Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPhone OS 3.0

Tråden skapades och har fått 977 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-18 00:21
Ursprungligen av berntm:

Hej,

Tack! Jag skickar med mina inställningar
Och det som fungerar är att skicka iväg MMS
Att få MMS går inte, då får jag bara Tele2s lilla meddelande

Kan det vara så att iPhonenen är så "kinkig" att IP för MMS proxy måste vara MMS-proxy: 130.244.202.030:8080 och inte MMS-proxy: 130.244.202.30:8080. Vet att en del mobiler inte accepterar det senare.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-18 00:23
Ursprungligen av berntm:

Hej,

Tack! Jag skickar med mina inställningar
Och det som fungerar är att skicka iväg MMS
Att få MMS går inte, då får jag bara Tele2s lilla meddelande

Kolla med Tele2s kundtjänts?

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2009-06-18 10:10
Ursprungligen av zappee:

Kolla med Tele2s kundtjänts?

Tack för tipset.

Tyvärr är Tele2's och Telenors kundtjänst så läskigt dåliga, de skall läsa innantill och "fråga någon annan" eller sin "mentor".

Det verkar som mitt problem är löst, både med att skicka och ta emot MMS. Återkommer senare med en skärmdump.

/B

Någon annan som inte kan importera bilder från telefonen efter uppdateringen?

Varken iPhone eller Bildinsamling kan läsa bilderna för mig (men dom ser bra ut i telefonen fortfarande).

Edit: Nevermind, lite omstarter gjorde susen, precis som för den här personen som hade samma problem.

Ursprungligen av bulanhstad:

men ämnet i den här tråden är ju enorm! tråden om OS 3.0 står ju om allt möjligt och jag inte ork att sitta och läsa igenom 17 sidor för att få reda på om någon annan har samma problem. absolut inte n00bigt med det!!!

tack för infon Arsenal016

Då har du tyvärr hamnat fel, för sådana är r e g l e r n a!
Om du inte kan acceptera dessa, hej då...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-06-17 22:39

Har lagt in de manuella inställningarna från Telias blog, men mms kan ändå inte skickas.... inte ens till andra Teliakunder.

Ursprungligen av kenjon:

Har lagt in de manuella inställningarna från Telias blog, men mms kan ändå inte skickas.... inte ens till andra Teliakunder.

Så är det för många. Vilket du hade sett om du hade läst tråden innan du postade.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-06-17 22:45
Ursprungligen av Capeman:

Så är det för många. Vilket du hade sett om du hade läst tråden innan du postade.

Har läst vartenda inlägg
Det verkar som de flesta har löst det med Återställning eller Nätverksåterställning, men inte jag

Ursprungligen av kenjon:

Har läst vartenda inlägg
Det verkar som de flesta har löst det med Återställning eller Nätverksåterställning, men inte jag

Funkar inte för mig heller, så du är inte ensam.

Gjorde en snabb TPTEST - bredbandskollen i och med iPhone i internetdelning (Telia 3G), Resultat:

Skicka 0,32 Mbit/sek
Ta emot 1,47 Mbit/sek

...säger mig egentligen inte så mycket, men det "känns" ok i alla fall.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-06-17 22:41

Har försökt hela kvällen sen klockan 19, i 5 minuters intervall och eftersom det hela tiden blir kan itne kontakta aktiverings servern får det vara för ikväll. Provar imorgon igen.

Ursprungligen av Exstaz:

Har försökt hela kvällen sen klockan 19, i 5 minuters intervall och eftersom det hela tiden blir kan itne kontakta aktiverings servern får det vara för ikväll. Provar imorgon igen.

Aktiveringsservern? Har du lyckats totalnolla telefonen eller?
Vad har du haft i den innan?

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-06-17 22:49
Ursprungligen av Goflorp:

Aktiveringsservern? Har du lyckats totalnolla telefonen eller?
Vad har du haft i den innan?

Den är bara uplåst och jag har telenor i den nu.

Well, eftersom många lyckats ganska så fort vad jag har förstått efter att ha läst tråden så kanske dessa personer gjort något speciellt som att testa konstant/väntat nån halvtimme eller har något annat tips. Gjorde jag dig bitter så ber jag om ursäkt. Vill ha begäret skriker

  • Medlem
  • 2009-06-17 22:57

Löste det igenom att köra xp.. Dumma vista ^_^

Ursprungligen av decar:

Löste det igenom att köra xp.. Dumma vista ^_^

Ja, egentligen är det första man frågar någon om de har problem med iPhone om de kör Vista eller ej.
För det har senaste året skapat sjukt mycket problem för iPhoneanvändare.
Förstår inte varför folk inte överger det helt och hållet.

Ursprungligen av decar:

Löste det igenom att köra xp.. Dumma vista ^_^

Grattis och bra jobbat! Här är nog ingen förvånad omkring "dumma Vista"

Kan inte folk gå in och rösta här?: http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/266121-hur-har-folk-uppdaterat-till-3-0-a.html

E v e n t u e l l t kan era problem och saknade inställningar ligga i om man uppdaterat eller återställt iPhonen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-17 23:06

Fick felmeddelandet om att itunes inte kunde få kontakt med aktiveringsservern.. försökte allt, starta om datorn, starta om itunes.. Höll på att NÄSTAN ge upp.

Löste sig genom att sätta telefonen i DFU-mode (stäng av telefonen som vanligt, sätt på den men håll kvar home-knappen tills det kommer itunes-sladd-symbolen på iphone-skärmen.).
Kollade till itunes som då ville återställa, svarade ja, fick därefter frågan om den skulle uppdatera, svarade ja. När allt var klart efter en 10-15 minuter så var det 3.0 Äntligen!! Fan vad jag försökt uppgradera hela kvällen!

Ursprungligen av josie:

Fick felmeddelandet om att itunes inte kunde få kontakt med aktiveringsservern.. försökte allt, starta om datorn, starta om itunes.. Höll på att NÄSTAN ge upp.

Löste sig genom att sätta telefonen i DFU-mode (stäng av telefonen som vanligt, sätt på den men håll kvar home-knappen tills det kommer itunes-sladd-symbolen på iphone-skärmen.).
Kollade till itunes som då ville återställa, svarade ja, fick därefter frågan om den skulle uppdatera, svarade ja. När allt var klart efter en 10-15 minuter så var det 3.0 Äntligen!! Fan vad jag försökt uppgradera hela kvällen!

Se! Här har vi faktiskt en post som innehåller något värdefullt, från någon med bara 26 inlägg. Trodde först att inlägget skulle bestå av: "Får någon annan fel i iTunes när de försöker uppdatera till 3.0?" Tänk om alla vore som du, josie!

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-06-17 23:15
Ursprungligen av josie:

Fick felmeddelandet om att itunes inte kunde få kontakt med aktiveringsservern.. försökte allt, starta om datorn, starta om itunes.. Höll på att NÄSTAN ge upp.

Löste sig genom att sätta telefonen i DFU-mode (stäng av telefonen som vanligt, sätt på den men håll kvar home-knappen tills det kommer itunes-sladd-symbolen på iphone-skärmen.).
Kollade till itunes som då ville återställa, svarade ja, fick därefter frågan om den skulle uppdatera, svarade ja. När allt var klart efter en 10-15 minuter så var det 3.0 Äntligen!! Fan vad jag försökt uppgradera hela kvällen!

Problemet med detta är väll att den tappar sin uplåsning va? Har du den gamla elelr 3g?

Ursprungligen av Exstaz:

Problemet med detta är väll att den tappar sin uplåsning va?

Buhuhuuuu!!!

Jag börjar fan gråta över att folk inte kan läsa och söka innan de frågar(=regel för att posta på forumet).

Edit:
Såg att du hittade till upplåsningstråden nu

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-06-17 23:41
Ursprungligen av theplague:

Buhuhuuuu!!!

Jag börjar fan gråta över att folk inte kan läsa och söka innan de frågar(=regel för att posta på forumet).

Edit:
Såg att du hittade till upplåsningstråden nu

Vad jag menar är att återställa en telefon har ju alltid gjort att den har tappat sin uplåsning eller är jag helt ute och cyklar?

Ursprungligen av Exstaz:

Vad jag menar är att återställa en telefon har ju alltid gjort att den har tappat sin uplåsning eller är jag helt ute och cyklar?

Jo, men som hon skrev: "Kollade till itunes som då ville återställa, svarade ja, fick därefter frågan om den skulle uppdatera, svarade ja."
Hon uppdaterade alltså.
I tråden har nämnts flera gånger att att upplåsning inte bryts av uppdatering(till skillnad från återställning).
Men som du nämnde i annan tråd framgår inte riktigt om det är 3G eller 2G.
Jag tolkade som det sista vilket kanske är felaktigt.
Men, att uppdatering behåller upplåsning på även 3G kanske stämmer det med?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-18 00:07
Ursprungligen av theplague:

Jo, men som hon skrev: "Kollade till itunes som då ville återställa, svarade ja, fick därefter frågan om den skulle uppdatera, svarade ja."
Hon uppdaterade alltså.
I tråden har nämnts flera gånger att att upplåsning inte bryts av uppdatering(till skillnad från återställning).
Men som du nämnde i annan tråd framgår inte riktigt om det är 3G eller 2G.
Jag tolkade som det sista vilket kanske är felaktigt.
Men, att uppdatering behåller upplåsning på även 3G kanske stämmer det med?

Jag har en 3G-iPhone.
Jag kör med Telia, telefonen är också låst till Telia. Så upplåsning bryr jag mig inte om för tillfället, men jag får ändå inte igång internet varken via GPRS eller 3G-nätet.
Värt att nämna är kanske att det förstås fungerat alldeles utmärkt att surfa på Telia-sim-kortet förut (senast låg jag på 2.2 FW), men att jag däremellan haft den upplåst med yellowsn0w och kört tele2-sim kort som för övrigt också fungerat prima. Men nu när jag kör telia-sim-kortet igen så får jag inget internet. Har rensat alla inställningar flera gånger som sagt, finns inget som har med tele2 längre att göra.

Något som är konstigt tycker jag, är att om jag kollar på Settings -> Carrier så är vald operatör just Sweden 3G, vilket ju är Telia's (och tele2's) 3G-nät. Alltså är den inte uppkopplad mot enbart GSM-nätet...

Blir galen!

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-06-18 00:17
Ursprungligen av theplague:

Jo, men som hon skrev: "Kollade till itunes som då ville återställa, svarade ja, fick därefter frågan om den skulle uppdatera, svarade ja."
Hon uppdaterade alltså.
I tråden har nämnts flera gånger att att upplåsning inte bryts av uppdatering(till skillnad från återställning).
Men som du nämnde i annan tråd framgår inte riktigt om det är 3G eller 2G.
Jag tolkade som det sista vilket kanske är felaktigt.
Men, att uppdatering behåller upplåsning på även 3G kanske stämmer det med?

Jag kom fram till att hon först fick återställa telefonen sedan fick hon "erbjudande" om att uppdatera den.
Men men problem löst ni ijallafall. har 3.0 men ingen jailbreak

Någon mer än mig som tycker att luren känns mycket snabbare i all hantering??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-17 23:22

Har ett problem som jag inte sett någon skriva om så hoppas att någon reagerar på det här.
Efter att jag uppdaterade så vill telefonen inte få Internet-uppkoppling. Då menar jag alltså att jag kommer åt WIFI, men inte GRPS/edge/3G överhuvudtaget. Jag har bara bars:en och "TELIA" men ingen varken ikon eller text "3g" efteråt uppe i vänstra hörnet.

Logiska vore ju då att inställningarna var fel inne på Network Settings. Men jag har testat både med allt blankt, samt med APN inställt på online.telia.se och username/password blankt.
Någon som kan påpeka vad jag missat? Jag har återställt nätverksinställningarna (Settings -> Reset -> Reset Network Settings) flera gånger utan att det fixat sig.

EDIT: om det inte var tydligt så har jag alltså Telia SIM-kort, i en Telia-låst iPhone 3G.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-17 23:44

36. Calls from non-contacts include city and state of origin (or city and country)

All phone calls from numbers that are not saved in your address book will show the city and state (or city and country) to give you a general idea where the call came from. This will be shown in "Recents" and in "Voicemail" directly under the phone number.

Någon som vet om detta fungerar i Sverige?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-06-17 23:40

Ser ut att funka bra det här.

En liten fundering, har parat ihop iPhone med en bluetooth handsfree, funkar utmärkt förutom
att jag inte kan reglera ljudet på telefonen (handsfreen har ingen volume knapp ).

Ngn som vet hur man gör ?

Bevaka tråden