Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPhone OS 3.0

Tråden skapades och har fått 977 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Mongoul:

Jag har en fråga: Hur tethrar man med iphonen? jag har menyn att jag kan gå in och slå på det, men när jag ansluter till datorn dyker inget upp! hur göra? (Windows XP)

jag vill ansluta via usb, och gärna instruktioner om vilka mappar man ska gå in i eller om man ska konfigurera något i iphonen, som vpn lr ngt sånt. eller hur man går in i datorn?
vore sjukt snällt att få hjälp med detta så snabbt som möjligt!
tack på förhand!

Vore ännu snällare mot oss om du läste i forumet innan du postade, eftersom det finns många tips där. Själv kan jag inget om XP, men sök och du skall finna.

Ursprungligen av Capeman:

Vore ännu snällare mot oss om du läste i forumet innan du postade, eftersom det finns många tips där. Själv kan jag inget om XP, men sök och du skall finna.

jag har sökt, jag har letat, men det är svårt att gå igenom alla sidor här:p men jag brukar oftast hjälpa till här och svara på frågor som redan är besvarade! man kan säga att man kan söka men också samtidigt hjälpa till och lösa problemet, så blir alla parter nöjda!

jag har sökt, jag har letat, men det är svårt att gå igenom alla sidor här:p men jag brukar oftast hjälpa till här och svara på frågor som redan är besvarade! man kan säga att man kan söka men också samtidigt hjälpa till och lösa problemet, så blir alla parter nöjda!

Jovisst, det var därför jag skrev att jag inte vet hur tethering fungerar på XP. Däremot har jag flera gånger sett ämnet tas upp, både i den här tråden och andra. Så svaret finns här. Men nu sticker jag ut i skogen och firar midsommar. Sök lite och du har säkert svaret inom tio minuter.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-06-19 10:55

På iPhonen behöver du inte göra något mer, det är på XP du kanske måste lägga till något (typ nytt nätverkskort eller så). Men det bör du nog kolla på ett windowsforum. Tillvägagångssättet är precis som om du skulle använda en SE eller Nokia för att göra samma sak.

Ursprungligen av kenjon:

På iPhonen behöver du inte göra något mer, det är på XP du kanske måste lägga till något (typ nytt nätverkskort eller så). Men det bör du nog kolla på ett windowsforum. Tillvägagångssättet är precis som om du skulle använda en SE eller Nokia för att göra samma sak.

tack så mycket! tyvär så är detta första gången jag gör detta med någon telefon, så nu vet jag inte alls hur jag ska göra :S dyker det upp att man ska installera ny maskinvara eller måste man leta från nätet?

hej igen, jag frågade lite längre fram i chatten om det funkade bra att uppdatera på en vista, men jag glömde säga att jag när jag skulle uppdatera min ipod till 2.0 så fick jag bara blåskärm hela tiden och fick göra det hos en vän istället. Det är inte samma problem med den nya 3.0 uppdateringen?

• Medlem
  • International user
  • 2009-06-19 12:06
Ursprungligen av Mupple94:

hej igen, jag frågade lite längre fram i chatten om det funkade bra att uppdatera på en vista, men jag glömde säga att jag när jag skulle uppdatera min ipod till 2.0 så fick jag bara blåskärm hela tiden och fick göra det hos en vän istället. Det är inte samma problem med den nya 3.0 uppdateringen?

Men, hur ska vi kunna veta om din dator kommer blåskärma?
Om du inte vågar så gör det hos en polare, inte direkt så att 3.0 skapar blåskärmar. Det är något annat i så fall.

Jag har en fråga: Hur tethrar man med iphonen? jag har menyn att jag kan gå in och slå på det, men när jag ansluter till datorn dyker inget upp! hur göra? (Windows XP)

jag vill ansluta via usb, och gärna instruktioner om vilka mappar man ska gå in i eller om man ska konfigurera något i iphonen, som vpn lr ngt sånt. eller hur man går in i datorn?
vore sjukt snällt att få hjälp med detta så snabbt som möjligt!
tack på förhand!

Gör det via BT istället. Jag lyckades inte få det att fungera med USB i XP.

okej...jag bara undrade om någon annan hade fått blåskärm.

• Medlem
  • International user
  • 2009-06-19 12:16

okej...jag bara undrade om någon annan hade fått blåskärm.

Det kan de säkert ha fått, men det är inget som är relaterat till iPhonen.

nu har jag försökt uppdatera min iphone men det gick inte? och nu visar det en sladd som pekar mot itunes...den dyker upp i itunes men när jag försöker återställa den så kommer det upp" iphone enheten kunde inte återställas. okänt fel (13)" vad har jag nu gjort? den får inte vara förstörd...tips på vad jag kan göra? jag har sökt efter okänt fel (13)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-19 15:45

nu har jag försökt uppdatera min iphone men det gick inte? och nu visar det en sladd som pekar mot itunes...den dyker upp i itunes men när jag försöker återställa den så kommer det upp" iphone enheten kunde inte återställas. okänt fel (13)" vad har jag nu gjort? den får inte vara förstörd...tips på vad jag kan göra? jag har sökt efter okänt fel (13)

Har du senaste versionen av iTunes?
Försök restore:a istället för uppdatera.. hoppas du gjorde en backup innan du började

• Medlem
  • International user
  • 2009-06-19 16:56

Jag gissar på att du kört med gammal iTunes.

Har du gjort det tror jag nog tyvärr den är körd.

Jag tror inte att den är förstörd. Den går garanterat att återställa med rätt version av iTunes och iPhoneprogramvara.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-20 02:18
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tror inte att den är förstörd. Den går garanterat att återställa med rätt version av iTunes och iPhoneprogramvara.

Nej, precis. What about the klassiska hålla inne hem-knappen+sleep-knappen i x antal sekunder och sen släppa hem-knappen tills den vill återställa?

• Medlem
  • International user
  • 2009-06-20 02:28
Ursprungligen av lither:

Nej, precis. What about the klassiska hålla inne hem-knappen+sleep-knappen i x antal sekunder och sen släppa hem-knappen tills den vill återställa?

Du menar DFU mode. Håll inne on/off knappen tilsammans med hemknappen i 10 sek därefter släpp on/off knappen. Fortsätt hålla ner hem knappen i ytterligare 10sek. Släpp hemknappen och iTunes ska känna av din iPhone i DFU modus och du kan återställa din iPhone.

//Rob

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-20 09:03
Ursprungligen av Robo-X:

Du menar DFU mode. Håll inne on/off knappen tilsammans med hemknappen i 10 sek därefter släpp on/off knappen. Fortsätt hålla ner hem knappen i ytterligare 10sek. Släpp hemknappen och iTunes ska känna av din iPhone i DFU modus och du kan återställa din iPhone.

//Rob

Exacamundo! Trebokstavskombinationer är sällan min starka sida.

Ursprungligen av lither:

Exacamundo! Trebokstavskombinationer är sällan min starka sida.

De kallas TLA (Three Letter Acronym) ...
Det fins fyrbokstaviga också (ETLA = Extended Three Letter Acronym)

Avsikten är att de skall vara ett stöd för minnet, en av de bästa;

SAD (Seasonal Affected Depression = Vinterdepression)
Sad = Ledsen

Kanon att få dubbelbetydelsen ...

Hojsan, där blev vi OT med några mil.

Jailbreak släppt för Mac nu!

Jag får INTE internetdelning med BT att fungera iaf.. Du som fått det att fungera med Leopard, och Telia, kan du inte gör en liten guide?

• Medlem
  • Borås
  • 2009-06-20 14:33

allt utom internetdelning med blåtand fungerade för mig men mms endast med online i mitt apn och som det har sagt tidigare så ska de va mms så jag ringde telia men dom sa att jag skulle återställa så jag körde en återställning till att sätta upp ny iphone, dvs inte använda nån tidigare profil eller nåt sånt o vips så drog allt igång så nu funkar allting.

Lyckan var inte långvarig, nu försvann internetdelningsalternativet från telefoninställningarna...

Senast redigerat 2009-06-20 15:11
  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-20 15:45
Ursprungligen av jannol:

allt utom internetdelning med blåtand fungerade för mig men mms endast med online i mitt apn och som det har sagt tidigare så ska de va mms så jag ringde telia men dom sa att jag skulle återställa så jag körde en återställning till att sätta upp ny iphone, dvs inte använda nån tidigare profil eller nåt sånt o vips så drog allt igång så nu funkar allting.

Lyckan var inte långvarig, nu försvann internetdelningsalternativet från telefoninställningarna...

Återställt nätverksinställningar?

• Medlem
  • Borås
  • 2009-06-20 16:35

Jodå, roaming behöver tydligen vara påslaget för annars så verkar den försvinna lite titt som tätt, kanske en bugg eller nåt för det funkar nämligen att dela utan att slå på roaming men menyalternativet kan då försvinna så tills nästa uppd. så får den iaf vara påslagen.

Det funkar med BT samt USB nu med roaming påslaget.

Ang. mms problem.
Jag har två iphone där den ena är med telia refill och på den funka inte mms, trots återställning men då hitta jag att alla med refill kan gå in på telia.se och logga in och sen Administrera > Klicka på Administrera vid ditt nummer > Beställ fler tjänster > MMS

Starta sen om telefonen så funkar det.

Tydligen är mms bara standard på abonnemang eller så har telia slagit på den redan åt mig men inte på mitt refill.
Nu funkar allt iaf, lycka till alla andra.

Ursprungligen av jonas.larsson:

Jag får INTE internetdelning med BT att fungera iaf.. Du som fått det att fungera med Leopard, och Telia, kan du inte gör en liten guide?

Problemet är att det var så pass enkelt såsom att välja internetdelning på och sedan ansluta till telefonen via BT på MBP:n och då fungerade det.

Eller rättare sagt, det fungerar så länge som jag har täckning på telefonen, det är lite kärvt här ute i Luleå skärgård:)

Detta skrivs med internetdelning via BT.

--j

Ursprungligen av BlackSmp:

Problemet är att det var så pass enkelt såsom att välja internetdelning på och sedan ansluta till telefonen via BT på MBP:n och då fungerade det.

Eller rättare sagt, det fungerar så länge som jag har täckning på telefonen, det är lite kärvt här ute i Luleå skärgård:)

Detta skrivs med internetdelning via BT.

--j

Det är just det jag inte får att fungera, att ansluta telefonen med BT till min MBP.. Jag har försökt och försökt. Fått upp siffror, och godkänd dom osv osv, men telefonen vill ändå inte ansluta..

• Medlem
  • Karlstad
  • 2009-06-20 17:40

Nån annan som upplever att telefonen blir mycket varmare när man laddar eller använder den än innan 3.0-uppgraderingen?

• Medlem
  • International user
  • 2009-06-20 21:31
Ursprungligen av CEk:

Nån annan som upplever att telefonen blir mycket varmare när man laddar eller använder den än innan 3.0-uppgraderingen?

Inget program som ligger igång och kör?

Ursprungligen av bjurholm:

om det inte funkar med omstart vad gör man dårå? om batterisymb är inte minskar utan det visar fullt till det är tomt är det typ en bugg i 3,0 då eller kommer det att fixas någon som vet

Jailbreakad?

Återställ...

Ursprungligen av mogster:

Jag har samma problem trots flera omstarter. Jag tycker dessutom att batteritiden har blivit avsevärt sämre

Återställ.

Som jag sa tidigare så finns det nu stöd för de där fräcka hörlurarna med remote:
http://www.theiphoneblog.com/2009/06/20/iphone-3g-finally-supports-full-apple-headset-remote-features/

Ursprungligen av PeeMaN:

Som jag sa tidigare så finns det nu stöd för de där fräcka hörlurarna med remote:
http://www.theiphoneblog.com/2009/06/20/iphone-3g-finally-supports-full-apple-headset-remote-features/

A2DP-lurar funkar väl nu va?

I så fall kan man väl inte ha bättre än : SE HBH-IS800
Bara en tun sladd, inge "centralenheter" eller bröte som ser ut som halsband eller saker man klämmer fast ...
Man lär kunna prata i dem med om det ringer ....

Ursprungligen av Goflorp:

A2DP-lurar funkar väl nu va?

I så fall kan man väl inte ha bättre än : SE HBH-IS800
Bara en tun sladd, inge "centralenheter" eller bröte som ser ut som halsband eller saker man klämmer fast ...
Man lär kunna prata i dem med om det ringer ....

Du har en förmåga att hitta saker som man bara måste köpa
Dock blev jag besviken på Targusmusen.. för plastig, men det här headsetet måste man ju kolla upp!

Jag har kört Bluetooth headset innan till iPhone under alla Beta versioner så det funkar kalasbra!

Ursprungligen av @ndreas:

Du har en förmåga att hitta saker som man bara måste köpa
Dock blev jag besviken på Targusmusen.. för plastig, men det här headsetet måste man ju kolla upp!

Jag har kört Bluetooth headset innan till iPhone under alla Beta versioner så det funkar kalasbra!

Targusmusen KAN upplevas som lite plastig, dr har du rätt. Frun är dock kalasnöjd - speciellt med att "rullkulan" ovanpå är bort rationaliserad mot ett fönster.
Man vänjer sig vid känslan på ett par minuter.

Headsetet är jag vidrigt sugen på, bästa pris från lätt tvivelaktig affär på Prisjakt.nu var 748:- inkl frakten.... *

* De som ligger i toppen här har en otäck förmåga att ofta gå i konken....

Bevaka tråden