.0

Tråden skapades och har fått 977 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-17 08:16
Ursprungligen av Karlsson:

Då var man på jobbet då...väntar ivrigt på 3.0 nu!

Som vanligt fattar inte mina kollegor vad jag väntar på :)...inte heller vad som kan vara så viktigt med detta. Känns bra att kunna vänta med er här!

Känner precis som dig...

Då var det åter igen den årliga knapptryckar-tävlingen. Det är väl dags för alla optimistiska knapptryckare världen över att frenetiskt börja trycka nu. Om dryga timmen kommer den stora stormen av knapptryckare in på arenan. Vem vinner ett sprillans nytt 3.0

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-06-17 08:07
  • Medlem
  • Malung
  • 2009-06-17 08:10
Ursprungligen av Drakfot:

Love it!

Ursprungligen av Drakfot:

...ja herrgud...men skoj. Lite svårt att hålla fokus på jobbet nu...bara det säger ju en del

  • Medlem
  • Malung
  • 2009-06-17 08:07

55 minuter kvar and counting!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2009-06-17 08:20

Argh.
Känns konstigt att de inte släpper det regionvis, jag menar, har de bättre server-kapacitet än vid lanseringen av iPhone i Sverige (och alla andra länder som hade lanseringen samtidigt)...?

Kommer det bli till att sitta och slita håret av sig för att det tar sådan tid och så när man väl får hem uppdateringen så måste man gå till jobbet så man måste lämna telefonen hemma för att man tänkt "jo men det är klart att jag hinner!!".

08:21 nada. Men kom igen då....

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-06-17 08:24

Vad tror ni om att koppla in iPhonen till sin Macbook, använda tethering för att uppdatera iPhone till 3.0...
(Det borde ju räcka med Internetkontakt tills filen är nedladdad, sedan borde den klara sej själv utan Internet.)

Ursprungligen av kenjon:

Vad tror ni om att koppla in iPhonen till sin Macbook, använda tethering för att uppdatera iPhone till 3.0...
(Det borde ju räcka med Internetkontakt tills filen är nedladdad, sedan borde den klara sej själv utan Internet.)

Det lär ju dröja innan du får ner filen....
Risken för hickups är större. Risken att luren stänger ner sin radiodel är stor
(man vill ju inte ha folk som rycker loss luren för att svara under uppdateringen)
Chansen att du får ett meddelande som säger "anslut via USB till en internetsansluten dator" är rätt god.

Men fan, prova....

Snacka om att luren är grym om den klarar uppdatera sig själv.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-17 08:47
Ursprungligen av kenjon:

Vad tror ni om att koppla in iPhonen till sin Macbook, använda tethering för att uppdatera iPhone till 3.0...
(Det borde ju räcka med Internetkontakt tills filen är nedladdad, sedan borde den klara sej själv utan Internet.)

Det ska fungera över tethering. Du kan ladda ner filen först och sen trycka på uppdatera.

//Rob

Jag läste en uträkning på Macworlds forum som verkar rimlig. Den innebär att uppdateringen släpps 19.00 svensk tid. Den bygger på två saker. Dels ett sms från 3 i hong kong där det står att det släpps 01.00 den 18 juni och det innebär 19.00 i Sverige. Dels att det på Apples Indien-sida står att det släpps den 17:e juni och det innebär att det släpps senast 23.59 indisk tid den 17:e, d.v.s. 19.30 svensk tid, samt att det på Apples Thailand-sida står att det släpps den 18:e juni vilket innebär tidigast 00.00 thailändsk tid den 18:e, vilket innebär efter tidigast 18.00 svenska tid. Så någon gång mellan 18.00 och 19.30 svensk tid m.a.o.

Dessutom är 10.00 lokal tid i SF också rätt rimligt..

Med reservation för att jag räknat fel på tidszonerna, jag tycker inte det är så lätt det där..

Som tidigare sagt: sannolikt klockan 19

Som tidigare sagt:

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Jag läste en uträkning på Macworlds forum som verkar rimlig. Den innebär att uppdateringen släpps 19.00 svensk tid. Den bygger på två saker. Dels ett sms från 3 i hong kong där det står att det släpps 01.00 den 18 juni och det innebär 19.00 i Sverige. Dels att det på Apples Indien-sida står att det släpps den 17:e juni och det innebär att det släpps senast 23.59 indisk tid den 17:e, d.v.s. 19.30 svensk tid, samt att det på Apples Thailand-sida står att det släpps den 18:e juni vilket innebär tidigast 00.00 thailändsk tid den 18:e, vilket innebär efter tidigast 18.00 svenska tid. Så någon gång mellan 18.00 och 19.30 svensk tid m.a.o.

Dessutom är 10.00 lokal tid i SF också rätt rimligt..

Med reservation för att jag räknat fel på tidszonerna, jag tycker inte det är så lätt det där..

Jag har dubbelkollat och räknat själv och det stämmer väldigt bra. Det är ganska enkel matematik.

Thailand ligger GMT +7 i tiden och Indien GMT +5,5. Enligt Apples egna hemsidor släpps OS:et i Thailand den 18:e och i Indien den 17:e. Alltså släpps den mellan 17 och 18.29 GMT (00.00 minus 7 timmar resp. 23.59 minus 5,5 timmar). Det ger att Sverige med GMT +1 och sommartid (+1) (totalt alltså GMT +2) blir släppet mellan kl 19.00 och kl 20.29.

/.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-17 08:53

Ja, nu hoppas vi verkligen att du (Herr Fjellander) har fel och att uppdateringen släpps om (enligt min klocka) 7 minuter

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-17 08:59

Alekks: Håller med dig, usch vad besviken man kommer blir om det visar sig att Fjellander har rätt... (Jag vet att jag är en pessimist, men det gör att man blir glatt överaskat om man har fel nån gång )

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-17 09:00

Enligt www.teliaiphoneblog.se kommer uppdateringen 19.00 svensk tid idag…

Ut i solen så länge…

- Torkel

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-17 09:02
Ursprungligen av Torkel:

Enligt www.teliaiphoneblog.se kommer uppdateringen 19.00 svensk tid idag…

Ut i solen så länge…

- Torkel

men jag e ju på jobbet :/

  • Medlem
  • Malung
  • 2009-06-17 09:01

Undra hur han som ska "trycka på knappen" just nu på apple mår, undra om "knappen" är en riktig knapp? som presidentens röda knapp? hur stor är knappen? vad händer när han trycker? kommer vi sugas in i ett svart hål? Frågorna är många och obesvarade

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-17 09:04

Finns det några säkra källor över huvud taget på när de tänker rulla ut uppdateringen(klockslag) förutom att det ska vara den 17:e`?
Hur såg det ut när de släppte 2.0?

Ursprungligen av djdisc:

Finns det några säkra källor över huvud taget på när de tänker rulla ut uppdateringen(klockslag) förutom att det ska vara den 17:e`?

Nej. Apple har inte angivit någon tid, resten är bara rykten och spekulationer.

Ursprungligen av djdisc:

Hur såg det ut när de släppte 2.0?

hittade folk firmware-filen på Apples serverar strax innan det offciellt var släppt och dök upp i iTunes.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-17 09:13
Ursprungligen av Adrian B:

Nej. Apple har inte angivit någon tid, resten är bara rykten och spekulationer.

hittade folk firmware-filen på Apples serverar strax innan det offciellt var släppt och dök upp i iTunes.

men när släpptes det officiellt från Apple? prick på klockslaget eller senare under dagen?

Är detta en chat?

Telias pressavdelning känns som en ganska säker källa...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-17 09:06

Klockan 19:00 Svensk tid (Källa: www.teliaiphoneblog.se) så _tyvärr_ så blir det till att vänta. Och jag som far till flickvännen om en knapp timme, hade hoppats kunna uppdatera innan det. Aja, det får bli imornkväll
Have a nice väntande !

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-17 09:11

chattar med telia nu och de säger 19.00 ca
=/

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-17 09:14

Så här säger de på telia...

"09:09:41 Chatten är placerad i kö
09:09:44 Din handläggare Emely har kommit in i chatten
09:09:44 Emely Välkommen, jag heter Emely, vad kan jag hjälpa till med?
09:10:16 Alex hej, ville kolla med er om ni har någon information om när Iphone OS 3.0 släpps idag?
09:10:39 Emely Hej! Vid 19:00 cirka
09:11:05 Alex har ni fått den infon från apple?

09:11:52 Emely Enligt min kollega som själv har iphone så har han fått den informationen av iphone, kan vara från deras hemsida.-
09:12:33 Alex på deras hemsida står det bara datumet. inte tiden.
men detta är alltså inte bekräftat utan bara vad kollegan "hört"?

09:13:12 Emely Ja, desto mer information än det har vi inte mottagit."

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-06-17 09:16

Intressant att Telia iPhone Blog säger såhär: "Fått information från Telias presstjänst. Kl 19.00 svensktid kommer man kunna ladda ner 3.0 för befintliga iPhones."

De kanske inte har kollat med presstjänst än på kundservice

Ursprungligen av djdisc:

Så här säger de på telia...

"09:09:41 Chatten är placerad i kö
09:09:44 Din handläggare Emely har kommit in i chatten
09:09:44 Emely Välkommen, jag heter Emely, vad kan jag hjälpa till med?
09:10:16 Alex hej, ville kolla med er om ni har någon information om när Iphone OS 3.0 släpps idag?
09:10:39 Emely Hej! Vid 19:00 cirka
09:11:05 Alex har ni fått den infon från apple?

09:11:52 Emely Enligt min kollega som själv har iphone så har han fått den informationen av iphone, kan vara från deras hemsida.-
09:12:33 Alex på deras hemsida står det bara datumet. inte tiden.
men detta är alltså inte bekräftat utan bara vad kollegan "hört"?

09:13:12 Emely Ja, desto mer information än det har vi inte mottagit."

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-17 09:25
Ursprungligen av Adrian B:

singapore, ok

Jamen... nej.. vad håller de på med?

Det här har mkt med förväntan att göra.

Hela jag och varenda nerv i hela min kropp är inställd på att det här skall ske om en liten stund.. Så kommer det i morrn?

Jävla skit.

Som att visa små barn kakfatet - och sedan ställa undan det....

Bevaka tråden