- Dego
- Medlem ●
- Stockholm
Trött idag, det blev nämligen sent igår eftersom jag tog tag i att fixa thermistorerna på kortet rätt. Det gick inte så bra.
Eftersom kortet satt under sladdhärvan blev det bara kaka av alltihop och när jag äntligen fått till det på kortet så där runt ettsnåret, fick jag jordfel på panelen vilket resulterade i mycket irriterande läck från båda LFOerna...Gör om, gör rätt!
Är så less på kabelhärvan nu att jag funderar på att riva ur hela klabbet igen, fixa en del grejjor till på kortet och dra riktiga, fina kabelstammar.
Är så less på kabelhärvan nu att jag funderar på att riva ur hela klabbet igen, fixa en del grejjor till på kortet och dra riktiga, fina kabelstammar.
Do it! Sjukt tråkigt att göra, men det kommer känna så bra när du väl är klar
Hehe...angående thermistorerna blev det faktiskt sämre, så jag återställde den som den var istället. Tycker den har varit stabil nog ändå...
zthee: Ja, efter x0xb0x-bygget kändes ASMen minst sagt lite sådär... inte för att min sokka är en studie i ordning heller men..
zthee: Ja, efter x0xb0x-bygget kändes ASMen minst sagt lite sådär... inte för att min sokka är en studie i ordning heller men..
Jo, vet vad du menar. Så känner jag med min gamla modular också. Borde fixa hela lådan! Panelerna sitter inte fast bra. Kretskorten hänger i typ 1 skruv var. Men jag vet inte. Jag ska fundera på det...
hehe, låter som det är modular nr 2 som blir bra då....:)
Men det är väl så att med diy moduler att man blir nog aldrig helt klar. Finns alltid ngt att göra. Ngt motstånd att byta...
Lustigt det blev sämre med thermistorerna på plats. Stämma om? Fel thermistor? bajs?
Men det är väl så att med diy moduler att man blir nog aldrig helt klar. Finns alltid ngt att göra. Ngt motstånd att byta..
Ja, man kan alltid trimma moppen lite till. Men jag tror det är så med saker man skapar själv - man är mer kritisk till funktioner än om man skulle ha köpt saken.
Ja, man kan alltid trimma moppen lite till. Men jag tror det är så med saker man skapar själv - man är mer kritisk till funktioner än om man skulle ha köpt saken.
Precis så är det - och man känner mindre ångest att "modda" sina egenbyggda saker typ sokka och ASM, så därför tänker man hela tiden ut en ny "smart" funktion som i sin tur innebär demontering av hela pjäsen igen...
Nåja, ser detta som chansen att få lite fason på den här som mest ser ut som nåt direkt från sopstationen. Ska eventuellt fixa nya trägavlar i mörkbetsat björk till den också. Har trä liggande i källaren.
hehe, låter som det är modular nr 2 som blir bra då....:)
Men det är väl så att med diy moduler att man blir nog aldrig helt klar. Finns alltid ngt att göra. Ngt motstånd att byta...
Lustigt det blev sämre med thermistorerna på plats. Stämma om? Fel thermistor? bajs?
verkligen, det är en egen backlog.
pottar att byta
modifieringar av moduler så att de funkar som de ska
en konding ryker och man måste byta mm mmO:-)
Jag har ju, som jag redan hintat i modularsynthtråden, på sistone fixat klaviaturen ännu bättre, transpose-funktion och t o m nya labels på en del ställen så att den inte är HELT obegriplig. Men de som spelat på den tycker nog att den är bra knasig fortfarande och lite väl snäv i området "vettiga ljud".
Enveloperna kör fortfarande bara ASR, men det känns OK.
Ena VCAn vill inte göra annat än att förstärka oscillator 1 för syncingången på 2an, men det är OK.
Har iofs lite läck från oscillator 1 in i filtret även när den ska vara tyst, men det ska nog gå att fixa...:)
...en till x0xb0x?
Det kan ju Dego göra istället...nä vänta, han är ju inte klar med sin ännu.
Den är klar. Bara 3 leds som inte funkar.
toby1: Beställ den och så bygger du den. Blir det fel så kastar jag och Kroffe oss över den och felsöker. Men det är inte så mkt som kan gå fel. Se till bara att ha bra ics.
Dego: ...fast man måste ha förstoringsglas och helt mörkt rum för att se att dina leds lyser...:p
Håller med: ...slå till och köp, bygg och vips har du en nu hobby!
Så illa är det inte....
Ja bra du skaffar en hobby toby1. Spela dataspel känns så där. Den tiden får du ju inte igen. Om du lägger samma tid på att bygga synth så har du snart en arp2600, roland 100m, asm-2 och en x0xb0x!
Jag kan posta en lödkolv.
Hit me!
Fallout 3 är avklarat så en acidmaskin känns som ett lämpligt projekt. Däremot avskräcker skrönorna av degos sourcande efter komponenter... det finns ju inga genvägar till det perfekta knorret.
äh, nu vet vi ju. Så att beställa hard to get parts är ju busenkelt...
En liten genom spelning med endast prepatchade routings, så ingen psycho-lfo är med:
http://www.youtube.com/watch?v=uZvAGea-kSM
Undrar om det är skitljudet kommer av ljudingången pålaptopen, komprimeringen från Imovie HD eller youtube? nåja, ni fattar grejjen...;)