Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPhone OS 3.0

Tråden skapades och har fått 977 svar. Det senaste inlägget skrevs .

De säger att det inte stöds från deras sida. Men det funkar, vi är några som fått igång det. Tack vare Kaell fick jag tag på den ipcc som funkar med Halebop. Läs denna tråd som är nedan. Finns också beskrivet hur man får iTunes att godkänna att man uppdaterar sin ipcc-fil.

http://www.99.se/operatoerer-abonnemang/266128-gar-det-att-fa-till-halebop-internetdelning.html

Ursprungligen av zappee:

Står klart och tydligt på deras hemsida att de ej stödjer det så...

Ja, inga problem.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-18 21:48
Ursprungligen av Pierre/M-stad:

De säger att det inte stöds från deras sida. Men det funkar, vi är några som fått igång det. Tack vare Kaell fick jag tag på den ipcc som funkar med Halebop. Läs denna tråd som är nedan. Finns också beskrivet hur man får iTunes att godkänna att man uppdaterar sin ipcc-fil.

http://www.99.se/operatoerer-abonnemang/266128-gar-det-att-fa-till-halebop-internetdelning.html

På egen risk då ni bryter mot Halebops avtal då.

nu kan jag inte ens restora... kommer detta opp ; there was a problem downloading the iph software for the iphone "xxxxxx". the requested resource was not found

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-06-18 03:35
Ursprungligen av venacava:

nu kan jag inte ens restora... kommer detta opp ; there was a problem downloading the iph software for the iphone "xxxxxx". the requested resource was not found

Det du ska göra är att gå in här och ladda ner denna:
http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/iPhone/061-6578.20090617.VfgtU/iPhone1,2_3.0_7A341_Restore.ipsw

Efter den är nedladdad så håller du nere shift och klickar på "leta efter uppdatering" i iTunes (senaste versionen).
Om du inte kan klicka på "leta efter uppdatering", alltså den är inaktiverad, då använder du dig istället av knappen under "återställ" och håller inne shift och klickar.

Välj filen du laddat ner (iPhone1,2_3.0_7A341_Restore.ipsw) och så installeras den senaste mjukvaran på din telefon (3.0 final).

Skrev detaljerat för jag vet fan inte hur mycket du vet ))

Mvh.

Edit: Man kan inte återställa med 3.0 tydligen (i alla fall inte om man har installerat en beta tidigare för någonstans i uppdateringen så fixas något med basbandet eller liknande, massa termer jag inte förstår mig på).

Vet någon nåt om leverans rapport efter skickat SMS har en iPhone 3 g från Italien . Hur kan man se batterie procent ?

  • Medlem
  • City
  • 2009-06-18 07:59

Jag har uppdaterat min iPhone 2G (första generationen) till 3.0 men finner inga MMS, eller tethering-inställningar i menyerna. Ska dessa inte funka på 2G? snyft

Jag har Telia och har även MMS kopplat till mitt abbonemang.

Värt att notera är att jag har Gold Final installerad. Kanske räcker det med att köra in "originalet" trots att det ska vara samma?

Fler som har uppdaterat med första generationen?

Ursprungligen av kraspor:

Jag har uppdaterat min iPhone 2G (första generationen) till 3.0 men finner inga MMS, eller tethering-inställningar i menyerna. Ska dessa inte funka på 2G? snyft

Jag har Telia och har även MMS kopplat till mitt abbonemang.

Värt att notera är att jag har Gold Final installerad. Kanske räcker det med att köra in "originalet" trots att det ska vara samma?

Fler som har uppdaterat med första generationen?

Från apples hemsida! Citat:

"MMS is not supported on first-generation iPhone. Sending video via MMS is not supported on iPhone 3G"

Läser folk ens APPLES egna info innan de försöker få den från annat håll?
De har en mycket bra och informativ hemsida med m å n g a svar på frågor som ställs här.
Ibland undrar man hur/om folk tänker...

Ursprungligen av theplague:

Läser folk ens APPLES egna info innan de försöker få den från annat håll?
De har en mycket bra och informativ hemsida med m å n g a svar på frågor som ställs här.
Ibland undrar man hur/om folk tänker...

Var lite trött så här tidigt så jag orkade liksom inte reagera...men håller med. Man kan verkligen undra!

  • Medlem
  • City
  • 2009-06-18 08:32
Ursprungligen av theplague:

Läser folk ens APPLES egna info innan de försöker få den från annat håll?
De har en mycket bra och informativ hemsida med m å n g a svar på frågor som ställs här.
Ibland undrar man hur/om folk tänker...

Det borde väl egentligen ses som något positivt att man hellre går till 99.se och först söker, sedan postar?

Den sidan fanns dessutom inte uppe när jag var inne i förrgår. (Inget jag såg iaf, jag körde in Gold Final för några dagar sedan och min fråga kom upp tidigare, har inget med lanseringen igår att göra lite därför jag inte varit inne på apple och sökt just idag, jag klickade dock runt mig häromdagen alltså och först idag orkade jag fråga på forumet.)

Jag håller med om att uttjatade enkla frågor som man kan få svar på helt andra sidor är jobbiga och jag kan bara beklaga att jag stod för ett sådant inlägg (hukar mig ner) och skall undvika att posta frågor utan att surfa runt på helt andra sidor först timmen innan.

Ta närmaste medmänniska i handen, släng i dig den sista ljumna skvätten kaffe och titta ut i regnet och dröm dig bort till en solstol på maldiverna med en san fransisco i handen.
Det finns värre saker att lägga negativ energi på.

Ursprungligen av kraspor:

Det borde väl egentligen ses som något positivt att man hellre går till 99.se och först söker, sedan postar?

Den sidan fanns dessutom inte uppe när jag var inne i förrgår. (Inget jag såg iaf, jag körde in Gold Final för några dagar sedan och min fråga kom upp tidigare, har inget med lanseringen igår att göra lite därför jag inte varit inne på apple och sökt just idag, jag klickade dock runt mig häromdagen alltså och först idag orkade jag fråga på forumet.)

Jag håller med om att uttjatade enkla frågor som man kan få svar på helt andra sidor är jobbiga och jag kan bara beklaga att jag stod för ett sådant inlägg (hukar mig ner) och skall undvika att posta frågor utan att surfa runt på helt andra sidor först timmen innan.

Ta närmaste medmänniska i handen, släng i dig den sista ljumna skvätten kaffe och titta ut i regnet och dröm dig bort till en solstol på maldiverna med en san fransisco i handen.
Det finns värre saker att lägga negativ energi på.

Det kanske missades i min otydlighet, men mitt inlägg var inte direkt riktat till dig, utan alla som är för slappa för att kolla Apples egna information om iPhone och lösningar.
Sedan förstår jag att man inte hittar allt där.
Jag ser det som positivt när folk orkar söka lite själva istället för att slänga ur sig frågor som redan besvarats flertalet gånger innan. Om det sedan är på apple.se eller 99.se kanske är skitsamma.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-18 08:25

Så himla gött. sitter på tåget och kör internetdelning-blåtand med iphone i fickan
Ett minus är bara att med dongel så kommer man upp i turbo 3G.
Det kan vara en anledning att skaffa 3Gs, man får mycket snabbar internet vid internetdelning.

Tyvärr så kommer batteritiden visas i procent bara på iPhone 3G S

http://www.apple.com/iphone/how-to/#basics.charging-the-battery

"The battery icon in the upper-right corner shows the battery level or charging status. You can also display the percentage of the battery charge (iPhone 3G S only)."

Angående MMS hos Telia så kan jag påpeka att idag fungerar det bra att skicka MMS till de som har abonnemang hos 3 och därmed har jag inga problem överhuvudtaget med 3.0. Jag har i och för sig inte testat tethering särskilt mycket, men så har jag inte heller något större behov av den funktionen.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2009-06-18 09:24

MMS funkar fint med mitt Telenorabonnemang.

Någon annan som tänkt på att "klipp och klistra" är på engelska, lite synd att vissa delar av iPhone inte är översatt till svenska, såsom App Store och iTunes.

Ursprungligen av Patrik D:

Någon annan som tänkt på att "klipp och klistra" är på engelska, lite synd att vissa delar av iPhone inte är översatt till svenska, såsom App Store och iTunes.

På min (iPhone 3G) ser det ut att vara på svenska? Det står alltså "kopiera" och "infoga"?

Ursprungligen av Karlsson:

På min (iPhone 3G) ser det ut att vara på svenska? Det står alltså "kopiera" och "infoga"?

Aha, nu ser jag att om programmet är på engelska så blir även den texten på engelska.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-18 09:40
Ursprungligen av Patrik D:

Någon annan som tänkt på att "klipp och klistra" är på engelska, lite synd att vissa delar av iPhone inte är översatt till svenska, såsom App Store och iTunes.

även synd att man bara kan kopiera hela meddelanden =/

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-06-18 09:48
Ursprungligen av djdisc:

även synd att man bara kan kopiera hela meddelanden =/

Hur menar du? Det går bra att kopiera endast den text man vill.

Ursprungligen av Eva:

Hur menar du? Det går bra att kopiera endast den text man vill.

Jag kan bara kopiera hela SMS, det var nog det han menade.

Vad synd att man inte kan använda Röstmemon som ringsignal!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-18 10:32
Ursprungligen av Patrik D:

Vad synd att man inte kan använda Röstmemon som ringsignal!

Det borde du ju kunna om du importerar dem från telefonen, in på datorn och gör om som ringsignaler där.

Jag kan också bara kopiera hela SMS. Synd. Angående svenska vs engelska så har jag inte märkt något. Kör hela telefonen (liksom OS X) på engelska.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-06-18 11:00

Lionhart; jag kör efter nedanstående inställningar och det fungerar utan problem!

Ursprungligen av CEk:

Lionhart; jag kör efter nedanstående inställningar och det fungerar utan problem!

lol såg inte ditt inlägg, men vi kör samma inställningar ser jag

Tack för ditt svar iaf...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-06-18 11:05
Ursprungligen av CEk:

Lionhart; jag kör efter nedanstående inställningar och det fungerar utan problem!

Hur tar man en skärmdump på telefonen ?

Ursprungligen av Pasay:

Hur tar man en skärmdump på telefonen ?

Håll in hem-knappen och tryck på onoff-knapen.

Senast redigerat 2009-06-18 11:35
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-06-18 11:08
Ursprungligen av Michael t:

Håll in hem-knappen och onoff-knapen.

Tackar...

Ursprungligen av Michael t:

Håll in hem-knappen och onoff-knapen.

Hjälp det funkar ju inte, gick innan uppdateringen.

Bevaka tråden