Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPhone OS 3.0

Tråden skapades och har fått 977 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Rickii:

Vad händer om man byter ut iPhone2,1_3.0_7A341_Restore.ipsw till det som stämmer överens med 3.0?

Ärligt talat, vänta 5 timmar så har du 3.0 i din lur.

  • Medlem
  • Malung
  • 2009-06-17 14:28

Jag menar, vad händer om man skriver om länken ?
uppdateringen borde ju uppenbarligen ligga på deras server redan...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-06-17 14:29
Ursprungligen av Rickii:

Jag menar, vad händer om man skriver om länken ?
uppdateringen borde ju uppenbarligen ligga på deras server redan...

Det är väl bara att testa? Antingen får du den eller att Filen inte finns...

Ursprungligen av Rickii:

Jag menar, vad händer om man skriver om länken ?
uppdateringen borde ju uppenbarligen ligga på deras server redan...

Du kan ju försöka, men jag antar att det redan är gjort och att om någon hittat 3.0 för 2G eller 3G på Apples servrar så skulle nätet koka av diskussioner kring detta

  • Medlem
  • Malung
  • 2009-06-17 14:58

Mm, var precis det jag tänkte, det är så simpelt att det borde vara testat 500 gånger redan

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-17 15:09

Om ni googlar så finns 3G-versionen ute på nätet också på diverse sidor.

Inga garantier att den fungerar dock.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-06-17 15:11
Ursprungligen av Rickii:

Mm, var precis det jag tänkte, det är så simpelt att det borde vara testat 500 gånger redan

från: http://news.softpedia.com/news/Official-iPhone-3-0-ISPW-Still-Not-Out-114367.shtml

Ursprungligen av Softpedia:

Yesterday, Softpedia reported that Apple had already placed iPhone OS 3.0 on its servers (reason unknown), making it available for free download worldwide. However, the .ipsw file in question (which is still available for download, by the way) can only be applied to the new iPhone model (iPhone 3G S), which, as of yet, is not available. Labeled “iPhone2,1_3.0_7A341_Restore.ipsw” , the file roughly 300 megabytes in size contains obvious references to the iPhone 3G S. The software is incompatible with current iPhone models. Any attempts to apply to an iPhone 2G or 3G are not recommended.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-06-17 15:22

Kan ju spara all mödan med att ringa eller kontakta telia då de inte får någon information av apple (fotfolket iaf) när det släpps utan det de säger är det förmodligen någon läst på detta forum.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-06-17 15:11

Om man går in i kalender i 3.0 så har man en knappt längst ner till höger, Inbjudningar, skulle vilja veta mer om det.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-06-17 15:18

Jag kör 7A341 på mig iPhone 3g. funkar fint

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-06-17 15:40
Ursprungligen av Cyberz:

Jag kör 7A341 på mig iPhone 3g. funkar fint

Men det är väl iPhone1,2xxxxx?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-17 15:42
Ursprungligen av kenjon:

Men det är väl iPhone1,2xxxxx?

iPhone1,2_3.0_7A341_Restore.ipsw heter den.

Snacka om efterlängtad uppdatering. Här pallar inte ens folk vänta ca tre timmar till!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-06-17 15:48

ja juste

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-17 15:49

Det blir inte så här när SE eller Nokia uppdaterar sina nallar va?

Ursprungligen av djdisc:

Det blir inte så här när SE eller Nokia uppdaterar sina nallar va?

...den var bra...riktigt bra!

Är det någon skillnad på den som kommer (otåligt väntande...) och GM som släpptes nyligen? Annars visar det väl sig när den släpps...

Ursprungligen av MRM-Racing:

Annars visar det väl sig när den släpps...

Exakt... Mindre än tre timmar kvar, du.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2009-06-17 16:18

För er som som undrar så har jag pratat personligen (som anställd hos TeliaSonera) med Telias Press-avdelning kring det här. Beskedet är att 19.00 svensk tid kommer Apple att lansera 3.0, Telia har fått informationen från företrädare hos Apple.

Oavsett om Telia har med mjukvarulanseringen att göra eller inte så är det fortfarande en, vad jag skulle vilja kalla, säker källa.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-17 16:23

Äntligen kan man redigera kontakter från vilken sida man än är på under telefonen (såsom Favorites, Recents, osv). Otroligt eftertraktat.

Halebop har för övrigt messat alla sin iPhone-kunder om att den släpps 19.00.

Sitter med en Teliaköpt lur med Halebop.. och jag fick bara att de bjuder på MMS från idag och en vecka framåt.

Ursprungligen av lither:

Äntligen kan man redigera kontakter från vilken sida man än är på under telefonen (såsom Favorites, Recents, osv). Otroligt eftertraktat.

Halebop har för övrigt messat alla sin iPhone-kunder om att den släpps 19.00.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-17 17:01
Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Sitter med en Teliaköpt lur med Halebop.. och jag fick bara att de bjuder på MMS från idag och en vecka framåt.

Jag fick båda synd att man skall bort vid sex ikväll, precis för att missa detta

nej jag tror bestämt att man ska maniskt städa lägenheten och laga en smaskig måltid nu.. Borde man vara mätt och go med bra humör vid 19:00 ikväll

Efter taryeds goa kommentar ovan känner jag att...

Nu tar jag hunden och frun och mig själv till havet en stund.
Där skall hunden få bada och kuta efter pinnar osv.

Skall se till att vara hemma efter 19.

Capeman, här har du geväret och en ask med Gyttorp - håll ställningarna under tiden.

Ursprungligen av tayred81:

tack för det ..

Du kunde väl läst tråden innan du postade? Eller åtminstone INLÄGGET OVANFÖR DITT EGET?

Goflorp har rätt attityd. Nu lämnar jag detta och sätter mig och glor på UFC till kl 19.00. Någon som vill ta över geväret? Fint skick och skjuter stabilt och rakt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-17 17:03

Vilken funktion ser ni mest fram emot?

  • Medlem
  • 2009-06-17 17:06
Ursprungligen av djdisc:

Vilken funktion ser ni mest fram emot?

Den där lilla knappen för att hoppa tillbaka 30 sekunder i en podcast … och även i ljudböcker, som en del påstår, vilket ju verkar rimligt och det jag ser fram emot allra mest. Helt hopplöst att spola tillbaka korta stycken i talböcker som det är nu.

jailbreakde min iphone 3g men återställde den igen, kommer jag att kunna uppdatera min telefon i itunes som vanligt eller ej?

Ursprungligen av tayred81:

jailbreakde min iphone 3g men återställde den igen, kommer jag att kunna uppdatera min telefon i itunes som vanligt eller ej?

Funderat på att söka?:
http://www.99.se/upplasning-jailbreak/266059-uppgradera-till-3-0-via-itunes.html

Varför argumenterar alla för 19:00 när det egentligen borde vara 18:00, lr :S? I singapore är ju nu klockan 23:20 och där ska de släppas den 18:e. Uppdatera mig om det var någonting jag inte tänkte på

Bevaka tråden