Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPhone OS 3.0

Tråden skapades och har fått 977 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Angående internetdelning via bluetooth (och iPhone) där det är problem med att få datorn (i mitt fall MBP) att hitta varandra:
-Gå in i blåtandsmenyn
-Välj "Ställ in Bluetooth-enhet"
-Klicka "Fortsätt"
-Välj sedan "Annan enhet", INTE "Mobiltelefon"
-Efter en stund dyker er iPhone upp bland alternativen som man kan koppla mot. Välj din iPhone och följ sedan vidare instruktioner.

Funkade utmärkt för mig (lägger upp den här texten genom min Internetdelning)

Lycka till!

höll på att ge upp, har testat uppdatera sen 21,00, och vågade ine testade någon av "workaround-"sen, men tänkte att jag testar en sista gång, och se på fan ( ) det funkar :D:D

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-18 00:01

Jag har hamnat i ett mycket mysko läge med min iPhone. Körde workaround lösningen med att slå av internet. När allt var klart kommer "anslut till iTunes" på iPhone. När jag sen gör det så kommer meddelandet att min iPhone är låst i iTunes och ber mig slå in PIN. Men "anslut till iTunes" är fortfarande kvar i iPhone så det går inte att slå in PIN. Får inte upp iPhone i iTunes och kan inte slå PIN. Någon som varit i samma sits?

Ursprungligen av brusa:

Jag har hamnat i ett mycket mysko läge med min iPhone. Körde workaround lösningen med att slå av internet. När allt var klart kommer "anslut till iTunes" på iPhone. När jag sen gör det så kommer meddelandet att min iPhone är låst i iTunes och ber mig slå in PIN. Men "anslut till iTunes" är fortfarande kvar i iPhone så det går inte att slå in PIN. Får inte upp iPhone i iTunes och kan inte slå PIN. Någon som varit i samma sits?

Jag knappade bara in PIN när jag hade den i dockan och med iTunes igång. Efter ett par sekunder så plingade det till och den blev aktiverad och allt funkade kanon.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-18 00:13
Ursprungligen av sounken:

Jag knappade bara in PIN när jag hade den i dockan och med iTunes igång. Efter ett par sekunder så plingade det till och den blev aktiverad och allt funkade kanon.

Problemt är jag inte kan slå in PIN någonstans. Gör nu en återställning av iPhonen. Hoppas det funkar bättre nu.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-06-18 00:08

40 kända och lite mindre kända features i 3.0
http://www.ismashphone.com/2009/06/how_to_use_best_40_features_of_iphone_3.html

Något jag missat var att bildkvaliteten i Youtube-appen blivit mycket bättre. Stor skillnad mot tidigare.

Ursprungligen av joakimo:

40 kända och lite mindre kända features i 3.0
http://www.ismashphone.com/2009/06/how_to_use_best_40_features_of_iphone_3.html

Något jag missat var att bildkvaliteten i Youtube-appen blivit mycket bättre. Stor skillnad mot tidigare.

Synd bara att den inte fungerar för mig. Får upp "Kan inte ansluta till YouTube" någon som vet hur jag löser detta?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-18 07:34
Ursprungligen av FillilutteN:

Synd bara att den inte fungerar för mig. Får upp "Kan inte ansluta till YouTube" någon som vet hur jag löser detta?

Samma här. Ingen YouTube.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-06-18 11:16
Ursprungligen av FillilutteN:

Synd bara att den inte fungerar för mig. Får upp "Kan inte ansluta till YouTube" någon som vet hur jag löser detta?

Ursprungligen av Konrad:

Samma här. Ingen YouTube.

Prova igen lite senare. Antagligen är det bara överbelastat eller dyl. Fungerar nu för mig iaf, var lite kinkigt för en stund sedan.

Skulle just skriva ett mail med min Touch och såg då att vi svenskar nu fått ett fullständigt tangentbord med å, ä, ö. Inget mera hålla inne a eller o tangenterna för att få prickar eller ringar. Nu förstår jag hur det utökade språkstödet funkar

har nu uppdaterat till 3.0 går in på meddlandet men ser ej vart man kan skicka mms ? det ar bara tangentbord och bredvid det står det skicka som det vra i förra uppdateringen alla annat finns liksom som att vidarebefordra sms

Ursprungligen av Arsenal016:

har nu uppdaterat till 3.0 går in på meddlandet men ser ej vart man kan skicka mms ? det ar bara tangentbord och bredvid det står det skicka som det vra i förra uppdateringen alla annat finns liksom som att vidarebefordra sms

Du har iPhone 3g?

Ursprungligen av Arsenal016:

har nu uppdaterat till 3.0 går in på meddlandet men ser ej vart man kan skicka mms ? det ar bara tangentbord och bredvid det står det skicka som det vra i förra uppdateringen alla annat finns liksom som att vidarebefordra sms

Läsa tråden kanske?

aa har en italiensk upplåst
iphone 3g

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-06-18 00:23
Ursprungligen av Arsenal016:

har nu uppdaterat till 3.0 går in på meddlandet men ser ej vart man kan skicka mms ? det ar bara tangentbord och bredvid det står det skicka som det vra i förra uppdateringen alla annat finns liksom som att vidarebefordra sms

Ring kundtjänst för din operatör och fråga om MMS är aktiverat på ditt abonnemang.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-18 00:21

Någon som vet hur man får bort meddelandet "Kontakta TELIA för att aktivera Internetdelning på det här kontot" som dyker upp när man klickar på "Ställ in Internetdelning" under Nätverk i iPhone? Kundtjänsten är stängd och Mina sidor har nått "internal error".

Ursprungligen av kia2:

Någon som vet hur man får bort meddelandet "Kontakta TELIA för att aktivera Internetdelning på det här kontot" som dyker upp när man klickar på "Ställ in Internetdelning" under Nätverk i iPhone? Kundtjänsten är stängd och Mina sidor har nått "internal error".

Du har väl inte nån variant av Surf de vill att du skall ha.
Du får väl ringa dem imorgon när de har öppet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-18 00:38

Vill bara skriva att det löste sig med att få internet för mig till slut. Vet inte vad som gav sig men gjorde 2 saker samtidigt:
- Återställde IGEN
- Gick in på Telia.se och in på mina sidor, bockade av internet och sparade, sen gick in och beställde internet igen.

Nu funkar det.
Även MMS och tethering fungerade automagiskt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-18 00:44

Nej, har inte läst igenom alla 19 sidor, så jag ber om ursäkt om mina frågor redan har blivit besvarade!

1. Stöds inte Apples egna lurar med mikrofon när det kommer till att spela in med hjälp av Voice memos? Jag har de hörlurar med reglage för volym upp, volym ner och paus/play/nästa låt/föregående låt (och så klart en mikrofon där bak). Det är "de vanliga lurarna" (inte In-Ear).

2. Vart läggs anteckningarna på datorn? Hittar ingenting i Mail (och då har jag redan aktiverat det i iTunes).

Ursprungligen av Adzam 1:

Nej, har inte läst igenom alla 19 sidor, så jag ber om ursäkt om mina frågor redan har blivit besvarade!

1. Stöds inte Apples egna lurar med mikrofon när det kommer till att spela in med hjälp av Voice memos? Jag har de hörlurar med reglage för volym upp, volym ner och paus/play/nästa låt/föregående låt (och så klart en mikrofon där bak). Det är "de vanliga lurarna" (inte In-Ear).

2. Vart läggs anteckningarna på datorn? Hittar ingenting i Mail (och då har jag redan aktiverat det i iTunes).

1. Även det orginalheadset jag har verkar inte funka att spela in Röstmemon med. Förmodligen något fel i någon mjukvaran och vi får nog invänta en patch av 3.0.

2. Anteckningar hamnar för mig i Mail under Påminnelser.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-06-18 09:45
Ursprungligen av erikohman:

1. Även det orginalheadset jag har verkar inte funka att spela in Röstmemon med.

Har testat och det funkar för mig.

Ursprungligen av Eva:

Har testat och det funkar för mig.

Jaha, för mig blir det bara brusigt och man hör absolut inget.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-06-18 10:17
Ursprungligen av erikohman:

Jaha, för mig blir det bara brusigt och man hör absolut inget.

Trist, undras vad det beror på? Kanske att det är något fel på ditt headset?
Om du skickar ditt telefonnummer så kan jag testa att skicka en liten ljudsnutt så att du får höra på kvalitén.

Ursprungligen av Eva:

Trist, undras vad det beror på? Kanske att det är något fel på ditt headset?
Om du skickar ditt telefonnummer så kan jag testa att skicka en liten ljudsnutt så att du får höra på kvalitén.

Tack för ditt erbjudande men testade nu igen och nu funkar det hur bra som helst, väldigt underligt.
Blir ju riktigt bra kvalité måste jag också få säga.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-06-18 10:20
Ursprungligen av erikohman:

Blir ju riktigt bra kvalité måste jag också få säga.

ja, visst blir det bra Toppen att det fungerar!

Kan det inte vara så att det är låst för att man inte ska sätta i en kabel från tex en annan mp3, och kopiera över musik.

Ursprungligen av erikohman:

1. Även det orginalheadset jag har verkar inte funka att spela in Röstmemon med. Förmodligen något fel i någon mjukvaran och vi får nog invänta en patch av 3.0.

2. Anteckningar hamnar för mig i Mail under Påminnelser.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-18 10:19
Ursprungligen av erikohman:

1. Även det orginalheadset jag har verkar inte funka att spela in Röstmemon med. Förmodligen något fel i någon mjukvaran och vi får nog invänta en patch av 3.0.

2. Anteckningar hamnar för mig i Mail under Påminnelser.

1. Min iPod verkar inte ens fatta att mikrofonen finns där. Inte ens brus med andra ord.

2. Nu hittade jag dem! Konstigt, tyckte faktiskt att jag tittade där...tack iaf!

Ursprungligen av Adzam 1:

1. Min iPod verkar inte ens fatta att mikrofonen finns där. Inte ens brus med andra ord.

2. Nu hittade jag dem! Konstigt, tyckte faktiskt att jag tittade där...tack iaf!

1. Då kanske ditt headset inte stöds, kanske måste vara iPhone:s original headset. Har du inget sånt att testa med?

2. Hehe, man blir kanske lite blind när man är ivrig och uppspelt!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-18 10:30
Ursprungligen av erikohman:

1. Då kanske ditt headset inte stöds, kanske måste vara iPhone:s original headset. Har du inget sånt att testa med?

2. Hehe, man blir kanske lite blind när man är ivrig och uppspelt!

Nej, har inget annat headset att testa med. : ( Trodde verkligen det skulle fungera med dessa, då de är Apples egna!

Antagligen kommer det ett fix, precis som du sa! : )

Surt! Jag har helt för mej att man skulle kunna se batteristatus i procent även med iPhone 3G? Har dom ändrat sej i sista stund tro? Hur såg de ut i dom sista betaversioner?

Bevaka tråden