Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPhone OS 3.0

Tråden skapades och har fått 977 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-18 03:16
Ursprungligen av westerlu77:

Surt! Jag har helt för mej att man skulle kunna se batteristatus i procent även med iPhone 3G? Har dom ändrat sej i sista stund tro? Hur såg de ut i dom sista betaversioner?

Jag kan se det. Ganska coolt faktiskt. MMS och internet delning fungerar som det ska.
Iphone 3G från Italien med Tele2 (demo ab.)

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-06-18 00:47

Jag kör 3 på en olåst lur och har nu fått igång MMS. "Internetdelning" existerar dock inte i mina menyer trots att jag återställt nätverksinställningarna och startat om iPhonen. Har bara "data.tre.se" ifyllt på "Mobildata" precis som det ska vara. Någon annan som kanske kör 3 och har fått igång det, eller några allmänna tips än det jag testade?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-06-18 01:03

Äntligen har även jag fått internetdelning att fungera med operatören 3!

help.benm.at

Surfa in på ovanstående adress i din iPhone och välj "Mobileconfigs" sen dirigerar du dig fram till till inställningarna så läggs de in i din iPhone och vips så fungerar tethering för oss också!

Det mesta verkar fungera bra i 3.0. Testade skicka MMS till 2 kompisar och båda fick dem direkt.
Men jag kan inte ta emot, har iofs bara frågat en kille att skicka till mig men jag tror att problemet ligger hos min telefon/mina inställningar. Får be fler folk att skicka till mig imorgon...

Jag har de vanliga inställningarna:
APN: mms.telia.se
MMSC: http://mmss/
MMS-proxy: 193.209.134.132:80

Har även testat att lägga till "mms" i användarnamn och "telia" som lösenord och sedan startat om telefonen.
Har också MMS aktiverat på mitt konto.

Jaja, bättre lycka nästa dag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-18 02:12

Det sjukaste uppstod just. Jag såg alternativet för tethering försvinna när jag gick in bland inställningarna. Den slukades upp, som om man valt att ta bort en uppgift från någon i adressboken. Nu finns inte inställningen längre.
Meddela mig när Apple släppt en build som inte spökar.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-06-18 02:34

har du ändrat apn så försvinner alternativet... detta för att man bara ska kunna dela anslutning med de avtalade operatörerna...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-18 10:31
Ursprungligen av kaell:

har du ändrat apn så försvinner alternativet... detta för att man bara ska kunna dela anslutning med de avtalade operatörerna...

Kan nog ha med det att göra, ja. Den vill dock inte ge mig tillbaka tethering-alternativet om jag ändrar från "halebop.telia.se" till "online.telia.se".

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-18 10:35
Ursprungligen av lither:

Kan nog ha med det att göra, ja. Den vill dock inte ge mig tillbaka tethering-alternativet om jag ändrar från "halebop.telia.se" till "online.telia.se".

Återställt nätverksinställningarna?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-18 10:40
Ursprungligen av zappee:

Återställt nätverksinställningarna?

Jag gjorde det förut och då dök det upp, så jag vet att det kommer att komma tillbaka då. Men som vi tidigare sagt så verkar inte Halebops APN stödja internetdelning. Sicket skämt ...

Ursprungligen av lither:

Jag gjorde det förut och då dök det upp, så jag vet att det kommer att komma tillbaka då. Men som vi tidigare sagt så verkar inte Halebops APN stödja internetdelning. Sicket skämt ...

Nix!...det är nog ett faktum om man ska tro denna länk...

http://www.ilove.nu/blogg/nyheter/inget-tethering-for-halebopanvandare

Har nu ringt 3 och frågat om mms inställningar till min iphone, dom sa att dom inte har dom inställningarna till en Iphone,

hmm ?

Jag försöker skicka mms den avbryts, och det går inte skicka mms till min mobil heller...

Någon som har fixat det här ?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-06-18 10:51
Ursprungligen av Lionhart:

Har nu ringt 3 och frågat om mms inställningar till min iphone, dom sa att dom inte har dom inställningarna till en Iphone,

hmm ?

Jag försöker skicka mms den avbryts, och det går inte skicka mms till min mobil heller...

Någon som har fixat det här ?

Yes, funkar bra på min telefon, finns skärmdump och info om dett tidigare i denna tråd.

Finns också info på tre:s hemsida:
http://www.tre.se/templates/Sporg3_03_Container.aspx?id=30493

Använd ipadressen följt av porten för proxyn, se nedan:
• Proxyadress: mmsproxy.tre.se / alternativt IP-adress : 172.16.53.11:8799

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-06-18 10:51

Hmm samma prob här med mms.
Har telia dock. Skrivit in manuellt men funka inte ändå. Verkar inte vara bara telia där detta strular. Någon som har varit i kontakt med Telia?

Eh, skulle inte Safari komma med en inställning för bedrägerivarning (fraud warning)? Jag saknar denna inställningsmöjlighet.

Ursprungligen av Snabeldrake:

Eh, skulle inte Safari komma med en inställning för bedrägerivarning (fraud warning)? Jag saknar denna inställningsmöjlighet.

Ja, det är udda, i artikeln om 3.0 från The iPhone Blog så finns det med:

Men jag har det inte i mina inställningar heller. Det kan väl inte bara vara en sak för 3G S?

Visst kan man fortfarande inte radera enskilda SMS? Jag lyckas då inte, så jag antar att det inte går.

Ursprungligen av Adrian B:

Visst kan man fortfarande inte radera enskilda SMS? Jag lyckas då inte, så jag antar att det inte går.

För mig går det att ta bort enskilda SMS. När du är i ett SMS så trycker du på Ändra och sedan markerar en rad och tar bort den.

Ursprungligen av Patrik D:

För mig går det att ta bort enskilda SMS. När du är i ett SMS så trycker du på Ändra och sedan markerar en rad och tar bort den.

Åh fan. Det hade jag missat. Jag tänkte att finessen borde finnas där, men visste bara inte hur jag skulle hitta den (jag försökte med det mest naturliga - att dra fingret över SMS:et så som man raderar enskilda mejl).

Ursprungligen av Adrian B:

Åh fan. Det hade jag missat. Jag tänkte att finessen borde finnas där, men visste bara inte hur jag skulle hitta den (jag försökte med det mest naturliga - att dra fingret över SMS:et så som man raderar enskilda mejl).

Jag provade det med, men funkade inte för mig heller

Ursprungligen av Adrian B:

Visst kan man fortfarande inte radera enskilda SMS? Jag lyckas då inte, så jag antar att det inte går.

Gå in i en SMS-konversation, klicka på "Ändra", markera SMS:et/:en som skall raderas och tryck på "Radera". Klart!

Ursprungligen av Adrian B:

Visst kan man fortfarande inte radera enskilda SMS? Jag lyckas då inte, så jag antar att det inte går.

Gå in i en konversation och klicka på Ändra uppe i det högra hörnet. Då delas alla meddelanden i konversationen in i egna delar och du kan kan då markera enskilda meddelanden. Längst ner finns nu valmöjligheten att Radera dessa valda meddelanden, eller Vidarebefordra .

Lycka till!

EDIT: Någon annan han visst före!

Ursprungligen av Lionhart:

Har nu ringt 3 och frågat om mms inställningar till min iphone, dom sa att dom inte har dom inställningarna till en Iphone,

hmm ?

Jag försöker skicka mms den avbryts, och det går inte skicka mms till min mobil heller...

Någon som har fixat det här ?

Ingen av 3-inställningar under Sweden på den här sidan hjälper dig ett dugg?:
http://swirlyspace.com/mmssettings/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-18 11:07

Nu tycks MMS även till Tre fungera som det ska (både skicka och ta emot)

Finns det någon som lyckats få sina anteckningar synkroniserade på ett vettigt sätt? Det verkar lite buggigt. Gamla/äldre anteckningar synkroniseras på ett synbarligen ologiskt sätt, nya anteckningar skrivs i Mail men syns inte i iPhone och tvärtom. Helt plötsligt ligger några av anteckningarna i inkorgen på Gmail(?) men inte alla, o.s.v.. Misstänker att tålamod är nyckeln här.

Jag har sammanställt en lista på bra artiklar om 3.0, det finns otroligt mycket bra läsning där ute för den som vill grotta ner sig i alla nyheter: Mer läsning om 3.0

Utöver de stora nyheterna i 3.0 är det ju så många små förändringar som man kanske missat annars. Vill ni bara kolla in en artikel, kolla på den sista från iLounge i så fall.

Batteriet

Inbillar jag mig? Eller är det inte så att batteriet räcker längre?

Ursprungligen av dennersten:

Inbillar jag mig? Eller är det inte så att batteriet räcker längre?

det känns faktiskt så

Ursprungligen av kalle94:

det känns faktiskt så

Som att han inbillar sig?

Jag tycker också det känns som om den drar mindre batteri, men den största fördelen verkar vara att adressboken känns sjukt mycket snabbare!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-20 14:29
Ursprungligen av dennersten:

Inbillar jag mig? Eller är det inte så att batteriet räcker längre?

Har hört att batteriet ska räcka 5-10% längre. Vet inte vart jag läste det.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-18 18:21
Ursprungligen av lither:

Jag gjorde det förut och då dök det upp, så jag vet att det kommer att komma tillbaka då. Men som vi tidigare sagt så verkar inte Halebops APN stödja internetdelning. Sicket skämt ...

Står klart och tydligt på deras hemsida att de ej stödjer det så...

Ursprungligen av Mupple94:

Tja. Här kommer en fråga, har någon här på forumet uppdaterat sin iphone med VISTA? jag har vista och fick blåskärm förra gången (2.0 uppdateringen). Jag hittade ingenting när ja sökte och kollade runt i chatten? menmen jag kanske har fel...rätta ig isåfall..... Hjälp mig nu

Ja, inga problem.

Bevaka tråden