Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPhone OS 3.0

Tråden skapades och har fått 977 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av xon:

kan man ha den som dongel till macen

Ja det kan man.

Ursprungligen av xon:

kan man ha den som dongel till macen

"För att surfa är det bara inaktivera airport, koppla in telefonen och efter att du pluggat in kabeln kan du gå in på webbsidor inom ett par sekunder riktigt imponerande."

Var jag inte tydlig nog?

Om man går in i kameran och vill kolla på tagna bilder ( Camera roll ) så är ikonen helt svart, har ni samma? Tidigare var det två rektanglar tror jag.

Edit: Såg nu att det är senaste tagna bilden som hamnar där.

Har skrivit in inställningarna manuellt från bloggen och startat om... Spännande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-17 20:31

JAAAAA,, gick att uppdatera nu. Kör från 2.2.1 direkt till 3.0

Och nej, MMS fungerar inte med inställningarna från bloggen. För mig.

3.0 på telenor iphone?!

har precis uppdaterat min telefon med 3.0, men nu kan jag bara ringa 112 med den... ingenting fungerar.

Vad göra?

Ursprungligen av tannerfalk:

3.0 på telenor iphone?!

har precis uppdaterat min telefon med 3.0, men nu kan jag bara ringa 112 med den... ingenting fungerar.

Vad göra?

Har du följt instruktionerna i iTunes? Fick du ett felmeddelande där?

Ursprungligen av Capeman:

Har du följt instruktionerna i iTunes? Fick du ett felmeddelande där?

jupp har kört allt som man ska göra, enligt the book..

i ett felmeddelande från itunes står det
"Vi kunde inte utföra din iTunes Store-begäran. Ett okänt feluppstod (-4)
Ett fel uppstod i iTunes Store. Försök igen senare."

Ursprungligen av tannerfalk:

jupp har kört allt som man ska göra, enligt the book..

i ett felmeddelande från itunes står det
"Vi kunde inte utföra din iTunes Store-begäran. Ett okänt feluppstod (-4)
Ett fel uppstod i iTunes Store. Försök igen senare."

Det kanske är lite överbelastat just nu... Fast det känns ju som om du har kommit så långt att det inte borde spela någon roll. Du har alltså slagit in PIN-kod, dragit ur telefonen och sedan anslutit den igen?

Ursprungligen av Capeman:

Det kanske är lite överbelastat just nu... Fast det känns ju som om du har kommit så långt att det inte borde spela någon roll. Du har alltså slagit in PIN-kod, dragit ur telefonen och sedan anslutit den igen?

Ja, allt kändes väldigt bra
PIN-kod har jag ingen, och har inte fått någon fråga om.

Känns lustigt att det inte är fler som får problemet om det beror på överbelastning..

Hur gör man en cleaninstall igen?

Ursprungligen av tannerfalk:

Ja, allt kändes väldigt bra
PIN-kod har jag ingen, och har inte fått någon fråga om.

Känns lustigt att det inte är fler som får problemet om det beror på överbelastning..

Hur gör man en cleaninstall igen?

Testat att starta om telefonen?

Ursprungligen av Capeman:

Testat att starta om telefonen?

Absolut, samma sak igen....

Ursprungligen av tannerfalk:

Absolut, samma sak igen....

Då vet jag inte. Du kanske får avvakta lite. Känns som att det är flera saker som inte fungerar riktigt som det ska. Jag är lite skum på varför en del får MMS att fungera och andra inte.

Ni som har fått MMS att fungera, kan ni inte posta en screenshot på hur era MMS-inställningar ser ut?

Ursprungligen av Capeman:

Då vet jag inte. Du kanske får avvakta lite. Känns som att det är flera saker som inte fungerar riktigt som det ska. Jag är lite skum på varför en del får MMS att fungera och andra inte.

Ni som har fått MMS att fungera, kan ni inte posta en screenshot på hur era MMS-inställningar ser ut?

Så ser det ut för mig och det fungerar bra.

Ursprungligen av Capeman:

Då vet jag inte. Du kanske får avvakta lite. Känns som att det är flera saker som inte fungerar riktigt som det ska. Jag är lite skum på varför en del får MMS att fungera och andra inte.

Ni som har fått MMS att fungera, kan ni inte posta en screenshot på hur era MMS-inställningar ser ut?

Lite sent av mig Capeman men så här ser det ut för mig och det har funkat från start.

Ursprungligen av Karlsson:

Lite sent av mig Capeman men så här ser det ut för mig och det har funkat från start.

Tack Karlsson! Så såg det ut hos mig från början, fast jag ändrade till inställningarna på Telias blog. Nu verkar det som att jag kan skicka och ta emot till vissa. Jag får rött utropstecken när jag skickar till andra.

Ursprungligen av Capeman:

Tack Karlsson! Så såg det ut hos mig från början, fast jag ändrade till inställningarna på Telias blog. Nu verkar det som att jag kan skicka och ta emot till vissa. Jag får rött utropstecken när jag skickar till andra.

Man kan ju inte säga annat än...mycket märkligt

Ursprungligen av Karlsson:

Man kan ju inte säga annat än...mycket märkligt

Ja, riktigt skumt faktiskt. Får väl hoppas att det börjar fungera de närmsta dagarna...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-06-17 21:06

Jag får som ovan fel med aktiveringsservern, vad kan göras för att fixa?

Ursprungligen av Capeman:

Tack Karlsson! Så såg det ut hos mig från början, fast jag ändrade till inställningarna på Telias blog. Nu verkar det som att jag kan skicka och ta emot till vissa. Jag får rött utropstecken när jag skickar till andra.

Hade också problem tills jag ändrade APN till online.telia.se istället för mms......

Ursprungligen av adress@mac:

Hade också problem tills jag ändrade APN till online.telia.se istället för mms......

Hjälper dock inte mig... Tack ändå.

!

har samma mms inställningar men den vill inte skicka iväg mmset!

Ursprungligen av Karlsson:

Lite sent av mig Capeman men så här ser det ut för mig och det har funkat från start.

Jag kör dessa men utan :80 dvs porten och då fungerar det till alla. För att tethering skall funka krävs att namn + lösen är blanka som denna bild visar. Kör telia by the way...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-17 20:48
Ursprungligen av tannerfalk:

Ja, allt kändes väldigt bra
PIN-kod har jag ingen, och har inte fått någon fråga om.

Känns lustigt att det inte är fler som får problemet om det beror på överbelastning..

Hur gör man en cleaninstall igen?

Jag hade problemet också, trycket på homeknappen en gång och väntade lite så aktiverade den.

Ursprungligen av tannerfalk:

Ja, allt kändes väldigt bra
PIN-kod har jag ingen, och har inte fått någon fråga om.

Känns lustigt att det inte är fler som får problemet om det beror på överbelastning..

Hur gör man en cleaninstall igen?

Återställa i iTunes och inte ställa in efter backup?

Ursprungligen av tannerfalk:

jupp har kört allt som man ska göra, enligt the book..

i ett felmeddelande från itunes står det
"Vi kunde inte utföra din iTunes Store-begäran. Ett okänt feluppstod (-4)
Ett fel uppstod i iTunes Store. Försök igen senare."

Hmm...jag var ute för något åt detta hållet (minus felmeddelandet -4 då). Jag hade iPhone ikopplad under hela nedladdning och uppdateringen, efter själva uppdateringen då iPhone stängs av kände inte iTunes igen den då PIN-koden inte var inslagen. Den visade bara "slide for emergency" i skärmen och jag hade ingen möjlighet att komma åt att slå in PIN-koden. Jag chansade lite och stängde av iPhone en gång till på on/off knapp, när den sedan startade upp så kom jag åt att slå in PIN-kod och allt funkade.

Känner du igen något av detta?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-17 20:53

Det jag behövde göra efter installationen var att stänga ner iTunes och iPhoto och sen starta iTunes igen så fortsatte installationen.

/max

Ursprungligen av Karlsson:

Hmm...jag var ute för något åt detta hållet (minus felmeddelandet -4 då). Jag hade iPhone ikopplad under hela nedladdning och uppdateringen, efter själva uppdateringen då iPhone stängs av kände inte iTunes igen den då PIN-koden inte var inslagen. Den visade bara "slide for emergency" i skärmen och jag hade ingen möjlighet att komma åt att slå in PIN-koden. Jag chansade lite och stängde av iPhone en gång till på on/off knapp, när den sedan startade upp så kom jag åt att slå in PIN-kod och allt funkade.

Känner du igen något av detta?

Känner igen allt!
Men jag har ingen PIN-kod...
Kan det hänga ihop med det kanske?

Ursprungligen av tannerfalk:

Känner igen allt!
Men jag har ingen PIN-kod...
Kan det hänga ihop med det kanske?

Ok...något nytt? Det kan ju inte vara PIN-koden i ditt fall då. Har du provat att starta om iPhone?

Bevaka tråden